Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ole+pätkääkään+miellyttämisen+haluinen,+kyse+on+muusta.+Esimerkiksi+ex-puoliso+ei+ole+oikeasti+pysynyt+antamaan+itsestään+juuri+mitään,+koska+on+ollut+ensin+masentunut+ja+myöhemmin+maaninen.+Omasta+ja+ystävien+kokemuksista+ole.+nähnyt+ettei+mielenterveydeltään+vakavasti+sairastunut+puoliso+ole+välttämättä+kovin+kohtuullinen+tai+edes+pysty+empatiaan.+Viha+kohdistuu+helposti+siihen+lähimpään+ihmiseen,+oli+juurisyy+mikä+vaan,
15.06.2022 22:41
Tuo+mitä+sanot,+ei+ole+sama+asia+mitä+minkä+kanssa+itse+painin.+En
15.06.2022 22:34
Itse+olen+lähtenyt+ennen+kuin+lähestyn+sairastumisen+rajaa.+Siinä+on+asia,+jolla+en+lähde+leikkimään,+enkä+koe+myöskään+uhrautuvani+enkä+ole+edes+katkera.+En+ole+koskaan+antanut+ylittää+rajaa+,+jossa+tulisin+murjotuksi,+mutta+olen+vain+antanut+omien+tarpeiden+jäädä+sivuun+yhteisen+hyvän+eteen.+Ei+sekään+toimi+pitkällä+jänteellä.+
Se+kaikki+on+vaan+ollut+elämää,+joka+on+tarvinnut+elää+oppiakseen.
15.06.2022 22:09
En+ole+tullut+kuulluksi+kaikissa+aiemmissa+pitkissä+suhteissa,+myönnän.+Olen+kyllä+oppinut+jo+sanomaan+mitä+tarvitsisin+(suhteellisen+kauniisti),+toinen+vaan+ei+osannut+tai+halunnut+ottaa+sitä+huomioon.+
Olen+myös+ollut+aina+se+vahvempi,+joka+jaksaa,+stemppaa,+joustaa,+siirtää+omia+tarpeitaan+pahimmillaan+kuukausia+ja+vuosia,+ja+kantaa+isomman+osan+vastuusta.+Olen+kiltti+ja+ajattelen+omaa+osuuttani+yleensä+ensin,+mutta+silti+olen+toisaalta+hyvin+vahva+ja+vahvatahtoinenkin,+Siis+en+ole+syyllistynyt+siihen,+että+annan+jonkun+talloa+minut+lyttyyn+(vaikka+se+tarkemmin+selittämättä+siltä+voi+kuulostaa).+
Mutta+luulen,+että+olen+läksyni+oppinut.+Ja+luulen+tietäväni+mikä+se+oppi+on+ollut,
15.06.2022 22:03
Parisuhteessa+on+kaksi+puolta+kuitenkin.+Tiedän+ainakin+itse+mitä+pystyn+toiselle+antamaan,+ja+toki+haluan+antaa+oman+osuuteni+suhteen+eteen,+se+on+selviö.+Mutta+oma+osuuteni++on+vain+toinen+puoli+kokonaisuudesta.+Pelkkä+oma+osuuteni+ei+riitä+kovin+pitkälle+yksinään,+koska+hyvään+parisuhteeseen+tarvitaan+kaksi+aktiivista+tahtovaa+toimijaa.+
Joskus+kävin+parisuhdeterapiassa+9kk+ennen+kuin+luovutin+silloisen+toivottomaksi+menneen+suhteen+kanssa.+Menin+itse+muuttumaan,+mutta+terapeutin+johtopäätös+olikin+päinvastainen:+minun+pitää+myös+osata+”vaatia”+asioita,+joita+itse+tarvitsen+ja+minun+pitää+myös+osata+sanoittaa+tarpeitani+eikä+vain+muovautua+toisen+tarpeisiin+sopivaksi,+Tuohon+jälkimmäiseen+olen+parisuhteissa+syyllistynyt+liiankin+paljon,+Oppimismatka+on+vielä+kesken,+
Se,+että+tietää+mitä+tarvitsee+itse+ollakseen+tyytyväinen+parisuhteessa+myös+pitkällä+aikajänteellä+on+yhtä+tärkeä+kuin+se,+että+tietää+mitä+pystyy+vastapuolelle+antamaan.+Ideaalitilanteessa+kaksi+tarvetta+ja+se+mitä+kumpikin+pystyy+tarjoamaan+++kohtaa+tunteita+unohtamatta,
