Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaimat+=+ja+omat+(S-kelin+iPhone).
16.02.2022 22:04
Olen+miettinyt+paljon+miksi+näin+on?+Onko+syy+loppujen+lopuksi+häpeä,+ympäristön+odotukset+kaimat+odotukset+ikuisesta+rakkaudesta+ja+siitä,+että+”kaiken+se+kärsii”.
16.02.2022 22:03
Työnhaku+voi+olla+myös+match+made+in+heaven.+Joo,+tosin+tiedän,+että+”tavalliset”+ihmiset+ei+koe+työhönsä+intohimoa.+Sama+periaate+toimii+molemmissa,+vasta+kun+match+osuu+molemmin+puolin+ja+kumpikin+kokee+saavansa+paljon,+tulee+hyvä+ja+pitkä+liitto.
16.02.2022 22:02
Totta+kai+voi+olla+monta+syytä+jäädä,+mutta+silti+jäljellä+ei+ole+mitään.
16.02.2022 21:56
Tukeva+kainalokuoppa?
16.02.2022 21:06
Olin+samaa+mieltä+nuorempana,+mutten+enää.+On+ihmisiä,+ketkä+ovat+jollekin+toiselle+hyviä+puolisoita,+mutta+keskenään+nuo+kaksi+eivät+kovin+todennäköisesti+saa+yhteyttä+toimimaan.+Koska+lähtökohtaisesti+ajattelen,+että+pitkä+parisuhde+on+itselle+se+haave+ja+tavoite,+jos+tutustuminen+menee+hyvin+ja+tapailu+jatkuu+suhteena,+on+yhteensopivuudella+iso+merkitys.+
Yksi+omakohtainen+karu+kokemus+on+läheisyyden+ja+seksin+tarve.+Jos+itse+saa+virtaa+lähellä+olemisesta,+seksistä+ja+taas+vastapuolta+lähellä
olo+lähinnä+ahdistaa,+ei+parisuhde+voi+päätyä+tilanteeseen,+että+kummallakin+on+hyvä+olla.+Tai+vaikka+arvot,+jos+toinen+on+vaikka+äärilestadiolainen+ja+toinen+äärimuslimi+tai+ääriateisti,+voi+olla+aika+haastavaa.+
Ihmisiä,+ketkä+on+viehättäviä+ja+ihastuttavia+on+enemmän+kuin+heitä+kenen+kanssa+yhteys+toimii+30+vuodenkin+jälkeen.+Hyvä+vertaus+on+ystävyys.+On+heitä,+joiden+kanssa+se+on+kestänyt+yli+30v+tai+yli+40+vuotta+(6+kpl)+ja+sitten+heitä+joilla+se+ok+kestänyt+yli+20v+(4kpl),+ja+sitten+liuta+kaverista/tuttuja,+jotka+on+pysynyt+elämässä+hetken+jossain+kohtaa+elämää.+Kaikkien+kanssa+ei+vaan+riitä+yhteistä+kovin+pitkäksi+aikaa,+vaikkei+ihmisessä+ole+itsessään+mitään+vikaa.
16.02.2022 21:05
Empatiakyky+on+asia,+joka+harvemmin+tulee+esiin+aivan+alussa.+Mielipiteistä+voi+toki+nähdä+heijastumaa+miten+hyvin+empatia+toimii.
Ja+se+voi+toisiaan+peittyä+miellyttämisen+tarpeeseen+(jos+jompi+kumpi+ei+ole++aito+oma+itsensä+vaan+miellyttää+kelvatakseen).
16.02.2022 20:46
Olen+itse+sitä+mieltä,+että+pitkässä+juoksussa+toimii+vain+keskitie.+Parisuhteen+eteen,+jos+ja+vain+jos+haluaa+tavoitella+kestävä+suhdetta,+pitää+tehdä+asioita.+Pitää+pystyä+antamaan+ja+joskus+olemaan+myös+epäitsekäs.+Toisaalta,+jos+haluaa+tavoitella+kestävää+suhdetta,+ei+itseään+saa+myöskään+unohtaa+tai+varsinkaan+kadottaa.+
Parisuhde+ei+ole+yksisuuntainen+tie+vaan+kahden+kauppa.+Hyvää+parisuhdetta+ei+voi+saada+yksin,+vaikka+pomppisi+kuin+superpallo+ja+muovautuisi+ihan+miten+vaan.
