Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
”+Näyttävästi+se+ei+ole+läpäissyt+vertaisarviointia+ja+myöhemmin+kumottu…”
Laitatko+jotain+faktaa+näille+harhoillesi?
31.10.2021 22:48
”+Millä+tavalla+kyseessä+on+on+eri+henkilö+ja+kuka+tämän+on+todennut+ja+vahvistanut+viralliseksi+tiedoksi?”
Hankala+tuota+on+vahvistaa+”viralliseksi+tiedoksi”,+mutta+varhaiset+kristilliset+kirjoittajat+ilmaisivat+sen,+että+Keefas+ja+Pietari+olivat+eri+henkilöitä.+Tämä+siis+Bart+D.+Ehrmanilta.
https://www.jstor.org/stable/3267052
31.10.2021 20:50
”+He+uskoivat,+että+uudessa+liitossa+tulee+noudattaa+vanhan+liiton+kaikkia+lain+käskyjä+(Moosesta)…”
Ei,+Jeesus+itse+totesi+ettei+laista+katoa+yksikään+kirjain.+Eikö+Jeesus+sanonutkaan+näin?+Onko+Vuorisaarna+mielestäsi+sepitettä?
31.10.2021 18:31
”+Olenko+mielestäsi+ääriuskova+kristitty+fundamentalisti+vai+en?”
Ainakin+kirjoittamistasi+Jumalanvaltakunta+-blogin+ja+täällä+kirjoittelusi+perusteella+olet+uskovainen+fundamentalisti+ja+kreationisti.
31.10.2021 18:02
Jos+Paavali+olisi+tavannut+opetuslapsia,+hänellä+ei+olisi+ollut+mitään+ongelmaa+noudattaa+Jeesuksen+opetusta.+Nyt+Jeesus+joutui+nuhtelemaan+Paavalia+vuorisaarnassaan.+Osaatko+selittää,+miksi+Jeesus+nuhteli+Paavalia+teoista,+jotka+Paavali+tekee+vuosikymmeniä+myöhemmin?+Oikea+vastaus+on+se,+että+Vuorisaarna+on+sepitetty+samaan+aikaan+kun+Paavali+alkoi+opettaa+kristinuskoa+pakanoille+ja+hylkäsi+lain.+Siksi+Jeesuksen+suuhun+sepitettiin,+ettei+laista+katoa+yksikään+kirjain+ja+loppuun+suoranainen+vittuilu+Paavalille.
31.10.2021 18:00
”+Olen+pystynyt+osoittamaan+monet+argumenttisi+valheeksi,+mm.+koskien+vankien+uskovaisuutta…”
Lainasin+vain+kirkon+ammattitutkijoiden+johtopäätöksiä+ja+se+tekee+minusta+valehtelijan?+Eiköhän+tässä+vääristelijänä+ole+se+deluusioiden+vallassa+kirjoittava+Jumalanvaltakunta+-blogisti,+joka+epätoivoisesti+yrittää+vääntää+noita+johtopäätöksiä+joksikin+toiseksi.
”+Vastaajien+kirkkoon+kuulumisen+aste+on+korkea.+(s.+25)”
”…+vangit+kuuluvat+muuta+väestöä+vahvemmin+perinteisiin+kristillisiin+kirkkokuntiin,+mutta+haluavat+muuta+väestöä+huomattavasti+laajemmin+yhteydenpitoa+myös+muihin+kuin+omaan+kirkkokuntaansa.+(s.+28)”
”+Kokonaiskuvana+suomalaiset+vangit+ovat+hyvin+laajasti+ja+aktiivisesti+kristillisiä.+(s.+28)”
”+Vankien+uskonnollisuudessa+erottuu+kolme+keskeistä+piirrettä:+1.+Vankien+uskonnollisuus+on+hyvin+korkeaa,+sitä+on+paljon+ja+se+on+vahvaa.+2.+Vankien+uskonnollisuudessa+näkyvät+vahvasti+uskonnollisen+perinteen+merkitykset+ja+oma+uskonnollisuus+kytketään+niihin.+3.+Vankien+uskonnollisuuden+erityisin+piirre+on+vankeusaikana+koetun+uskonnollisuuden+muutoksen+esiintyminen+hyvin+monilla+vangeilla.+(s.+28)”
https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf
31.10.2021 17:20
”+Miten+voit+tietää,+että+Keefas,+Johannes+ja+Jaakob+–+Herran+veli+–+eivät+tunteneet+Jeesusta+tämän+vielä+eläessä?”
Koska+he+eivät+olleet+opetuslapsia.+Keefas+todettiin+jo+eri+henkilöksi+kuin+opetuslapsi+Pietari.+Jaakob+ei+ollut+Herran+biologinen+veli,+ei+siis+silminnäkijä.
”+Saint+James,+also+called+James,+The+Lord’s+Brother,+(died+AD+62,+Jerusalem;+Western+feast+day+May+3),+a+Christian+apostle,+according+to+St.+Paul,+although+not+one+of+the+original+Twelve+Apostles.
https://www.britannica.com/biography/Saint-James-the-Lords-brother
31.10.2021 17:00
”+Rukous+ei+vaikuta+yhtään+mitään,+joten+on+typerää+rukoilla.”
Ja+vaikka+uskoisi+Raamatun+sanoman,+olisi+epäloogista+rukoilla+koska+Raamattu+sanoo,+ettei+Jumala+muuta+mieltään.
19+Jumala+ei+ole+ihminen:+hän+ei+valehtele,+hän+ei+muuta+mieltään.
