Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toinen+kommentti.+Mikä+tahansa+testi,+jos+ei+vastaa+aidosti+antaa+väärän+tuloksen.+Työhönotossakin+voi+helposti+huijata+psykologisessa+testissä+(jos+haluaisi),+jos+tietää+mitä+hakevat+ja+sitten+vaan+vastata+niissä+asioissa+missä+haluaa+antaa+vähän+liian+optimistisen+kuvan+aina+systemaattisesti
-++yksi+oikealle+tai+vasemmalle+omasta+aidosta+vastauksesta
En+ole+itse+tuota+käyttänyt+testauksessa,++mutta+tiedän+useamman+kuka+on.+Olen+itse+jo+arvannut,+että+valitsevat+minut+ennen+testiä…+ja+olen+muutenkin+vähän+sitä+mieltä,+että+olen+mitä+olen+ja+jos+en+kelpaa+itsenäni,+en+sovi+paikkaan.
08.04.2022 18:03
Oma+mielipiteeni,+kuten+jo+tuolla+aiemmin+sanoin+tuo+toinen+testi+kuvaa+omaa+kuvaasi+itsestä+ei+itse+asiaa.+Myös+ihmisen+oma+”kalibrointi”+miten+asteikon+kokee+vaikuttaa+paljon+ja+ehkä+päivän+mieliala+myös.
08.04.2022 17:56
Olen+täysin+eri+mieltä+siitä,+onko+tunneäly+miellyttämistä.+Se+on+päin+vastoin.+Venyä+voi+merkityksettömässä+asioissa+kyllä,+mutta+tunneälykäs+valitsee+taistelunsa+ja+keskittyy+vain+niihin,+joilla+on+oikeasti+merkitystä.
Tunneäly+on+sitä,+että+ymmärtää+itseään.+Ymmärtää+miksi+ja+miten+tuntee.+Tunneäly+on+myös+rohkeutta+olla+sellainen+kuin+on+riippumatta+sitä+mitä+muut+ovat+sitä+mieltä!+Toki+tunneälykäs+huomaa+helposti+mitä+vastapuoli+tarvitsee,+ja+on+empaattinen,+tilannetaju+on+hyvä+ja+siksi+pystyy+helposti+vaikuttamaan+muihin.+Jos+tunneälyä+käyttää+väärin,+se+voi+olla+hyvin+vahingollinenkin+työkalu+ihan+niin+kuin+älykin!+Tunneäly+auttaa+saamaan+vaikka+lapset+toimimaan+hyvillä+mielin+niin+kuin+toivoo+tai+saa+lapsen+mielen+huonosta+hyväksi+auttamalla+asian+käsittelyssä.+
Tunneäly+ei+ole+ainoa+asia+mikä+ihmissuhteissa+vaikuttaa.+Ihmissuhde+on+aina+kahden+kauppa.
08.04.2022 17:54
Noinhan+se+menee.+Joskus+superlahjakkaista+ihmisiä+katsoo+ihaillen,+kun+tuntuu+että+ne+kaikessa+ihan+supereita,+soittaa+viulua+kauniisti,+saa+SM-mitaleita+urheilussa,+koulussa+kymppejä,+ovat+tosi+mukavia++ja+kun+kasvavat+aikuisiksi+niistä+tulee+toimareita+ja+tutkimusjohtajia.+En+itse+kuulu+tuohon+sakkiin,+mutta+tunnen+kyllä+heitä,+jolle+on+annettu+joka+saralla+kauhalla+kun+tavikset+saa+lusikalla+ja+osa+jää+kokonaan+ilman.+😂+Arvostan.
07.04.2022 23:28
Kommentoin/spekuloin+tuonne+Disse+tekstin+jälkeen+testin+luotettavuutta.+Enpä+usko,+että+nämä+virallisesta+totuudesta+käy.+😉
07.04.2022 23:21
En+usko,+että+tuo+16-17/25+on+heikkous+yleisesti+katsoen.+Ehkä+se+on+muuta+tasoasi+alempi,+mutta+ei+muuten.