15.06.2022 21:04
Kyllä+tässä+ketjussa+on+ollut+useampikin+keskustelijoita+ennen+kuin+varmaan+muutama+sata+viestiä+kestänyt+tappelu+alkoi.+Oma+profiilini+täyttyy+30+viestillä,+kun+päästän+kännykästä+pariksi+minuutiksi.+Kiihkeä+tappelu.+
Sinänsä,+jos+viittaat+minuun+väärillä+kriteereillä,+en+ole+tuo+anonyymi,+joka+Jasun+kanssa+vääntää.+En+edes+jaksaisi+alkaa+vääntämään+tai+viitsisi+aikaani+vääntämiseen+käyttää+(vaikka+näin+kipeänä+palstalla+paljon+olenkin+ajankuluksi).+
Ja+myönnän+omalla+kohdalla,+vaikka+yhtään+jännämiestä+en+ole+vielä+kokenut,+että+omat+kriteerit+on+epäonnistuneet+muutaman+kerran+(vaikka+joukossa+ei+ole+ollut+yhtään+ulkoista+kriteeriä).+Se+mitä+nyt+peräänkuulutan+tarvitsevani+ollakseni+onnellinen+parisuhteessa+on+monessa+suhteessa+jäänyt+vajaaksi.+Oppia+ikä+kaikki.+🙄
15.06.2022 20:28
Olet+varsin+pihalla+tuon+Jännämiesteoriasi+kanssa.+
En+jaksa+alkaa+vääntämään,+menee+hyvät+väännöt+ihan+hukkaan+kun+moinen+on+täysin+hyödytöntä.+Keskustelen+paljon+mielummin+silloin+kun+keskustelu+pysyy+täysjärkisenä+ja+kun+keskustelun+tavoite+on+vaihtaa+ajatuksia+eikä+saada+turhanpäiväinen+haukkumisketju+aikaan.+En+voi+pahoin,+eikä+minun+tarvitse+purkaa+pahaa+oloa+muihin.
15.06.2022 19:48
En+tietääkseni+ole+missään+jamassa.+Elämäni+on+monella+mittarilla+hyvää,+vaikka+olen+romanttista+rakkautta+vaille.+
Tuo+kaveri+jäi+lapsettomaksi+ikisinkuksi,+masentui+työkyvyttömäksi+ja+taitaa+olla+nyt+46v+ja+käsittääkseni+asuu+äitinsä+kanssa+kotimaassaan.+Olisin+toivonut+hänelle+onnellisempaa+kohtaloa+ja+että+olisi+löytänyt+puolison+ja+saanut+perheen+(mistä+haaveili),+älykäs,+kaunis,+hoikka+ja+mukava+nainen.+Olisi+monelle+miehelle+varmaan+kelvannut.+
Jokainen+saa+tehdä+itselleen+sellaiset+kriteerit+mitä+haluaa,+mutta+jokainen+myös+kantaa+itse+vastuun+omista+valinnoistaan.
15.06.2022 19:38
Heh,+”biletin”+ehkä+03+asti,+tutustuin+lähinnä+fiksuihin+naisiin.+😂+Siis+istuimme+ja+juttelimme+keski-ikäisille+sopivaan+tyyliin,+😂+en+edes+tanssinut+koko+reissulla,+Laiva+oli+aivan+liian+täynnä+aivan+liian+nuoria+opiskelijoita.+😬
Kovin+montaa+~saman+ikäluokan+miestä+ei+ollut+mukana+ja+ne+jotka+oli+muualta+Suomesta.+Yhden+kyllä+tulkitsin+hyvin+varovaisesti+ja+viisaan+peitellysti+ehdottelevan+jotain+reilusti+aamuyön+puolella,+mutta+en+”ymmärtänyt”+kyllä+ollenkaan+mitä+lie+vihjaillut,+En+siinä+kohtaa+oikeastaan+edes+mitään+halunnut,+oli+tunnetasolla+ihan+muuta+meneillään+laivan+ulkopuolella.+Aamulla+kävin+ostoksilla+itsekseni.+
Sinänsä+mukavia+ihmisiä+ja+olen+tyytyväinen,+että+lähdin.+Se+oli+enemmänkin+itselle+sen+osoittamista+että+on+palannut+seuraa+etsiväksi+sinkuksi+vaikkei+varsinaisesti+jaksa+etsiä.+Ehkä+syksyllä+taas?
