Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

2754

  1. Väitinkö niin?
  2. "Tosin grillasin sillä hetkellä karitsaa."

    Grillattu lammas on kyllä hyvää. Pari kertaa olen BBQ savustimella lampaan kylkeä, jossa on kylkiluut ja rintalihat. Pala on sitkeä ja rasvainen, mutta aivan jumalattoman hyvää kun sen savustelee hitaasti ylikypsäksi niin, että liha ja rasva sananmukaisesti sulaa suussa. Ei ole mikään ihme, että Jahve rakastaa lampaan lihaa ja antaa erittäin tarkkoja ohjeita erilaisten tuksuvien uhrien tekemisestä. Oikeastihan nämä uhriohjeet ovat lampaanlihan grillausreseptejä ja Jahven papit söivät hyvällä ruokahalulla uhriksi tuotuja lampaan lihoja Jerusalemin temppelissä.