Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+on+paras!
30.01.2022 14:32
Aaah.+Tämä+on+yksi+omista+suosikeista,+helmi.+Tuo+ääni+ja+brittiaksentti+-toimii!
30.01.2022 14:07
Kun+illalla+kirjoittaa+ajatuksiaan+ulos,+yö+on+rauhallisempi.+Välillä+nukkumaan+meno+menee+myöhempään,+kun+vielä+viimeistelen+ajatukset+tai+viimeistelen+sen+mitä+ajatukset+tuo+pintaan.+Kun+on+valmista,+siltä+päivältä,+uni+on+syvää.+En+herää+yöllä.+Näen+unia,+mutta+en+muista+niitä.+Arvaan+kyllä+mitä+unissa+käsittelen.+😆
Vaikka+olen+intuitiivinen+tunneihminen,+otan+elämässä+tapahtuvat+murrokset+hyvin+tosiasiallisen++järkevästi.+Siis+täysin+vastoin+perusluonnettani.++Mietin+mihin+voin+vaikuttaa+itse+ja+mihin+en.+Ja+jos+en+voi+vaikuttaa,+en+jää+hinkkaaman+jos-mutku-sitku-looppia.+Hoidan+omat+tunteeni+meni+siihen+sitten+viikko+tai+3+vuotta++ja+tyydyn+elämään+sellaisena+kun+se+on.+Kun+vaihe+on+ohi,+ja+jos+tulos+on+pettymys,+nousen+ylös+ja+yritän+uudestaan.+
Intuitiivisena+optimistina+se+on+kohtuullisen+helppoa,+koska+aina+näen+tulevaisuuteen+ja+riskien+ottaminen+ei+silloin+kaada+maailmaa.+Yrittänyttä+ei+laiteta.+Olen+joskus+nuorempana+esimerkiksi+irtisanonut+itseni+hyvästä+arvostetusta+vakituisesta+työpaikasta+ja+lähtenyt+jatko-opiskelemaan+tonnia+pienemmällä+palkalla+vuoden+määräaikaiselle.+Tiesin,+että+hyppy+kantaa+(vaikka+ympäristö+pyöritteli+silmiään),+ja+se+kantoi+paremmin+kuin+edes+arvasin.+Jos+ei+koskaan+mene+epämukavuusalueelle+tai+uskalla+astua+tuntemattomaan,+ei+myöskään+kehity.+Sama+koskee+tietyllä+tavalla+myös+rakkautta.
30.01.2022 14:02
Just+joo…+EI+tipu.+😠+Etkö+osaa+surffata?+Niitä+löytyy+netti+pullollaan.+Valitset+vaan+sen+mikä+miellyttää,+vietät+laatuaikaa+kuvasi+kanssa.+Minua+ei+siihen+hommaan+tarvitse!+Itse+”vaadin”’+hieman+moniuloitteisempaa+ja+älyllisempää+mieshenkilöä,+ennen+kuin+edes+treffit+tulee+kyseeseen.+Sovinistit+ei+sovi.+
BTW:+Tiedätkö+muuten,+että+huokailet+kurpan+genitaalien+perään?+Eikö+vanhempia+naisia+pitäisi+kunnioittaa,+eikö+äitisi+opettanut?
30.01.2022 12:35
Olen+sisältä+ujo,+mutta+ei+sitä+vieras+ihminen+mitenkään+huomaa.+Olen+eksovertti+ja+yleensä+suulas+höpöttäjä+ja+saan+keskimäärin+aika+helposti+kontaktin+toiseen+ihmiseen.+Harvemmin+menen+ihan+lukkoon+ja+jos+menen+yleensä+sitten+sanon+sen+suoraan+esim.+tunnustamalla+että+jännittää.+Tietyllä+tavalla+tykkään+ajaa+itseni+mukavuusalueen+ulkopuolelle,+ja+pärjään+silti+ihan+on+ok.+Ehkä+ujouteni+voi+näkyä+eniten+punottavina+poskina.
29.01.2022 23:43
Varmaan+on+rakkauttakin+ja+jotain+läheisriippuvuuden+tyyppistä+ehkä+myös.+Mutta+toisaalta+rakkaus+lapsiin+voi+saada+lähtemään.+
Vaikka+rakkautta+olisi,+se+tahtoo+peittyä+vihaan+ja+vihamieliseen+käyttäytymiseen.
