Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulostaa+ihan+matematiikon/insinöörin+rakkauselämältä.+😂+
Itsellä+on+paljon+yksinkertaisempi+menetelmä,+jos++tarvitse+plussia+ja+miinuksia+paperille+laittaa,+ollaan+jo+menossa+päin+prinkkalaa.+Oikea+ihminen+tuntuu+aika+pian+syvemmän+tutustumisen+jälkeen+oikealta+ja+intuition+nostamat+huolet+yleensä+realisoituu+muutamassa+vuodessa.+Intuitio+(aivot)+näkee+asioita,+joita+järki+ei+vielä+osaa+tunnistaa.
01.02.2022 22:27
Varovaisuus+on+hyvä+asia.+Silti,+jos+kosketat+vaikka+kättä+neutraalisti,+huomaat+kyllä+miten+nainen+sinuun+suhtautuu.+Vetääkö+hän+kätensä+pois+kauhistuneena,+antaako+olla-mutta+on+hermostunut+vai+nauttiiko+kosketuksesta+silmät+loistaen.+Selkeän+positiivisesti+suhtautuvan+naisen+uskaltaa+varovaisesti+vetää+kainaloon+myös+tai+voi+jopa+kysyä+saanko+ottaa+sinut+kainaloon.+
Tietyllä+tavalla+kuitenkin+se,+että+mies+vie,+tekee+tasa-arvosta+huolimatta+vaikutuksen.++Jos+sen+tekee+tyylillä,+naista+kunnioittaen+ja+sosiaalista+pelisilmää+käyttäen,+tulos+usein+toimii.
01.02.2022 20:30
Samaa+mieltä.+Seksi+tulee+kuvioon+kuin+itsestään,+kun+se+tuntuu+luontevalta.+Jos+ei+tunnu,+sitten+ei+tule.
01.02.2022 20:17
Ihan+samassa+ihmisessä+voi+nähdä+vain+hyvän,+vain+huonon+tai+molempien+puolien+näkeminen+voi+olla+tasapainossa.+Sitä+tarkoitin+vaalean+punaisilla+laseilla.+Jos+keskittyy+vain+ihmisen+huonoihin+puoliin,+sekään+ei+ole+suhteen+syntymiseen+ja+jatkumisen+kannalta+hyvä+asia.+Ja+kaikissa+meissä+on+huonot+puolemme.+Ehkä+niissäkin+oleellista+keskittyykö+oikeasti+kriittisiin+asioihin+vai+merkityksettömiin+ominaisuuksiin.+
Elämänpituinen+suhde+on+tietysti+haave+ja+lähtökohta,+mutta+harva+siinä+enää+nykyään+onnistuu.+Ennenkin+”onnistuminen”+kohtuullisen+usein+vaati+onnetonta+elämää+tai+rakkaudesta+luopumista+(kulissi).+Ei+taida+hirveän+kovin+moni+tälläkään+palstalla+pystyä+nostamaan+kättään+ylös+ja+ilmoittautua+malliesimerkiksi.
01.02.2022 20:16
Kumppanin+valinta,+sen+oikean,++on+se+vaikeus.++Monen+asian+pitää+osua+ja+sekin+voi+turhauttaa+niin+paljon+ettei+edes+yritä+etsiä.+
Kestävässä+rakkaudessa+pitäisi+olla+inhorealisti+(ongelmat+ja+vastakkaiset+luonteet+ei+häviä)+ja+silti+vaaleanpunaiset+lasit+päällä+(kun+näkee+toisen+ihanana+ja+hyvässä+valossa,+on+helpompi+onnistua).+Kaksi+toisilleen+ristiriitaista+piirrettä,+jotka+vaativat+taitavaa+tasapainoilua.+Lisäksi+pitäisi+tuntea+itsensä+mitä+tarvitsee,+vastapuolen+pitäisi+olla+tehdä+samoin+ja+molempien+olla+avoimia+ja+rehellisiä+tarpeistaan+ja+mitä+on+itse+valmis+antamaan,+jotta+sopivuutta+voisi+edes+arvoida+tunteen+rinnalla.+
Omat+suhteet+on+olleet+kohtuullisen+pitkiä+7v-9.5v+nuoruuden+jälkeen+(3kk-4.5v).
