Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ajattelen myös Hirviniemen perhettä, tyttäriä ja vauvaa äiteineeen.
Epäilen että Hirviniemi kuuluu ihmisiin joilla pitäisi olla nollatoleranssi alkoholin suhteen.
Tunnen ihmisiä jotka muuttuvat kamaliksi saatuaan päänsä täyteen, jopa pienemmistäkin alkoholi määristä.
Ei se ole puolustus, mutta ei Akulla varmaan helppoa ole, uskon että raju opetus riittää.
01.12.2023 14:46
Minun aivoni ovat kivikautiset ainakin taiteen suhteen.
Ei kovinkaan moni, ainakaan tulevat sukupolvet tajua taideteosten symboliikkaa, minä en tajua nytkään.
Voi kai sanoa suoraan mielipiteensä. Olisi kunniottavampaa kohteelle jos olisi kansantajuisesti ymmärretävä patsas, ei harvojen ja valittujen "fiksujen" tai sellaista esittävien omimaa.
Taas näytän tyhmyyteni :(
29.11.2023 12:48
Viisaasti kirjoitettu.
29.11.2023 11:15
Tästä näkee kuinka erialisia me ihmiset ollaan.
Oikeasti, minä nautin taiteesta joka on kohteen näköinen.
Meitäkin on paljon jotka kokevat teoksen samalla tavalla kun minä. Ei kai meidän mielipide ole tärkeä, en osaa enkä viitsi näillä kymmenillä esittää ymmärtäväni jotain mitä en oikeasti tajua.
En tarkoita kirjoittajia ketjussa, uskon että tarkoittavat mitä kirjoittavat.
Mutta joidenkin taiteilijoiden kohdalla heidän ihailijoistaan tulee satu housuttomasta kuninkaasta.
Esim, eräs tappoi kissan taiteen vuoksi, minua etoi kun luin siitä. Eihän näitä voi verrata, mutta tuokin kissan tappaja on päässyt korkeaan asemaan taidepiireissä.
25.11.2023 23:25
Kuten kirjoitin toiselle palstalle, vaikka kuinka yritän löytää sanomaa näen vain kylkiluut romukasassa.
Mutta voin sanoa että taiteellisuus ja minä ei olla kohdattu juuri koskaan.
Arvostan viisaampien mielipidettä niin paljon että saattaa olla hieno.
Olen käynyt katsomassa taiteiljoiden tötä ulkomailla ja suomessa ihan ok paikoissa, olen nauttinut kaikesta annista.
25.11.2023 21:45
Onhan meillä asiat hyvin verrattuna moniin maihin joista lähtee ihmisiä pakolaisina tai paremman elintason perään.
Kumpikin asia on ihan ymmärrettävä, niin mekin tekisimme jos oltaisiin heidän paikallaan.
On vain sallainen hankaluus auttamisessa, ollaan pieni ja väestöltään vähälukuinen maa. On hyvin rajallista meidän vointimme auttaa vaikka kuinka haluaisimme.
Ajattelen paljon niitä jotka jäävät kotimaahan tai leireille apumme ulottumattomiin.
Vain hyvin harva pääsee meille asti, nuoria miehiä suurin osa, melkein kaikki, paitsi Ukrainalaiset.
Siksi olisi paljon suotavampaa auttaa heitä jotka ovat leireillä tai muualla mihin apumme voisi ylettyä. Voitaisiin auttaa paljon suurempaa määrää ihmisiä.
Vastenmielistä kuinka Venäjä käyttää hyväkseen hädänalaisia ihmisiä.
Jos äkkiä rajalla olisi tuhansia, jopa miljoonia ihmisiä tulossa, mitä voitaisiin tehdä? Ihmisiä riittää etsimään parempaa elämää jos saavat vähänkin toivoa.
