Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puhut+asiaa!
29.01.2022 17:25
Niin+ja+unohtui+lapsilisät,+jos+lapsia+on+kaksi+ne+lisää+tuloja+200e.
29.01.2022 16:15
Hah+hah.+Täällä+vielä+on+pankkiautomaatti+800m+päässä+ja+S-pankki+prismassa+(kauempana).+Muut+pankit+pitää+konttoria+vain+yritysasiakkaille.+Eli+jos+ei+ole+S:n+asiakas+pitää+matkustaa+naapurikaupunkeihin.+
Lapsena+muistan+kun+mökillä+oli+kirkonkylässä+useampi+pankki+ja+joka+merkkiset+ruokakaupat.+Ei+taida+~2000+ihmisen+kunnassa+enää+olla+kuin+1+ruokakauppa,+kirjasto,+kunnantalo,+bensa-asema+ja+pari+sitkeää+yksityisyrittäjänä.
Kävin+asioilla+viime+viikonloppu+ja+sitten+päädyin+UFF+tai+Fidan+ovesta+sisään.+Isä+tuli+kahden+koululaispojan+kanssa+samaan+liikkeeseen.+Isä+otti+CD-levyn+käteensä+ja+kysyi+teidättekö+mikä+tää+on?+Pojat+pyöritteli+silmiään+ja+sitten+päätään.+Isä+selitti,+että+tiedättekö+pojat,+näistä+kuunneltiin+ENNEN+vanhaan+musiikkia.+Tämä+mikä+täällä+on+sisällä+laitettiin+koneeseen,+eikä+käytetty+spotify.+😂+Maailma+muuttuu.
29.01.2022 13:47
Sinulla+ei+ilmeisesti+ole+asuntolainaa,+kun+pankki-sanaan+tarvitsee+muistisäännöt+.😂+Kyllä+ne+sieltä+taitaa+muistutella,+jos+unohtuu,+niin+uskoisin.
29.01.2022 12:10
Hyvää+yötä!+Mulla+on+10-11+asti+nukkuva+lapsi+ja+isot+osaa+jo+ottaa+aamupalan+itse,+niin+ehtii+nukkua+aamullakin.+😊
28.01.2022 22:16
En+minä+kahleita+kannata,+en+näe+esimerkiksi+avioliittoa+tärkeänä+vaan+henkistä+sitoumusta.+
Enkä+näe+avoliittoakaan+välttämättömänä,+
Silti,+siinä+kohtaa+kun+kumpikin+haluaa+seurustella+oikeasti+(eikä+vaan+harrastaa+seksiä+ilman+sitoumuksia),+toivon+itse+turvallista+luottamukseen+perustuvaa+suhdetta+ja+vähintään+toistaiseksi+voimassa+olevaa+keskinäistä+sitoumusta.+On+selvää,+jos+jompi+kumpi+ei+hommasta+saa+mitään,+ei+se+ikuisesti+kestä.+Sitä+varten+on+alku,+että+kumpikin+näkee+onko+edellytyksiä,+onko+toinen+niin+tärkeä+ettei+pysty+elämään+ilman+(sitähän+se+parhaimmillaan+on)+ja+muutenkin+tutustutaan+siihen+suojamuurin+takana+olevaan+aitoon+ihmiseen.+
Suhteet+perustuu+aina+vapaaehtoisuuteen,+oli+sitten+rakkauteen+perustuva+seurustelusuhde,+avo-+tai+avioliitto+tai+vapaasuhde+tai+FWB.+
En+itse+hae+miestä+vain+seksiin.+Vaikka+omaan+rakkaan+kanssa+rakastelu+on+ihanaa,+silti+se+ei+riitä+parisuhteeksi+pelkästään.+Parisuhteessa+on+paljon+muutakin+mm.+asioiden+jakaminen.+Yksi+osa+parisuhteesta+on+luottamus+ja+turvallisuus,+ei+siksi+että+mies+on+siihen+pakotettu+(en+ole+koskaan+ehdottanut+kenellekään+ex+yhteen+muuttoa+tai+sitoumuksia,+koska+olen+halunnut+heidän+itse+päättävän),+vaan+koska+silloin+kummankin+on+parempi+olla.+Vaikka+tulisi+riita+tms.+kumpikin+tietää,+ettei+se+toinen+lähde+noin+vain+vetämään+vaan+asia+halutaan+yritetään+selvittää.+Jos+sitten+tulee+eteen+isoja+ristiriitoja,+jota+ei+voi+ratkaista,+sitten+niitä+tulee+ja+silloin+sovitaan+yhdessä+ettei+jatkaminen+enää+onnistu.+Sekin+on+elämää.
