Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+uskaltaa+olla+haavoittuva+ja+tarvitseva,+ehkä+pääsee+pintaa+syvemmälle?+Elämän+suola,+jota
Ilman+on+ruoka+on+terveellistä,+muttei+kuitenkaan+kovin+erikoista+ja+sykähdyttävää.+Haavassa+se+kuitenkin+sattuu,
21.01.2022 20:17
”+Nyt+kun+olet+saanut+huomion+mieheltä+on+sinun+tehtäväsi+esittää+vaikeasti+tavoiteltavaa,+arvioida+enemmän+ja+haastaa+epämukavuusalueelle:)”
Kuulepas+nyt,+olen+ollut+treffeillä+3+kertaa+10v+sitten+(ennen+kuin+pariuduin+taas)+(ja+ehkä+jokunen+pussailukokemus-ilman+treffejä,+tunnustan)+ja+sitä+ennen+yli+20v+sitten.+En+siis+yhtään+ymmärrä+yhtään+mitään+pelejä,++haastamisia+ja+muita+koreografioita.+😉+Sorry+😂+
Joko+tarvitsen+jonkun+mies+ja+nainen+2020-luvulla+oppaan+😆tai+sitten+valitsen+olla+oma+itseni+ja+sanon+asiat+suoraan,+sitä+mukaa+kun+ajankohtaiseksi+tulee.+Eihän+nuo+pari+viimeistään+kommenttia+tainnut+ihan+tyylipuhtaasti+mennä+nekään.+😂+Minkäs+teet.
21.01.2022 20:09
Tästä+voi+olla+samaa+mieltä+-tasapaino+ratkaisee
ja+on+henkilökohtainen+asia+mikä+on+kenellekin+sopiva+yhdistelmä.
21.01.2022 19:50
”Miksi+pitäisi+unohtaa+vanha+ihastuminen+tai+rakkaus”+No+otetaan+yksi+esimerkki:+
Päätön+rakastuminen.++Ei+suunniteltu.+Kuitenkaan+EI+mitään+toivoa+suhteesta+eikä+edes+suudelmasta.+Realiteetin+on+hyvin+selvät,+mitään+ei+tule.+Tunteille+ei+voi+mitään,+se+kestää+sen+kuin+kestää.+Silti,+jos+halut+jäädä+tunteeseen,+se+ei+tule+varmasti+loppumaan!+Haluatko+sitoa+itsesi+kurjuuteen+ja+haaveeseen,+jolla+ei+ole+mitään+mahdollisuutta+toteutua?+Vai+yritätkö+mielummin+yrittää+siirtyä+eteenpäin+kun+vaan+pystyt+itse+siihen?
21.01.2022 19:48
Aina+ei+pysty+kyllä+valitsemaankaan,+tai+siis+teot+voi+mutta+tunteilla+reagoi.+Joskus+sitä+käy,+että+on+hetken+aikaa+vain+tunteen+armoilla.+Senkin+voi+hyväksyä+ja+antaa+tunteen+vain+tulla,+ja+mennä.
21.01.2022 19:33
Tiedän+hyvin,+varsin+hyvin,+että+oikea+elämä+on+se+mikä+ratkaisee.+AINA.+Itselläni+pelkkä+ihon+tuoksu+ratkaisee+onko+fyysistä+kemiaa+henkisen+kemian+lisäksi.+Enkä+edes+lähtisi+noin+vaan+jonkun+hohtokeilattavaksi.+Joku+itsesuojeluvaisto+pitää+olla,+kunnes+tietää+toisesta+muutakin+kuin+nimimerkin.+
Se+mikä+vain+pisti+hämilleen,+oliko+se+toissapäivänä+vai+miten,+oli+tunneyhteyden+osuminen+ja+itsellekin+yllättävä+pisto+sokeaan+kohtaani.+
Olen+tunneihmiseksi+melkein+inhorealisti,+enkä+alan+leijumaan+(oikeasti)+pilvilinnoissa.+Silti…+olen+hämilläni.