25.11.2023 20:29
Sain turkissa vierallessani kamalan oksennus/ripulitaudin. En soisi pahimmalle vihamiehellenikään, vaikka ei kai niitä vihamiehiä enää paljon olekaan. Tauti tuli juuri kotiin lähtöä edeltäneenä yönä, lentokoneeseen mennessä otin niin paljon mahalääkettä että olin ihan tokkurassa. Tauti oli tosi kamala, kesti kolme päivää. Marokkoon mennessä sain salmonellan jo lentokoneen pastasta kermakastikkeessa. Muutkin sitä syöneet sairastuivat. Ei ollut onnistunut joululoma omaishoitajalla. Sitä kestikin pitkälle kevääseen. Kai nämäkin vaikuttavat siihen että ei tee mieli lähteä ulkomaille. Brasiliassa käydessäni en voinut syödä mitään, maha oli koko ajan sekaisin. Vessakin tukkiutui kun laitoin paperit pyttyyn vahingossa vaikka oli kielto että tukkivat röörit.
25.11.2023 19:33
En nöyriste :) Mutta kun en ole taiteellinen ihminen, epäilen että ymmärrän väärin.
Katseli taideteosta uudelleen eikä se auennut minulle.
Kylkiluut romukasassa vain...
25.11.2023 19:10
Varmaan lehden kuva ei tee oikeutta taideteokselle.
25.11.2023 18:56
Ollaan taas kaupunkilaisia kissani kanssa.
Pitkään viihdyttiinkin mökillä. Nyt jo on ikävä sitä pientä lämmintä linnunpesää.
Mökkin on talviasuttava, uskoisin että vielä tänä telvena sinne menen uunia lämmittämään ja seuraamaan lintuja syöttöpaikalla.
Ajattelin alkaa käymään uimahallilla ainakin kerran viikossa, tästä on lyhyt matka.
Aina on jäänyt vaikka suunnitelmissa on ollut noin pari vuotta.
Onhan täällä kylilläkin puolensa, tiskikone, pesukone, lämmin vesi ja keskuslämmitys. Talkkari hoitaa lumityöt.
Tilaakin on 80 neliötä joten kissani kanssa hyvin sovitaan.
Käyhän se kaveri viikonloppuisin, hänellekin on oma huone käydessään.
Myisin asunnon ja ostaisin pienemmän mutta ei täällä asunnot tee kauppaansa.
Ehkä mieluummin menisin vuokralle, saisi lähteä jos ei viihdy ilman kaupantekoa.
Kissa hyppäsi syliin, kaipaa huomiota kun ei päästä lenkille. Kymmenen astetta pakkasta, tuntuu kylmältä näin alkutalvesta.
21.11.2023 15:29
Eräs mummo päätti joululahjojen sijaan lähettää lapsenlapsilleen joulukortin ja satasen.
Hiukan hän ihmetteli lastenlasten viileää äänensävyä joulun jälkeen.
Korjaillessaan joulukoristeet pois hän löysi lapsille tarkoitetut rahat nätissä pinossa kaapista.
Kuoriin hän oli laittanut vain kortit joissa luki : Ostakaa itse lahjanne T. Mummo
Tämän luin netistä.
Minäkään en juuri vietä joulua jos jälkikasvu ei tule. Toivottavasti ei käy samoin kun tuolle mummolle, olen antanaut aina jouluna rahaa, voivat ostaa mieleistään.
17.11.2023 16:07
En juuri mieti omia vikojani enää. Tällaisena olen elänyt ja pakko pärjätä tällaisena hamaan hautaan asti.
Mutta ärsyynnyn usein telkkaria katsoessani. Kuulisittepa kommenttini, onneksi kissa on tottunut eikä tajua kaikkea :)
Nämä ylisuuriksi pumpatut huulet ja takamus.
Lisäksi ihminen joka ei anna muille suunvuoroa, puhuu kuin robotti häiriintymättä muiden yrityksistä saada äänensä kuuluviin.
Tässä muutama inhokkini.
Olen vanha ja jäänyt ajassa jälkeen, minkä sille voi.
16.11.2023 13:01
Saan rokotuksen vasta 25 pv tätä kuuta. Meidän kulmilla on paljon koronaa kunsäästyisi siihen asti.
