Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Niin+ja+vielä+jäi+sanomatta,+että+olen+samaa+mieltä,+että+parisuhdetta+pitää+huoltaa.+Vuosihuolto+ei+ole+merkittävä,+vaan+päivittäinen+tai+viikottainen+huolenpito.+Tai+jos+tulee+remppaa,+pitää+asia+hoitaa+heti+aktiivisesti.+Ja+joskus+auto+on+itse+kunnossa,+niin+kuin+omaani+on+(on+uusi),+mutta+ajaa+tiellä+kauppaan+ja+rengas+pamahtaa,+niin+ettei+ilma+pysy+sisällä+edes+pumpulla.+Sattumaa,+jonka+voi+estää+vai+menemättä+samalle+tie+osuudella,+josta+kymmenkunta+muutakin+autoa+hinattiin+samassa+tilassa+pois+saman+päivänä….+Vika+ei+ole+auton+vaan+tien+kunnon.+Kun+vahinko+käy,+ei+voi+mitään,+mutta+seuraavan+kerran+pitää+muistaa+ajaa+toista+kautta.
  2. Myrskyt+on+kauas+takana+päin+jo.+Jos+kertoisin+saman+naamakkain,+näkisit+sen+ilmeistä+ja+eleistä.+Kirjoituksessa+teksti+voi+näyttää+tunteellisesta,+koska+osa+viestinnästä+puuttuu+ja+kun+kokemukset+on+vaikeita,+lukija+helposti+liimaa+oman+reaktionsa+siihen+päälle.Keskimmäinen++ero+ei+ole+kenenkään+vika.+Ex+ei+voinut+sairastumiselle+eikä+sille,+että+kyseinen+tauti+on+vähän+niin+kuin+ajaisi+120km/h+ilman+jarruja.+Huonostihan+siinä+käy.+Silloin+ei+vielä+ollut+hoitoon+myöntyväinen+(hyvin+tavallista),+vaan+omasta+mielestään+elämänsä+kunnossa,+ja+ei+silloin+paljon+voi+tehdä.+Pakkohoidon+kriteerit+ei+täyttyneet.+Häneltä+meni+loppujen+lopuksi+lähes++kaikki.+Minun+taas+oli+pelastettava+itseni+ja+erityisesti+lapset.+Tästä+on+jo+12v.+En+ole+katkera+tai+vihainen+ollut+enää+10-11+vuoteen.+Sääli+on+voimakkain+tunne.+Ei+elämää+voi+kontrolloida.+Se+vain+on+ja+pitää+pystyä+elämään+niillä+korteilla,+jotka+saa+mahdollisimman+hyvin.+Viimeisen+eron+osalta+olen+itse+”syyllinen”.+En+olisi+juuri+itse+parisuhteessa+kovin+paljon+toimia+toisin+(kokeilin+kaikki+mitä+voin),+mutta+minun+olisi+pitänyt+olla+kriittisempi+alussa.+Kummassakaan+ei+ole+vikaa,+mutta+olemme+aivan+liian+erilaisia+persoonia.+Se+olisi+pitänyt+tajuta+jo+alussa.+Myös+läheisyys+ja+seksin+tarpeen+erilaisuudet+olisi+pitänyt+tajuta+alussa,+eikä+vain+ajatella+että+jos+alun+tilanteen+mukaan+mennään,+tämä+on+ok.+Suhteen+alun+”kanivaihe”+oli+hiljaisempi+kuin+muissa+suhteissa+lopussa.+Hän+oli+läsnä+paremmin,+mutta+ilmeisesti+vastoin+normaalia+omaa+itseään,+koska+tiesi+minun+hakevan+läheistä+suhdetta.+Kerroin+alussa+mitä+haen+ja+hän+kuvaili+itseään+hyvin+erilaiseksi+mitä+oikeasti+on.+Itsetuntemus+on+hänellä+hyvin+heikko.+Luulen,+että+aiemman+traumojen+takia+tyydyin+liian+vähään+(arvostin+pieniäkin+asioita)+ja+tunteiden+tasaisuus+tuntui+trauman+jälkeen+turvalliselta.+Hänen+puolustuksensa+taas+on+kokemattomuus+ja+harjoituksen+puute.+Olin+hänen+ensimmäinen+parisuhde+lyhyttä+kaukosuhdetta+teininä+lukuunottamatta.+Sinänsä+arvostan+kovasti,+että+hän+hoitaa+isyyden+moitteettomasti.+Olen+oppinut.+En+enää+lähde+suhteeseen+ongelmaisten+kanssa+ja+katso+ongelmaa+sinisilmäisesti+ja+usko+elämän+järjestyvän.+En+tyydy+enää+vähään+enkä+ota+suhdetta,+jossa+joudun+aikuisen+pojan+äidiksi+tai+vastapuoli+ei+halu+samaa+kuin+minä.+Kukaan+ei+voi+oikeasti+anat+takuita+miten+suhteessa+käy,+mutta+lähtökohdan+pitää+ainakin+olla+hyvä,+että+syvempi+suhde+voi+olla+mahdollinen+(alun+tapailusuhde+tai+FWB+on+ihan+eri+juttuja).