01.02.2022 19:17
Oma+versioni+miehille+puuttuu+sovinismi:+
-Jos+kiinnostaa+sano+suoraan,+että+kiinnostaa+tutustua+syvemmin.+
-+Kysy+treffeille.+Jos+nainen+ei+uskalla+lähteä,+kysy+miten+voisit+tehdä+hänen+olonsa+turvalliseksi.
-Treffeillä+ole+oma+itsesi,+avoin,+rehellinen+ja+hymyile+silmilläsi.+Kummankin+täytyy+kelvata+itsenään,+jotta+toiset+treffit+voi+olla+mahdolliset.+
-Jos+nainen+osoittaa+varovaisia+lämpenemisen+merkkejä,+halaa,+ota+kädestä+kiinni+tai+vedä+hellästi+kainaloon.+Anna+aikaa,+kiire+toimii+harvemmin.+
-Älä+”myy”+treffejä+kikkelin+kuvilla,+sovinismilla+tai+lupauksilla+hyvästä+panosta,+niillä+sinut+luokitellaan+todennäköisesti+irto-kikkeleiden+luokkaan.+Niin+ja+pimppikuvia+ei+kannata+kysellä,+jos+haluaa+jatkoon!+
-Itseään+arvostava+nainen+vaatii+kunnioitusta.+
Saman+ohjeen+antaisin+oikeaan+elämään,+töihin,+harrastuksiin,+palstalle,+nettideitteihin+ja+sinkkutapahtumiin.+En+ole+expertti,+mutta+maalaisjärjellä+mennään.
01.02.2022 15:41
Ymmärrän+tilanteesi,+asioita+on+katsottava+kokonaisuutena+ja+tärkeysjärjestyksessä.+Eikä+kaikki+edes+haaveile+reissuista.+Sekin+on+yksilöllistä.
01.02.2022 11:19
Suomiloma+kuulostaa+hyvältä.+Veikkaan,+että+karanteenit+loppuu+maailmallakin+sika+monessa+paikkaa+tänä+vuonna.+Sitten+rokote+riittää+matkustamiseen+ehkä,+eikä+negatestiä+tarvita.+
Itse+jo+tiedän,+että+on+pakko+matkustaa+työn+takia+yksi+pakkoreissu+on+jo+lukittu+(onneksi+vain+lähelle)+ja+toiselle+on+kova+paine+(mannerten+yli).+Halusin+tai+en.+Tai+voin+sanoa,+ettei+käy+(ei+ne+voi+pakottaa),+mutta+ei+työelämässä+voi+kovin+hankalaksi+heittäytyä+ilman+seurauksia.+
Omia+matkoja+siirrän,+kunnes+on+turvallista+ja+lapsia+en+lähde+viemään+mihinkään+ennen+kuin+se+on+riskitöntä.+Emme+ennen+koronaakaan++joka+vuosi+jossain+käyty.+Maailman+ja+muun+kuin+oman+kulttuurin+näkeminen,+edes+vähän,+avartaa+maailmaa+ja+reissua+jaksetaan+muistaa+seuraavat+3+vuotta.
01.02.2022 11:05
Lasten+kanssa+voi+lähteä,+jos+yleensä+ottaen+kaipaa+reissua+ja+kun+terveystilanne+on+parempi.+
En+ehkä+6v+ja+9v+lähtisi+mihinkään+omatoimireissulle+(yhden+9-11v++kanssa+olen+aikanaan+lähtenyt+ja+onnistui+hyvin),+mutta+on+myös+helppoja+vaihtoehtoja+rantalomia+ja+Tallinna/Ruotsin+risteilyä.+Joskus+olen+3-4v+ja+5-6v+kanssa+mennyt+itsekseni,+ja+mumminkin+kanssa+ja+toimii+hyvin+kun+muistaa+pitää+reissun+lapsilähtöisenä.+Aikuisten+asiat+voi+unohtaa,+mutta+lasten+ilo+korvaa+puutteet+aikuisten+asioissa.+
Teinejä+ei+voi+jättää+yksin!+Omalla+kohdalla+turvaverkot+on+hyvät+ja+lapsilla+on+aikuisia,+joiden+kanssa+on+hybä+ja+turvallista+olla.+Ihan+sama+juttu+on+työmatkojenkin+kanssa.+Niitä+ei+nyt+ole+ollut+koronan+takia+(onneksi,+ei+ne+mitään+herkkua+ole+aikaerojen+ja+tiukan+ohjelman+takia).+Ei+lapset+kärsi+siitä,+että+he+ovat+3-5+päivää+1-2+krt/vuodessa+mummilla+ja+Teams/Skype+ja+työnantajan+puhelin+toimii+vaikka+joka+päivä.+Pikemminkin+kummatkin+nauttii+yhteisestä+ajasta.+Jos+ei+ole+mummia+lähellä+eikä+puolisoa,+joka+hoitaisi+hommat,+tietysti+työmatkat+ja+omat+reissut+voi+unohtaa.