21.01.2022 19:27
En+ole+neitsyt.+Uskotko+horoskooppeihin?+
Viimeisin+parisuhteeni+ero+ei+ollut+pieni+kuolema,+pettymys+ero+tietysti+oli,+mutta+olin+itse+se+lähtevä+osapuoli.+Halusin+itse+pois+ja+olin+jo+monta+vuotta+aiemmin+todennut,+ettei+parisuhdetta+pysty+korjaamaan+vaikka+mitä+tekisi.+Kun+ero+oli+viimein+selvä,+olin+jo+käsitellyt+asiaan+aivan+loppuun.+Nyt+käsittelyä+on+takana+jo+4-5v.+Sitä+aiemmissa+suhteissa+käsiteltävää+on+ollut+enemmän,+kun+asiat+sattui+nopeammin+ja+ehkä+kyky+käsitellä+kasvaa+ajan+kanssa.+
Uskon,+että+jos+liian+aikaisin+alkaa+uuteen,+on+vaara+päätyä+huonoon+vaihtoehtoon+kun+rikkinäisenä+ei+näe+objektiivisesti+ja+perustarpeet+huutaa+kirkuen+vajettaan.+Silloin+on+helppo+ajautua+myös+vahingollisiin+suhteisiin.+Tietysti+vahingollinen+suhde+on+mahdollinen+vain+jos+törmää+päihdeongelmaiseen,+narsistiin,+persoonallishäiriöiseen,+sarjapettäjään,+väkivaltaiseen,+sairaalloisen+mustasukkaiseen+tai+vakavasti+mt-ongelmaiseen+(ihminen+ei+voi+sairaudelleen+mitään,+mutta+kumppani+se+kuormittaa+kohtuuttomasti+silti).+Tavallisten+empaattisten+ihmisten+kanssa+suhteet+ei+ole++koskaan+vahingollisia.
Suojelen+siis+ensisijaisesti+itseäni+sillä+etten+ryntää+suhteesta+toiseen.+Ennen+kuin+on+valmis+uuteen+pitää+olla+niin+ehjä,+että+kestää+vaurioitta+pettymyksen,+jos+kaikki+ei+menekään+maaliin+asti.+Harvoinhan+tarinat+kuitenkaan+päättyy+taivaan+rantaan+ratsastavaan+prinssiin+ja+puolen+valtakuntaan.+😆+Ja+pitää+pystyä+arvostamaan+itseään+ettei+tyydy+liian+vähään.+
Toinen+asia+mitä+ajattelen,+on+se+toinen+osapuoli.+En+halua+joutua+tarkoituksella+tilanteeseen,+että+satutan+toista+ja+annan+ymmärtää+olevani+valmis,+vaikka+tiedän+hyvin+etten+ole.+Tietysti+sen+voi+sanoa+suoraan,+kuten+sinä+teet,+jolloin+vastapuoli+tietää+asian+ja++päättää+itse+miten+siihen+suhtautuu.+
+
Voin+sanoa+omalta+puolelta+myös,+että+jotain+visusti+kiinni+ollutta+olet+minussa+saanut+ravisteltua+auki+ja+se+hämmentää.+Sekään+ei+ole+tavallista.+En+viitsi+avoimessa+mediassa+lähteä+sen+enempää++selittämään,+menee+liian+henkilökohtaiseksi.+Niin+ja+kirjoittajana+kiehdot,+se+varmaan+on+selvää+jo+vastauksien+lukumäärän+mukaan.+Se+mikä+sinussa+pelottaa,+on+se+että+löydät+kipeän+ja+vajaan+pisteeni.+En+tiedä+onko+se+tietoista+vai+osuuko+tunnemaailma+vaan+niin+hyvin+yhteen,+että+se+mitä+tarjoat+itsestäsi+osuu+siihen+kipeään+ja+yleensä+hyvin+piilotettuun+kohtaan.+Tunnemaailman+osuminen+voi+olla+yhtä+hyvin+avain+jumalalliseen+tunneyhteyteen+(onnistuessaan)+tai+sitten+erittäin+kovaan+kipuun+(satuttaessaan).+Olen+höylillä+päällä+tänään,+kolmas.+♥️
Tiedän+itse+puhuvani+siinä+mielessä+höpöjä,+että+olemme+anonyymejä+palstalla.+Silti+tunne+mitä+tulee+on+jollain+tasolla+tosi+ja+aito.+Elämä+on.