29.01.2022 23:28
Apua.+Ei+tuo+mikään+pikkutilanne+ole+enään.+Ymmärrän+kyllä+tuon+jälkeen+miksi+painotat+suhteen+vapautta.+Tietysti+aina+suhteen+traumoissa+pitää+muistaa+ettei+ex+teot+ole+uuden+ihmisen+synti,+jos+sinne+asti+joskus+pääsee.+
Itse+näen,+että+vaikka+flirtti+varattuna+on+vaaratonta.+Kunhan+se+jää+flirttiin+ja+jos+flirtin+kohde+ottaa+askeleen+kohti+pitää+osata+itse+peruuttaa.+Silti,+jos+puoliso+on+paikalla+ja+flirttaa+toisen+silmien+edessä,+se+on+huonoa+käytöstä.+Empaattinen+ihminen+tajuaa+sen+ilman+sanomistakin.+Jos+suhteessa+on+kaikki+hyvin,+en+ainakaan+itse+koe+tarvetta+flirttailla.+Se+ei+tunnu+sillon+oikealta+eikä+tarpeelliselta.+Luulen,+että+jos+mies+on+tärkeä+(eikä+ihan+sama)+normaali+nainen+ei+tanssista+tuntisi+mustasukkaisuutta,+mutta+jo+lääppivät+hiplaukset+(jommin+kummin+päin)+olisi+jo+liikaa.+Varmaan+itse+reagoisin+lähtemällä+tilanteesta+ulos+happi+hyppelylle+ja+katsoisin+ihan+rauhassa+miten+mies+itse+ratkaisee+tilanteen.+Fiksu+mies/nainen+ei+tietenkään+vastaa+lääpintään+ja+tanssii+kappaleen+loppuun+ja+sanoo+sen+jälkeen+kiitos,+ja+tilanne+on+ohi.+Jos+miehellä+olisi+vaikeuksia+pitää+itseään+kurissa,+ja+tilanne+ryöpsähtää+yli,+niin+eihän+sellaisessa+tilanteessa+suhde+kovin+hyvin+voi….+Ei+ketään+voi+väkisin+pitää,+jos+ei+halua+itse+olla+suhteessa,.+On+yksinkertaisesti+parempi+päästää+se+toinen+menemään+kuin+alkaa+riehumaan.+
Olen+samaa+mieltä,+että+tanssipaikkaan+ei+pidä+lähteä,+jos+ei+kestä+paikan+kulttuuria.
29.01.2022 23:15
Ero+on+jossain+kohtaa+parempi+vaihtoehto.+Tosin+se,+että+elämä+on+eron+jälkeen+yhteishuoltajuudessa+ongelmatonta+ei+ole+myöskään+itsestäänselvyys.+Monella+helvetti+jatkuu+erosta+huolimatta.+Itselläni+välit+on+hyvät,+mutta+en+kyllä+sauno+enkä+kyläile.+Vuorovaikutus+jää+lapsen+asioiden+hoitoon.+Veikkaan,+että+ex+alkaisi+haihatella+takaisin,+jos+päästäisin+välit+liian+lämpimiksi.+Etäisyys+on+tietyllä+tavalla+helpompi+ratkaisu.+Mutta+tuo+on+niin+yksilökohtaista+mikä+toimii.+
En+tiedä+mikä+ystävääni+pitää+yhdessä+miehensä+kanssa.+En+usko,+että+se+on+raha,+koska+kumpikin+tienaa+hyvin+(>5te)+ja+okt+on+velaton.+Ehkä+se+on+muisto+hyvistä+ajoista+ennen+lapsia?+Ehkä+se+on+sitä+ettei+vahvuus+riitä+tai+ei+suostu+antamaan+periksi,+ehkä+häpeä+erosta+ehkä+pelko+yksinäisyydestä?+Olen+kysynyt+samaa+muutamaan+kertaan+suoraan,+mutta+vastaus+ei+ole+ihan+selvä+sanainen.
29.01.2022 22:44
Yleensä+se+”betoniseinä”+tulee+eteen+kun+nainen+sitten+joku+kaunis+päivä+ilmoittaa,+että+se+oli+nyt+tässä.+Mutta+parisuhdetta+se+ei+enää+pelasta.+
Niin+ja+vaikka+en+itse+ole+koskaan+nähnyt+samaa+toisin+päin,+niin+kaipa+nuo+roolit+voisi+olla+toisinkin+päin.