28.01.2022 22:13
Jos+ei+voi+toimia+omana+itsenään,+vaikka+se+tarkoittaisi,+että+joskus+täytyy+miettiä+hetki+tai+joskus+ujostuttaa,+tuskin+kelpaa+myöhemminkään+omana+itsenään.
Jos+huomaa+löytäneensä+mahdollisesti+sen+oikean+(ei+niitä+tule+montaa+kertaa+elämässä+vastaan)(vaikka+ei+se+alussa+olisi+kuin+intuitio),+ehtii+muutaman+päivän+odottaa.+Jos+on+kiire+tyhjentää+kassit+ensimmäiseen+mahdolliseen+rakoon+(anteeksi+brutaali+ilmaisu),+sitten+pari+päivää+on+varmasti+liikaa+ja+sen+haluamansa+saa+paljon+helpomminkin.
28.01.2022 21:48
Höpö+höpö,+takinkääntäjä.+😆+Vai+onko,+teitä+on+kaksi+täällä+kertomassa+erilaisia+juttuja?+😉
Ei+suhteissa+tarvitse+asua+välttämättä+yhdessä.+En+minäkään+sitä+näe.+Mutta+ilman,+että+kumpikin+on+rakastunut,+kumpikin+haluaa+olla+suhteessa+ja+suhde+riittää+kummallekin,+ei+sitoutumisessa+ole+mitään+ideaa.+Toki+en+tietenkään+lähde+tutustumisvaiheessa+ketään+muuta+rinnalla+siinä+”kilpauttamaan”.+Teen+sen+ihan+omasta+halusta,+vaikka+se+ei+olisi+sitoumus.+Ymmärrän+hyvin+ja+itsekin+lähden+siitä,+että+alku+on+tutustumista+ja+tunnustelua+osuuko+palikat+yhteen+vai+ei.+Ilman+tutustumista+sitä+ei+voi+tietää.
28.01.2022 21:38
Mitäs+nyt+tuohon+”melkein”+kirjoituksen+kommentoisi.+Huomaa,+että+olet+tottunut+pyörittämään+naisia,+ainakin.+😁+
Kuten+olen+sanonut,+että+tapaan+ketään+vain+jos+olen+jutellut+kahden+kesken+vaikka+sitä+varten+tehdyllä+maililla.+Siis+minulla+pitää+olla+turvallinen+olo,+että+vastapuolella+on+oikea+aito+henkilö+ja+myös+mitä+se+toinen+hakee….+Ja+elämäntilanteeni+myös+vaatii,+että+järjestän+ajan+tapaamiseen+(ellei+se+ole+joka+toinen+viikonloppu+keskellä+päivää).
28.01.2022 21:23
Vastasin+sulle+tuonne+toiseen+kohtaan,+mutta+sensuuri+kävi,+eikä+kohtaa+enää+näy.+.+😂.+Siis+tulee+tähän.
En+ole+ihan+varma+kumman+kannattaja+olet+avoimen+vai+perinteisen+suhteen…😉+Aika+moni+pitkän+ja+vaikean+suhteen+jälkeen+lähtee+tuohon+samaan+ja+purkaa+turhautumistaan.+En+tiedä+helpottako+se,+mutta+useimmilla+se+jää+välivaiheeksi.