  3. Ensimmäinen+pitkä+suhde+oli+ennen+lapsia.+Kyseinen+kaveri+soittelee+vieläkin,.+Viimeksi+pari+yötä+sitten+klo+4+aamuyöllä…+Kivaa.+🤬+En+ole+vastannut,+pakko+on+varmaan+käytöstapojen+takia,+mutta+viivyttelen.+Perusongelmana+oli+arvomaailmojen+ero+(mies+oli+hyvin+rikkaan+perheen+vesa+ja+pyöri+piireissä.+Sen+verran+sillä+oli+pelisilmää,+että+kertoi+tavatessamme+opiskelijabileissä+olevansa+Kontulasta…+oma+ennakkoasenne+todellisen+asuinpaikan+nuorista+oli+aika+asenteellinen,+kiitos+pari+kilsaa+siitä+sivuun+asuneena).+Mies+vetosi,+koska+on+sanallisesti+hyvin+lahjakas+ja+keskustelu+toimi+ja+hänkin+oli+puuhakas+ja+piti+samoista+asioista+luin+itse.+Olisin+pystynyt+pyörittämään+miestä+miten+vaan+(olin+liian+kiltti+sitä+tehdäkseni)+ilman,+että+toinen+olisi+tajunnut+mitään+(=>huono+asia).+Olin+aivan+erilainen+kuin+sen+kaveripiirin+muut+”misukat”,+jotka+puhui+vain+aerobic’sta++ja+meikeistä.+Tai+no+oli+siellä+yksi+hyväsydäminen+fiksu+nainen+kyllä+reilun+kymmenen+joukossa.+Mies+ja+kaveripiiri+käytti+aika+paljon+alkoholia+ja+myös+joskus+huumeita.+Itse+taas+en+ole+edes+maistanut+edes+tupakkaa+saati+sitten+edes+kokeillut+huumeita.+Ei+vaan+sopinut+omaan+tapaan+elää.+Ei+reilu+20v+ajattele+vielä+seurustelua+lopun+elämän+juttuna.+Toinen+suhde+(rakkaus+liitto)+loppui+kun+toisen+lapsen+syntyessä+ex+puhkesi+maanisdepressiivisyys.+Kauheita+raivokohtauksia,+ei+kuitenkaan+väkivaltaa,+maaniselle+lieveilmiöt+kuviossa+(haaremi+itä-eurooppalaisia+naisia,+reilua+voittoa+tehtäneen+yrityksen+konkurssi+jne).+Kävimme+9kk+parisuhdeterapiassa,+mutta+ei+se+auta+kun+juurisyy+on+sairaus.+Jäin+totaaliyksinhuoltajaksi+kahden+alle+3v+kanssa.+Elämä+helpottui+heti+kun+helvetistä+pääsi+pois.+Suhde+oli+kestänyt+7-8v+ennen+kuin+suostuin+lisääntymään,+intuitio+varoitti,+mutta+uskoin+”järkeä”.Kolmannen+pitkä+suhde+oli+miehen+kanssa,+joka+on+edellisen+vastakohta.+Vaikka+olin+1.5v+täysin+miehistä+erossa+ennen+kuin+lähdin+edes+baariin,+silti+vanha+trauma+varmaan+painoin.+Hän+on+kunnollinen,+kiltti,+mutta+vähäeleinen,+vetäytyvä,+haluton,+puhumaton,+ujo,+kontaktia+välttävä.+Olin+suhteessa+se+aktiivinen,+ja+sain+95%+torjuntoja+(läheisyys.+seksi)+vaikka+tein+aloitteita+noin+10%+omista+tarpeista.+Tulin+raskaaksi+melkein+pyhällä+hengellä,+heti+kun+kiurukka+oli+otettu+pois.+.Jossain+kohtaa+kypsyin+ja+sanoin,+etten+halua+ahdistella+läheisyydellä+ja+seksillä.+Ei+suostunut+keskustelemaan,+omissa+haluissa+ei+ole+mitään+vikaa+enkä+minäkään+pysty+kuulemma+tekemään+mitään+asialle.+Sanoin,+että+nyt+vastuu+siirtyy+hänelle.+Sen+jälkeen+3v+ainoa+fyysinen+kontakti+oli+taputus+kerran+olalle.++Tässä+suhteessa+olin+se,+joka+yksipuolisesti+lähti.+Mielestäni+riittävistä+syistä.+Mies+ei+tietenkään+ollut+alussa+samanlainen+kuin+lopussa.+En+olisi+lopun+ehdoilla+suhdetta+edes+harkinnut.+Nyt+onneksi+hoitaa+lapsen+asioiden+hoitamisen+moitteettomasti.+Sanoisin+siis,+että+jokaiseen+eroon+on+todelliset+syyt+ja+todelliset+ongelmat,+joihin+ei+kohtuudella+löydy+ratkaisua.+Ei+siis+voi+sanoa,+että+kelpaamisen+kriteerit+olisi+muuttuneet.+Onko+omalla+kohdallasi+käynyt+niin?
