Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen vain kuunnellut Saria ja tein vaalikoneen testin.
Tietoni voivat olla puutteellisia.
Katson aina A-studion, muuten en seuraa paljonkaan politiikkaa.
Uskonnoista en tiedä mitään.
Päivi Räsäsen ajojahdista luin jonkin verran. Hän siteerasi raamattua, jos se on väärin niin pitäisikö raamattukin kieltää joidenkin mielestä?
En tarkoita että minulla olisi mitään kenenkään seksuaalista suuntautumista vastaan, enemmän ajattelen uskonnonvapautta ja sananvapautta.
Miksi eräiden uskontojen paljon kriittisemmät tuomiot vaikkapa homoista jätetään huomioimatta?
09.12.2023 20:02
"Mutta juu, ihminen tekee oman kotiplaneettansa itselleen elinkelvottomaksi, laskettaneekohan se joskus tulevaisuudessa, tulevien elikkolajien toimesta luonnon ilmiöksi? "Aikoinaan tällä planeetalla asui niin tyhmä eliölaji, joka lisääntyi holtittomasti ja tyhmyydessään, sekä ahneudessaan aiheutti ekokatastrofin, jolloin liki kaikki elollinen planeetalla tuhottiin"."
100% samaa mieltä.
Kun katselee väkirikkaita miljoonakaupunkeja tai vaikkapa Amerikan suurimpia kaupunkeja autojonoineen. Ihmettelen vain, kuinka luonto on edes tässä kunnossa. Ei kauan ole, se on varmaa. Ihminen ei viisastu.
09.12.2023 19:29
Mielenkiintoinen ketju. Osan kirjoittajista tunnistin, osa oli ihan tuntematonta.
Tässä on osoitus siitä kuinka aika rientää hurjaa vauhtia.
Aloitus on vuodelta 2019, noin neljä vuotta, se on pitkä aika näillä kymmenillä.
09.12.2023 18:29
Se on sinun mielipiteesi. Sinulla on siihen oikeus, kuten minullakin omaani.
En ole uskovainen, mutta olen kuunnellut Saria ja saanut hänestä hyvän kuvan.
09.12.2023 18:05
https://www.is.fi/viihde/art-2000010047122.html
Olivat laittaneet nimen koiralle. Piski parka.
09.12.2023 17:15
Kyllä rakkulat olivat selässä, eivät ihan hartioilla, vähän vyötärön alapuolella :D
Herpestä varmaan tarkotiat?
Kun tulee flunssa niin yhtä aikaa ns. yskänrokko eli herpes puhkeaa suupieleen.
Genitaaliherpestä ei ole ainakaan todettu :D
09.12.2023 11:06
Minulla oli vyöruusu selän ala-osassa.
Ihmettelin mikä kun kihelmöi ja sattui. Katsoin peilin kautta, oli punaista ihottumaa. Kävin lääkärissä, hän totesi vyöruusun.
Sain särkylääkettä, aika hankla tauti, paranin eikä ole ollut enää mitään oireita.
08.12.2023 19:55
Tänään oli erityinen päivä.
80-luvun työpaikan naiset tavattiin. Joku oli laittanut ylös ketä oli jo kuollut, paljon heitäkin oli.
Kyllä aja hammas leikkaa jokaista. Oli sellaisiakin joita en ole nähnyt vuosikymmeniin.
Sentään tunnistin kaikki, ja muutkin tunnistivat minut.
Kyllä juttu luisti, muisteltiin menneitä.
On näitä kokoontumisia ollut ennenkin, minä en ole ollut mukana, otin tyttönimeni takaisin, muistivat minut entisellä sukunimellä niin ei löytynyt puhelinnumeroakaan.
Tämä pakkanen ärsyttää.
Huvitti päivällä kun läksin autotallille panemaan auton lämpiämään, kissa halusi mukaan, kääntyi takaisin kun tassuja paleli. Istui rappusilla odottamsaa, viereisestä rappukäytävästä oli tullut ulos porukkaa ja paheksuivat kun kissa on jätetty pakkaseen heitteille. sanoin että ei ollut viittäkään minuuttia yksin ulkona.
Kissa on siitä erikoinen että ei karkaa, kulkee mukana ja nytkin odotteli oven takana.
Syöksyi muuten liukkaasti sisälle.
En uskalla edes ajatella kissoja jotka jäävät pakkaseen paleltumaan nälissään.
07.12.2023 23:14
Minun mökissäni on peruslämpö päällä, putket jäätyi silti.
Käyn mökillä talvellakin, kun lämmittää uunin niin pysyy pari päivää lämpimänä.
