Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Tuo+on+paras!
  2. Apua.+Ei+tuo+mikään+pikkutilanne+ole+enään.+Ymmärrän+kyllä+tuon+jälkeen+miksi+painotat+suhteen+vapautta.+Tietysti+aina+suhteen+traumoissa+pitää+muistaa+ettei+ex+teot+ole+uuden+ihmisen+synti,+jos+sinne+asti+joskus+pääsee.+Itse+näen,+että+vaikka+flirtti+varattuna+on+vaaratonta.+Kunhan+se+jää+flirttiin+ja+jos+flirtin+kohde+ottaa+askeleen+kohti+pitää+osata+itse+peruuttaa.+Silti,+jos+puoliso+on+paikalla+ja+flirttaa+toisen+silmien+edessä,+se+on+huonoa+käytöstä.+Empaattinen+ihminen+tajuaa+sen+ilman+sanomistakin.+Jos+suhteessa+on+kaikki+hyvin,+en+ainakaan+itse+koe+tarvetta+flirttailla.+Se+ei+tunnu+sillon+oikealta+eikä+tarpeelliselta.+Luulen,+että+jos+mies+on+tärkeä+(eikä+ihan+sama)+normaali+nainen+ei+tanssista+tuntisi+mustasukkaisuutta,+mutta+jo+lääppivät+hiplaukset+(jommin+kummin+päin)+olisi+jo+liikaa.+Varmaan+itse+reagoisin+lähtemällä+tilanteesta+ulos+happi+hyppelylle+ja+katsoisin+ihan+rauhassa+miten+mies+itse+ratkaisee+tilanteen.+Fiksu+mies/nainen+ei+tietenkään+vastaa+lääpintään+ja+tanssii+kappaleen+loppuun+ja+sanoo+sen+jälkeen+kiitos,+ja+tilanne+on+ohi.+Jos+miehellä+olisi+vaikeuksia+pitää+itseään+kurissa,+ja+tilanne+ryöpsähtää+yli,+niin+eihän+sellaisessa+tilanteessa+suhde+kovin+hyvin+voi….+Ei+ketään+voi+väkisin+pitää,+jos+ei+halua+itse+olla+suhteessa,.+On+yksinkertaisesti+parempi+päästää+se+toinen+menemään+kuin+alkaa+riehumaan.+Olen+samaa+mieltä,+että+tanssipaikkaan+ei+pidä+lähteä,+jos+ei+kestä+paikan+kulttuuria.
  3. Olen+asunut+uudehkossa+omakotitalossa+taajamassa+ja+umpimetsässä+20min+päässä+taajamasta.+Kummassakin+viihdyin+enkä+kaivannut++rientoja.+Menot+ystäviä+nähdessä,+firman+pikkujouluissa+ja+kiitos-juhlista+on+ihan+riittävästi.+Se+mikä+on+okt:ssa+asumisen+huono+puoli+on+jatkuva+työleiri.+Aina+on+jotain+tekemättä.+Toinen+huono+puoli+on+isojen+lasten+elämän+laatu.+Taajamassa+pääsee+kaverien+luo+kun+itse+haluaa+ja+kaveri+pääsee+soittamaan+ovikelloa+kun+siltä+tuntuu.+Työn+ja+omien+harrastusten+sovittaminen+on+helpompaa+kun+taajamassa+teinit+pärjää,+vaikka+ei+tulisi+kotiin+aina+16-17+tai+käy+itse+liikkumassa+illalla.+Pimeässä+ilman+naapureita+olisi+haastavampaa+ja+metsässä+ei+ole+julkista+liikennettä+illalla.+Lapset+pääsee+harrastuksiin+ja+isovanhemmille+kävellen,+vaikka+itsellä+olisi+töitä+illalla.+Puolensa+ja+puolensa.+Nykyiseen+tilanteeseen+olen+tyytyväinen.Olen+asunut+omistusasunnossa+reilu+20+vuotta.+Halvemmaksi+tai+samanhintaiseksi+tulee+kuin+olla+vuokralla,+ja+joskus+on+ihan+oma.+Okt+lisäksi+on+tullut+testattua+rivari+ja+kerrostalo.+Parhaiten+viihdyn+asunnossa,+jossa+on+pieni+piha+ja+luonto+on+muutenkin+lähellä.+Keväällä+on+pakko+päästä+kuoputtamaan+multaa.