21.01.2022 19:17
Eikö+naiset+aina+kuvittele+olevansa+ihania.?+😂Saat+kaksi:+♥️♥️
21.01.2022 17:29
Ensisijaisesti+tarkoitin+tietysti+vanhemman+rakkautta+lapseen,+lähimmäisen+rakkautta+ystäviiin+ja+lapsuuden+perheeseen,+isovanhempiin,+kumeihin,+sukulaisiin+ja+vaikka+naapuriin+ystävälliseen+mummoon,+joka+oli+mukava+lapsena.+Tietysti+romanttinen+rakkaus+on+myös+tärkeä+-silloin+kuin+sitä+on+ja+rakkautta+voi+kokea+lemmikkiin+ja+muihin+eläviin.+Olen+pahoillani,+että+olet+joutunut+pettymään+ja+et+ole+saanut+mitä+olisit+ansainnut.+Kaikilla+pitäisi+olla+rakkautta+ympärillään+jossain+muodossa.+Se+on+tukiverkko.+
Mutta+miksei+elämäntarkoitus+voin+olla+yhtä+hyvin+RAKKAUTTA+taiteeseen+tai+muuhun+asiaan,+jota+tekee+ja+seuraa+intohimoisesti?+Voi+olla+elämänvaiheita,+jossa+ihmissuhteet+korostuu+ja+sitten+taas+vaiheita,+jolloin+tekeminen+tai+seuraaminen+korostuu.+
Ehkä+voisin+iteroida:+elämän+tarkoitus+on+rakkaus+ja+intohimo+KAIKISSA+muodoissaan.+♥️
21.01.2022 16:30
Fiksuja+puhut+anomuumi!+
Elämän+yksi+tarkoitus+on+rakkaus+(kaikissa+muodoissaan,+mitä+muotoja+mut+kelläkin+on+omassa+elämässään+läsnä).
Suuria+filosofisia+elämän+tarkoituksia+voi+toki+myös+olla+taustalla,+mutta+pienen+ihmisen+elämän+tarkoitus+on+kasvaa+onnelliseksi.+Ilman+riskiä,+uskallusta,+ja+astumista+joskus+suuntaan+joka+voi+pelottaa+elämä+tuskin+siihen+yltää.
21.01.2022 15:08
Kun+mietin+vähän+enemmän+tunteita,+oma+strategiani+on+ehkä+sinun+ja+randombypasser+välistä.+
On+paljon+asioita,+jossa+tunteet+toimii+itselläni+niin+kuin+RBP+sanoo.+Työssä+onnistumiset,+työssä+epäonnistumiset,+tavalliset+erimielisyydet+(kovin+paljon+niitä+ei+ole),+lasten+kiukuttelut+ja+moni+muu+arkipäivän+pikku+asia.+Sama+koskee+luultavasti+kevyttä+ihastusta+tai+treffailua,+jossa+tunteet+ei+ole+heränneet.+Siis+asioissa,+jotka+ei+horjuta+”pöytää”+millään+tavalla.+
Sitten+on+isot+asiat,+joihin+omalla+kohdalla+järkeistäminen+ei+vaan+toimi.+Järkeistää+voi,+mutta+silti+tunne+elää+omaa+elämäänsä+ja+voi+myös+yllättää.+Näitä+on+rakastuminen+tai+sitä+edeltävä+ihastuminen,+omat+kipeät+pisteet,+läheisten+vakavat+sairaudet+ja+kuolema+ainakin.+
Kun+rakastuu+syvästi+mennään+hallitsemattomalle+alueeelle.+Pitkässä+parisuhteessakin+voi+olla+ilman+syvää+voimallista+rakastumista,+vaikka+se+hävettää+myöntää.+😔+Se+on+myös+rakkautta,+mutta+kovin+erilaista+eikä
omaa+maailmaa+järisyttävää.+Ero+syvästä+rakkaudesta+on+maanjäristys,+mutta+miedommassa+rakkaudessa+eron+saattaa+pystyä+käsittelemään+jopa+RBP:n+tyyppisellä+metodilla.+Yleensä+miedossa+rakkaus-versioissa+tunteet+alkaa+syttyä+vasta+seksissä….+Olenkin+paljon+miettinyt,+että+onko+seksi+hyvä+idea+ennen+kuin+tunteet+ovat+jo+syttyneet.+Ei+siksi+että+intiimissä+läheisyydessä+olisi+jotain+pahaa,+ei+ole!+Vaan+siksi,+että+vääristääkö+seksi+oksitosiinin+ja+muiden+läheisyyshormonien+takia+tunteita?+En+tiedä….Kun+rakastuu+voimalla,+se+tapahtuu+usein+jo+paljon+ennen+kuin+ollaan+iholla,+mutta+irl+kohtaamista+se+edellyttää+toki.+Ihastua+voi+persoonaan+voi+ilman+oikeaa+elämää+ja+intuitio+voi+sanoa,+että+luultavasti+kolahtaisi,+vaikka+sitä+ei+lopullisesti+tiedä+etukäteen.+