15.06.2022 19:26
Olen+nähnyt+hölmöjä+kriteerejä+vain+ihmisellä,+joka+pelkää+suhteeseen+ryhtymistä,+Yksi+38v+neitsyt+nainen+listasi+ettei+saa+olla+ollut+naimisissa,+mielellään+ei+avoliitossa,+ei+lapsia,+ehdottomasti+ei+yhdenillan+suhteita,+akateeminen+koulutus,+komea,+pitkä,+karismaattinen+hurmuri+(ei+sanonut+tuota+ääneen,+mutta+ajatuksen+kyllä+sai+kiinni)+ja+ikä+pitää+olla+32-48v…+Äitinsä+oli+todennut,+että+tuollaista+miestä+ei+ole+olemassa+ja+voit+unohtaa+ajatuksen…++Tuon+ihmisen+silloin+tuntien,++lista+taisi+olla+oikeasti+vain+tehty,+koska+hän+ei+uskaltanut+pettyä,+Suhteet+ja+suhteet+alut+tarkoittaa+väistämättä+pettymyksiä,+ellei+käy+tosi+hyvä+tuuri.
Oman+ikäisillä+suhteissa+olleilla+ystävillä+en+ole+koskaan+nähnyt+ulkoisiin+asioihin+keskittyviä+listoja,+En+tiedä+onko+kaksi-+ja+kolmekymppisten+kohdalla+tilanne+erilainen,+He+ovat+ehkä+enemmän+tottuneet+Tinder-tyyppieen+pikadeittailuun,
15.06.2022 18:52
Olen+täysin+samaa+mieltä+kriteereistä,+saman+asian+voi+tiivistää+lyhyeksi+tai+selittää+laveasti,+eikä+se+niitä+oikeita+asioita,+joiden+täytyy+osua+että+suhteen+onnistuminen+pitkällä+tähtäimellä+voisi+onnistua.+Sen+sijaan,+että+suhteen+tärkeitä+asioita+mittaa+viivoittimella,+kannattaisi+miettiä+mitä+teksti+tarkoittaa,+
Sitä+paitsi+suhteen+pituus+ei+ole+suhteen+onnistumisen+mittari+oikeastaan+ehkä,+Joku+ihminen+voi+kestää+vaikka+koko+elämänsä+henkisesti+ja+fyysisesti+väkivaltaista+alkoholistia+eroamatta.+Suhde+kestää,+mutta+ihminen+elää+jatkuvassa+pelossa,+on+onneton+ja+stressaantunut.+En+itse+osaa+nähdä+tuollaisen+suhteen+arvoa+missään.+Hyvä+suhde+toki+kestää+vaikeuksia+ja+kumpikin+silloin+haluaa+haasteet+ratkaista,+mutta+vaikeuksien+kestämisessä+on+rajansa.+
Jos+suhteeseen+alkaa+kenen+tahansa+Jampan+kanssa,+ilman+että+tunteet+syttyy+ja+on+mitään+yhteistä,+ei+se+ennusta+hyvää+elämää+ja+onnellista+parisuhdetta.+Olen+valmis+heittämään+ulkoiset+kriteerit+romukoppaan,+mutta+sisäisistä+on+pakko+pitää+kiinni,
15.06.2022 18:42
Olen+samaa+mieltä,+että+näkökulma+on+skeptinen+tai+kärjistäväkin.+Siitä+en+ole+varma+onko+kyse+asiaa+haastavasta+kirjoitustyylistä+enemmän+vai+kirjoittajan+pessimististä.
15.06.2022 17:56
En+tiedä+vaikuttaako+Norppa+sinun+näkökulmaasi+oma+kasvatus.+Itse+olen+sinänsä+onnellisessa+asemassa,+että+olen+lapsena+turvallisesti+kiintynyt+ja+olen+aina+ollut+hyväksytty+ja+rakastettu+itsenäni,+ei+suoritusten+kautta.+En+siis+koe,+että+aitoa+rakkautta+saa+suorittamalla+tai+miellyttämällä.+
Tunnistan+kyllä+monen+noista+asiasta+ympäristössä+ja+monen+kohtuullisen+läheisenkin+ihmisen+kohdalla+näkee,+että+on+vaikeutta+hyväksyä+itse+itseään+ja+ihminen+koko+ajan+kokee+riittämättömyyttä+sen+sijaan+että+oppisi+olemaan+armollinen+itselle+ja+muille,
15.06.2022 17:53
Itse+tulkitsen,+että+tuo+essee+käsittelee+paljon+nykyistä+deittailukulttuuria.+Onhan+se+täysin+järjetöntä!+Sen+sijaan,+että+ihmiseen+tutustuisi,+ja+rauhassa+katsoisi+onko+tästä+mihinkään,+käydään+50-kymmenellä+pikatreffeillä+ja+odotetaan+pommin+lailla+kolahtavaa+iskua+(miten+sellainen+voi+tulla+edes+30min+puhumisella).+