Itselleni+avoin+suhde+on+haastava+ajatus.+En+näe+siinä+mitään+syytä+olla+suhteessa,+siis+miksi+sitoa+kumpaakaan+suhteeseen,+jos+haluaa+panna+vapaasti+kaikkea.+Ja+miksi+olla+suhteessa,+jos+kumpikin+ei+rakasta+toisiaan?+Minulle+suhde+merkitsee+nimenomaan+rakkautta.+Miksi+sitoa+itseään,+jos+itse+tai+toinen+ei+halua+sitoutua?
Ainakin+ajatuksen+tasolla+voisin+ajatella+FWB-tyyppistä+ratkaisua,+jos+ihmissuhteesta+löytyy+tunne-+ja+henkinen+yhteys.+Lähinnä+sen+takia,+että+lapset+ehtii+kasvaa+ja+ei+tarvitsisi+miettiä+niin+tarkkaan+koska+suhde+on+riittävän+varma,+että+sen+voi+esitellä+lapsille.+Se+ei+ole+helppo+rasti+ka+vastuu+on+suuri!+Jos+lähtökohta+on,+että+kumpikin+on+vapaa+ja+joka+tapaaminen+on+uusi+valinta+(ei+ole+automaattista+jatkuvuutta),+en+usko+että+kokisin+millään+tavalla+mustasukkaisuutta.+Omaan+turvallisuuden+tunteeseen+se+sen+sijaan+voisi+vaikuttaa,+ja+se+taas+voisi+vaikuttaa+siihen+miten+hyvin+uskaltaa+olla+oma+itsensä+ja+miten+hyvin+osaa+antautua+ja+avautua.+
Silti+FWB+suhde+tarkoittaisi,+että+ei+siihen+laittaisi+aikaa+eikä+vaivaa+samalla+tavalla+kuin+oikeaan+suhteeseen,+kun+se+on+vain+väliaikainen+viritys+(koska+lapset,+perhe+ja+ystävät+on+tärkeämpiä+ja+pysyviä).+Jos+seurustele,+on+helppo+viedä+lapset+mummille+yökylään+yhteisen+tekemisen+takia,+mutta+FWB+suhteen+takia+sitä+ei+kovin+usein+tekisi.+Ihan+jo+aika+syistä+ei+FWB+millään+voisi+tyydyttää+edes+seksuaalisesti+eikä+henkisesti+samalla+tavalla+kuin+oikea+parisuhde.+Olisin+koko+ajan+useammalla+tavalla+puutteessa+.Enkä+lähtisi+FWB-suhteessa+itseäni+tunnetasolla+sitomaan.+Silti+luultavasti+rakastuisin+ajan+kanssa+(koska+en+lähtisi+edes+FWB+ellei+olisi+riittävästi+yhteistä)+ja+sitten+olisi+pakko+lopettaa+suhde+siihen+(terve+itsesuojelu).
Näistä+syistä+en+ole+tuotakaan+vielä+harkinnut+koskaan.+Moraalisesti+epäilyttäväksi+FWB+suhdetta+en+osaa+kokea,+jos+se+on+molemmin+puolin+valinta.+Silti+näkisin,+että+ensisijaisesti+etsin+ihan+oikeaa+suhdetta,+vaikka+lasten+takia+suhdetta+ei+heti+ekan+kuukauden+jälkeen+tehtäisi+lapsille+näkyväksi.+Turvallinen+ja+pysyvä+suhde+on+seksinkin+suhteen+paras!