16.02.2022 20:42
Tuo+tapaus+osoittaa+hyvin+miksi+ei+kannata+pilata+elämäänsä+kylmässä+suhteessa+empatiakyvyttömän+puolison+kanssa.+Luultavasti+sama+meininki+on+jatkunut+luultavasti+20-30v.
Hyvä+suhde+on+arvo,+mutta+jos+keskinäinen+rakkaus,+huolehtinen+ja+kunnioitus+kuolee,+ei+ole+mitään+jäljellä.
16.02.2022 20:02
Jokainen+meistä+tuo+suhteeseen+jotain,+joko+hyvää+tai+huonoa.+Tällä+avauksella+tarkoitettiin+mitä+itsellä+on+annettava+suhteeseen.+Itse+näen,+että+vain+sosiaalisesti+hyvin+rajoittunut+kuvittelee,+että+voi+vain+ottaa+antamatta+mitään+takaisin.+Ja+ehkä+on+joskus+hyvä+miettiä+mitä+itse+voi+antaa+sen+sijaan,+että+vain+vaatii+mitä+itse+saa.+
En+myöskään+näe+mitään+huonoa+siinä,+että+tunnistaa+omia+vahvuuksiaan.+
Itse+en+ottaisi+puolisoa,+joka+ei+kykene+empatiaan.+Sinänsä+hyvin+tärkeä+arvo,+jos+sen+pystyy+toiselle+antamaan.+Nuo+kaksi+muuta+ei+ole+itselle+oleellisia+asioita,+mutta+jollekin+muulle+on.+Tai+vaikka+se,+että+kohtelee+kanssa+ihmisiä+hyvin,+on+itselle+arvo.
16.02.2022 18:54
Juu,+juurikin+termistö+ero…+Väliaikaisesti+toinen+voi+antaa+ja+toinen+vain+ottaa,+parisuhteessa+ja+ystävyydessä+näitä+tilanteita+sattuu+pitkässä+juoksussa+kun+toisella+on+huono+hetki.+Silti,+mutta,+isommassa+mittakaavassa+tämä+tasoittuu+ja+menee+myös+toisinpäin,+Kukaan+ei+viitsi+panostaa+vaikka+ystävään,+joka+vain+yrittää+hyötyä+kaikin+tavoin+eikä+anna+itse+mitään+takaisin.+
Oikeastaan+se,+että+haluamme+myös+itse+antaa,+olla+hyvä+läheisille+on+sosiaalisuuden+perusteita.+Oma+6v+sanoi,+että+kun+kaverilla+oli+paha+mieli,+hän+osasi+lohduttaa,+hän+osasi+kannustaa+ja+kertoa+mukavia+juttuja,+että+kaveri+alkoi+taas+hymyillä.+Perustaitoja.
16.02.2022 14:19
Monessa+kohta+olen+samaa+mieltä.+Enkä+koe+sitä+kaupankäynniksi,+että+haetaan+kumppania,+joka+sopii+itselle+ja+itse+sopii+toiselle.+Enemmänkin+kokisin,+että+sen+tunnusteluna+onko+olemassa+pohjaa+mille+rakentaa.+Jos+talon+rakentaa+ilman+kunnon+perustaa,+seinät+irvistelee+jo+ekan+talven+jälkeen.+Kunnon+maatöillä+ja+asianmukaisella+perustalla+mikään+maaperä+ei+ole+este+vain+pelkkä+haaste+ja+mahdollisesti+iso+työ+(kustannus).+
Ihminen+joka+tekee+oman+pitkän+listan+mitä+toisen+pitää+olla,+ja+ahdistuu+kun+kysytään+mitä+itse+voit+tarjota,+ehkä+on+unohtanut,+että+kyseessä+on+kahden+kauppa.+Kummankin+pitää+saada+jotain+riittävästi,+jotta+suhde+voi+syntyä.+Se+ettei+tule+Match+ei+ole+kummankaan+huonoutta,+vaan+etsinyt+asiat+ei+vaan+kohtaa+riittävän+hyvin.+Toisaalta+taas+sitten+ihminen,+joka+ei+monelle+sopisi,+voi+olla+jonkun+täydellinen+timantti.