Itse+mietin+sitäkin,+että+jos+alkaisi+sarjadeittailuun+(mihin+en+ala)+ja+koko+ajan+tulee+uusi+ihminen+eteen+miten+siinä+riittäisi+edes+energia+tutustua+kehenkään+oikeasti+ja+miten+siinä+saa+mitään+kuvaa+muuta+kuin+käytöstavoista+ja+pinnasta?+
Itseen+kuitenkin+tuo+teksti+vaikutti+sillä,+että+mietin+enemmän+ja+enemmän+onko+perinteinen+parisuhde+oikea+malli+itselleni?+Jos+kohtaan+MOLEMMINPUOLISEN+suuren+rakkauden,+ei+asiaa+tarvitse+edes+miettiä.+Silloin+on+itsestään+selvyys,+että+sen+toisen+haluaa+elämäänsä+oli+sitten+kyse+kaukosuhde,+omat+asunnot+tai+perinteinen+av(i)oliitto.+Mutta,+jos+suurta+molemmin+puolista+rakkautta+ei+tule+kohdalle,+niin+miksi+sitoutua+johonkin+joka+ei+kuitenkaan+pitkällä+tähtäimellä+riitä+tyydyttämään+omia+perustarpeita?+Tapailussa+tai+kevyemmässä+suhteessa+voi+mennä+ilman+suuria+vaatimuksia+ja+vain+katsoa+päivä+kerrallaan+miltä+elämä+tuntuu+yhdessä,+en+siis+puhu+suhteiden+alusta+ja+niiden+kriteereistä,+vaan+siitä+mihin+itsensä+kannattaa+sitoa+(henkisesti+ja+pitkäaikaisesti).
15.06.2022 17:03
Pöh+Välis.+Yhtään+jännämiestä+en+ole+rakastanut.
15.06.2022 16:43
Tunneyhteys+on+itselleni+tärkeä+arvo+sekä+ystävien,+vanhempien,+lasten+että+rakastetun+suhteen.
15.06.2022 16:41
Ensimmäinen+pitkä+parisuhde+oli+miehen+kanssa,+jonka+kanssa+oleminen+oli+tosi+mukavaa.+Olimme+molemmat+kovia+puuhaamaan+kaikkea.+Myös+seksi+sujui+ja+sitä+oli+riittävästi,+Mutta…
Kun+kasvoin+jälkiteinistä+aikuiseksi,+arvomaailman+erot+alkoi+kaivertaa.+Kun+tapasimme+hän+valehteli+olevansa+Kontulasta,+arvioi+etten+suostu+treffeille,+jos+kertoo+totuuden.+Saattoi+arvata+oikein,+😂+Totuus+oli+Westendin+ranta….+Hän+piti+cocktail-kutsuista+ja+isoista+kekkereistä,+ja+minä+taas+viihdyin+niissä+lähinnä+muutama+miehen+seurassa,+jotka+jaksoivat+parantaa+maailmaa+tai+puhua+tieteestä.+Keskiverto+nainen+oli+siellä+aerobic’sta+kiinnostunut+fitness+malli+minihameessa.++Minä+taas+viihdyin+villa-+tai+t-paita+päällä+ja+tuskin+meikkasin+edes.+Kun+kasvoin+miehen+hölmöilyt+ja+biletys+alkoi+riittää+ja+huomasin+että+kaipaan+syvempää+keskustelua,+Huomasin+myös,+että+pystyin+(halutessani)+ohjaamaan+miestä+aika+helposti+ilman+että+tuo+edes+tajusi+tulleensa+ohjatuksi.+En+tehnyt+sitä+silti+edes+silloin+kun+se+olisi+ollut+miehen+oma+etu,+vaan+annoin+tehdä+itse+mitä+haluaa+ja+oppia+kantapään+kautta+kuin+murrosikäinen+(mitä+tuo+sitten+tekikin+paljon++😂).+Jos+sanon+suoraan+olin+merkittävästi+älykkäämpi+puolisko+ja+aikuisempaan+parisuhteeseen+toivoo+ehkä+ettei+tarvitse+vääntää+koko+ajan+rautalangasta.+Vaikka+suhde+perustui+molemmin+puolisiin+tunteisiin,+silti+sekään+ei+yksinään+riitä.+
Tällä+kokemuksella+olen+täysin+varma,+etten+näe+yhtään+syytä+aloittaa+parisuhdetta+ilman+tunteita+ja+ilman+tunneyhteyttä.+Jos+on+tunneyhteys+ja+yhdessä+viihtyminen,+mutta+seksuaalista+halua,+ystävyys+on+parempi+vaihtoehto.+Jos+taas+on+halu,+mutta+ei+tunneyhteyttä,++miksi+haluaisin+parisuhteen?+
Ennen+kuin+on+syvemmin+tutustunut,+ei+tiedä+mihin+asti+ihmissuhde+yltää.+Alussa+kannattaa+antaa+aikaa+ja+olla+ennakkoluuloton,+tai+ainakin+niin+itse+koen.+Loput+näkee+vain+elämällä.
