Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Juhannushäät+olisi+kammotus,+ainakin+sellaiset,+jossa+olisi+itse+mukana+päähenkilönä.+Pieni+intiimi+tilaisuus+vain+kaikista+läheisimpien+kesken+on+paljon+mielyttävämpi+vaihtoehto.+En+näe+suurta+tarvetta+mennä+naimisiin,+jos+sen+oikean+kohtaa+ja+tunne+on+molemmin+puolinen.+Sisäinen+sitoumus+on+se+mikä+on+tärkeää+ja+ratkaisee!+Voi+olla,+että+mielipide+muuttuu+joskus,+mutta+tämä+mielipide+on+ollut+voimassa+koko+aikuisuuteni+ajan.+Jos+joku+täällä+innostuu+juhlimaan+juhannuksena,+toivotan+onnea,+mutta+omalta+kohdalta+juhannus+menee+kyllä+mökillä+järven+rannalla+lasten+kanssa.+😁
  2. Oli+sitten+mies+mitä+rotua+tahansa+voi+hän+olla+viehättävä+ja+älykäs.+Silti,+viehättävyys+eikä+älykkyys+riitä+pelkiltään+suhteeseen!+Sama+koskee+toki+suomalaisiin+miehiin.+On+hassua,+että+nenä+ratkaisee+pitkälle+tunteiden+syttymisen.+Jossain+joskus+luki,+että+nenä+aistii+geenien+yhteen+sopimisen.++Geeneissä+pitää+olla+riittävän+samanlaiset+ja+riittävän+erilaiset,+jotta+voi+kolahtaa.+Tämä+on+hassu+juttu,+mutta+johtaa+siihen+ettei+kaikki+vaan+kolahda.+Ja+asia+vaikuttaa,+vaikka+ei+olisi+tarkoitusta+lisääntyä.+En+ole+koskaan+edes+ihastunut+afrikkalaiseen,+aasialaiseen+tai+latinopn.+Sen+sijaan+pohjoismaalaisen,+saksalaiseen,+virolaiseen,+belgia-+tai+hollantilaiseen+voisin+kuvitella+jossain+oloissa+tunteita+syttyvän.+Jo+eteläeurooppa,+venäjä+tai+itäeuroooppa+on+liian+kaukana,+että+yleensä+kiinnostus+ei+synny+ollenkaan.+Mieltymyksen+lisäksi+arvomaailma+vaikuttaa,+se+miten+uskontoa+elää+vaikuttaa+onko+se+este+vai+ei.+Me+olemme+erilaisia.+Jollekin+Afrikkalainen+kolahtaa,+jollekin+Aasialainen,+jollekin+rotu+ei+aiheuta+rajoitteita.+En+moiti+yhtään+postimorsiamia+ottavat.+Tilanne+on+win-win.+Toinen+maksaa+suvun+elämää+tai+mahdollistaa+länsimaisen+elintason+(vaikka+olisi+suomalaisittain+pienituloinen)+ja+toinen+antaa+rakkautta+vastineeksi.+Jos+kumpikin+on+tyytyväinen,+mitä+siinä+muilla+on+mitään+sanomista.+Varsinkin+miehelle,+jotka+haluavat+nuoren,+missimittaisen+ja+nätin+naisen,+mutta+eivät+ole+itse+helposti+pariutuvia,+tämä+vaihtoehto+voi+olla+hyvinkin+toimiva.
  3. Ap,+jos+sinua+vielä+ahdistaa+suhteet+etkä+löydä+motivaatiota+suhteen+aikaansaamiseksi,+et+ehkä+vain+ole+valmis+sellaiseen?+Sinuna+sulkisin+Tinderin,+lopettaisin+väkisin+yrittämisen+ja+antaisin+itsellesi+aikaa+parantua+vanhoista+haavoista.+Puhut+parisuhteesta+henkisenä+väkivaltana.+Ei+kaikki+parisuhteet+sellaisia+ole!+Esim.+voin+sanoa+etten+ole+kokenut+itse+yhtään+suhdetta+henkisellä+väkivallalla,+ongelmat+on+olleet+ihan+muuta.+Valitettavasti+ilmeisesti+olet+joutunut+kokemaan+ikävän+ja+vahingoittavan+parisuhteen.+sen+jälkeen+voi+tarvita+aikaa.+Jos+olet+lukutaitoinen+ja+-haluinen+suosittelen+sellaista+eroihin+liittyvää+kirjaa+kuin+Fisher:+Jälleenrakennus,+kun+suhteesi+päättyy.+Ei+maksa+paljon+ja+löytyy+useimmista+kirjastoista.+Itse+on+työni+tehnyt.+Eropäätöksen+teko+kesti+3v+ja+päätöksestä+on+kohta+3v.+Pitkä+aika!+Olen+hieman+kärsimätön+persoona,+silti+minulla+ei+ole+kiire+parisuhteeseen.++Odotan,+että+löydän+sen+oikean,+kenen+oikea+olen+myös+itse.+En+halua+huonoa+parisuhdetta+enkä+laimeita+tunteita.+Se+oikean+löytyminen+tarkoittaa+molemmin+puolisia+ääneen+sanottuja+tunteita,+kummankin+aktiivisuutta+ja+motivaatiota+tehdä+aloite+ja+syventää+suhdetta,+ja+molemmin+puolista+halua.+Ilman,+että+kumpikin+haluaa+enemmän+(tutustumisajan+jälkeen),+suhde+jää+tapailuksi.+Eihän+se+kovin+helppoa+ole+kohdata+sitä+oikeaa,+varsinkin+Tinder-tyyppinen+media,+jossa+arvio+perustuu+lähinnä+ulkoiseen.+Ulkoinen+ei+kerro+mitään+sisäisestä+sopivuudesta.Itse+elän+siinä+mielessä+onnellisessa+tilanteessa,+että+tapaan+kiinnostavia,+samalla+aaltopituudella+olevia+ja+ihastuttavia+ihmisiä+arjessa+ja+vieläpä+ihan+selvinpäin.+😉+En+voi+tiedä+mihin+elämä+vie,+saako+vielä+suuren+rakkauden+elämäänsä,+mutta+epävarmuuden+kanssa+tulee+kuitenkin+toimeen.+Elämä+on+ihan+hyvää+ilmankin+miestä.Myönnän+kaipaavani+läheisyyttä,+kosketusta,+läsnäoloa,+seksiä+ja+romanttista+rakkautta.+Lapset+ja+lemmikki+tarjoavat+korviketta+kahteen+ekaan+ja+ihmissuhteet+kolmanteen.+Seksileikin+on+olemassa+kaksi+korviketta,+itse+hoidettu+ja+kova+treeni.+Itsekin+olen+ajatellut+FWB-suhdetta+vaihtoehdoksi,+mutta+en+ole+silti+vielä+tehnyt+mitään+asian+toteuttamiseksi+EIKÄ+sellainen+tunnu+juuri+nyt+oikealta+ratkaisulta.+Vaikka+vajetta+on,+sen+kanssa+tulee+toimeen.