  4. Tarkoitaako+tämä+opiskeluajasta+maksettavaa+ja+äitiyslomalta+tulevaa+kertymää?+Maksetaanko+muuten+työttömyydestä+kertymää?+Äitiysloman+kuvittelisi+maksavan+itsensä+takaisin+keskimäärin+jälkeläisten+kautta.+Opiskeluajan+ja+mahdollisen+työttömyydestä+kertyvän+eläkkeen+logiikkaa+en+ymmärrä.+Minua+saa+valistaa,+jos+koki+tietää+miksi+niitä+maksetaan+.
  5. No+nyt+on+höpö-hoplop-osastoa.+Kuka+nyt+minusta+mustasukkaiseksi+tulisi?+Ei+kukaan+minua+täällä+tunne+enkä+ole+kenellekään+tilivelvollinen.+Tilivelvollisia+ollaan+suhteessa!+En+itse+tapaile+kuin+yhtä+kerrallaan,+eli+itseäni+jo+seurustelun+tähtäävä+tapailu+sitoo,+mutta+en+edes+tapaile+ketään+oikeassa+elämässä.+Hmm…+oletko+sinä+mustasukkainen+vai+joku+muu+kun+kimpaannuit?Olen+ollut+uskollinen+aina,+jos+yhtään+lohduttaa.+😉+Joskus+22-23v+tosin,+kun+en+vielä+tajunnut+omia+rajoja,+kerran+suutelin+miestä+(tilanne+ajautui+vähän+vahingossa),+Morkkis+oli+järjetön.+Mutta+sen+jälkeen+olen+tiennyt+rajani.+Kokemattomuutta.+Yksi+ainoa+mies+on+treffejä+täällä+ehdottanut++(jonkin+aikaa+sitten).+Hänelle+sanoin,+että+en+tapaa+ketään+irl,+jos+ei+ensin+jutella+kahden+vaikka+tarkoitusta+vasten+tehdyllä+sähköpostilla+jo+turvallisuus+syistä.+Sellaista+mahdollisuutta+ei+ole+tullut,+siis+jutella+kahden.+Luulenpa,+että+jos+kiinnostusta+olisi+riittävästi+se+tilaisuus+olisi+jo+järjestynyt+(nimim.+realisti).+Sitä+paitsi+luulen,+en+tiedä,+etten+mahdu+kyseisen+herran+ulkonäköraamiin.+Tosin+ei+hänkään+sitä+tiedä,+koska+emme+ole+tavanneet.+😂+Sinänsä+ajatuksiltaan+kiinnostava+mies!+Jos+olen+kestänyt+yli+2v+selibaatissa+omin+avuin,+olotiloista+huolimatta,+en+ole+mitään+epätoivoista+juttua+hakemassa+(=en+mene+baariin+iskemään+ketään+yhdeksi+illaksi+tai+en+etsi+tarkoitukseen+sopivalta+sivuilta+seuraa).+Silti+alan+kyllä+jo+ajatella+mitä+seuraavaksi+ja+meinaan+kyllä+aktivoitua+jotenkin+kevään+tai+kesän+aikana.+En+kirjoita+täällä+seuraa+löytääkseni,+enkä+koe+että+tämä+palsta+on+deittailuun+suuntautunut.+Rakkaus+voi+silti+osua+kohdalle+missä+vaan,+täälläkin.