Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Perhosvaikutus
Perhosvaikutus
Perhosvaikutus
Vapaa kuvaus
”Nobody gets out the Bermuda Triangle, not even a vacation. Everyone knows that.”
Liittynyt 4v sitten
55
aloitusta ·
434
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+kohtaa+haluan+sanoa+vain+että+ÄLÄ+MIETI!+Olisi+niin+paljon+helpompaa+vain+laittaa+ne+vaaleanpunaiset+aurinkolasit+silmille+ja+katsoa+miten+kaikki+on+ihanaa+ja+hauskaa.+Valitettavasti+se+on+vaikeaa,+koska+tajuan+miten+suurin+osa+ihmisistä+on+ihan+kujalla.+Tämä+nyt+kuitenkin+on+tilanne,+eikä+voi+muuta+kuin+rukoilla+korkeampaa.+Tätä+voi+verrata+eräänlaiseen+sadonkorjuuseen.+;)
06.02.2022 11:38
Maatietoinen,+olet+oikeassa.+Huomasin,+että+on+parempi+kun+jättää+kokonaan+miettimästä+minkä+muotoinen+Maa+on.+Ja+ystävällinen+vinkki,+sen+tiedon+jakaminen+ei+kannata.+Tämän+palstan+aktiiviset++kirjoittajat+on+vähentyneet+jo+puolella.+
Vaikka+me+ajatellaan+paljon,+kaikenlaisia+asioita+ja+ollaan+uteliaita,+niin+jotkut+asiat+on+vain+asioita+joiden+on+tarkoitettu+olevan+niin+kuin+on+todettu.
Meidän+pitää+yrittää+kuulua+yhteiskuntaan,+eikä+yrittää+siitä+eroon.+Se+mikä+on+tarkoitettu+laajempaan+tietoon,+on+tarkoitettu+yhteiskunnan+tietoon.+Ei+se+silti+tarkoita+sitä+ettei+me+voida+ajatella+itsenäisesti,+eikä+se+tarkoita+ettei+me+voitaisi+yrittää+vaikuttaa+yhteiskuntaan+sisältä+päin.+
Fakta+on+kuitenkin+se,+että+me+olemme+lampaita.+Ja+ne+jotka+ei+alistu+siihen,+tappavat+itse+itsensä/tapetaan.+Näin+olen+havainnut+asioiden+olevan.
06.02.2022 11:11
Kyllähän+sitä+voi+vähemmästäkin+jo+kyllästyä.+Ehdotan+että+jätämme+Maapallon+muodon+maapalloksi,+niinkuin+se+on+tieteellisesti+jo+todistettu,+ja+keskitymme+olennaisempiin+asioihin.+Tämä+asia+on+mikä+se+on,+eikä+se+siitä+muuksi+muutu.+
Meidän+elämän+kannalta+on+olennaisempaa+keskittyä+pysymään+erossa+kaikenlaisesta+ääriajattelusta.+Ymmärtäkää+jo,+että+ääriajattelu+ei+ole+koskaan,+missään+asioissa+tuonut+mitään+hyvää.
05.02.2022 13:09
Aivan.+Kuvittelepa+itsesi+näin:+sinulla+on+jo+kaikki;+Sinulla+on+vaimo,+lapsia,+iso+suku,+rahaa+enemmän+kuin+tarpeeksi,+on+kavereita+ja+ystäviä+(myös+elämässään+hyvin+menestyneitä).+
Sitten+saat+kuulla,+että+vaimosi+on+pettänyt+sinua+toisen+kanssa,+sinun+lapset+ovatkin+toisen+miehen+jälkeläisiä,+joita+sinä+olet+kasvattanut+ominasi.+Saat+kuulla+että+vaimosi+oli+sinun+kanssasi+vain+kohottaakseen+omaa+asemaasi,+ja+suunnitteli+sinun+kavaltamistasi+toisen+miehen+kanssa.+
Otat+eron+ja+päätät+mennä+ratsastamaan+kilpa-rotuhevosellasi+selvittämään+päätäsi.+Tiput+hevosen+selästä+ja+vammaudut+kaulasta+alaspäin.+Uutisen+kuultuaan+sukusi+haluaa+pian+sinut+edunvalvontaan,+järjestää+sinulle+hoitopaikan+läheisestä+laitoksestasi+
Avioeron+oikeudenkäyntikulut,+läheisten+kärkkyminen+mahdollisten+arvotavaroiden+osalta+alkaa.+Yhtäkkiä+ympärillesi+tulee+jopa+vähän+etäisempiäkin+sukulaisia+voivottelemaan+vointiasi.+Sairaalassa+käy+paljon+ihmisiä+katsomassa.