16.02.2022 08:03
Oliko+haastava+kertoa+omia+hyviä+puolia?+Se+ainakin+kuultaa+hieman+läpi,+että+taisi+olla+ainakin+semivaikeaa.+Ei+se+ole+oma+kehua,+itse+sanoisin+sitä+itsearvostukseksi+ja+itsetuntemukseksi.+
Tiedän+yhden+työnanatajan,+joka+työhaastattelussa+pyytää+korteista+valitsemaan+viisi+omaa+piirrettä.+Ja+kun+valinta+on+tehty,+kortin+vastapuolella+on+saman+ominaisuuden+vastapari+esim.+kovin+luovan+on+vaikea+saada+tylsiä+projekteja+valmiiksi+tai+määrätietoinen+voi+olla+jyräävä.+Idea+on,+että+sama+ominaisuus+on+sekä+vahvuus+että+heikkous+riippuu+miten+asiaa+katsoo+ja+jos+valitsee+heikkouden+joutuu+selittämään+vahvuuden+ja+sama+toisin+päin.+Ei+siis+välttämättä+ole+hyviä+tai+huonoja+piirteitä+vaan+on+kyse+siitä+miten+osat+sopii+yhteen.+Vähän+niin+kuin+haetaanko+työpaikkaan+luovaa+kehittäjää+vai+rutiinin+hyvin+maaliin+hoitavaa+tahoa.+
Minäkään+en++pistä+painoa+ulkonäölle+enkä+rahalle.+Tulen+hyvin+toimeen+ja+se+elintaso+mitä+pystyn+itse+itselleni+ja+lapsille+kustantamaan+riitä+hyvään+elämään+ja+turvallisuuden+tunteen+saavuttamiseen.+Lopuilla+ei+ole+se+isompaa+arvoa.
15.02.2022 23:50
Voisin+kuvitella,+että+miehiä+on+paljon,+joista+se+mitä+tarjoa+kuulostaa+varsin+hyvältä.+On+noita+tälläkin+palstalla+ollut.
15.02.2022 23:27
Kappas,+luin+alkua+ja+otesin+sen+olevan+kuin+sinä.+Ja+niinhän+siellä+lopussa+oli+nuo+kaksi+kirjainta.+😊
Olen+täsmälleen+samaa+mieltä,+jos+tulkitsisin+oikein+mitä+sanot,+tunne+ratkaisee+minullakin.+On+ihan+sama+miten+sopiva+tai+sopimaton+toinen+on+teknisesti,+jos+tunne+ei+kohtaa.+Eikä+pelkkä+tunnekaan+riitä,+pitää+löytyä+riittävän+samanlainen+arvomaailma+ja+tunneyhteys-sama+aaltopituus.+Jotta+nuo+osuus+tiedän,+että+miehen+pitää+olla+älykäs.+Eikä+se+tunneälykään+pahitteeksi+ole.+😉+Ja+olemme+myös+siinä+samanlaisia,+niin+luulisin,+että+intuitio+toimii+vahvasti+sekä+elämässä+yleensä+että+rakkaudessa.+Tunnistan+tuon+saman+asiaan+mitä+sanot+sanalla+vaisto+ja+energiakenttä,+käytän+vain+eri+sanaa+intuitio.+Olen+elämässä+tehnyt+isoja+päätöksiä+intuition+varassa+ja+ne+on+kantanut.+Pelkkä+järki+toimii+paljon+huonommin.+
Aivoni+toimii+itse+asiassa+monessa+asiassa+samanlaisemmin+miesten+kukin+keskivertonaisen+kanssa.+En+ole+mielestäni+miehinen,+mutta+kommunikoin+mielummin+suoraan+ja+rehellisesti+kuin+osalle+naisista+tyypillisen+verhoilusti+ja+vihjaillen+(pitäisi+osata+lukea+rivien+välistä).