Olet+itse+puhunut+mustasukkaisesta+ex.+Yleensähän+sairaanloisen+mustasukkainen+myös+pänttöilee,+osalla+se+jää+seinien+sisälle,+mutta+osalla+oireilu+näkyy+myös+vaikka+kun+ollaan+kaverien+seurassa.+Tuohan+on+ihan+vastaava+tilanne.+Joko+kumppanin+hölmö+käytös+hävettää+tai+sitten+voi+ajatella+ettei+ole+vastuussa+toisen+ylireagoinnista.+Kun+tilanne+on+uusi,+varmasti+hävettää,+mutta+myöhemmin+jos+tilanne+jatkuu+vuosia+ehkä+ymmärtää+ettei+itse+ole+syypää+käytökseen.+Jos+jouduit+noihin+tilanteisiin+kodin+ulkopuolella,+miten+koit+asian?
29.01.2022 22:17
Olen+aika+monia+tunteja+keskustellut+aiheesta+ihmisen+kanssa,+joka+on+joutunut+tuossa+tilanteessa+olemaan+liian+monta+kertaa….+Joku+voi+hävetä+miestä+toki,+mutta+se+että+pistää+energiansa+siihen+miten+lapsia+pystyy+tukemaan+eikä+häpeään+auttaa+selviämään.+Jos+on+mies+on+pönttö,+miksi+naisen+pitäisi+kaiken+muun+lisäksi+kantaa+häpeä+pöntön+käytöksestä?+Ystävä+on+nykyisin+ratkaisut+asian,+niin+että+lähes+aina+mies+jää+yksin+kotiin+ja+hän+menee+lasten+kanssa+tai+sitten+ystävien+kanssa.+Ei+sekään+ole+oikein,+mutta+varmasti+paras+ratkaisu+mitä+on+(paitsi+ero,+johon+nainen+ei+ole+valmis).
29.01.2022 22:05
En+usko,+että+naisen+päällimmäinen+tunne+on+tilanteessa+häpeä,+vaan+huoli+lapsen+kokemasta+vauriosta+ja+huoli+lapsen+hyvinvoinnista.+Muut+kokee+vieressä+enemmän+myötähäpeää.+Naisen+on+pakko+ajatella,+että+mies+käyttäytyy+typerästi+ja+häpeä+on+vain+miehen+(keskimäärin+tuollainen+mies+tosin+ei+ymmärrä+omassa+toiminassa+olevan+mitään+väärää,+hän+raivoaa,+koska+ympäristö+on+häntä+kohtaan+”kohtuuton”).+
Aika+raju+mielenilmaisu+toi+betoniseinä….+Itse+lähettäisin+miehen+mielummin+mielenterveystoimistoon.+Eiköhän+nuo+ole+keskimäärin+ole+epävakaita,+bipolaarisia+yms.+(jotka+ei+ole+hoitotasapainossa).
29.01.2022 21:35
Itse+olen+sitä+mieltä,+että+tuollaiseen+suhteeseen+ei+pidä+jäädä.+Kodin+ilmapiiri+on+luultavasti+lapsille+vahingollinen+ja+ahdistava,+eikä+nainenkaan+jaksa+luultavasti+antaa+lapsilleen+sitä+samaa+mitä+jaksaisi+terveessä+suhteessa.+Elämä+voi+olla+aika+selviytymistä.