Olen+aina+ihan+nuoruuden+jälkeen+pitänyt+1.5-2.5v+tauon+eron+ja+tapailun+aloittamisen+välillä.+Ja+yleensä+”testaan”+olenko+toipunut+jo+ennen+kuin+oikeasti+lähden+uutta+ihmistä+edes+miettimään.+Nuorena+olin+hölmö+ja+silloin+kävi+yhden+kerran,+että+ystävän+miehen+kaveri+oli+hyvin+ihastunut+minuun.+Päädyimme+bileistä+nukkumaan+minun+luokseni,+mutta+pussailua+enempää+ei+sattunut+eikä+numeroa+vaihdettu+aamulla.+Mies+näki+vaivan+numeron+saamiseksi+(joutui+kertomaan+että+oli+päätynyt+luokseni…+olimme+vain+lähteneet+samaan+aikaan+bussille).+Sitten+kun+soitti+ja+ilmoitti,+että+on+hirvittävän+ihastunut+ja+haluaisi+tutustua+vakavasti…+tunsin+itseni+todella+paskapääksi+kun+jouduin+sanomaan,+että+eron+tunteet+tuli+ryöppynä+pintaan+(ne+todella+tuli)+enkä+vaan+pysty+nyt+aloittamaan+mitään+vähään+aikaan.+Miehessä+ei+ollut+vikaa,+en+vain+siinä+hetkessä+pystynyt.+Sen+jälkeen+opin+hoitamaan+omat+tunteeni+kuntoon+ennen+kuin+edes+ajattelen+miehiä.+Kun+pöytä+on+vakaa,+on+paljon+helpompi+rakentaa+sen+varaan+uutta!+
BTW:+uusi+suhde+voi+auttaa+ihastumisen+unohtamiseen,+mutta+syvempään+rakkauteen+ei+auta+kuin+aika.+P:stä,+mutta+niin+se+vaan+tahtoo+olla.++Erot+tai+vanhat+rakastumiset+ei+itsellä+enää+aiheuta+hetkellä+tunneryöppyä,+vaan+muut+asiat.
21.01.2022 13:02
Ihminen+voi+reagoida+tilanteessa+”kylmästi”,+koska+sillä+kohtaa+ei+muuhun+pysty.+Tunteet+tulee+silloin+jälkijunassa,+kuukauden,+vuoden+tai+kahden+päästä.+Ja+aika+usein+padottu+tunne+on+juuri+sellainen,+joka+pääsee+yllättämään!+Se+voi+tulla,+vaikka+kun+eron+jälkeen+ekaa+kertaa+ihastuu+tai+kun+ensimmäistä+kertaa+päätyy+intiimiin+läsnäolevaan+läheisyyteen.+
Oikeastaan+en+tarkoittanut+aloituksella+tuota+mitä+sanot,+toisen+kohtelua+hyvin+ja+tunteiden+huomioimista.+Koen+myös+vastuuta+kanssaihmisistä+ja+se+on+myös+tärkeä+osa+omaa+arvomaailmaa.+Lähestyin+asia+enemmän+oman+navan+kautta+eli+siitä,+että+vastaan+itse+omista+tunteistani.+Vaikka+joku+aiheuttaisi+minussa+jotain+tunteita,+vain+olemalla+oma+ihana+itsensä,+se+ei+minun+tunteeni+ole+kenenkään+muun+vika.+Tai+jos+pahoita+jostain+mieleni+eikä+toinen+sitä+tarkoittanut,+on+tunne+vain+minun.+On+totta,+että+tunneälykäs+ihminen+huomaa+aika+nopeasti+missä+menee+kunkin+”raja”+kun+tutustutaan+enemmän+ja+sitä+on+halutessaan+helppo+kunnioittaa.+
Nyt+elän+siinä+mielessä+onnellisessa+asemassa,+ettei+ex+suhde+aiheuta+mitään+tunnereaktioita.+Asia+on+puitu+loppuun+jo+kauan+ennen+eroa.+Mutta+muut+tunteet+pääsi+vähän+yllättämään,+vaikka+olen+yrittänyt+opettaa+itselleni+tunteiden+tuntemista+sellaisena+kuin+ne+on+ja+silloin+kun+ne+tulee.
