Vapaa kuvaus

Opin kuusikulmiot isoäidin neliöiden sukulaiset. Tällainen villatakki tuli. On jämälangoista joten värikkyyttä piisaa.

Aloituksia

48

Kommenttia

3203

1. Epäilen että voivat olla osin käsikirjoitettuja.
    Mutta on siellä monia liikuttavia tapauksia. Ja niin eritasoisia ihmisiä yrittää tulla yhteen että on tuhoon tuomittu jos vielä on köyhä niin sitä varmemmin. Amerikan kansallisuuden perässä sietävät aika paljon.
    Suomalainenkin oli, mutta ei ollut kunniaksi suomalaisille.
  2. Kuinka jalkasi voi? Tiedän että ei ole helppoa, mutta on vain otettava vastaan mitä tuleman pitää.
    On vähän vaikea sisäistää että on 80+ oikeasti. Kun katsoo peiliin niin kyllä sen näkee naamasta. Mutta viis rypyistä, kun jalat ja pää toimisivat jotenkin edes elinajan.
    Taidan olla pihi kun en raaski ajaa taksilla kun sairaalareissut, siinä ei tarvitse maksaa kuin omavastuu. Korvaan kyllä kuskeille kun ajeluttavat minua. On veli ja toisen veljen leski lähellä ja mitakin ollut auttamassa.
    Olen enimmäkseen S-ryhmän asiakas, ei ole kotiinkuljetusta. K-kaupassa saattaisi olla.
    On lähikauppakin, siihen olen rollaattorin kanssa mennyt pari kertaa.
    Lähikaupassa on huomattavasti kalliimpaa, mutta jos ei ole vaihtoehtoa niin käyn siellä.
    Kun olen tottunut tekemään melkein mitä haluan on tämä ramapautuminen ollut opettelua. Kyllä tämä on opettanut ja tehnyt nöyräksi.
    Nyt pääsen jo mihin kauppaan haluan kun sain ajoluvan.
    En vielä lähtenyt kokeilemaan ajamista kun on pakkasta.
    Tulee mamma mieleen, hänkin oli nuuka "valikoivasti" kuten minäkin. En sentään enää säästä jokaisesta eläkkeestä määrättyä summaa kuten mamma. Pärjään kyllä vaikka kaikki menisi mikä tulee.
    Annan aika paljon nuoremmalle jälkikasvulle, tytär ei tarvitse, kysyy minultakin usein että voisiko hän ostaa jotain.
    Kai se nuukuus on jäännettä siitä kun olen syntynyt sodan jälkeen oli puutetta kaikesta. Vaikka ei sitä lapsena huomannut kun melkein kaikilla muillakin oli samanlaista. Tai olen syntynyt Elokuussa 44 ja sota taisi loppua vähän myöhemmin.
    Taitaa aika käydä pitkäksi kun istun koneella höpöttämässä.
  3. En vielä puutu aloitukseen muuten, tänään vain juttelin erään tuttavan kanssa ja hän lyttäsi kokonaan kun kerroin tykkääväni kirjoitella tänne.
    Ei se minua juuri hetkauta, tykkään kun voin käydä täällä lukemassa ja kertomassa millaista elämäni on 80+ mummona.
    Täällä on monia kirjoittajia joista pidän, jos heitä ei näy niin tulee ihan ikävä.
    Oikeastaan voin sanoa että tykkään kaikista, ei kanssani tarvitse olla samaa mieltä, anonyymisyyskään ei muuten ole esteenä, mutta olisi kiva vaikka laittaisi yhden kirjaimen loppuun että tietää kuka vastaa mihinkin. Anonyymeissa on monia mahtavaia kirjoittajia.
  4. Minulle on ollut vaikeaa myöntää että tarvitsen apua.
    Tuli niin äkkiä kun Akillesjänne katkesi.
    Ensin olin pyörätuolissa muutaman viikon kun oli kipsi ja ei saanut varata yhtään jalalla. Sitten iso kovasta muovista tehty saapas monta viikkoa.
    Nyt on oltava koroke kantapään alla mutta voin kävellä "normaalisti". ¨Kävelisin ihan normaalisti mutta tulee kovat kivut.
    Eilen kävin terkkarilla muun asian takia, kysyin jalastakin, sanoivat että hyvä jos vuodessa paranee.
    Kun saan ajaa autolla niin paljon helpottaa. Ei minulta korttia viety, mutta sanoivat että ei pitäisi ajaa.
    En ole ajanut kun en halua aloittaa uudelleen tätä vastoinkäymistä.
    Olen ollut liiankin itsenäinen, siksi on vaikeaa sopeutua.
    Mutta onhan nyt jo paljon helpottanut ei pyörätuolia, eikä saapasta. Mutta kovat kivut tulee jos kävelen vähänkään enemmän.
    Kaveri pääsee taas viikonloppuisin, ajattelin lähteä kissan kanssa mökille, hän veisi ja ensi viikonloppuna pääsisin kauppaan hänen kanssaan .
    Saan kyllä kyydin jos ruoka loppuu ennemmin, ei minusta ole niin väliä, mutta jos kissalta loppuu ruoka niin on etsittävä kyyti.
    Katti on hemmoteltu, mutta paras kaverini. Ymmärtää puhettanikin paremmin kuin mikään aikaisempi lemmikkini.
    Toisaalta, ei pitäisi valittaa, tänäänkin tapasin kaupassa käydessämme nuoremman tuttavan joka joutuu käyttämään pyörätuolia loppuelämänsä.
    Ei sitä osaa ajatella kunnolla asiaa kunnes tulee omalle kohdalle. Eikä ollut kuin tilapäinen vaihe, oven pielet ym... ovat aika pahassa kunnossa kun opettelin pyörätuolilla pärjäämistä.