29.01.2022 21:20
Omassa+listassani+ei+ole+ulkoisia+asioita,+eikä+pallomaha+tai+ulkonäkö+tunteitani+ole+koskaan++määrittänyt.+Pallomaha+sitä+paitsi+voi+olla+aika+söpökin.+
Luulen,+että+kohtaamasi+naisen+on+pakko+liennyttää+ja+vain+tukkia+suunsa,+koska+vastaamalla+miehen+raivoon+lapset+kärsii+eniten.+Ystävän+parisuhteessa+vierestä+nähtyä+ja+joskus+erikoistilanteessa+myös+itse+koettua+(ei+tosin+ihan+noin+ääritilanteessa).+Jos+asiaan+siinä+kohtaa+puuttuu,+se+raivokalle+sättii+lapset+ja+naisenkin+viimeiseen+maanrakoon.+Mies+ei+välttämättä+ole+ollut+samanlainen+ennen+lapsia+kun+on+voinut+aina+tehdä+vain+oman+navan+mukaan+kaikki+asiat.+Tuon+naisen+osa+ei+ole+helppo+olen+sen+vierestä+nähnyt.+Nainen+miettii+eroa,+mutta+myös+pelkää+miten+pahaa+jälkeä+syntyy+kun+isä+olisi+lasten+kanssa+kahden+(useimmat+valitsee+vuoroasumisen).+Jos+valitsee+väärin+ja+vielä+lisääntyy,+voi+elämästä+tulla+aika+kovaa.+
Fiksulle+stabiilille+kumppanille+voi+sanoa,+että+mitäs+jos+kävisit+kahvilla+ja+palaa+rauhoittuneena.+Tosin+fiksu+ja+stabiili+ei+noin+toimi!+Tavallinen++ihminen+myös+tajuaa+yhdestä+silmäisystä+(paha+silmä),+että+meni+yli+ja+osaa+itse+rauhoittua+ja+pyytää+anteeksi,+jos+menee+tilapäisesti+yli.+
En+itse+ymmärrä+miksi+lapsia+hankkii,+jos+heistä+ei+halua+huolehtia.
29.01.2022 21:13
Niin+ja+ei+siinä+listassa+ole+itseasiassa+ole+kuin+kuusi+asiaa!+
Pitkä+teksti+on+noiden+asioiden+avaamista.+Vaikka+sana+läheisyys+voi+tarkoittaa+yhdelle+halausta+kerran+vuodessa+ja+toiselle+tunnin+kyhnäystä+joka+ilta.
29.01.2022 20:02
Yleensä+pellet+on+erikseen.+Tilannekomiikka+ja+sutkautukset+vaatii,+että+aivot+toimii+hyvin.
29.01.2022 19:25
Olen+asunut+uudehkossa+omakotitalossa+taajamassa+ja+umpimetsässä+20min+päässä+taajamasta.+Kummassakin+viihdyin+enkä+kaivannut++rientoja.+Menot+ystäviä+nähdessä,+firman+pikkujouluissa+ja+kiitos-juhlista+on+ihan+riittävästi.+
Se+mikä+on+okt:ssa+asumisen+huono+puoli+on+jatkuva+työleiri.+Aina+on+jotain+tekemättä.+Toinen+huono+puoli+on+isojen+lasten+elämän+laatu.+Taajamassa+pääsee+kaverien+luo+kun+itse+haluaa+ja+kaveri+pääsee+soittamaan+ovikelloa+kun+siltä+tuntuu.+Työn+ja+omien+harrastusten+sovittaminen+on+helpompaa+kun+taajamassa+teinit+pärjää,+vaikka+ei+tulisi+kotiin+aina+16-17+tai+käy+itse+liikkumassa+illalla.+Pimeässä+ilman+naapureita+olisi+haastavampaa+ja+metsässä+ei+ole+julkista+liikennettä+illalla.+Lapset+pääsee+harrastuksiin+ja+isovanhemmille+kävellen,+vaikka+itsellä+olisi+töitä+illalla.+Puolensa+ja+puolensa.+Nykyiseen+tilanteeseen+olen+tyytyväinen.
Olen+asunut+omistusasunnossa+reilu+20+vuotta.+Halvemmaksi+tai+samanhintaiseksi+tulee+kuin+olla+vuokralla,+ja+joskus+on+ihan+oma.+Okt+lisäksi+on+tullut+testattua+rivari+ja+kerrostalo.+Parhaiten+viihdyn+asunnossa,+jossa+on+pieni+piha+ja+luonto+on+muutenkin+lähellä.+Keväällä+on+pakko+päästä+kuoputtamaan+multaa.
29.01.2022 19:23
Miksi+ei+saisi+olla+oma+itsensä?+Pitää+ehdottamasti+olla+sitä+mitä+haluaa+olla!
29.01.2022 18:44
Pakko+antaa+palautetta:+Sun+huumori+on+todella+riemastuttavaa.+Nopea+temppista,+oivaltavaa+ja+silti+ei+muita+kunnioittavaa.+😊+Monta+kertaa+olen+hihitellyt+itsekseni+ja+lapset+ihmettelee+mitä+se+taas+hirnuu+itsekseen.
29.01.2022 18:42
Selitys,+miksi+se+on+noin+pitkä+löytyy+tuolta+alempaa.