En+itse+pitänyt+tuosta+tokasta,+koska+se+perustuu+hyvin+subjektiiviseen+näkemykseen+siis+miten+näen+itse+itseni.+Eri+ihmisen+subjektiivinen+kalibrointi+ei+ole+millään+lailla+sama,++esim.+itsetunto+ja+sen+hetken+ihmissuhteiden+onnellisuus+vaikuttaa+miten+itsensä
näkee.+Kun+tuo+eka++testaa+miten+reagoisi+oikeissa+ongelmatilanteissa,+jolloin+tulos+on+objektiivisempi.+En+ole+psykologian+tutkija,+mutta+voin+kuvitella+ettei+noin+lyhyt+testi+ole+kovin+luotettava+vaan+lähinnä+suuntaa+antava.
07.04.2022 23:19
Tuo+eka+testaa+niin,+että+annat+ratkaisun+oikean+elämän+tilanteisiin+miten+toimisit+ja+toinen+on+tyyliin+millainen+itse+mielestäsi+olet.
07.04.2022 23:10
Ja+selitysosa:
Sisäiset+(intrapersonaaliset)+tunnetaidot+tarkoittavat+emotionaalista+itseymmärrystä.+Ihminen+on+tietoinen+omista+tunteistaan,+ymmärtää+tunteitaan+ja+ilmaisee+niitä+tarkoituksenmukaisesti.
Ihmissuhteisiin+liittyvät,+interpersonaaliset+tunnetaidot+viittaavat+empatiakykyyn,+kykyyn+tunnistaa+toisten+ihmisten+tunteita+ja+sen+myötä+kykyyn+luoda+tyydyttäviä+suhteita+heidän+kanssaan.
Stressinhallintataidoilla+tarkoitetaan+stressinsietokykyä+ja+impulssien+hallinnan+taitoa.
Sopeutuvaisuuteen+liittyvät+taidot+tarkoittavat+kykyä+ratkaista+ongelmia+ja+sopeuttaa+ajattelunsa+ja+tunteensa+uusiin+tilanteisiin.
Yleinen+mieliala+(onnellisuus+ja+optimismi)+viittaa+yleiseen+tyytyväisyyteen+itseensä,+toisiin+ihmisiin+ja+elämään+yleensä.
07.04.2022 22:56
Ensimmäisen+tulos:+140/200+Loistava
Toisen+tulos:+Tunneälytestistä+saamasi+kokonaispistemäärä+on+113/125
Pisteet+kertyivät+tunneälyn+eri+osa-alueista+seuraavasti:+
Sisäiset+tunnetaidot+(intrapersonaalinen):+25/25+pistettä
Ihmissuhteisiin+liittyvät+kyvyt+(interpersonaalinen):+22/25+pistettä
Stressinhallinta:+22/25+pistettä
Sopeutuvaisuus:++23/25+pistettä
Yleinen+mieliala+(onnellisuus+ja+optimismi):+21/25+pistettä
07.04.2022 22:54
On+ollut+monta+vuotta,+etten+ole+voinut+liikkua.+Ex+suhteessa+varasin+kahtena+vuonna+harrastuksen+arki-iltaan+klo+19+ja+maksoin+kausinmaksun+pääsemättä+koskaan+yhteenkään+treeniin+(ex+olisi+pitänyt+tulla+kotiin+lastenvahdiksi+viim.18).+
Nyt+kun+pienin+on+puolet+ajasta+isällä,+on+jo+reipas++että+voisin+käydä+hyvin+lyhyellä+lenkillä+kun+on+kotona+ja+teinit+taas+pärjää+muutenkin,+ei+liikkumisen+este+ole+ollut+muu+kuin+korona+ja+aloittamisen+vaikeus.+Ostin+jo+firman+sporttirahalla+punttikortin+ja+töissä+olisi+ilmainen+punttisali,+mutta+toteutus+vielä+on+vaiheessa.