15.11.2023 19:06
Muistelen sodan käynyttä isääni.
https://www.youtube.com/watch?v=m7RkVqNy6Sw
15.11.2023 17:02
Minulla on huimausta aina silloin tällöin.
Olen jo tottunt että näitä tulee.
Sain ohjeet kuinka pitää kuntoilla että vaivaan auttaisi. Ehkä on auttanut, tai parantunut itsestään ja tullut taas takaisin.
Kuitenkin jotain korvien seutuun viittasivat.
Kun nousen ylös sängystä niin on pideltävä seinästä kiinni.
Onneksi ei ole jatkuvaa.
15.11.2023 16:43
Kun aloin työelämässä harjoittelijana kaupassa niin ei ollut työaikoja. Niin kauan oltiin töissä kunmes kaikki tuli tehtyä.
Työviikossa oli kuusi päivää.
Palkka oli sen verran kun työnantaja maksoi. Eli todella vähän.
Parin vuoden jälkeen pääsiin kouluttautumaan lisää, sekin maksoi.
15.11.2023 16:27
Vastaan myöhemmin paremmin. Kuuntelen Pirkko Saision elämänkertaa. Siinä on vaikka mainkälaisia käänteitä.
Suoraan sanottuna, kirja ei ole oikein mieleeni, mutta äänikirjaksi kallis, joten kärsin kokonaan.
15.11.2023 15:40
Olen monesti sanonut että on etuoikeus kun ollaan saatu tällainen sivusto.
Harvoin tapaa näin viihtyisää keskustelupalstaa, ei oikeastaan koskaan.
Sivuja kaipasin kun Skillan oli jonkin aikaa poissa.
En käy netissä kovin usein. Puhelimella tai tabletilla katselen lehdet ym.. Mutta en tykkää kirjoittaa. Kirjoittelen sitten kun avaan netin.
Ollaan kissan kanssa mökillä vieläkin, lämmintä on kun panee tulen uuniin joka toinen päivä. On patteritkin mutta tykkään olla lämpimän uunin kyljessä kuten kissakin.
Odottelen että keskustassa saavat autotallin oven kuntoon. Menee kolhijan vakuutukseen, kai tällä viikolla valmistuu.
Monen mielestä elämäni on varmaan tylsää, virkkaus ja kissa ovat tärkeimmät puheenaiheeni.
Viihdyn kun saan olla rauhassa, ruuhkavuodet eivät ole vieläkään unohtuneet.
Silloin haaveilin tällaisesta olotilasta että voin tehdä mitä huvittaa ja olla vain ilman kiirettä.
Täällä on maa valkoinen, onhan se valoisampaa kun synkkä kuollut luonto.
Pakkasta on muutama aste, eilen tuuli tosi kylmästi.
Ei tee mieli mennä ulos.
Mukavaa alkanutta viikkoa.
13.11.2023 11:59
Ruotsalaisia kirjailijoita olen kuunnellut paljon, yleensä dekkareita. Mutta en muista lukeneeni ruotsinsuomalisten kirjoittamia.
Nyt tilasin äänikirjana Pirkko Saision elämänkerran. Monesti olen aikonut sen tilata mutta on jäänyt.
Olen äänikirjojen suurkuluttaja. Silmät on niin helposti väsyvät että lukeminen on jäänyt lehtien tasolle.
13.11.2023 11:44
En ole ollenkaan synkkämielinen, päinvastoin.
Elämänhalua on vaikka muillekin antaa, vaivoista ja kivuista huolimatta.
Jos on kahdeksankymppinen, tai ihan kohta, kaikilla on kremppaa, mutta kaikkeen tottuu.
Kerron tämän kuluneen sanonnan: " Hirressäkin on kaksi eka päivää pahimmat."
Kuten sanoin, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.
Jos sanot että kaikki Keskisarjan kirjoittma on moneen kertaan koluttua niin minulta on jäänyt jotain väliin.
Ystävyydellä, Liekko
09.11.2023 18:11
30 / 153