15.06.2022 16:38
Ihmiset+on+kovin+erilaisia,+eikä+välttämättä+sana+tunneyhteys+avaudu+kaikille+samalla+lailla.+On+totta,+että+halaaminen,+koskettaminen+ja+suutelu+avaa+tietä+tunneyhteydelle,+mutta+se+voi+olla+täysin+ilman+kosketustakin+olla+olemassa.+Itseasiassa+silloin+kun+tunneyhteys+on+voimakas+jo+ennen+hellittelyä+ja+seksiä,+epäilen+että+kestävän+ja+samalla+onnellisen+rakkauden+mahdollisuudet+on+parhaimmillaan.+
+Jonkun+ihmisen+kanssa+tuntuu+vaan+heti,+että+ollaan+samalla+aaltopituudella.+Lähes+heti+uskaltaa+olla+oma+itsensä+myös+heikkouksineen+ja+uskaltaa+avautua+lyhyenkin+tuntemisen+jälkeen+intiimeistäkin+asioista+nyt+esimerkiksi.+Tunneyhteys+voi+syntyä+yhtä+hyvin+ystävän,+kollegan+tai+rakastetun+kanssa.+Ehkä++koen+tunneyhteyden+osittain+samaksi+kuin+olla+samalla+aaltopituudella,+mutta+se+on+vaan+paljon+paljon+intiimimpää.+
Kaikista+selvemmin+romanttisen+tunneyhteyden+näkee+ja+kokee+silmien+kautta,+antaako+kummatkin+katsoa+syvään+ja+pitkään.+Ja+tietysti+tuntuuko+katse+siltä,+että+on+tullut+kotiin+vai+onko+katseen+alla+olo+epämiellyttävää.+Jonkun+erityisen+ihmisen+kanssa+katse+voi+olla+paljon+intiimimpi+ja+koskettavampi+kokemus+kuin+vaikka+seksi+toisen+kanssa.+Se+mitä+sellaisessa+hetkessä+tapahtuu+on+hyvin+hyvin+hämmentävää,+aika+melkein+pysähtyy+ja+aivot+poksuu+mielihyvähormoneissa+kuin+paremmassakin+orgasmissa.+😁+Ja+sellaisen+jälkeen,+hämmennyksen+ohi+mentyä,+helposti+tajuaa,+että+vaikkei+halua+edes+myöntää+taisi+rakastua.+Asiaa+ei+kyllä+usko+ennen+kuin+sen+kokee+itse+ensimmäistä+kertaa!+Aika+harvinaista+herkkua+tuollainen+poksuminen+on,+mutta+aika+ravisteleva+kokemus+kun+kohdalle+osuu.
15.06.2022 16:09
Ei+tarvinnut+kokata,+kun+keskimmäinen+lapsi+halusi+asian+hoitaa.+😊
15.06.2022 15:44
Itse+näen,+että+tunnetason+kriteereitä+ei+voi+verrata+palkkaan,+ulkonäköön,+statukseen+tai+omaisuuteen.+Nuo+jälkimmäiset+on+ihan+sama-osastolla,+jos+vertaa+mistä+ainakin+itse+tulen+onnelliseksi.+
ÄO+on+taas+siinä+mielessä+erilainen+kriteeri,+että+jos+kahden+ihmisen+ÄO+on+liian+kaukana+toisistaan,+on+saman+aaltopituuden+ja+luultavasti+tunneyhteyden+(sellaisena+kuin+sen+itse+ymmärrän)+löytyminen+olla+vaikeaa.+
Jos+haluaa+parisuhteen,+ihan+minkälaisen+vaan,+ei+pariutuminen+ole+vaikeaa.+Riittää,+että+löytyy+toinen+yksinäinen+tai+toinen+läheisyyttä+ja+seksiä+vaille+oleva+(kumpi+sitten+onkaan+se+juurisyy+etsiä+suhde,+joka+ei+oikeasti+riitä+pitkällä+aikajänteellä).
Jatkan+kohta…+pitää+käydä+syömässä+lapsen+kokkaamaan+ruokaa+välillä…
15.06.2022 15:26
32 / 89