07.04.2022 20:55
Joo,+tiedän+tuon,+että+vanhalla+taustalla+pääsee+tosi+nopeasti+kuntoon+verrattuna+koskaan+liikkumattomaan.+Joskus+10v+sitten+aloitin+pitkän+paussin+jälkeen+treenata,+enkä+edes+kuin+2+krt/vko+1-2h+eli+varsin+maltillisesti,+alle+puolen+vuoden+päästä+meni+kepeästi+juoksumatolla+tunti+alkuperyttelyksi+10km/h+tuntivauhdilla.+Nyt+en+taas+jaksaisi+juosta+kuin+10min+putkeen….+Pitäisi+taas+aloittaa.
07.04.2022 20:39
Vanhan+urheilutaustan+takia+kyllä+ymmärrän,+että+120kg+ei+nouse+harjoittelematta+ellei+voimaa+ole+luonnostaan+jonkin+verran+(siis+aika+paljon).
07.04.2022 20:17
Sinullehan+on+siellä+varsinainen+PT+tai+valkun+alku.+😂+Saa+olla+aika+kova+nostaja,+jos+10*120kg+heittää+menemään.
07.04.2022 19:35
Se+vaan+ajaa+pitkäksi+venyneen+kesäkollin+virkaa.+😂+Tosin+taisin+tulla+tänne+vasta+joulun+alla+tai+jälkeen,+eli+palsta+taitaa+olla+pikemminkin+uudenvuoden+heila,+joka+nyt+jäi+pyörimään+jalkoihin+vähän+huomaamatta+eikä+suhde+ole+edes+edennyt+intiimille+tasolle.+
Vähän+enemmän+vaadin+kumppanilta+mitä+Platoninen+suhde+palstaan+antaa.+😆
06.04.2022 22:56
Sorry+random,+mutta+kirjoituksesta+tuli+mieleen+tämä+biisi:+
https://m.youtube.com/watch?v=90kifV4_Fyc
Jokainen,+joka+on+toipunut+suuresta+rakkaudesta,+tunnistaa+tuon+tunteen.+Ja+jokainen,+joka+on+toipunut+suuresta+rakkaudesta,+myös+tietää+että+siitä+pääsee+yli+AJALLAAN.+On+ihmisiä,+joita+ei+koskaan+unohda,+mutta+kaikista+mäistä+pääsee+joskus+yli.+Ja+kun+on+kivunnut,+jaksanut+ja+jaksanut,+joissain+kohtaa+alkaa+alamäki.+Sitten+pitää+vain+arvioida+antaako+mennä+vai+pidätteleekö.+Kyllä+se+siitä,+vielä.
06.04.2022 21:00
Näen+myös+ihmissuhteet+antamisena,+eikä+ottamisena.+Hyvässä+ihmissuhteessa+molemmat+saa,+ilman+että+kumpikaan+ottaa.+Lopussa+on+vähän+pidempi+selitys.+
Samoin+vaikka+vanhempi+on+lapselle+pöydän+jalka,+on+myös+lapsi+vanhemmalle+pöydän+jalka.+Vain+eri+tavalla.+Aikuinen+kantaa,+tukee+ja+kasvattaa.+Lapsi+ja+lapset+on+jalkoja+pöydässä+vain+olemalla+omia+itsenään.+Se+riittää+jalaksi.+Oikeastaan,+tarkemmin+määritellen,+äidin+tai+isän+rakkaus+lapseen+on+se+jalka+pöydässä.
06.04.2022 20:51
Hieno+vastaus!
