Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvin kirjoitettu.
Minulle tulee mieleen muurahaispesä kun katselen ilmakuvia suurkaupungeista. Mitä korkeammalta katsoo sen vähäpätösemmältä hyörintä näyttää.
20.03.2024 11:32
Minullakin on tapana muokkailla kuvianai ihan aikani kuluksi. Jos julkaisen muokatun kuvan niin sanon että korjailin vähän.
Mikähän siinä okin, ennen sai paljon parempia kuvia itsestään, vuosi vuodelta huononevat??
20.03.2024 11:29
Kaveri käy ja hyvä niin. Kauan kestänyt kaveruus, luottamus, harvoin sellaista tapaa tällä iällä. Onneksi ollaan molemmat huomattu sama, ollaan tärkeitä toisilleme.
Tyttären perhe asuu kaukana, ollaan yhteydessä mutta nähdään harvoin. Tytär on tullut minunn , aika yksin viihtyvä. Meillä on lämpimät välit.
Minua pelottaa että jalat eivät kestä elämäni loppuun asti. On sietämättömiä kipuja kun yritän nukkua, varsinkin jos olen pitkään paikallani en meinaa päästä liikkumaan.
Aamulla saatan mutista että kestäkää vain tämä elinikäni, ei tarvii sen pidempään.
Saatan joskus ottaa huumorilla, mutta monesti on myös itku tullut.
Olen yrittänyt puhua lääkärille, ainakin minun kohdallani ei auta yhtään, ikään kuuluu että rampautuu ja kuolee pois, siltä on tuntunut kätdessäni.
19.03.2024 23:24
Tuntuisi tuhlaukselta jos maailmankaikkeuden äärettömyydessä ei olisi mitään muuta kuin me tällä saastuvalla maapallolla asuvat tyhmät sotivat ihmiset.
Ei ihmiskunta koskaan opi, sotia on aina ollut ja tulee olemaan kunnes kaikki loppuu omaan mahdottomuuteensa.
Miksi ei korkeampi voima, jos se on olemassa , puutu näiden hullujen diktaattorien päätöksiin.
Tuntuu huvittavalta kuunnella uskovaisen tuttavani kertovan kuinka Jumala paransi hänen allegiansa. Mutta nälkään nääntyvät lapset saavat kuolla rauhassa.
19.03.2024 22:31
Voi kun ei aina ajateltaisi " Sitten kun" . Asioiden pitäisi järjetyä nopeammin.
Minulla on kohtalainen kunto vielä. Mutta olen huomannut että aina vain useammin tykkään olla omissa oloissani.
Kuuluukohan erakoituminenkin ikään. En tune koskaan olevani yksinäinen, vaikka ainakin viisi päivää viikosta vietän kissani kanssa kahden.
En käy edes kaupassa kun kerran viikossa.
Kaveri tulee viikonloppuisin, onneksi kissan kanssa vielä siedetään häntä.
On iso asunto, joten pääsen omiin oloihini tarvittaessa silloinkin. En varmaan ole ihan kamala seuralainen kun viitsii tulla.
Mutta tuo synnyinseudulla käyminen olisi tärkeää. Kaveri voisi tulla kuskiksi kun on pitkä matka ajaa yksin.
19.03.2024 22:08
Jos jaksan ja viitsin niin vuoraan ensi kesänä mökin Etelä-Pohjanmaalta synnyinseudultani.
Ainakin kerran haluaisin olla siellä vielä ainakin kuukauden.
19.03.2024 21:22
Olen mökillä talvellakin on on talviasuttava.
On täällä keskustassa mukava asua kun on suihku ja lämpö+ lämmin vesi, oma saunakin.
Mökille tulee kylmä vesi omasta kaivosta. On myös viemäri. Sauna on jos jaksaa luoda lumet ja lämmittää. Talvella on vesikin kannettava saunaan.
Kai lapsuuden ajat tulee mieleen mökissäni, meille ei tullut edes kylmä vesi kun kantamalla kaivosta ja ulos piti likavesi viedä ämpärillä.