  4. Miesten+elinajanodote+79v+ja+naisten+melkein+85v+(terveyskirjasto).+Miehet+siis+on+laskennallisin+keski-iässä+39.5v++ja+naiset+43,5v.+Koska+keski-ikä+ei+ole+vain+yksi+vuosi+vaan+useampia+vuosia+elämässä+voi+50v+naisen+sanoa+olevan+keski-iässä+ja+varmaan+mieskin.+Itse+olen+ylittänyt+laskennallisen+laskennallisen+keski-iän,+mutta+minulla+on+lapsi+päiväkodin+puollella.+Lapsi+sai+alkunsa+parisuhteessa,+mutta+melkein+varmoina+päivinä+(teoreettisesti+~1-2%+mahdollisuus)+seuraava+kierto+kun+kierrukka+poistettiin.+Ei+siis+kovinkaan+keski-ikäisen+alasajettu+hormonitoiminta,+vielä.+Huonoja+elämäntapoja+noudattavilla+(tupakka,+viina,+päihteet,+huono+ravinto,+liikkumattomuus,+aivojen+käyttämättömyyteen)+elämäon+huomattavasti+lyhempi+kuin+mediaanikansalaisella.+Yleensä+”aikaistuneen+keski-iän”+näkee+helposti+myös+ulkoisesta+olemuksesta.
  5. Itse+voin+sanoa+olevani+kohtuullisen+älykäs,+empaattinen,+voimakkaasti+intuitiivinen+ja+hyväkäytöksinen+(paitsi,+että+keskeytän+ja+puhun+päälle+kun+innostun).++Pidän+läsnäolosta,+seksistä+ja+läheisyydestä.+Suhtaudun+intohimoisesti+asioihin+mitä+pidän+tärkeänä.+Arvomaailmaani+kuvaa+sanonta+”tee+toiselle+niin+kuin+toivoisit+itsellesi+tehtävän”+ja+muutenkin+allekirjoitan+useimmat+luterilaiset+arvot+täysin+(heikomman+auttaminen,+hyvyys,+ahkeruus,+rakkaus!,+tunnollisuus,+anteeksianto,+armollisuus!)+vaikken+olekaan+mikään+superuskovainen.+Ainoa+mitä+vanhassa+luterilaisessa+arvomaailmassa+kritisoin+on+seksin+pitäminen+pahana+ja+seksistä+nauttivan/pitävän+naisen+luokittelu+huonoksi+naiseksi.+Olen+proaktiivinen+ja+kohtuullisen+puuhakas,+mutta+minua+ei+yhtään+haittaa+vaikka+parisuhteen+alun+kutuvaiheessa+ei+liikuttaisi+paljon+sängyltä+tai+sohvalta+edemmäs.+Läheisyyttä+ja+vaihdin+hiljentämistäkin+tarvitaan+tasapainoittamaan+työelämän+hektisyyttä.+Luonteeltani+olen+iloinen,+lämmin,+sosiaalinen+ja+luova+luonnonlapsi,+joka+sisältä+löytyy+hieman+ujo+sisin.+Olen+korkeasti+koulutettu+enkä+tarvitse+elättäjää.+Olen+pieni+ja+pyöreä.+Rinnan+ympärys+on+isompi+kuin+lantion+ympärys.+En+ole+mikään+kaunotar+tai+sulotar,+mutta+olen+silti+kelvannut+omana+itsenäni+(koska+ihmiset,+joista+itse+kiinnostun+usein+kiinnittää+isoimman+huomion+sisäiseen+ihmiseen).+Minut+on+aina+valittu+suhteeseen,+joko+aivojeni+tai+sitten+lämmön+takia+(minut+on+nähty+sopivana+äiti-ehdokkaana+tuleville+lapsille).+Huonona+puolena+minulla+on+kärsimättömyys+ja+malttamattomuus.+Oikeastaan+kaikilla+hyvillä+piirteillä+on+kääntöpuoli,+kuten+myös+huonoilla+piirteillä.+Riippuu+tilanteesta+onko+sama+piirre+vanhuus+vai+heikkous.