”+Mitäs+muuten+tykkäät+mun+nikistä?”
Nikki+muiden+joukossa,+onhan+sinulla+noita+kymmeniä+vuosien+varrelta…G4G,+Poleemikko,+Trohättan+jne.
31.10.2021 16:56
Paavali+ei+tavannut+Jeesuksen+silminnäkijöitä.+Ei+ole+siis+todisteketjua+Jeesus+-+silminnäkijä+A+-+silminnäkijä+B+-+kertomuksen+muistiin+kirjoittaja.+Esimerkiksi+Keefas+ei+ole+opetuslapsi+Pietari.+Tämän+tiesivät+varhaiset+kirkkoisät+ja+Bart+D.+Ehrman+osoittaa+tämän+hyvin.
31.10.2021 16:41
”+Olet+patologinen+valehtelija,+joten+perusoletus+on+se,+että+jokainen+viestisi+sisältää+valhetta+tai+on+harhaan+johtavaa+asioiden+vääristelyä.”
Mutta+et+ole+kyennyt+osoittamaan+yhtään+argumenttiani+valheeksi.+Tuo+on+vain+sinulle+tyypillinen+tapa+mustamaalata+epärehellisesti+muita+keskustelijoita.
31.10.2021 16:21
”+Kun+Erik+Christiansen+kaatui+maahan+sydämen+pysähtymisen+vuoksi,+niin+lähes+kaikki+pelaajat+rukoilivat.”
Silti+rukoilusta+ei+ollut+mitään+apua+vaan+hänet+pelasti+ammattitaitoinen+elvytys.
31.10.2021 16:15
Johan+Cruyff+On+nokkelasti+todennut,+että+jos+ristinmerkit+tehoaisivat,+kaikki+pelit+päättyisivät+tasapeleihin.
https://living.alot.com/entertainment/atheist-athletes-20-players-who-arent-religious--18000
31.10.2021 15:50
”+Sinä+valehtelet+taas+niin+kuin+aina.”
Mistäpä+sinä+voit+tietää+minun+pään+sisäiset+asiat,+jos+et+ole+minä.+Et+edes+tunne+minua,+pari+kertaa+olemme+ohi+mennen+morjenstaneet+Sarkassa,+mutta+et+pysty+yhdistämään+minua+mihinkään+henkilöön.
31.10.2021 15:16
”+Moses_Zuckerkandl+on+entinen+lestadiolainen+hihhuli,+joka+uskoi+nuorena+väkevästi+lestadiolaisten+tavoin+Jumalaan+ja+Jeesukseen…”
Minä+en+ole+koskaan+uskonut+Jumalaan+ja+Jeesukseen,+vaikka+sitä+uskoa+yritettiin+kyllä+tuputtaa.
31.10.2021 14:40
”+Sinäänsä+uskonnoissa+on+hyviäkin+peraatteita+mutta+ihmiset+itse+tuhoavat+ne.”
Uskontojen+hyvät+jutut+kuuluvat+biologiaan.+Anteeksiannolla+on+biologinen+perusta.+Kultaisella+säännöllä+on+biologinen+perusta,+se+löytyy+kaikista+ihmiskunnan+kulttuureista.+Ei+nämä+tarvitse+mitään+mielikuvitusjumalaa+niiden+antajaksi.
30.10.2021 17:17
”+Jakeessa+14+Jeesusta+verrataan+käärmeeseen.
Loukkaako+tämä+sinua.”
Ei+tietenkään+loukkaa.+Pystyyn+nostettu+käärme+on+tosiaan+viisauden+ja+parantamisen+symboli.+Olikohan+tiedon+puuhun+kietoutunut+käärme+sittenkin+oikeassa?
30.10.2021 16:46
”…+silti+haaveilevat+pillusta+kuoleman+jälkeen.”
Pillua+pitää+nussia+tässä+maallisessa+elämässä+kun+testosteronitasot+on+vielä+kunnossa.+Sitä+on+turha+jättää+johonkin+vanhuuteen+tai+kuoleman+jälkeiseen+aikaan.+Jos+kaikki+näin+haaveilisi+niin+evoluutio+ei+toimisi.
30.10.2021 16:25
Miksi+louhaisit+tämän+asiayhteydestä+pois?+Vuohipaimenet+uskoivat+uudestisyntymiseen+sen+vuoksi,+että+he+kuvittelivat+käärmeen+syntyvän+uudelleen+kun+se+luo+nahkansa.
14»Niin+kuin+Mooses+autiomaassa+nosti+käärmeen+korkealle,+niin+on+myös+Ihmisen+Poika+korotettava,+
15+jotta+jokainen,+joka+uskoo+häneen,+saisi+iankaikkisen+elämän.+
16+Jumala+on+rakastanut+maailmaa+niin+paljon,+että+antoi+ainoan+Poikansa,+jottei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joutuisi+kadotukseen,+vaan+saisi+iankaikkisen+elämän.
30.10.2021 14:01
”+Monet+ystäväni+ottivat+minuun+etäisyyttä,+kun+aloin+todistaa+heille+ateismista.”
Itsellä+oli+toisin+päin.+Minun+oli+pakko+ottaa+etäisyyttä+teistisiin+typeryksiin.
30.10.2021 13:54
Minuun+pumpattiin+lapsuudesta+asti+uskoa+Jumalaan.+En+uskonut.+Minusta+tuntui+vaivaannuttavalta+uskovaisten+typerä+jumalusko+ja+siihen+liittyvät+rituaalit.
30.10.2021 13:43
130 / 138