01.02.2022 10:49
Kun+valitset+etelä-Saksan,+lapsesi+muistaa+Legolandian+lopun+elämänsä.+😊+Jos+ei+mene+Saksalaiseen+sesonki-aikaan,+toimii+vielä+paremmin…+Vaikka+Munchen+saa+halpoja+lentoja,+ja+sieltä+pääsee+1.5h+Lapsen+”taivaaseen”+ja+vastakkaiseen+suuntaan+2h+vuorille+isän+taivaaseen+(vuoret),+ja+muutamassa+tunnissa+Itävaltaan.+Myös+päivän+kierroksia+prinsessalle+sopiviin+keskiaikaiseen+linnaan+löytyy+myös+omatoimimatkailijalle,+tosin+suhteellisen+paljon+noista+veloittavat+ja+reissuun+kuluu+koko+päivä,+enkä+ole+itse+testannut.+Alueen+pikku-kylät+on+lapselle+luultavasti+kivempiä+yöpyä+kuin+kaupunki,+ja+junalla+pääsee+helposti+minne+vaan.+
Sveitsi+on+kanssa+ihana,+sielläkin+pikkukylät+voittaa+kaupungin+mennen+tullen.+Pyreneet+ja+Andorra+kanssa+toimii,+mutta+en+niitä+valitsisi+lapsen+kanssa.+
Itse+en+kyllä+vielä+tänä+vuonna+uskalla+lapsia+mihinkään+viedä.+En+vaikka+kahdella+on+kaksi+rokotetta+ja+yhdellä+yksi.+Keski-Euroopassa+sairastuminen+olisi+lapsen+kanssa+aika+kurja+reissu.
01.02.2022 07:39
Ei+tädin+proput+palaneet,+kyllästyin+vain+eiliseen+keskustelun+kauniisti+sanoen+suppeaan+aihepiiriin.+Yliannostus+Gambian+matkoja+ja+genitaalialuetta+(etupäässä+toinen+ketju).+
Uni+voitti+keskustelun+kuusi+nolla!
01.02.2022 07:20
Hyvää+yötä!+Mulle+riitti+nää+sun+P-+ja+S-leikit+tältä+illalta!+Hyvä+mies,+netistä+löytyy+niitä+kaipaamaasi+kissojen+kuvia.+Käy+katselemassa,+niin+rauhoitut+vähän!
01.02.2022 00:03
Ei+kun+keski-Eurooppaan+ja+suomalaisen+miehen+kanssa.+Ja+jos+ei+hyvää+matkaseura+löydy+ajan+kanssa,+osaa++kyllä+rakastaa+itsekin+itseäni.+Siis+matkailu+onnistuu+ihan+yksin+tai+ystävän+kanssa,+ei+se+miestä+vaadi.
31.01.2022 23:59
Jasu+on+varattu+ja+selkeästi+ilmoittanut+olevansa+sitoutunut+liittonsa.+Pidän+Jasua+hyvänä+tyyppinä+ja+hyvänä+keskustelijana,+mutta+ei+se+minun+seksuaalisuuttani+muuta+heterosta+muuksi.+
Tämä+keskustelu+sen+sijaan+pyörii+samaa+ympyrää+kuvitteellisen+pimpan+ympärillä.+Miksi?
31.01.2022 23:45
Etkö+ole+Koronan+takia+uskaltanut?+😉+Olen+kyllä+itse+käynyt++parikin+kertaa+sekä+biltema+että+motonet+koronasta+huolimatta,+kun+on+jotain+tarvinnut.+Tosin+maski+visusti+naamalla!+Omat+elämyskiksit+on+kyllä+jääneet+vähän+vaisuiksi+noista+reissuista,+lähinnä+olen+tuskaillut+kunnes+olen+reilusti+kysynyt+apua+myyjältä+(tai+sitten+ostanut+jotain+mikä+ei+toiminutkaan+siihen+mihin+sen+luulin+toimivan).+Paras+reissu+on+ehdottomasti+kun+kädessä+joku+koodi,+minkä+voi+sanoa+myyjälle,+että+tämmöinen+pitäisi+saada.+
Ymmärrän+kyllä+tuon+pyhinvaluelluskohteen+arvon+teille+miehelle+(ainakin+osalle).