Tunneliittoja+on+eri+laatuisia.+Voi+olla+räjähtävää,+impulsiivisia,+intohimoon+ja+raivon+vuorottelua.+Tai+sitten+voi+olla+tunneliitto,+joka+asuu+tasaisella+alustalla.+Sen+pohja+on+ymmärrys,+kuuntelu,+se+ettei+kumpiakaan+halua+provosoida+turhaan+ja+tietysti+arvostus.+Tunne+voi+kuohua,+mutta+varaventtiilit+silti+toimii+ja+homma+ei+mene+yli+äyräiden.+
Mitä+muuten+tarkoittaa+”joskus+tietoisesti+epätasapainossa+oleva+mies”?+
Olen+samanlainen+kuin+sinä,+koen+koskettamisen,+läheisyyden+ja+tietysti+myös+henkisen+intimiteetin+omaksi+tavaksi+saada+ja+antaa+rakkautta.+Siinä+olet+kyllä+väärässä,+että+se+olisi+ainoa+tapa!+Se+on+sitä+meille+kummallekin,+mutta+ei+kaikille.+Jotkut+tarvitsee+sanoja,+toiset+lahjoja+ja+jotkut+tekoja+(vaikka+pyykin+ripustamista+puolesta).+Siinä+se+parisuhteen+vaikeus+onkin,+jos+itse+tarvitsee+aikaa+iholla+ja+toinen+kuittaa+rakkauden+kukilla+tai+korulla+tai+vaihtamalla+autoon+talvirenkaat.+On+vaikea+nähdä,+että+se+toinen+nyt+vaan+ilmaisee+ihan+eri+tavalla+tunteensa+ja+samaan+aikaan+huutaa+omaa+vajetta.+Jos+ollaan+kovin+kaukana+siinä+mitä+kumpikin+tarvitsee+tulee+helposti+ongelmia.+
Ps.+Rakkaus+ei+ole+vähään+tyytymistä,+sehän+on+kaikki.+Ja+tarkoitan+tällä+mahdollisen+puolison+lisäksi+myös+rakkautta+lapsiin,+vanhempiin,+ystäviin+jne.
15.02.2022 23:19
Itse+olen+kouluttautunut+pitkälle,+en+todistuksen+takia,+ei+sillä+ole+väliä,+vaan+osaamisen+ja+sen+takia,+että+voi+tehdä+mielenkiintoista+työtä.+Samaa+ominaisuutta+arvostan+kumppanissa,+mutta+ei+se+ole+omissa+kriteereissä+(äly+on).+Aiemmat+pitkät+suhteen+miehet+on+olleet+kauppakorkeakorkean+opiskelija,+mekanikko+ja+DI.+Noista+ainoa+ammattikoulutaustainen+on+älykkäin,+jo+alakoulussa+mennyt+Mensan+rajan+yli.+Koulutetuissa+on+sapioseksualin+kohdeporukkaa+suhteellisesti+enemmän,+mutta+yksilön+väliset+erot+on+isompia+kuin+mitä+koulutus+takaa.
15.02.2022 21:58
Ihanaa,+että+osaat+sanoittaa+omia+hyviä+puolia.+Kuten+ehkä+huomaisit+niitä+on+paljon!+Suomalaiset+usein+ei+osaa+sanoa,+että+joku+asia+sujuu,+vaikka+olisi+maailman+luokan+osaajaa.+Samaa+taitoa+toivoisin+muillekin.
Kun+tietää,+että+jotain+”tarjottavaa”+toiselle,+veikkaan+että+on+valmiimpi+parisuhteelle+niin+itse+halutessaan+kun+sopiva+tilanne+tulee.
15.02.2022 21:20
Aloitukseni+tarkoitus+oli+saada+miettimään+omia+listoja+mitä+vaatii+toiselta+ja+kun+kääntää+asian+toisin+päin+pystyykö+itse+antamaan+samaa+mitä+vaatii,+ja+myös+miettimään+mitä+itsessä+on+hyvää+”tarjota”+vastapuolelle.+
Parisuhde+toki+on+juuri+noin+kuin+sanot,+joko+tulee+Match+tai+sitten+ei,+sen+näkee+tutustumalla.
15.02.2022 21:15
Samaa+mieltä.+Vastasin+juuri+Jasulle+miksi+nostin+noita+asioita+aloitukseen…
15.02.2022 21:11
Eikö+nuo+ole+juuri+ne+ydinasiat+mitä+lapset+voi+saada+äidiltä?+Samoin+useimmat+puolisot+myös+arvosta+tuota+kolmikkoa.+Aloituksessa+oli+ulkoisia+asioita,+koska+moni+niitä+korosta+omissa+listoissaan.+Tarkoitukseni+on+herättää+ajatuksia+ja+juuri+keskustelua+mikä+on+tärkeää+kullekin.
15.02.2022 21:10
62 / 89