Päätät+sijoittaa+kuntoutukseen+yksityisellä.+Kolmen+vuoden+päästä+huomaat+että+rahaa+on+mennyt+jo+niin+paljon,+että+sinun+pitää+alkaa+myymään+omaisuuttasi+pois.+Ystävät+ja+kaverit+vähenevät.+Myös+perheesi+pitää+sinua+taakkanaan.+Masennut+vakavasti.+Alat+ehkä+uskoa+Jumalaan,+tai+sitten+et.+
Tosi+ystäviä+on+hyvilläkin+ihmisillä+vain+noin+1-2+kpl.+Mieti+sitä.+Ja+tosi+ystävät+jää,+kun+menettää+kaiken+muun.+
Me+ihmiset+emme+ole+koneita.+Me+olemme+ihmisiä,+jotka+sairastumme+kun+elämä+runnoo.+Osa+näkee+itse+tämän+vasta,+kun+se+kohdalleen+tulee.+Me+emme+synny+rahana,+emmekä+me+ole+rahaa,+vaikka+joku+niin+asian+näkee.+Yhtähyvin+ihmiset+voisi+korvata+koneilla+tai+älytekniikalla,+mutta+kuka+silloin+tarvitsee+enää+rahaa?
05.02.2022 12:42
Oletko+varma+ettei+ne+ihmiset+sinun+lähelläsi+ole+vain+hyötymielessä+sinun+lähelläsi?+Ehkä+sinä+olet+hyvässä+asemassa?+Ehkä+olet+todella+varakas?+Ehkä+sinun+perheelläsi+on+hyviä+suhteita?+
Ihmiset+ajattelevat+vain+itseään.+Ja+ihmiset,+jotka+jakavat+samat+arvot+(raha)+hyötyvät+toisistaan,+mutta+annas+olla,+kun+menetät+rahasi,+terveytesi+jne.
05.02.2022 12:02
Miksi+sinusta+pidetään?+Pidetäänkö+sinusta?
05.02.2022 11:50
Kuten+sanoin+että+hän+oli+aivan+liian+hyvä+ja+herkkä+sielu+selviytyäkseen+täällä.+Hän+oli+valopilkku+pimeyden+keskellä.+Hänestä+pidettiin+täällä,+sanoit+sinä+mitä+hyvänsä.++Jumalan+luokse+hän+meni,+missä+ei+ole+raha+määräämässä+ihmisarvoa,+ei+sairauksia,+vain+rakkautta,+jota+hän+ansaitsi+enemmän+kuin+tuli+koskaan+täällä+saamaan+osakseen.+Ja+sitä+hän+nyt+saat.+💖🙏🏻
05.02.2022 11:37
Ymmärrän+uskovaisena+tämän.+Rukoilen+hänelle+enkeleitä+saattamaan.+🌈🙏🏻
05.02.2022 11:24
Inhimillisyytesi+ihmisyyttä+kohtaan*
05.02.2022 11:14
Oletko+menettänyt+kaiken+empatiasi+ja+inhimillisyyteen+ihmisyyttä+kohtaan?+Hän+oli+varmasti+liian+hyvä+ihminen+tähän+maailmaan.+💜
05.02.2022 11:13
Ei+voi+kuin+ihmetellä.+Rauha+hänen+sielulleen+ja+kevyet+mullat.+💐Ei+varmasti+satuttanut+kärpästäkään,+vaikka+uskoi+eri+tavalla.+✝️🤍💜🕊
05.02.2022 11:06
Lämmin+osanottoni+suruun.
05.02.2022 10:50
Onpas+erinomaisen+outo+aihe+taas!+Silmien+väri+on+silmien+väri+-+ei+muuta.+Mitään+muuta+merkitystä+sillä+ei+ole,+kuin+se+että+vaalea+väri+sisältää+vähemmän+pigmenttejä+kuin+tummempi+väri.