31.01.2022 23:32
Lähes+kaikki+käy+koronan+läpi+suhteellisen+nopeassa+aikataulussa.+Tartuntoja+tulee+joka+puolelta.+Ainakin+lapsiperheissä+ja+työssä+käyvissä.+Luultavasti+vain+jos+voit+eristäytyä+säästyt.
Rokotuskattavuus+on+jo+suhteellisen+korkea.+Ja+vaikka+itse+sain+3.rokotteen+5.5kk+kohdalla+(hidas+kunta),+reagoi+immuniteetti+vielä.+Jos+saan+koronan+3+piikin+jälkeen,+pitää+koronan+mutatoitua+aivan+erilaiseksi,+jotta+edes+osittaista+immuniteettiä+ei+ole.+Se+ei+ole+kovin+todennäköistä+ymmärtääkseni.+3.kertaa+rokotetut+voi+sairastua+ja+saada+ikäviä+oikeista,+mutta+perusterve+ei+enää+joudu+sairaalaan+kuin+poikkeuksena.+
En+pidä+itse+enää+kovin+todennäköisenä,+että+edes+matkustamista+rajoitetaan+hetken+kuluttua+kovinkaan+paljon+ainakaan+rokotetuilla.+Mutta+sitähän+ei+voi+etukäteen+tietää.
31.01.2022 23:24
Suomessa+on+tosiaan+paljon+nähtävää+myös.+Itseäni+kutsuu+eniten+luonto,+vaikka+Ruskaretki+tai+vaellus+Lappiin+tai+revontulien+metsästys,+mutta+monessa+Suomen+kaupungissakin+olisi+nähtävää.
31.01.2022 22:56
Miksi+et+saisi+elää+sillä+tavalla+kun+itse+haluat?+Koronaa+voi+hyvin+käyttöä+valkoisena+valheena+ja+voihan+autokin+olla+”rikki”.
31.01.2022 22:52
Kauheaa+luettavaa.+Miten+näin+monilla+on+noin+kauheita+kokemuksia?+Halaus+teille+kaikille+vääryyttä+kokeneille.+♥️
Ensimmäisellä+luokalla+muistan+nöyryyttävän+opettajan,+jonka+elämän+tehtävä+oli+opettaa+ekaluokkalaisille+5+eri+rukousta+ja+Suomen+joet+ulkoa.+Hukkaan+meni,+sillä+kaikki+nuo+on+hävinneet+muistista.+😆+Toisena+vuonna+sama+opettaja+sitten+kuoli+syöpään+ja+alkoi+nykyaikainen+opetustyyli.+Kolmella+pyrin+musiiikkiluokalle+ja+hyvin+nuori+opettaja+oli+ihana,+kannustava+ja+superinnostunut.+Kun+on+saanut+kasvaa+hyvän+opettajan+kanssa,+osaa+arvostaa+hyviä+opettajia.+Heitäkin+on.
31.01.2022 22:49
Varmaan+tuo+mitä+puhut+on+totta+joissain+suhteissa,+mutta+kaikissa+suhteissa+ei+ole+läsnä+mielenterveysongelmia,+ei+uupumusta,+ei+päihteiden+väärinkäyttöä,+ei+väkivaltaa,+ei+kontrollia.+Oma+käsitykseni+on,+että+noita+on,+mutta+vähemmistössä+suhteita.+Jos+laskee+nuoruuden+lyhyet+ja+myöhemmät+pitkät+seurustelut+mukaan,+noita+on+ongelmia+on+ollut+omalla+kohdalla+vain+yhdessä+kuudesta.
Ja+aika+moni+meistä+on+saanut+kasvaa+myös+ilman+lapsuuden+ja+nuoruuden+traumoja.+Eikä+se+yksi+traumaattinen+parisuhde+sen+yhden+mt-ongelmista+kärsivän+miehen+kanssa+ole+jättänyt+pysyviä+traumoja.+Vaikea+hetki+elämässä,+mutta+siitä+on+selvitty.+
En+näe,+että+parisuhteet+olisi+lähtökohtaisesti+ongelmakimppuja.
31.01.2022 21:51
70 / 89