28.01.2022 21:12
Kiitos.+Olet+itsekin+hyvää+keskusteluseuraa.+Uskallat+sanoa+mielipiteesi,+vaikka+olisit+erimieltä+tai+omassa+näkemyksessäsi+olisi+joskus+hieman+eri+sävyeroja.+Itse+pidän+ihmisistä,+jotka+sanoo+suoraan+mielipiteensä+(suora+ei+tarkoita+töykeää+tai+sitä+ettei+osaisi+sanoa+nätisti)+ja+silloin+voi+luottaa,+että+vastapuoli+on+sitä+mitä+on.+Olen+tuossa+suhteessa+paljon+enemmän+stereotyyppisen+miehen+kuin+naisen+kaltainen.+
Osaat+perustella+miksi+ja+miten+ajattelet.+Sekään+ei+ole+ihan+tavallista+irl.+Nautinto+on+jutella!
28.01.2022 20:27
No+nyt+ymmärsin+mitä+tarkoitat.
28.01.2022 20:18
Joo+ymmärrän+kyllä+mistä+puhut,+vaikka+on+jäänyt+kaksi+miestä+kokematta…+Luultavasti+toimii+fantasiana+paremmin+kuin+oikeassa+elämässä,+kuvittelisin.+😆+Tai+mistäs+minä+tiedän.+😂+Kuitenkin+vaikea+kuvitella+omakohtaisesti+oikeaa+rakkaussuhdetta+kahden+miehen+kanssa.+
Ihan+nuorena+19v+tai+20v+poikaystävä+(suhde+loppui+aika+lyhyeen)+ehdotti,+että+haluaa+ottaa+parhaan+kaverinsa+mukaan…+Ja+se+kaveri+oli+sellainen+joka+panee+ihan+kaikkea+mitä+irtoaa,+naisia+oli+joka+sormelle+omansa++ja+oli+ilmeisen+hyvin+varustettu+(tai+sitten+se+oli+vaan+myyntipuhe).+Muistan+olleeni+aivan+pöyristynyt+ehdotuksesta+(olin+ihan+super+kiltti)+ja+tunsin,+että+eipä+tuo+kauhean+tosissaan+ole,+jos+on+valmis+kaverille+kanssa+meininkiin.+Tiedän+kyllä+miksi+tuo+sitä+ehdotti,+sen+verran+tiukasti+asiasta+keskusteltiin.+Kyllä+sama+kävisi+mielessä+(ei+ole+tosissaan)+näin+keski-ikäisenäkin,+jos+puoliso+on+valmis+jakamaan+naisystävän+naapurin+tai+kaverin+tai+satunnaisen+nuoren+kollin+kanssa,+mutta+onhan+niitä+ihmisiä+jotka+näkee+asian+ihan+eri+tavalla.
28.01.2022 20:17
Anteeksi,+että+kerron+ajatuksiani+ja+olen+mitä+olen.+Olen+joutunut+kelaamaan+asiat+tuhat+kertaa+edes+takaisin+ennen+kuin+jo+erosin.+Nyt+vaan+se+pulppuaa+ulos…
En+koe+olleeni+konfliktissä+palstalla,+koska+herne+ei+näin+pienestä+provosta+mitä+täällä+on,+päädy+nenään.+Aino+tunne+reaktio+minkä+olen+saanut+täällä+on+se+yksi+minkä+itse+aiheutin+noin+viikko+sitten.+Eikä+sekään+ollut+sinun+vika+vaan+oma+kipeä+pisteeni,+joka+nyt+vaan+lähti+tulvimaan+yli+äyräiden.+Pisin+parisuhde,+joka+yllätys-yllätys+päätyi+eroon+ja+jäin+kahden+alle+2v+yksin+(tosin+poikkeuksellisen+hyvän+turvaverkon+kanssa),+päätyi+9kk+pitkään+parisuhdeterapiaan.+Silloin+parisuhde+terapeutti+sanoi+silloiselle+ex,+että+hänen+pitää+oppia+hillitsemään+tunteita+(sai+järjettömiä+raivareita)++ja+minun+taas+pitää+oppia+ilmaisemaan+tunteeni+paljon+aikaisemmin+ja+pitämään+kiinni+myös+että+myös+minä+saan+enkä+vain+anna.