Sähkölasku on aika iso ja vielä kahdesta paikasta.
Olen vielä pystynyt maksamaan.
Näillä kymmenillä ei kannata nuukailla. Kunhan katsoo että on sen verran rahaa että pärjää jos joku yllättävä meno tulee.
Pesukone hajosi ensin, sitten astianpesukone. Taloyhtiössä olisi pyykkitupa mutta olen tottunut pesemään pyykin omalla koneella.
Nyt on molemmat uusittu, toivottavasti kestävät niin kauan kun minäkin.
Minulla on lämpöhuopa ja patja. Huopaa käytän harvoin, mutta petauspatjan alla lämpöpatja on mukava kun on viluinen olo.
Karseaa olisi nousta peiton alta jos huoneessa olisi 12-astetta lämmintä.
07.12.2023 22:47
Katselin taas vähän aikaa Edvin Laineen Tuntematonta sotilasta.
En oikein tykkää sotaelokuvista, satuin juuri katsomaan kun nuori mies teki kuolemaa saatuaan luodista. Hänen esimiehensä oli vieressä. Nuorukainen pyysi rukoilemaan, rukoilivat Isämeidän rukouksen.
Minulle tuli itku ja pohjattoman surullinen olo kun ajattelin että tällaista tapahtuu koko ajan maailmassamme.
Hyvää Itsenäisyyspäivää.
06.12.2023 13:54
Aika aikaa kutakin...
On ollut aika jolloin me nuorena ja nättinä olleet mummot saatiin ihailevia katseita. Nyt on nuorempien vuoro. Eipä aikaakaan kun hekin joutuvat väistymään uusien sukupolvien tieltä. Miksi kadehtia, jokainen on nuori aikansa.
En kaipaa seksiviestejä, tämän sanon täydestä sydämestäni.
Sitä ihmettelen miksi naiset eivät laittaneet estoa Hirviniemen numeroon, sillä siitä olisi päässyt. Itse olisin soittanut Akulle ja sanonut että jos tällainen ei lopu niin alan toimenpiteisiin.
05.12.2023 14:14
Kyllä lemmikistä luopuminen on raskasta. On ollut vuosien varrella monta kissaa, kaikki ovat olleet omanlaisiaan persoonia.
Muistelen niitä usein, kuvia on kaikista.
Tämä nykyinen kissani, hemmoteltu tyttö on paras kaverini.
Ei ihan tyttö kissan iässä, 12-vuotta tuli täyteen.
Toivon meille molemmille monia onnellisia vuosia yhdessä. Kissa ymmärtää puhettani enemmän kuin mikään aikaisempi. On hyvin itsenäinen, mutta haluaa joka päivä kainaloon saamaan hellyysannoksensa.
Pakkasta on, nyt olisi hyvä sauma sulattaa pakastin. Huomenna se taphtuu jos pakkanen jatkuu.
Käytiin Joensuussa viikonloppuna, kaikenlaista tuli ostettua, ei tarvitse lähteä ulos ainakaan viikkoon, korkeintaan roskapussit viemään.
Tyttären perhe ei taida päästä jouluksi, kaverikaan ei pääse.
Soitin Joensuun Kimmeliin siellä olisi hemmottelupaketti jouluksi, kissakin pääsisi mukaan. On ohjelmaa jopa joulukirkkoon kyyti ja kylpylä, ruokaa monenlaista.
Jos pysyn terveenä niin sinne taidan mennä.
04.12.2023 11:09
"Joskus osuu silmiin kirjoitus, joka osoittaa, kuinka tietämättömiä nuoret ovat meidän nuoruutemme ajoista. "
Olenkin miettinyt, kannattaisko kerto jälkikasvulle entis- ajoista, Jotenkin tuntuu että he eivät oikein ymmärrä mitä yritän kertoa. Tytär vielä ymmärtää, mutta hänen lapsensa eivät sisäistä ainakaan minun puhumaani.
Ymmärrän toisaalta, minun lapsuuteni ja heidän, sama kun ajattelisin 1800 luvulla syntynyttä mummoani.
Isän äiti sai isän lähes 50-vuotiaana, muistan hänet, oli syntynyt 1873, joten oli melkein yhtä vanha kun minä nyt silloin kun olin lapsi. Hän kuoli 80-vuotispäivänsä aamuna.
02.12.2023 22:12
Olen nyt ihan eri ihminen kun nuorena. Olin arka, ja en uskaltanut kertoa mielipidettäni. Johtui uskovaisen kodin ankarasrta kasavatuksesta.