05.02.2022 08:26
Eilen+joku+vinkkasi+tuosta+convoy:sta+täällä,+niin+löysin+sitten+livestreamin+juutuupista.+Melkein+heti+tuntui+siltä,+että+tuossa+ei+ole+mitään+järkeä.+Aikani+katsottua,+tunne+vain+vahvistui.+En+ole+ikinä+ollut+mielenosoituksessa,+enkä+usko+että+ikinä+tulen+menemäänkään+sellaiseen.+Minusta+taisi+sittenkin+tulla+se+lammas,+jota+aiemmin+niin+kritisoin.+Tajusin+ettei+kaikkea+tarvitse+kyseenalaistaa.+Joskus+voi+myös+hyväksyä,+että+asioiden+on+tarkoitus+olla+niin+kuin+on+tarkoitettu.
05.02.2022 07:55
Kiitos+kun+huomautit.+Tässä+on+paljon+pois+opettelemista.
04.02.2022 01:09
Enpäs+tiedä+mihin+tässä+mennään.+Minusta+on+aina+kyseenalaista+jos+kansanedustaja+pyrkii+puheillaan+saamaan+kansan+kääntymään+”uskoon”.+Hän+siis+esiintyy+profeettana?+Nyt+on+jotain+todella+pahasti+menossa+pieleen.+Ei+hyvä!
Kaksi+asiaa:+uskonto+ja+politiikka+ei+sovi+yhteen.
Jos+hän+haluaa+esiintyä+uskon+miehenä,+niin+papin+ura+olisi+ollut+parempi?
03.02.2022 21:35
En+ole+ihan+varma,+mutta+epäilen+että+vietin+varhaislapsuuteni+jossain+kultissa.+Ehkä+tämä+on+sitä?
03.02.2022 16:10
Joo.+Outoa+tosiaan.+En+ole+lukenut+kulteista,+mutta+nuo+mainitsemasi+kultit+on+jäänyt+kyllä+mieleen+pelottavina+esimerkkeinä.
03.02.2022 15:43
Miten+minä+löysin+Jumalan?+En+löytänyt+Jumalaa,+koska+elin+uskonnollisessa+perheessä.+Minä+kasvoin+jyrkästi+ateistisen+isän+ja+neutraalisti+ajattelevan+äidin,+sekä+veljeni+(ateisti)+kanssa.+Minusta+tuli+perheeni+ainut+uskovainen.+
Kävimme+välillä+kuuntelemassa+joululaulut+kirkossa.+Jne.+Oikeastaan+emme+eläneet+mitenkään+kristittyjen+traditioiden+mukaan.+Minussa+on+ihan+lapsesta+asti+ollut+vikaa+siinä,+että+olen+ollut+henkisesti+valveutunut.+Se+on+vähän+niinkuin+kulkenut+mukana.+
Yhdessä+vaiheessa++nuoruudessani+minun+vanhempani+saivat+minut+uskomaan+että+Jumalaa+ei+ole,+eikä+mitään+muutakaan.+Hylkäsin+Jumalan+ja+olin+ylpeä+ateistina.+Minua+kiinnosti+pimeät+asiat.+
Koettelemukset+ja+vastoinkäymiset+ajoivat+minut+synkkiin+vesiin,+eikä+valoa+enää+näkynyt.+Jumalan+henki+oli+pois,+ja+koin+itseni+tyhjäksi+kuoreksi.+Tämän+hetken+puolisoni+sanoi,+että+näki+minun+aurani+olleen+ihan+heikko+ja+haalea,+melkein+harmaa,+kun+hän+tapasi+minut.+Olin+todellakin+itsemurhan+partaalla.+Jumala+kuitenkin+kutsui+minua,+annoin+mahdollisuuden+ja+siinä+samassa+sain+pyhän+hengen+sisälleni,+ja+aloin+eheytymään.+Aurani+vahvistui+ja+vointini+koheni,+enkä+ikinä+enää+luovu+Jumalasta.
03.02.2022 15:06
Ja+tuo+edellinen+pitkä+viesti+oli+siis+minun+kirjoittama.
03.02.2022 14:11
9 / 22