Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3173
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tee+mieli+mihinkään+kotoani.
Kyllä+rahatkin+riittäisi+jos+ei+ihan+mahdottomia+alkaisi+vaatimaan.+
Kun+kävin+viimeksi+etelän+reissulla+niin+ajattelin+että+minulle+riitti.+Ei+se+ihan+löhöily+rantaloma+ollut,+parasta+reissussa+oli+päästä+kotiin.+Pitkät+lennot+ovat+kamalia.+Kaupunkilomistakaan+en+oikein+välitä,+juosta+kieli+vyön+alla+nähtävyydestä+toiseen.+Nähtävyydet+näkee+netin+kautta+jos+kiinnostaa.
Jonnekin+kylpylään+kotimaahan+voisin+mennä+viikonlopuksi.+Valamon+luostari+kiinnostaisi,+siellä+voi+myös+yöpyä.+Kyselin+joulun+ajaksi+Valamosta+huonetta,+kaikki+oli+varattu.
27.01.2020 15:16
Olin+ristiriitainen.
Kotikasvatus+oli+vähättelevää,+usein+kuulin+että+ei+sinusta+mitään+tule.
Koulussa+pärjäsin+hyvin,+se+antoi+itseluottamusta+kun+opin+paremmin+kuin+monet+muut.+
Nykyisin+olen+tyytyväinen+sellaisena+kun+olen,+minulla+on+paljon+taitoja,+niin+on+monella+muullakin.+
Huono+puoleni+on+nopea+kyllästyminen,+aloin+vuosikymmenten+jälkeen+virkkaamaan+isoäidin+neliöitä,+jupersin+noin+parikymmentä,+nyt+on+mennyt+päiviä+että+ei+ole+huvittanut+ottaa+noita+esiin.+
Minun+on+viisainta+harrastaa+monipuolista+ja+nopeasti+valmistuvaa+hommaa.+
En+ole+yhtään+taiteellinen,+tai+mistä+sen+tietää+kun+en+ole+koskaan+kokeillut.+Kampaajani,+joka+on+hyvin+taiteellinen+sanoi+että+kaikki+ovat+omallla+tavallaan+taiteellisia.+Jos+aloittaisin+maalaamisen+vaikka+kissastani,+kai+taulun+nurkkaan+pitäisi+kirjoittaa+kissa,+ja+nuoli+joka+osoittaa+sepustukseeni.
27.01.2020 10:56
Minulla+ei+ole+ollut+flunssaa+pitkään+aikaan.+Aloin+ottamaan+Inkivääriä+päivittäin.+Teen+juomaa+tai+syön+palan+vaikka+aika+tuikean+makuista+onkin.
Nopeasti+tämä+talvi+menee,+Helmikuu+alkaa+jo+ensi+viikonloppuna,+nauroin+kaverille+että+eläkepäiviä+on+jatkuvasti+kun+aika+kuluu+niin+äkkiä,+tämä+oli+tarkoitettu+vitsiksi.+
Pakkasta+oli+herättyäni+17-astetta,+taisi+olla+kylmin+yö+tänä+talvena.+Mökki+on+lämmin+minun+ja+kissan+oleilla.+Huomenaa+kylille,+siellä+ei+ole+huolia+lämmityksestä.
27.01.2020 10:40
En+halua+nimetä+ketään,+ainakaan+negatiivisessa+mielessä.
Jos+joku+minulle+ilkeilee+niin+vastaan+hänelle,+en+jatka+muualla.++
Olen+saanut+oman+osani+60++palstalla,+minulla+on+ominaisuuksia+joista+en+itsekään+ole+ollut+tietoinen+kunnes+eräs+henkilö+toi+vikojani+esiin.+
Sama+juttu+täällä,+ei+kuitenkaan+niin+räikeästi.
Olen+aina+tykännyt+olla+takarivissä,+sieltä+on+mukavampi+tarkkailla+ihmisiä+ja+heidän+kilpailuaan+huomiosta.
27.01.2020 10:34
On+tuurissa+että+urheilu+alkaisi+tuottamaan+rahaa.+
Monestä+pärjääjästä+harva+kuitenka+pääsee+niin+pitkälle+että+kävisi+ammatista.+
Lupaava+alku+voi+kaatua+moneen+asiaan.
26.01.2020 17:40
Mökkielämää+ollaan+kissan+kans+vietetty+jo+kohta+kaksi+viikkoa.+Kahden+ollaan+muuten,+kaveri+tulee+Perjanti-iltana+ja+lähtee+Sunnuntaina+pois+kun+pitää+mennä+töihin.+
Kissa+hermostui+kylillä+kun+jostain+ilmestyi+vieras+kissa+pensasaidan+sisäpuolelle,+katti+pitää+aluetta+omanaan,vaikka+ei+yksin+ulkoilekaan.+
Kun+katin+hermot+ovat+kireällä+niin+alkaa+juosta+hiekkalaatikolla+ja+pissii+lopulta+verta.+En+olisi+uskonut,+tuttu+eläinlääkäri+sanoi+että+jotku+kissat+käyttäytyvät+noin+kun+häiriintyvät.+
Kun+tulimme+mökille+niin+asia+korjautui+heti.+
Tiistaina+lähden+kylille,+kyllä+kissan+on+pakko+kestää+pienet+vastoinkäymiset++:).