Myöhemmin tuli synnyinkotiinikin mukavuuksia.
Olen mökilläni kuin karhu pesässään, saatan olla kuukaudenkin talvella yhtä mittaa.
Käyn keskustassa pesemässä pyykit ja samalla suihkussa.
Katsellaan kissan kanssa lintuja ja Oravia. Närhet ei ole vielä saapuneet joten siement riittää pidempään.
19.03.2024 20:43
Nykyisin tyydyn hyvin pieneen maailmaan. Silti se voi olla monipuolisempi kuin ruuhkavuosina.
Olen aina ihan niin pikkutytöstä kun muistan ollut kiinnostunut avaruuden ihmeistä.
Se ei ole muuttunut vieläkään. Nyt on mahdollista tutkia asioita netistä helposti.
Tänäänkin olen virkatessani kuunnellut maailmankaikkeudesta kertovia juttuja ainakin neljä tuntia.
Tuli nälkä ja kädet puutui virkkaamisesta.
Olen sanonut itselleni, kun elää tähän ikään pitää tehdä sitä mistä tykkää.
19.03.2024 20:25
Olen kuunnellut äänikirjoja avaruuden mittasuhteista.
Hyvin pikkuisia olemme.
Mutta ollaan mitä ollaan, hyvä että saadaan elää.
Pahalta tuntuu jos kaikki loppuu kuolemaan, en ole tarpeeksi viisas kertomaan miten asia on.
19.03.2024 20:05
En tykkää kirjoitella puhelimella. Tulee virheitä kun sormet ovat kömpelöt.
Kuulun taloyhtiömme johtokuntaan, hyvin haluttomasti. Kukaan ei halua siihen ja minut valittiin vaikka en ollut kokouksessa.
Onhan minulla kajakka ääni jos tuon mielipiteeni esiin. Lieneekö syy valintaan.
Onhan sitä valittamista ja valittajia, pakko on joskus puuttua pahimpiin epäkohtiin.
Täydellistä ei saa millään.
Taloyhtiö on vakavarainen, mutta meillä ei asunnot mene kaupaksi, muuttaisin pienempään asuntoon tai vuokralle, olisi huoletonta asumista.
Asun ainakin puolet vuodesta vaatimattomalla mökilläni. Se on tärkeä ja rakas paikka.
19.03.2024 19:42
Näin on.
Mietin mistä meille tulee tietoisuus, se että olemme olemassa ja ymmärrämme ajan kulumisen ja opimme kaikenlaista.
En sano että en usko tuonpuoleiseen, sekin on yhtä mahdollista kuin se että kuolemme pois ja se oli siinä.
19.03.2024 15:12
Samapa tuo näillä kymmenillä.
Turha miettiä muuta kuin sitä että on taas päässyt uuteen päivään.
En ole ottanut Panacodia pitkään aikaan, jos on maha sekaisin niin toimii takuu varmasti.
Tuli mieleen hoitaja joka otti kuusikin tablettia kerralla että toimikohan vatsa :D
19.03.2024 15:08
Kyllä toivoo että rakasta ihmistä vielä näkisi kuoleman jälkeen. Se toive tulee surun myötä, on niin vaikea sisäistää kuoleman lopullisuutta.
Mieleen tuli, jos näkee tuntemiaan ihmisiä tuonpuoleisessa niin tuleeko vastaan sellaisiakin joita ei välittäisi nähdä.
Ei ole pilkan tekoa vaan ihan oikeasti tuli mieleen että ajatteleekohan kukaan tällaista mahdollisuutta.
14.03.2024 21:02
En ota kantaa politiikkaan.
Mutta ihmetyttää, onko 70+ palsta politiikalle omistettu kokonaan. Ei täältä muuta löydy.
Ei ihme jos kirjoittajat siirtyvät 80+ palstalle tai johonkin muualle.
14.03.2024 18:07
Minullakin on kädet alkaneet oireilla virkkaamisen takia.
Voisin kokeilla kutomista välillä.