+Syy+tuohon+eroon+ei+ollut+rakkauden+tai+seksin+loppuminen,+vaan+ex+heilahtaminen+maaniseksi.+Oli+vain+pakko+pelastaa+itsensä+ja+lapset+ja+oma+omaisuus+siinä+sivussa+(omansa+ex+hassasi).+Osaan+nykyisin+suuttua,+osaan+myös+sanoa+mitä+tarvitsen+ja+haluan.+Pitkä+tiet+ja+vielä+paljon+opettelua.+Tiedän+mihin+haluan+päätyä,+tavoite+on+kirkas,+mutta+tiedän+ettei+ihmiset+ole+koskaan+täydellisiä,+eikä+hyvää+saa+ilman+nöyryyttä+opetella,+tehdä+virheitä,+oppia,+kaatua+ja+nosta+uudestaan+ja+uudestaan.+En+siis+ole+täydellinen.+
Välillä+ihan+periaatteesta+ilmaisen+mielipiteeni+palstan+sovinistisiiven+älyttömyyksiin.+En+itse+käy+hermona,+mutta+silti+saatan+haastaa+vähän+napakammalla+vastauksella,+Teen+sen,+koska+se+hyvässä+tapauksessa+pistää+ajattelemaan+irl.
28.01.2022 19:51
Osaan+minäkin+rakastaa+ilman,+että+saan+mitään+takaisin.+Monen+vuoden+kokemuksella.
Ei+se+silti+parisuhteeksi+riitä.
28.01.2022 19:19
Heh,+mites+nyt+tuon+viestin+nyt+tulkitsisi?++En+kyllä+ole+kaupallisella+alalla…+vaan+luonnontieteilijä+ja+sen+verran+jalat+massa+ajatteleva+etten+alkaisi+lottovoitto+miljoonillasi+opettelemaan+sijoittamista.+😂+Eikö+nämä+asiat+toiveissa+ole+aika+yleisinhimillisiä?+
Huomasin+nyt,+että+jätin+”kirkkaassa”
ajattelussani+lauseen+kesken…huomaamatta+sitä+itse.+Siis+piti+sanoa:+Silti+usein+kun+se+kolahtaa,+kaikki+osuu+automaattisesti+kohdilleen+helposti.+
Että+sellaista+perjantain+ajatuksen+juoksua+minulta+tänään.+Onneksi+on+viikonloppu!
28.01.2022 19:17
Se+on+totta,+että+eron+tai+rakastumisen+jälkeen,+itse+käyttäydyn+helposti+kuin+varattu.+Tiedän+jo+silloin,+ettei+takaisin+ole+menemistä+enkä+välttämättä+edes+menisi+(on-off+se+vasta+kuluttaa).+Toisaalta+sitten+jossain+kohtaa+huomaa,+että+sydän+on+vapaa+vastaanottamaan+uutta.+Ehkä+osa+sitä+vapaana+varattunaolosta+on+itsesuojeluakin.+Kun+ei+ole+valmis,+niin+ei+vaan+ole+valmis.+
Siinä+olen+eri+linjalla,+että+miksi+avoin+suhde+voisi+olla+oikea+parisuhde+ja+jopa+rakkauteen+perustuva?+Vaikka+se+ei+itselle+ole+se+ominainen+ehkä+se+jollekin+toiselle+on.+Olemme+niin+kovin+erilaisia.+Itselle+olisi+hyvin+vaikea+jakaa+romanttista+rakkautta+kahteen+tai+useampaan+osaan.+Enkä+koe,+että+seksuaalinen+tyytyväisyys+paranee+isolla+määrällä+kumppaneita+tai+jännityksen+hakemisella.+Ja+yhdenkin+kanssa+voi+yhtä+hyvin+hakea+jännitystä,+jos+sitä+kaipaa.+Itse+haen+enemminkin+intensiteettiä+ja+aistillisuutta+ja+tutun+ihmisten+läheisyyttä.