  4. Ei+täydellistä+olekaan,+mutta+on+toisilleen+sopimattomia+ja+sopivia+on.+Jos+ei+itse+tiedä+minkälaisen+parisuhteen+ja+ihmisen+tarvitsee+rinnalleen,+mikä+on+ja+mikä+ei+ole+tärkeää,+ei+ehkä+kiinnitä+huomiota+niihin+tärkeisiin+asioihin?Parisuhde+ei+ole+itsetarkoitus.+Toimimaton+parisuhde+on+hyvin+kuluttava.+Tai+ihmisen+vaikeudet+(esim.+mustasukkaisuus,+epävakaa+persoonallisuus,+bipolaarinen+tai+vakava+masennus,+jotka+on+huonossa+hoitotasapainossa)+kuluttavat+kohtuuttoman+paljon+kumppaninkin+voimia,+Nuorena+ajatteli,+että+ihmisen+puutteet+kuuluu+asiaan+ja+ihminen+itse+on+tärkein,+mutta+tuolla+sinisilmäisyydestä+on+joutunut+maksamaan+kovaa+hintaa.+Ja+nuorena+luuli,+että+pitää+olla+vaatimaton+toiveissaan.+Ei+toimimattomat+liitot+kuitenkaan+kestä,+sopimattoman+valinta+vain+koska+ei+saa+”vaatia”+on+karhunpalvelus+itselleen+ja+toiselle.+Kaiken+lisäksi+kun+kohtaa+sen+oikean,+ei+ole+kyse+vaatimuksista,+vaan+palaset+vaan+osuu+kohdilleen.+On+asioita,+jotka+ei+vaan+toimi.+Jos+toinen+on+henkeen+ja+vereen+viher-vasemmistoa+ja+toinen+on+valmis+ampumaan+kaikki+rajalle+yrittävät,+on+elämä+yhdessä+taatusti+aika+vaikeaa.+Jos+toinen+kaipaa++pitkiä+keskusteluita+ja+on+kiinnostunut+yhteiskunnallisista+asioista,+ja+toinen+haluaa+lukea+korkeintaan+7pv+ja+halua+keskustella+enintään+kodin+hoidosta,+kumpikin+on+hetken+päästä+tyytymätön.+Kärjistän,+mutta+ehkä+odotuksilla+on+tarpeensa.+Ja+vaikka+olisi+miettinyt+minkälainen+ihminen+olisi+se+oikea,+silti+oikea+ihminen+on+AINA+kokonaisuus!+.Joskus+joku+ominaisuus+ei+täyty+omissa+toiveissa,+silti+ihmisessä+voi+olla+jotain+muuta+hyvää,+joka+korvaa+pienen+puutteen.+Kärjistän+taas:+jos+naisen+ykkösvaatimus+on+sixpack+ja+mies+on+ihana+pyöreämahainen+nallekarhu,+mutta+mukava,+fiksu+ja+kunnollinen,+ykkösvaatimus+voi+taantua+merkityksettömäksi.+Jos+ihmisellä+ei+ole+mitään+vaatimuksia,+sekin+kertoo+että+kuka+tahansa+käy.+Liitto+kenen+rahansa+kanssa+on+aika+erilainen+kuin+ihmisen+ketä+rakastaa+niin+paljon,+että+halkeaa++ja+aito+yhteys+löytyy.+Omalla+pitkällä+listalla+oli+asioita,+jotka+parinmuodostuksessa+on+pakko+kohdata+siedettävissä+olevilta+osin.+Muuten+parisuhde+ei+toimi.+Jos+ei+ole+edellytyksiä+onneen,+miksi+haluaisin+vain+jonkun?+Jos+ei+löydä+sopivaa,+miksi+ryhtyisi+tapailua+pidemmälle?++Ihminen+harvoin+aukeaa+ennen+syvempää+tutustumista.+Ilman+sitä+tuskin+tietää+kuinka+paljon+yhteistä+pintaa+on.+Monesti+tosin+intuitio+kertoo+asian+jo+paljon+ennen+kuin+edes+on+tutustuttu.+Siitä+olen+iloinen+ja+hämmästynyt+ettei+kukaan+listannut+isoa+listaa+status-+ja+ulkonäköasioita.+Elämän+onnellisuus+kumpuaa+ihan+muista+asioista,+ainakin+itsellä.