Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Kun+uskaltaa+olla+haavoittuva+ja+tarvitseva,+ehkä+pääsee+pintaa+syvemmälle?+Elämän+suola,+jotaIlman+on+ruoka+on+terveellistä,+muttei+kuitenkaan+kovin+erikoista+ja+sykähdyttävää.+Haavassa+se+kuitenkin+sattuu,
  2. En+ole+neitsyt.+Uskotko+horoskooppeihin?+Viimeisin+parisuhteeni+ero+ei+ollut+pieni+kuolema,+pettymys+ero+tietysti+oli,+mutta+olin+itse+se+lähtevä+osapuoli.+Halusin+itse+pois+ja+olin+jo+monta+vuotta+aiemmin+todennut,+ettei+parisuhdetta+pysty+korjaamaan+vaikka+mitä+tekisi.+Kun+ero+oli+viimein+selvä,+olin+jo+käsitellyt+asiaan+aivan+loppuun.+Nyt+käsittelyä+on+takana+jo+4-5v.+Sitä+aiemmissa+suhteissa+käsiteltävää+on+ollut+enemmän,+kun+asiat+sattui+nopeammin+ja+ehkä+kyky+käsitellä+kasvaa+ajan+kanssa.+Uskon,+että+jos+liian+aikaisin+alkaa+uuteen,+on+vaara+päätyä+huonoon+vaihtoehtoon+kun+rikkinäisenä+ei+näe+objektiivisesti+ja+perustarpeet+huutaa+kirkuen+vajettaan.+Silloin+on+helppo+ajautua+myös+vahingollisiin+suhteisiin.+Tietysti+vahingollinen+suhde+on+mahdollinen+vain+jos+törmää+päihdeongelmaiseen,+narsistiin,+persoonallishäiriöiseen,+sarjapettäjään,+väkivaltaiseen,+sairaalloisen+mustasukkaiseen+tai+vakavasti+mt-ongelmaiseen+(ihminen+ei+voi+sairaudelleen+mitään,+mutta+kumppani+se+kuormittaa+kohtuuttomasti+silti).+Tavallisten+empaattisten+ihmisten+kanssa+suhteet+ei+ole++koskaan+vahingollisia.Suojelen+siis+ensisijaisesti+itseäni+sillä+etten+ryntää+suhteesta+toiseen.+Ennen+kuin+on+valmis+uuteen+pitää+olla+niin+ehjä,+että+kestää+vaurioitta+pettymyksen,+jos+kaikki+ei+menekään+maaliin+asti.+Harvoinhan+tarinat+kuitenkaan+päättyy+taivaan+rantaan+ratsastavaan+prinssiin+ja+puolen+valtakuntaan.+😆+Ja+pitää+pystyä+arvostamaan+itseään+ettei+tyydy+liian+vähään.+Toinen+asia+mitä+ajattelen,+on+se+toinen+osapuoli.+En+halua+joutua+tarkoituksella+tilanteeseen,+että+satutan+toista+ja+annan+ymmärtää+olevani+valmis,+vaikka+tiedän+hyvin+etten+ole.+Tietysti+sen+voi+sanoa+suoraan,+kuten+sinä+teet,+jolloin+vastapuoli+tietää+asian+ja++päättää+itse+miten+siihen+suhtautuu.++Voin+sanoa+omalta+puolelta+myös,+että+jotain+visusti+kiinni+ollutta+olet+minussa+saanut+ravisteltua+auki+ja+se+hämmentää.+Sekään+ei+ole+tavallista.+En+viitsi+avoimessa+mediassa+lähteä+sen+enempää++selittämään,+menee+liian+henkilökohtaiseksi.+Niin+ja+kirjoittajana+kiehdot,+se+varmaan+on+selvää+jo+vastauksien+lukumäärän+mukaan.+Se+mikä+sinussa+pelottaa,+on+se+että+löydät+kipeän+ja+vajaan+pisteeni.+En+tiedä+onko+se+tietoista+vai+osuuko+tunnemaailma+vaan+niin+hyvin+yhteen,+että+se+mitä+tarjoat+itsestäsi+osuu+siihen+kipeään+ja+yleensä+hyvin+piilotettuun+kohtaan.+Tunnemaailman+osuminen+voi+olla+yhtä+hyvin+avain+jumalalliseen+tunneyhteyteen+(onnistuessaan)+tai+sitten+erittäin+kovaan+kipuun+(satuttaessaan).+Olen+höylillä+päällä+tänään,+kolmas.+♥️Tiedän+itse+puhuvani+siinä+mielessä+höpöjä,+että+olemme+anonyymejä+palstalla.+Silti+tunne+mitä+tulee+on+jollain+tasolla+tosi+ja+aito.+Elämä+on.