29.01.2022 18:36
Ei+täydellistä+olekaan,+mutta+on+toisilleen+sopimattomia+ja+sopivia+on.+Jos+ei+itse+tiedä+minkälaisen+parisuhteen+ja+ihmisen+tarvitsee+rinnalleen,+mikä+on+ja+mikä+ei+ole+tärkeää,+ei+ehkä+kiinnitä+huomiota+niihin+tärkeisiin+asioihin?
Parisuhde+ei+ole+itsetarkoitus.+Toimimaton+parisuhde+on+hyvin+kuluttava.+Tai+ihmisen+vaikeudet+(esim.+mustasukkaisuus,+epävakaa+persoonallisuus,+bipolaarinen+tai+vakava+masennus,+jotka+on+huonossa+hoitotasapainossa)+kuluttavat+kohtuuttoman+paljon+kumppaninkin+voimia,+Nuorena+ajatteli,+että+ihmisen+puutteet+kuuluu+asiaan+ja+ihminen+itse+on+tärkein,+mutta+tuolla+sinisilmäisyydestä+on+joutunut+maksamaan+kovaa+hintaa.+Ja+nuorena+luuli,+että+pitää+olla+vaatimaton+toiveissaan.+Ei+toimimattomat+liitot+kuitenkaan+kestä,+sopimattoman+valinta+vain+koska+ei+saa+”vaatia”+on+karhunpalvelus+itselleen+ja+toiselle.+Kaiken+lisäksi+kun+kohtaa+sen+oikean,+ei+ole+kyse+vaatimuksista,+vaan+palaset+vaan+osuu+kohdilleen.+
On+asioita,+jotka+ei+vaan+toimi.+Jos+toinen+on+henkeen+ja+vereen+viher-vasemmistoa+ja+toinen+on+valmis+ampumaan+kaikki+rajalle+yrittävät,+on+elämä+yhdessä+taatusti+aika+vaikeaa.+Jos+toinen+kaipaa++pitkiä+keskusteluita+ja+on+kiinnostunut+yhteiskunnallisista+asioista,+ja+toinen+haluaa+lukea+korkeintaan+7pv+ja+halua+keskustella+enintään+kodin+hoidosta,+kumpikin+on+hetken+päästä+tyytymätön.+Kärjistän,+mutta+ehkä+odotuksilla+on+tarpeensa.+Ja+vaikka+olisi+miettinyt+minkälainen+ihminen+olisi+se+oikea,+silti+oikea+ihminen+on+AINA+kokonaisuus!+.Joskus+joku+ominaisuus+ei+täyty+omissa+toiveissa,+silti+ihmisessä+voi+olla+jotain+muuta+hyvää,+joka+korvaa+pienen+puutteen.+Kärjistän+taas:+jos+naisen+ykkösvaatimus+on+sixpack+ja+mies+on+ihana+pyöreämahainen+nallekarhu,+mutta+mukava,+fiksu+ja+kunnollinen,+ykkösvaatimus+voi+taantua+merkityksettömäksi.+
Jos+ihmisellä+ei+ole+mitään+vaatimuksia,+sekin+kertoo+että+kuka+tahansa+käy.+Liitto+kenen+rahansa+kanssa+on+aika+erilainen+kuin+ihmisen+ketä+rakastaa+niin+paljon,+että+halkeaa++ja+aito+yhteys+löytyy.+Omalla+pitkällä+listalla+oli+asioita,+jotka+parinmuodostuksessa+on+pakko+kohdata+siedettävissä+olevilta+osin.+Muuten+parisuhde+ei+toimi.+Jos+ei+ole+edellytyksiä+onneen,+miksi+haluaisin+vain+jonkun?+
Jos+ei+löydä+sopivaa,+miksi+ryhtyisi+tapailua+pidemmälle?++Ihminen+harvoin+aukeaa+ennen+syvempää+tutustumista.+Ilman+sitä+tuskin+tietää+kuinka+paljon+yhteistä+pintaa+on.+Monesti+tosin+intuitio+kertoo+asian+jo+paljon+ennen+kuin+edes+on+tutustuttu.+
Siitä+olen+iloinen+ja+hämmästynyt+ettei+kukaan+listannut+isoa+listaa+status-+ja+ulkonäköasioita.+Elämän+onnellisuus+kumpuaa+ihan+muista+asioista,+ainakin+itsellä.
29.01.2022 18:13
72 / 89