Puita+pitäisi+ostaa,+tai+on+lämmitettävä+ilmastoystävällisesti+sähköllä,+olen+ostanut+naapurista,+toivottavasti+hänellä+on+vielä+myytävänä.+
Tyttären+ja+hänen+poikansa+perheen+yhteinen+koira+piti+lähettää+iki-uneen,+oli+tullut+kasvain+mahaan.+Kyllä+eläintä+tulee+ikävä+pitkäksi+aikaa,+Sputte+oli+niin+elämänhaluinen+koiruus.+
Tästä+huomaa+kuinka+hiljaisessa+kuplassa+elän,+ei+juuri+tapahtumia.+Onneksi+en+mitään+kaipaa,+kuljen+mökin+ja+keskustan+väliä+kesät+talvet,+siinä+on+vaihtelua+tarpeeksi.+
Ennen+matkustelin+paljon,+jopa+kolme+kertaa+vuodessa+jossain+kauempana,+nykyisin+ei+kiinnosta.
26.01.2020 16:30
Mieheni+hiihti+kilpaa+nuorena.+Hän+pärjäsi+hyvin+jopa+kansallisella+tasolla+vaikka+ei+ihan+huipulle+päässytkään.+
Häntä+alkoi+kiinnostaa+alkon+tuotteet+ja+oli+haitaksi+uralle,+Mika+Myllylällä+oli+samaa+hankaluutta+elämässään.
Vaati+hirveän+määrän+harjoittelua,+aamulla+ennen+töihin+lähtöä,+illalla+heti+kotiin+palattua,+kesät,+talvet,+lomat+koko+ajan.
Kyllä+kannustimena+oli+huomionkipeys+ja+kunnianhimo.++
Kun+hiihtäminen+loppui+niin+huomionkipeys+jäi,+kai+se+on+luonteessa.
26.01.2020 14:46
Tunnen+olevani+onnellinen.+Olen+ollut+myös+onneton,+joten+huomaan+eron.+
Nautin+yksinolosta+ja+rauhallisesta+elämästä.+Sekään+ei+aina+ole+ollut+itsestään+selvyys.+
Ilmaisit+asian+hyvin.
26.01.2020 11:02
Kyllä+hän+kirjoittaa+asiaa,+juuri+tuollaista+se+on,+olen+itsekin+joutunut+asian+kanssa+tekemisiin+melko+paljon.+Ajattelen+hänen+kanssaan+samoin.
Se+on+totta+että+uskovainen,+hienostunut+rouva+voi+käyttää+sellaista+kieltä+kuin+satamajätkä+sairauden+takia.+Se+voi+olla+tietämättömälle+outoa+ja+vastenmielistä+kuultavaa.
En+toivo+sellaista+kohtaloa+kenellekään,+mutta+valitettavasti+muistisairaudet+lisääntyvät+kun+väestö+elää+yhä+pidempään.
26.01.2020 10:36
Kävin+viisi+vuotta+päivittäin+syöttämässä+miestäni+vuodeosastolla.+Siellä+oli+useampikin+tuttu+ihminen+jolla+oli+muistisairaus.+
Minua+alkoi+pelottamaan+oma+tulevaisuuteni+kun+katselin+ja+kuuntelin+heitä.+Sairas+ei+mahda+mitään+asialle,+heillä+itsellään+saattaa+olla+ihan+hyvä+olla.+Paitsi+he+joilla+on+pelkoa+että+heidän+tavaroitaan+varastetaan+kun+eivät+muista+missä+ovat+ja+mitä+omistavat.+
Eräskin+ihminen,+todellinen+kunnollisuuden+perikuva+alkoi+ahdistella+miehiä,+kielenkäyttö+oli+hyvin+kontrolloimatonta.+
Kun+sairaus+eteni+niin+muuttuivat+apaattiseksi,+söivät+kun+joku+syötti,+laihtuivat+kovasti,+mutta+saattoivat+elää+melkein+kasveina+vielä+melko+kauan.+
Kirjoitat+oikein+hyvin+asiasta.+Tämä+Munckin+maalaus+huuto+on+koskettanut+minuakin.+
Poikani+kuoleman+jälkeen+kuljin+peilin+ohi,+näin+omat+kasvoni+jotka+muistuttivat+maalausta+huuto.+Mielestäni+maalaus+kuvaa+ihmisen+äärimmäistä+tuskaa.
25.01.2020 21:18
En+ole+asiantuntija.+
Vanhapoika+setäni+opetti+minua+lukemaan,+hän+luetteli+minulle+aakkoset+omalla+tavallaan,+Hän+lausui+D-kirjaimen+reeksi+ja+F-kirjaimen+feeksi.
