Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Toinen+kommentti.+Mikä+tahansa+testi,+jos+ei+vastaa+aidosti+antaa+väärän+tuloksen.+Työhönotossakin+voi+helposti+huijata+psykologisessa+testissä+(jos+haluaisi),+jos+tietää+mitä+hakevat+ja+sitten+vaan+vastata+niissä+asioissa+missä+haluaa+antaa+vähän+liian+optimistisen+kuvan+aina+systemaattisesti-++yksi+oikealle+tai+vasemmalle+omasta+aidosta+vastauksestaEn+ole+itse+tuota+käyttänyt+testauksessa,++mutta+tiedän+useamman+kuka+on.+Olen+itse+jo+arvannut,+että+valitsevat+minut+ennen+testiä…+ja+olen+muutenkin+vähän+sitä+mieltä,+että+olen+mitä+olen+ja+jos+en+kelpaa+itsenäni,+en+sovi+paikkaan.
  2. Hieno+vastaus!
  3. Moni+tuntuu+ymmärtäneen+pöydän+jalat+niin,+että+ne+on+asioita,+joiden+varassa+seison.+Tajuan+etten+selittänyt+asiaa+riittävästi,+enkä+ehkä+miettinyt+kielikuva+tarpeeksi+itsekään.+Itse+ajattelen,+että+pöytä+on+enemmänkin+onnellisuus+tai+tyytyväisyys+elämään.+Ja+nuo+jalat+on+asioita,+jotka+tekee+onnea+elämään+ja+pitää+onnellisuuden+tasapainossa.+Jos+vaikka+yksi+tärkeä+asia,+työ+menee,+vanhempi+kuolee+tai+parisuhde+loppuu+(jos+sellainen+olisi),+pöytä+keikkuu+ja+voi+jopa+kaatua+väliaikaisesti,+jos+tuo+jalka+vie+koko+tasapainon.+Jos+taas+pöydässä+on+muita+tukevia+jalkoja+riittävästi,+tasapaino+luultavasti+säilyy+surusta+ja+muista+ikävistä+tunteista+huolimatta.+Ja+elämässä+heikkoja+jalkoja+voi+vahvistaa+ja+rakentaa+uusia+elämäntilanteen+muuttuessa.+Tiedän,+että+kaipaan+elämääni+rakkautta.+Ja+tiedän,+että+hyvä+parisuhde+on+sekä+puoliskon+tukemista+että+tuen+saamista.+Kumpikaan+ei+anna+saadakseen+itse+vaan+antaakseen+toiselle.+Tasapainoa+antamisen+ja+saamisen+välillä+ei+tarvitse+erikseen+miettiä+mitenkään,+se+sujuu+omalla+painollaan+kun+kumpikin+haluaa+antaa+itsestään.+Ainakin+hyvässä+suhteessa+näin.+En+erikseen+koe,+että+elämä+olisi+huonoa,+kun+minulta+puuttuu+yksi+tärkeä+jalka+pöydästä.+Pöytä+pysyy+koossa+ilmankin,+mutta+tuo+puuttuva+jalka+toisi+elämään+paljon.+Siksi+se+on+unelma+ja+haave,+jonka+eteen+tietenkin+olen+valmis+tekemään+töitä.+Itse+Sain+23+vastausta.+Niin+monta+etten+millään+pysty+vastaamaan+kaikkiin+erikseen.+Siksi+tälläinen+kollektiivinen+vastaus.+Vähän+on+ajatukset+myös+nyt+muussa,+joten+taidan+vastata+vasta+huomenna+tarkemmin.+Näköjään+kuitenkin+herätti+oman+elämän+pohtiminen+keskustelua.+Kun+tajuaa,+että+elämässä+on+useita+hyviä+asioita,+pieniä+tai+isoja,+osaa+olla+tyytyväisempi,+vaikka+kaipaisi+jotain+tiettyä+asiaa+lisää.+Unelmat+ja+haaveet+tekee+elämästä+läheisten+lisäksi+elämisen+arvoisia.