  3. Kun+mietin+vähän+enemmän+tunteita,+oma+strategiani+on+ehkä+sinun+ja+randombypasser+välistä.+On+paljon+asioita,+jossa+tunteet+toimii+itselläni+niin+kuin+RBP+sanoo.+Työssä+onnistumiset,+työssä+epäonnistumiset,+tavalliset+erimielisyydet+(kovin+paljon+niitä+ei+ole),+lasten+kiukuttelut+ja+moni+muu+arkipäivän+pikku+asia.+Sama+koskee+luultavasti+kevyttä+ihastusta+tai+treffailua,+jossa+tunteet+ei+ole+heränneet.+Siis+asioissa,+jotka+ei+horjuta+”pöytää”+millään+tavalla.+Sitten+on+isot+asiat,+joihin+omalla+kohdalla+järkeistäminen+ei+vaan+toimi.+Järkeistää+voi,+mutta+silti+tunne+elää+omaa+elämäänsä+ja+voi+myös+yllättää.+Näitä+on+rakastuminen+tai+sitä+edeltävä+ihastuminen,+omat+kipeät+pisteet,+läheisten+vakavat+sairaudet+ja+kuolema+ainakin.+Kun+rakastuu+syvästi+mennään+hallitsemattomalle+alueeelle.+Pitkässä+parisuhteessakin+voi+olla+ilman+syvää+voimallista+rakastumista,+vaikka+se+hävettää+myöntää.+😔+Se+on+myös+rakkautta,+mutta+kovin+erilaista+eikäomaa+maailmaa+järisyttävää.+Ero+syvästä+rakkaudesta+on+maanjäristys,+mutta+miedommassa+rakkaudessa+eron+saattaa+pystyä+käsittelemään+jopa+RBP:n+tyyppisellä+metodilla.+Yleensä+miedossa+rakkaus-versioissa+tunteet+alkaa+syttyä+vasta+seksissä….+Olenkin+paljon+miettinyt,+että+onko+seksi+hyvä+idea+ennen+kuin+tunteet+ovat+jo+syttyneet.+Ei+siksi+että+intiimissä+läheisyydessä+olisi+jotain+pahaa,+ei+ole!+Vaan+siksi,+että+vääristääkö+seksi+oksitosiinin+ja+muiden+läheisyyshormonien+takia+tunteita?+En+tiedä….Kun+rakastuu+voimalla,+se+tapahtuu+usein+jo+paljon+ennen+kuin+ollaan+iholla,+mutta+irl+kohtaamista+se+edellyttää+toki.+Ihastua+voi+persoonaan+voi+ilman+oikeaa+elämää+ja+intuitio+voi+sanoa,+että+luultavasti+kolahtaisi,+vaikka+sitä+ei+lopullisesti+tiedä+etukäteen.+Olen+aina+ihan+nuoruuden+jälkeen+pitänyt+1.5-2.5v+tauon+eron+ja+tapailun+aloittamisen+välillä.+Ja+yleensä+”testaan”+olenko+toipunut+jo+ennen+kuin+oikeasti+lähden+uutta+ihmistä+edes+miettimään.+Nuorena+olin+hölmö+ja+silloin+kävi+yhden+kerran,+että+ystävän+miehen+kaveri+oli+hyvin+ihastunut+minuun.+Päädyimme+bileistä+nukkumaan+minun+luokseni,+mutta+pussailua+enempää+ei+sattunut+eikä+numeroa+vaihdettu+aamulla.+Mies+näki+vaivan+numeron+saamiseksi+(joutui+kertomaan+että+oli+päätynyt+luokseni…+olimme+vain+lähteneet+samaan+aikaan+bussille).+Sitten+kun+soitti+ja+ilmoitti,+että+on+hirvittävän+ihastunut+ja+haluaisi+tutustua+vakavasti…+tunsin+itseni+todella+paskapääksi+kun+jouduin+sanomaan,+että+eron+tunteet+tuli+ryöppynä+pintaan+(ne+todella+tuli)+enkä+vaan+pysty+nyt+aloittamaan+mitään+vähään+aikaan.+Miehessä+ei+ollut+vikaa,+en+vain+siinä+hetkessä+pystynyt.+Sen+jälkeen+opin+hoitamaan+omat+tunteeni+kuntoon+ennen+kuin+edes+ajattelen+miehiä.+Kun+pöytä+on+vakaa,+on+paljon+helpompi+rakentaa+sen+varaan+uutta!+BTW:+uusi+suhde+voi+auttaa+ihastumisen+unohtamiseen,+mutta+syvempään+rakkauteen+ei+auta+kuin+aika.+P:stä,+mutta+niin+se+vaan+tahtoo+olla.++Erot+tai+vanhat+rakastumiset+ei+itsellä+enää+aiheuta+hetkellä+tunneryöppyä,+vaan+muut+asiat.
  4. Joo,+Anttikin+taitaa+olla+sen+kokenut,+on+meinaan+sen+verran+tiukka+sanoitus+(tai+lyriikan+kirjoittanut+sanottaja).+😉++Muistan+sen+oikean+tsunamin+Tapaninpäivänä,+ne+kuvat+TV:ssä+suurista+vyöryvistä+aalloista,+jotka+vie+kaiken+mennessä.+Muistan,+ettei+kännykät+toimi+eikä+yhteyttä+saa.+Muistan+sen+tunteen,+joka+vaan+vyöryi+päälle,+kun+katseli+kun+virta+vie+kaiken+mukanaan.+Muistan,+koska+läheinen+ihminen+oli+paikan+päällä+ja+pelastui+vain+hyvän+tuurin+ansioita.+Rakkauskin+voi+päätyä+turvalliseen+olotilaan,+jos+käy+hyvin.+Suurta+aaltoa+ei+kohtaa+kovin+montaa+kertaa+elämänsä+aikana.+Pelottava+voimallinen+tunne+suuressa+kauneudessaan+ja+taitavalle+surffaajalle+aallon+harjalla+ratsastaminen+voi+olla+hyvinkin+palkitseva+kokemus.+Vaikka+tunne+pelottaa,+vaikka+aallon+kyytiin+pääseminen+voi+tarkoittaa+myös+kaatumista+valtavalla+voimalla,+silti,+jos+saisin+valita+sen+haluaisin+vielä+tässä+elämässä+kokea.+Hyvää+Yötä!+Itse+tuskin+tosin+saan+vielä+unta+hetkeen.
  5. Sanopa+muuta!