06.04.2022 20:43
Moni+tuntuu+ymmärtäneen+pöydän+jalat+niin,+että+ne+on+asioita,+joiden+varassa+seison.+Tajuan+etten+selittänyt+asiaa+riittävästi,+enkä+ehkä+miettinyt+kielikuva+tarpeeksi+itsekään.+
Itse+ajattelen,+että+pöytä+on+enemmänkin+onnellisuus+tai+tyytyväisyys+elämään.+Ja+nuo+jalat+on+asioita,+jotka+tekee+onnea+elämään+ja+pitää+onnellisuuden+tasapainossa.+Jos+vaikka+yksi+tärkeä+asia,+työ+menee,+vanhempi+kuolee+tai+parisuhde+loppuu+(jos+sellainen+olisi),+pöytä+keikkuu+ja+voi+jopa+kaatua+väliaikaisesti,+jos+tuo+jalka+vie+koko+tasapainon.+Jos+taas+pöydässä+on+muita+tukevia+jalkoja+riittävästi,+tasapaino+luultavasti+säilyy+surusta+ja+muista+ikävistä+tunteista+huolimatta.+Ja+elämässä+heikkoja+jalkoja+voi+vahvistaa+ja+rakentaa+uusia+elämäntilanteen+muuttuessa.+
Tiedän,+että+kaipaan+elämääni+rakkautta.+Ja+tiedän,+että+hyvä+parisuhde+on+sekä+puoliskon+tukemista+että+tuen+saamista.+Kumpikaan+ei+anna+saadakseen+itse+vaan+antaakseen+toiselle.+Tasapainoa+antamisen+ja+saamisen+välillä+ei+tarvitse+erikseen+miettiä+mitenkään,+se+sujuu+omalla+painollaan+kun+kumpikin+haluaa+antaa+itsestään.+Ainakin+hyvässä+suhteessa+näin.+En+erikseen+koe,+että+elämä+olisi+huonoa,+kun+minulta+puuttuu+yksi+tärkeä+jalka+pöydästä.+Pöytä+pysyy+koossa+ilmankin,+mutta+tuo+puuttuva+jalka+toisi+elämään+paljon.+Siksi+se+on+unelma+ja+haave,+jonka+eteen+tietenkin+olen+valmis+tekemään+töitä.+
Itse+
Sain+23+vastausta.+Niin+monta+etten+millään+pysty+vastaamaan+kaikkiin+erikseen.+Siksi+tälläinen+kollektiivinen+vastaus.+Vähän+on+ajatukset+myös+nyt+muussa,+joten+taidan+vastata+vasta+huomenna+tarkemmin.+Näköjään+kuitenkin+herätti+oman+elämän+pohtiminen+keskustelua.+Kun+tajuaa,+että+elämässä+on+useita+hyviä+asioita,+pieniä+tai+isoja,+osaa+olla+tyytyväisempi,+vaikka+kaipaisi+jotain+tiettyä+asiaa+lisää.+Unelmat+ja+haaveet+tekee+elämästä+läheisten+lisäksi+elämisen+arvoisia.
06.04.2022 20:42
En+taputtele+ketään+luvatta+enkä+ehdottele+sopimattomia+(=jotain+mitä+vastapuoli+ei+halua).+Ei+kuulu+tapoihini!+En+myöskään+lähde+risteilylle+sillä+mielialalla,+että+nyt+on+pakko+löytyä+jotain.+Löytyy+jos+löytyy,+ja+jos+ei+löydy+voi+vietyä+hauskan+illan,+mennä
ajoissa+nukkumaan+ja+shoppailla+aamun.+
Edellenkään+en+ymmärrä+miksi+mielikuva+vanhan+kurpan+mielikuvitus-miesasioista+kiinnostaa+niin+paljon.
05.04.2022 23:24
Kuulostaa+hyvin+tutulta+tilanteelta.+Itse+kävisin+töissä,+vaikka+saisin+lottovoiton+(tosin+aika+vaikeaa+seon+kun+en+lottoa.+😉
Jäin+miettimään+tarvitseeko+elämän+haaveet+ja+tavoitteet+aina+olla+isoja+juttuja?+Haave+voi+olla+vaikka+narsissien+istutus+takapihalle+ja+kukinnan+seuraaminen+keväällä+tai+sieniretki+lapsien+kanssa+syksyllä+tai+vaikka+oman+ajan+ottaminen+liikunnalle+pari+kertaa+viikossa.+Romanttisen+rakkauden+löytyminen+on+toki+iso+unelma….+Kun+elämässä+kohtaa+mielenkiintoisia+ihmisiä,+ehkä+joku+kerta+kohtaaminen+johtaa+vielä+hieman+pidemmälle+edes+suhteen+alkuun.+Ja+joskus+alku+riittää+edemmäksikin.+Enkä+joskus+vielä+on+sen+aika?
05.04.2022 23:06
44 / 89