28.01.2022 18:29
Suhteeseen+ryhtyminen+vaatii+paljon,+oli+sitten+kohtuullista+tai+ei!+Tutustua+voi+vähän+kevyemmin+silmin.+Silti+usein+kun+se+kolahtaa,+
Lyhyessä+suhteessa+tarvitaan:+
-henkinen+ja+fyysinen+yhteys+(vaatii+älykkyyttä+ja+keskinäistä+tunneyhteyttä,+kumppanin+pitää+olla+valmis+avaamaan+itseään)
Pitkässä+suhteessa+tarvitaan+lisäksi:
-molemminpuolinen+kunnioitus+ja+rakastuminen
-+samansuuntainen+arvomaailma+(pitkällä+tähtäimellä+muu+tekee+ongelmaa)
-riittävän+samanlainen+läheisyyden+ja+seksin+tarve.+Läheisyydeksi+itselle+riittää+hali+ja/tai+pusu+päivässä+ja+TV+katselu+tai+aamu+lusikassa+välillä,+mutta+jaksan+kyhnätä+iholla+vaikka+tunnin+päivittäin,+jos+toinen+sitä+kaipaa.+😆+Tykkään+itse+koskettaa+ja+toivon+samaa+kumppanilta.+Jos+toinen+ahdistuu+lähellä+olemisesta,+on+suhde+vaikea.++Seksissä+oma+optimi+osuu+useampaan+kertaan+viikossa+(myös+pitkässä+juoksussa),+mutta+vähemmälläkin+pärjää,+jos+on+pakko.+Kompromissit+onnistuu+kohtuudessa.+
-empatiakykyä+ja+normaaleja+vuorovaikutustaitoja
-sekä+kykyä+erillisyyteen+että+yhdessäoloon+(jos+toinen+puuttuu+kokonaan,+ei+ennuste+ole+hyvä)
-sekä+kykyä+mielen+joustavuuteen+että+kykyä+pitää+kiinni+itselle+tärkeistä+asioista.+On+turhan+rankkaa,+jos+toinen+haluaa+vääntää+joka+asiasta+tai+halua+kontrolloida,+mutta+myöskään+täysi+joo-joo-ihan+sama-mies+on+rasittava.+Tässäkin+tarvitaan+tasapaino.+
Useimmissa+asioissa+se+alue+millä+tulee+toimeen+on+aika+laaja.+Kaiken+ei+pidä+olla+optimissa,+kunhan+osutaan+siedettävissä+olevalle+alueelle.
28.01.2022 18:07
Mikäs+siinä+jos+se+sinulle+sopii.
28.01.2022 17:22
Eikän+vapaa+suhde+ole+vapaa+suhde,+jos+siinä+on+määritelty,+että+saa+panna+vain+170-175cm+pitkiä+sinisilmäisiä+miehiä,+joiden+strategiset+mitat+on+sitä+tai+tätä+ja+paidan+väri+on+sininen.+Vai?+Jos+suhde+on+vapaa+tai+FWB,+silloin+suhde+on+vapaa,+eikä+silloin+ole+mitään+asiaa+sanoa+kenen+kanssa+seksiä+saa+harrastaa.+Niin+kuin+periaattessa.+Jos+haluaa+sitoa,+sitten+pitää+olla+valmis+itsekin+sitoutumaan.+Edelleenkin+periaattessa.+
Tietysti+kukin+pari+sopikoon+keskenään+omat+raaminsa.+Itsestäni+se+kuulostaisi+kummalta,+että+haluaa+varata+vastapuolen,+muttei+ole+itse+kuitenkaan+valmis+sitoutumaan.+Omassa+elämässä+en+ole+joutunut+noita+asioita+miettimään,+sillä+olen+ollut+aina+perinteisessä+suhteessa+yksi+mies+kerrallaan+ja+en+ole+edes+tapaillut+useampaan+samaan+aikaan.
28.01.2022 17:20
73 / 89