Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. En+ole+pätkääkään+miellyttämisen+haluinen,+kyse+on+muusta.+Esimerkiksi+ex-puoliso+ei+ole+oikeasti+pysynyt+antamaan+itsestään+juuri+mitään,+koska+on+ollut+ensin+masentunut+ja+myöhemmin+maaninen.+Omasta+ja+ystävien+kokemuksista+ole.+nähnyt+ettei+mielenterveydeltään+vakavasti+sairastunut+puoliso+ole+välttämättä+kovin+kohtuullinen+tai+edes+pysty+empatiaan.+Viha+kohdistuu+helposti+siihen+lähimpään+ihmiseen,+oli+juurisyy+mikä+vaan,
  2. Tunneyhteys+on+itselleni+tärkeä+arvo+sekä+ystävien,+vanhempien,+lasten+että+rakastetun+suhteen.
  3. Ensimmäinen+pitkä+parisuhde+oli+miehen+kanssa,+jonka+kanssa+oleminen+oli+tosi+mukavaa.+Olimme+molemmat+kovia+puuhaamaan+kaikkea.+Myös+seksi+sujui+ja+sitä+oli+riittävästi,+Mutta…Kun+kasvoin+jälkiteinistä+aikuiseksi,+arvomaailman+erot+alkoi+kaivertaa.+Kun+tapasimme+hän+valehteli+olevansa+Kontulasta,+arvioi+etten+suostu+treffeille,+jos+kertoo+totuuden.+Saattoi+arvata+oikein,+😂+Totuus+oli+Westendin+ranta….+Hän+piti+cocktail-kutsuista+ja+isoista+kekkereistä,+ja+minä+taas+viihdyin+niissä+lähinnä+muutama+miehen+seurassa,+jotka+jaksoivat+parantaa+maailmaa+tai+puhua+tieteestä.+Keskiverto+nainen+oli+siellä+aerobic’sta+kiinnostunut+fitness+malli+minihameessa.++Minä+taas+viihdyin+villa-+tai+t-paita+päällä+ja+tuskin+meikkasin+edes.+Kun+kasvoin+miehen+hölmöilyt+ja+biletys+alkoi+riittää+ja+huomasin+että+kaipaan+syvempää+keskustelua,+Huomasin+myös,+että+pystyin+(halutessani)+ohjaamaan+miestä+aika+helposti+ilman+että+tuo+edes+tajusi+tulleensa+ohjatuksi.+En+tehnyt+sitä+silti+edes+silloin+kun+se+olisi+ollut+miehen+oma+etu,+vaan+annoin+tehdä+itse+mitä+haluaa+ja+oppia+kantapään+kautta+kuin+murrosikäinen+(mitä+tuo+sitten+tekikin+paljon++😂).+Jos+sanon+suoraan+olin+merkittävästi+älykkäämpi+puolisko+ja+aikuisempaan+parisuhteeseen+toivoo+ehkä+ettei+tarvitse+vääntää+koko+ajan+rautalangasta.+Vaikka+suhde+perustui+molemmin+puolisiin+tunteisiin,+silti+sekään+ei+yksinään+riitä.+Tällä+kokemuksella+olen+täysin+varma,+etten+näe+yhtään+syytä+aloittaa+parisuhdetta+ilman+tunteita+ja+ilman+tunneyhteyttä.+Jos+on+tunneyhteys+ja+yhdessä+viihtyminen,+mutta+seksuaalista+halua,+ystävyys+on+parempi+vaihtoehto.+Jos+taas+on+halu,+mutta+ei+tunneyhteyttä,++miksi+haluaisin+parisuhteen?+Ennen+kuin+on+syvemmin+tutustunut,+ei+tiedä+mihin+asti+ihmissuhde+yltää.+Alussa+kannattaa+antaa+aikaa+ja+olla+ennakkoluuloton,+tai+ainakin+niin+itse+koen.+Loput+näkee+vain+elämällä.
  4. Ihmiset+on+kovin+erilaisia,+eikä+välttämättä+sana+tunneyhteys+avaudu+kaikille+samalla+lailla.+On+totta,+että+halaaminen,+koskettaminen+ja+suutelu+avaa+tietä+tunneyhteydelle,+mutta+se+voi+olla+täysin+ilman+kosketustakin+olla+olemassa.+Itseasiassa+silloin+kun+tunneyhteys+on+voimakas+jo+ennen+hellittelyä+ja+seksiä,+epäilen+että+kestävän+ja+samalla+onnellisen+rakkauden+mahdollisuudet+on+parhaimmillaan.++Jonkun+ihmisen+kanssa+tuntuu+vaan+heti,+että+ollaan+samalla+aaltopituudella.+Lähes+heti+uskaltaa+olla+oma+itsensä+myös+heikkouksineen+ja+uskaltaa+avautua+lyhyenkin+tuntemisen+jälkeen+intiimeistäkin+asioista+nyt+esimerkiksi.+Tunneyhteys+voi+syntyä+yhtä+hyvin+ystävän,+kollegan+tai+rakastetun+kanssa.+Ehkä++koen+tunneyhteyden+osittain+samaksi+kuin+olla+samalla+aaltopituudella,+mutta+se+on+vaan+paljon+paljon+intiimimpää.+Kaikista+selvemmin+romanttisen+tunneyhteyden+näkee+ja+kokee+silmien+kautta,+antaako+kummatkin+katsoa+syvään+ja+pitkään.+Ja+tietysti+tuntuuko+katse+siltä,+että+on+tullut+kotiin+vai+onko+katseen+alla+olo+epämiellyttävää.+Jonkun+erityisen+ihmisen+kanssa+katse+voi+olla+paljon+intiimimpi+ja+koskettavampi+kokemus+kuin+vaikka+seksi+toisen+kanssa.+Se+mitä+sellaisessa+hetkessä+tapahtuu+on+hyvin+hyvin+hämmentävää,+aika+melkein+pysähtyy+ja+aivot+poksuu+mielihyvähormoneissa+kuin+paremmassakin+orgasmissa.+😁+Ja+sellaisen+jälkeen,+hämmennyksen+ohi+mentyä,+helposti+tajuaa,+että+vaikkei+halua+edes+myöntää+taisi+rakastua.+Asiaa+ei+kyllä+usko+ennen+kuin+sen+kokee+itse+ensimmäistä+kertaa!+Aika+harvinaista+herkkua+tuollainen+poksuminen+on,+mutta+aika+ravisteleva+kokemus+kun+kohdalle+osuu.