Hyvin+kuitenkin+opin,+osasin+lukea+jo+viisi-vuotiaana.+
Tuo+mä+tahron+lausuttiin+siellä+taharon.+
Meillä+asui+saman+katon+alla+tätejä,+setä+ja+mamma,+sitten+talon+toisessa+päässä+meidän+perhe.
25.01.2020 18:00
Eräällä+toisella+keskustelupalstalla+vieraili+usein+mies,+hän+vaikutti+sivistyneeltä+ja+kirjoitteli+hyvin+asiallisesti.
Hän+alkoi+muuttumaan,+ei+hetkessä+mutta+muutos+oli+lopulta+aivan+järkyttävä.
Hän+haukkui+kaikki,+viestit+olivat+painokelvottomia,+alkuun+ihmettelin,+kuten+moni+muukin.+Tultiin+siihen+tulokseen+että+on+herra+Alzheimerin+tekosia.+Sitten+hän+lopetti+kirjoittelun,+sairaus+varmaan+paheni+niin+että+ei+pystynyt+enää+avaamaan+konetta.
25.01.2020 17:07
On+sinulla+sisua+kun+jaksat+tuota+jallittamista+vuodesta+toiseen.+
Minulla+meinasi+palaa+käämit60++palstalla,+onneksi+huumorintajuni+voitti.+Aloin+ihan+kiinnostumaan+että+mitähän+seuraavaksi.
24.01.2020 19:00
Se+onkin+arvoitus++:)
Olen+kyllä+puhunut+asiasta+jälkikasvulle.
24.01.2020 18:53
En+usko+että+perikunta+panee+pahakseen+jos+mummolle+jää+jotain+kirstun+pohjalle.+Jos+kuntoni+romahtaa+niin+jaan+kaiken+perillisille+ennen+laitokseen+joutumista.+Toivottavasti++kuolen+omaan+sänkyyni.+
Äidiltäni+otettiin+eläke,+vähän+jäi+käyttörahaa,+säästöihin+eivät+koskeneet.+Sekin+asia+oli+muutoksen+alla.+Eläke+meni+oli+sitten+iso+tai+pieni,+saman+hoidon+saivat.
24.01.2020 18:06
Olen+huomannut+että+joitakin+sanoja+tulee+välttää+iltapäivälehtien+kommentoinnissa.+
Ei+sanojen+tarvitse+olla+edes+sopimattomia,+itselläni+voi+olla+siisti+kommentti+moneen+muuhun+verrattuna,+silti+ei+jukaista.+
En+ole+nyt+aikoihin+kokeillut+niitä,+sain+noin+80%+läpi,+muut+jäivät+pois.
24.01.2020 17:55
Joko+sinäkin+kiellät+minua+kirjoittamasta?+
60++sivulla+minulle+eräs+näytti+paikan++:D+
Ei+kai+täällä+tarvitse+keltään+kysyä+minne+kirjoittaa+ja+vaikka+itsestään,+minä+kirjoitan+ainakin+kahdelle+palstalle+ikäryhmissä+ja+muuallakin.++
Politiikka+kyllästyttää,+sääkin+on+sellainen+kun+ikkunasta+näkyy.+Elän+aika+pienessä+piirissä+nykyisin,+jotenkin+tulee+tunne+että+on+omassa+kuplassaan.+Mutta+en+valita,+tällaista+elämää+juuri+haluankin.+
Olet+siekii+melkoinen,+kai+keksit+jotain+nasevaa+saadaksesi+minut+nolattua.+Odotan+innolla,+vielä+vähän+aikaa+olen+koneella,+sitten+alan+virkkaamaan+mummon-neliöitä.
24.01.2020 17:09
Katsoin+sinnikkäästi+kaunareita+ihan+viime+aikoihin+asti,+oli+tullut+tavaksi+vuosien+mittaan.
Minua+alkoi+tympimään+juuri+tuo+äitiyden+salailu+ja+vetkuttelu+asian+kertomisessa.+Rajansa+kaikella++:)+
Olen+lopettanut+katselun,+eikä+tunnu+missään.
24.01.2020 16:40
Sinäpä+sen+sanoit.+En+todellakaan+välitä+loanheittäjistä,+heillä+on+itsellään+vaikeaa.+
Siitä+syystä+olen+harkinnut+anonyymiksi+ryhtymistä+että+täällä+tulee+jotenkin+liian+tutuksi.+
Anonyymina+asia+ratkaisee+eikä+kuka+asian+kirjoittaa,+kirjoittajan+nikki+näissä+pienissä+ympyröissä+näyttää+olevan+tärkeää.+
Monella+on+ennakko-asenne+jo+nimimerkin+nähdessään.+
Riittäkö+tämä+selvitys+vai+haluatko+lisätietoa.
24.01.2020 16:35
Et+ainakaan+minun+mielestäni.+
Olen+itsekin+harkinnut+anonyymiksi+ryhtymistä,+kyllä+rekattunakin+saa+lokaa+niskaansa.
24.01.2020 15:09
140 / 159