20.01.2022 23:29
Joo,+Anttikin+taitaa+olla+sen+kokenut,+on+meinaan+sen+verran+tiukka+sanoitus+(tai+lyriikan+kirjoittanut+sanottaja).+😉++
Muistan+sen+oikean+tsunamin+Tapaninpäivänä,+ne+kuvat+TV:ssä+suurista+vyöryvistä+aalloista,+jotka+vie+kaiken+mennessä.+Muistan,+ettei+kännykät+toimi+eikä+yhteyttä+saa.+Muistan+sen+tunteen,+joka+vaan+vyöryi+päälle,+kun+katseli+kun+virta+vie+kaiken+mukanaan.+Muistan,+koska+läheinen+ihminen+oli+paikan+päällä+ja+pelastui+vain+hyvän+tuurin+ansioita.+Rakkauskin+voi+päätyä+turvalliseen+olotilaan,+jos+käy+hyvin.+Suurta+aaltoa+ei+kohtaa+kovin+montaa+kertaa+elämänsä+aikana.+Pelottava+voimallinen+tunne+suuressa+kauneudessaan+ja+taitavalle+surffaajalle+aallon+harjalla+ratsastaminen+voi+olla+hyvinkin+palkitseva+kokemus.+Vaikka+tunne+pelottaa,+vaikka+aallon+kyytiin+pääseminen+voi+tarkoittaa+myös+kaatumista+valtavalla+voimalla,+silti,+jos+saisin+valita+sen+haluaisin+vielä+tässä+elämässä+kokea.+
Hyvää+Yötä!+Itse+tuskin+tosin+saan+vielä+unta+hetkeen.
20.01.2022 22:32
Tsunami+ja+tavallinen+kevätmyrsky+on+kuin+yö+ja+päivä.
20.01.2022 21:32
No+jos+tunteet+ei+häviä+10+vuodessa,+silloin+hän+oli+taatusti+sinun+puoleltasi+se+oikea.+Aina+sitä+oikeaa+ei+vaan+saa.
20.01.2022 20:59
Viittaan+noilla+tunteilla+tilanteeseen,+jossa+rakastuu+järjettömästi+varattuna,+vaikka+se+kantasuhde+olisi+kurja.+Historiassa+senkin+on+tullut+koettua.+Ja+siihen+taas,+että+teot+ratkaisee,+ettei+tee+mitään+varattuna.+
Väitän,+ettei+rakastumista+ainakaan+tsunamiversiota,+voi+ajatuksillaan+estää.+Omalla+kohdalla+torjuin+ajatusta+yli+puoli+vuotta,+kuvittelin+hallitsevani+tilanteen+ja+sitten+räjähtikin+kasvoille+ihan+vahingossa.+Enää+en+tuota+ihmistä+kohtaa,+mutta+silloin+se+tapaamista+ei+voinut+vältellä.
20.01.2022 20:55
Voimakkaat+positiiviset+tunteet+kuluttaa,+jos+niistä+kokee+huonoa+omaa+tuntoa.+Historiassa+koettua…+kantapään+kautta.+
Siihen+auttaa+kun+ymmärtää,+ettei+omia+tunteitaan+voi+valita!+Ne+VAIN+on,+eikä+niiden+kanssa+voi+kuin+tulla+toimeen.+Jos+ei+tule+toimeen,+on+luultavasti+aika+hankala+olla.+Yleensä+voimakkainkin+tunne+väistyy+tai+ainakin+himmenee,+jos+ei+heti+niin+ainakin.10+tai+20+vuodessa.+😆+Tuo+ajatus++on+toisaalta+aika+rasittava,+kaiken+se+kestää….+Pelkät+ihastukset+taas+häviää,+kun+ei+ole+tekemisissä.+
Se+mihin+voi+vaikuttaa+on+omat+teot.
20.01.2022 20:20
5kg+tai+2.5kg+banaaneja+on+kyllä+järjetön+määrä
syötävää…+Luulen,+että+yhteen+tai+kahteen/ilta+jäisi.
20.01.2022 20:11
Ei+tarvitse+miettiä,+vastaus+hedelmät+lukittu.+Jos+vieras+tulis+makkaran+ja+sinapin+kanssa,+ottaisin+senkin+kohteliaasti+vastaan.+En+ehkä+olisi+kovin+innostunut,+mutta+äidin+oppi+”lahjahevosen+suuhun+ei+saa+katsoa”+on+vielä+aikuisenakin+mielessä.+Lahjan+vastaanottaminen+nyrpistelemättä+on+perus-käytöstapoja+(mitä+itse+arvostan).+
Tässä+huushollissa+kuluu+kyllä+helposti+muutama+kilo+hedelmiä+ja+jos+ei+kulu+(ehkei+nyt+ihan+5kg+banaaneja),+niin+kun+nuo+pilkkoo+ja+pakastaa,+on+pakastin+täynnä+loistavaa+materiaalia+terveellisiin+pirtelöihin.+Nam!
20.01.2022 19:53
Sanopa+muuta!
20.01.2022 19:44
80 / 89