Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Maailma+on+täynnä+suhteita,+joissa+ei+ole+käynyt+hyvin.+Tosin+tällä+parilla+oli+kyllä+ihan+omia+epätyypillisiä+ero-erikoisuuksia,+kuten+kirjoitan+kirjan,+joka+myy+ex+arkierikoisuuksilla+ja+sitten+asiaa+hoidetaan+oikeusteitse.+😁Joo,+eipä+kävisi+mielessä+kutsua+miestä+kylään+tekemään+ilmaiseksi+kodin+kunnostusta!+Näen+ettei+läheistä+ihmissuhdetta+rakenneta+hyötymismielessä+vaan+rakkauden+ja+luottamuksen+takia.+Jos+tarvitsee+ensisijaisesti+remppamiehen,+sen+saa+rahalla.+Osalla+miehiä+on+toki+kohtuullisen+tapana+osoittaa+tunteita+auttamalla.+Jos+mies+itse+haluaa+niin+tehdä+omasta+aloitteestaan+ja+omasta+halusta,+se+on+toki+ihan+eri+asia.
  2. Jos+rakastettu+kokee+tarvetta+panna+kymmeniä+tai+satoja+muita,+ei+hän+taatusti+tunne+samoin,+vaikka+sanoisi+ajattelevansa+mitä+vaan.+Sen+sijaan,+jos+ei+olla+vielä+suhteessa+eikä+tapailuvaiheessa,+eikä+mitään+velvoitteita+kumpaakaan+suuntaan+ole+ja+kun+tilannne+on+vielä+hyvin+epävarma+(ei+tietoa+toisen+kiinnostuksesta/tunteista),+en+tuomitsisi+lohdutuksen+tarpeen+ja+turhautumiseen+seurauksena+sorruttuun+yhteen+tai+pariin+yhden+illan+juttuun.+Olen+sitä+mieltä,+että+ennen+kuin+ollaan+yhdessä,+ei+vastapuolelta+voi+vaatia+uskollisuutta+millään+tasolla.+Jos+haluaa+yksinoikeuden,+pitää+uskaltaa+se+myös+ilmaista+jotenkuten.+Jos+rakastumisen+kohde+aloittaa+uuden+suhteen+jonkun+toisen+kanssa,+se+on+selvä+merkki+ettei+mahdollisuuksia+mihinkään+ole.+Kunnioittaisin+rakastetun+tunteita+ja+valintaa,+ja+vetäytyisin+taka-alalle+perään+huutelemassa.+Itse+hyvin+harvoin+harrastan+yhden+illan+juttuja.+Kymmenen+vuoteen+mahtuu+yksi,+Osa+syy+on,+että+ne+harvoin+tarjoaa+mitään+kovin+kummoista+menoa+ja+toinen,+että+olen+ollut+1-2v+sinkkuna++pitkien+suhteiden+välissä,+Nyt+tosin+2.5v+jo+täynnä.+Kuitenkin,+jos+on+kovin+rakastunut+ja+sitten+saa+pakit+tai+muusta+huomaa+ettei+mahdollisuuksia+ole+ja+turhauma+iskee,+on+paljon+altiimpi+yhden+illan+jutulle,+jos+joku+mies+sinnikkäästi+yrittää.+Sellaisessa+tilanteessa+voi+päätyä+lohduttajan+syliin,+vaikka+vielä+syvästi+tuntisi+toista+kohtaan.+Parisuhteessa+pettäminen+ei+ole+ok.+Kuitenkin,+jos+toinen+pettää+tai+miettii+pettämistä,+parisuhde+harvoin+voi+kovin+hyvin.+Henkinen+tai+fyysinen+läheisyys+voi+puuttua+ja+läsnäolosta+on+voinut+tulla+löyhää+ilmaa,+tai+keskinäinen+arvostus+ja+kunnioitus+on+hävinnyt.+Jos+pettämistä+sattuu,+on+hyvä+katsoa+myös+omaan+peiliin+ja+jos+päädytään+jatkamaan,+on+kummankin+haluttava+muuttaa+omaa+osuuttaan.+Ihminen+voi+hakea+toisesta+ihmisestä+myös+puuttuva+henkistä+läheisyyttä+ja+puuttuvaa+samaa+aaltopituutta.+Tätä+kutsuisin+kuitenkin+ystävyydeksi+enkä+pettämiseksi.+Vastakkaista+sukupuolta+olevat+ystävät+ei+ole+uhka,+jos+luottamusta+löytyy.+En+myöskään+näe+viatonta+flirttiä+vaarallisena+kunhan+sitä+ei+tee+toisen+silmien+tai+yhteisten+tuttavien+silmien+alla.+Toki+jokainen+parisuhde+on+omanlaisensa.+Jos+vastapuoli+haluaa+tiukkoja+sääntöjä+vaikka+viattoman+flirtin+suhteen,+se+ei+ole+mikään+ongelma.