Isoäidin neliöitä on mukava tehdä, niistä saa monenlaista.
13.03.2024 15:02
En kuulu ikäryhmään 60+.
Täytän Elokuussa 80v.
Ei ole hätää, tykkään nousta aamulla ylös uuteen päivään ilman mitään velvoitteita, niitä on ollut tosi paljon elämäni aikana. Olen terve, mitä nyt vähän kipuja.
Kai järkikin juoksee, itse sen kyllä viimeisenä huomaa??
Toivon että saan elää vielä vuosia tässä kunnossa.
En silti pelkää kuolemaa, se on luonnollinen loppu ainakin ikäiselleni.
Lapseni saattaminen hautaan on ollut pahinta mitä olen kokenut.
Mutta viimeistään silloin kuoleman pelko hävisi Haluan elää, mutta kuoltavakin on ennen pitkää joten tulkoon viikatemies kun haluaa.
12.03.2024 22:20
https://www.youtube.com/watch?v=jAQQ1Vlk1nE
Pitihän tämä vielä kuunnella.
12.03.2024 21:49
En ihan vielä ala nukkumaan. Harvakseltaan otan läppärin käyttöön niin otan nyt kaiken irti.
Ajattelin kuunnella musiikkia mutta olenkohan tullut vanhaksi kun ei oikein huvita?
Minusta on mukava kuunnella Dean Martinin laulavan Mambo Italiano, siksi että tuo mieleen muiston.
Elin uskovaisessa kodissa, pikkutyttönä kävelin paikallisen ravintolan ohi, ovi oli auki ja joku esiintyjä lauloi tätä.
Ajattelin että ovat syntisiä, eivät pääse taivaaseen.
Nyt en pidä laulua syntisenä, enkä edes ravintolassa oloa.
12.03.2024 21:45
Istuin kissan kanssa ulkona, nostin äkillisesti kättäni ja kissani seurasi samalla intensiivisesti lintua läheisellä oksalla. Kissa iski hampaansa ranteeseeni, tämä jo edesmennyt kissa oli kova saalistamaan. Mutta tämä on totta, kissa osaa olla pahoillaan. Kun huomasi mitä oli tehnyt niin kieri jalkojeni juuressa maha ylöspäin, olisi pyytänyt anteeksi jos olisi osannut puhua, selvästi katui.
Aamulla käsi oli turvoksissa, piti syödä antibiootit, sillä selvittiin.
12.03.2024 20:47
Kissallani oli virtsaamisvaivoja, käytin päivystävällä eläinlääkärillä.
Onneksi sain sen verran annettua antibioottia että on ollut terve jo toista kuukautta.
Tablettina oli turha edes yrittää, soitin tutulle eläinlääkärille, hän kirjoitti nestemäisen antibiootin.
Löysin tahnaa josta kisu tykkää, sen avulla lääkettä meni sen verran että parani.
Nytkin tuijottaa paheksuvasti tuolin vieressä että etkö huomaa että minäkin olen tässä, mitä se naputtelee tuollaista kun senkin ajan voisi suoda kissalle.
On se tärkeä perheen jäsen.
Katselin kissanruokien kilohintoja, ovat paljon kalliimpia kun ihmisten ruuat.
Ostan lihaa ja tarjoan sitä, syö kyllä mutta kyllästyy helposti. Kanan tai porssan file on paljon halvempaa kilohinnaltaan kuin kissanruoka.
Minulla on ollut kissoja, kun asuimme naapurikunnassa niin eräs emäntä antoi leikkaamattoman kissansa tehdä pentuja latoon lähellämme. Kissa tykkäsi minusta ja toi pentunsakin meille. Käytin kissan sterilisoitavana, minulla oli parhaimmillaan kuin Vilkkilässä kissoja, onneksi tuttu eläinlääkäri leikkasi pennut ilmaiseksi. Olenkin kirjoittanut asiasta aikaisemmin. mutta tulkoon uudelleen.
12.03.2024 20:38
29 / 159