Paljon on tullut elämää elettyä, on ollut kamalia ja hyviä asioita.
Kaikki ne ovat tehneet minusta tällaisen kun nyt olen.
Ainakin ystäväni ja tuttavani sanovat että tykkäävät suorapuheisuudestani ja rohkeudestani kertoa mielipiteeni.
Anteeksi, tuntuu kehumiselta, mutta sanovat että tykkäävät minussa siitä kun voi olla kanssani oma itsensä. Eri mielisyyskin tulee selväksi ilman riitaa, ainakin on vielä tullut.
En yleensä tee numeroa jos olen eri mieltä mikäli asia ei ole minulle tärkeä. Jos on, niin taatusti kerron mielipiteeni.
Luonteestani en osaa sanoa, varmasti heikkouksia on ollut tavallista enemmän. Mutta on vastapainoksi ollut jotain hyvääkin, näin kuvittelen.
02.12.2023 21:55
Todella elävästi muistan nuoruuttani. Ihan tuntuu kuin olisi totta, vaikka asuin paikkamme on purettu ajat sitten eikä kaikenlaisten mullistusten takia edes pääse lähelle.
Oikeasti, välillä tuntuu kun eläisin niitä aikoja vielä.
Nautin muistoistani, ne ovat minulle arvokkaita.
Olen vielä ajan tasalla, ainakin uskon niin?
Mutta ei olisi paha asia jos taantuisin lapsuuteeni hetkeksi. Jotenkin tuntuu että elämä on kuitenkin hyvin nopeasti ohimeneviä muistikuvia ja tapahtumia.
Onneksi ei nuorena ajattele näin, sitä oli kuolematon, niin pitää ollakin.
02.12.2023 20:58
Kai lähtisin Australiaan jos huolivat.
Pitää olla talous kunnossa , muuten ei kauan voi viipyä, hyvä jos pääsee maahan.
Näillä näkymin pärjäisin siellä tai jossain muualla elämäni loppuun asti. Koskaan ei tiedä mitä sattuu, nuukasti elämällä säästetyt rahatkin voi hävitä noin vain.
Patjan sisään laiteut rahat voi tuhoutua tulipalossa tai joku varastaa.
Älkää herran tähden ottako tätä päivitystä ihan totisella naamalla.
02.12.2023 20:30
Totta joka sana.
Kyllä minäkin kartan kumartelua ja nostelua. On laaja-alainen repeämä kiertäjäkalvosimessa, eivät leikkaa, varmaan ikä vaikuttaa.
Selkä on temppuillut kauan. Välillä parempi, välillä tosi hankala.
Käytiin lähikaupungissa ostoksille. Prisman hehtaarihalli tuntui olevan liikaa, onneksi voi nojata ostoskärryyn.
Olin niin loppu kun pääsin kotiin että oli pakko vähän aikaa olla pitkällään.
Panin saunan päälle ennen lepäämistä, nyt saunan jälkeen tuntuu olo aika hyvältä. Kun en tee mitään.
02.12.2023 20:12
Täytän ensi vuonna 80.
Tykästyin palstaan, en tunne olevani ala-ikäinen.
Käyn välillä 70+ palstalla, jopa 60+ mutta tämä palsta on paras.
Ehkä tulevaisuudessa alkaa olla myös yhdeksänkymppisiä enemmän, netti on ollut käytössä vasta vähän aikaa joten ei ehkä kaikki ole ehtineet mukaan.
Kyllä viikatemieskin vierailee aika usein ikä-ihmisten luona.
01.12.2023 16:06
Samaa mieltä. Jos Instatili on avoin kaikille niin se on kyllä hänen itsensä laittamien kuvien kokoelma jonka voi jokainen katsoa ja arvostella.
Jos laittaa itsestään kuvan puoli alastomana niin pitää varautua myös kommentteihin. Ei oikein vaikuta siltä että haluaisi yksityisyyttä.
Minulle on sama mitä tekee, mutta hän on ollut suomessa korkeinta valtaa käyttävä pääministerimme.
Voihan entinen päämisterikin laittaa bikinikuvia ihailijoidensa iloksi.
01.12.2023 15:18
En nähnyt aloituksessa kuvottavaa.
Aku saa ansaitsemansa rangaistuksen.
Itse en ole koskaan tykännyt hänestä näyttelijänä enkä esiintyjänä.
Hänessä vain on jotain joka teki minulle vastenmielisen olon.
Tässä kärsii myös hänen läheisensä jotka ovat viattomia asiaan.
01.12.2023 14:52
29 / 153