Lapsuudesta asti pumpattu ateismia

Anonyymi

Jos lapsuudesta asti on pumpattu ateismia johonkin henkilöön, niin vieläkö hän voi uskoa Jumalaan.

35

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minuun pumpattiin lapsuudesta asti uskoa Jumalaan. En uskonut. Minusta tuntui vaivaannuttavalta uskovaisten typerä jumalusko ja siihen liittyvät rituaalit.

    • Anonyymi

      Kyllä!

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi ( joutuisi kadotukseen ), vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".
      Joh. 3:16

      • Miksi louhaisit tämän asiayhteydestä pois? Vuohipaimenet uskoivat uudestisyntymiseen sen vuoksi, että he kuvittelivat käärmeen syntyvän uudelleen kun se luo nahkansa.

        14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

        15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.

        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Miksi louhaisit tämän asiayhteydestä pois? Vuohipaimenet uskoivat uudestisyntymiseen sen vuoksi, että he kuvittelivat käärmeen syntyvän uudelleen kun se luo nahkansa.

        14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

        15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.

        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        En louhaissut pois asiayhteydestä. En vain maininnut jaetta Joh. 3:14 joka viittaa Jeesukseen VTssä / profetoi Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta.

        Jae Joh. 3:15 yhdistää VTn ja UTn sanoman Jeesuksesta.

        Jakeessa 14 Jeesusta verrataan käärmeeseen.
        Loukkaako tämä sinua.

        On sanonta:
        Lukee kuin piru Raamattua - ja aina väheksyy.

        Mistä olet lukenut vuohipaimenten satuja käärmeen nahkan luomisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En louhaissut pois asiayhteydestä. En vain maininnut jaetta Joh. 3:14 joka viittaa Jeesukseen VTssä / profetoi Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta.

        Jae Joh. 3:15 yhdistää VTn ja UTn sanoman Jeesuksesta.

        Jakeessa 14 Jeesusta verrataan käärmeeseen.
        Loukkaako tämä sinua.

        On sanonta:
        Lukee kuin piru Raamattua - ja aina väheksyy.

        Mistä olet lukenut vuohipaimenten satuja käärmeen nahkan luomisesta.

        ” Jakeessa 14 Jeesusta verrataan käärmeeseen.
        Loukkaako tämä sinua.”

        Ei tietenkään loukkaa. Pystyyn nostettu käärme on tosiaan viisauden ja parantamisen symboli. Olikohan tiedon puuhun kietoutunut käärme sittenkin oikeassa?


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Miksi louhaisit tämän asiayhteydestä pois? Vuohipaimenet uskoivat uudestisyntymiseen sen vuoksi, että he kuvittelivat käärmeen syntyvän uudelleen kun se luo nahkansa.

        14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

        15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.

        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Oletko, Moses Zuckerkandl, ollut joskus uskossa kun osasit yhdistää Johanneksen evankeliumin 3. luvun jakeet 14, 15, 16 toisiinsa, vaikkakin väärällä tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko, Moses Zuckerkandl, ollut joskus uskossa kun osasit yhdistää Johanneksen evankeliumin 3. luvun jakeet 14, 15, 16 toisiinsa, vaikkakin väärällä tavalla?

        Moses_Zuckerkandl on entinen lestadiolainen hihhuli, joka uskoi nuorena väkevästi lestadiolaisten tavoin Jumalaan ja Jeesukseen, niin että evankelioi kaikkia koulussa, mitä hän nyt nolona katuu ja on vihamielinen entisiä uskovia perheenjäseniään ja sisaruksiaan kohtaan. On nyt militantti ateisti, joka on valmis käyttämään kaikkia keinoja kristinuskon hävittämiseksi maailmassa: jopa tappaminen tulee silloin kysymykseen.

        Jotta sellainen ateisti tämä Mooses.


      • Anonyymi

        Jos lapsuudesta asti on pumpattu uskoa Jumalaan. johonkin henkilöön, niin vieläkö hän voi uskoa juttujas.

        "Kyllä!"
        - peruselut tal poisro


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moses_Zuckerkandl on entinen lestadiolainen hihhuli, joka uskoi nuorena väkevästi lestadiolaisten tavoin Jumalaan ja Jeesukseen, niin että evankelioi kaikkia koulussa, mitä hän nyt nolona katuu ja on vihamielinen entisiä uskovia perheenjäseniään ja sisaruksiaan kohtaan. On nyt militantti ateisti, joka on valmis käyttämään kaikkia keinoja kristinuskon hävittämiseksi maailmassa: jopa tappaminen tulee silloin kysymykseen.

        Jotta sellainen ateisti tämä Mooses.

        ” Moses_Zuckerkandl on entinen lestadiolainen hihhuli, joka uskoi nuorena väkevästi lestadiolaisten tavoin Jumalaan ja Jeesukseen…”

        Minä en ole koskaan uskonut Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka sitä uskoa yritettiin kyllä tuputtaa.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Moses_Zuckerkandl on entinen lestadiolainen hihhuli, joka uskoi nuorena väkevästi lestadiolaisten tavoin Jumalaan ja Jeesukseen…”

        Minä en ole koskaan uskonut Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka sitä uskoa yritettiin kyllä tuputtaa.

        Sinä valehtelet taas niin kuin aina. Et osaa edes yhtä viestiä kirjoittaa valehtelematta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet taas niin kuin aina. Et osaa edes yhtä viestiä kirjoittaa valehtelematta. :)

        ” Sinä valehtelet taas niin kuin aina.”

        Mistäpä sinä voit tietää minun pään sisäiset asiat, jos et ole minä. Et edes tunne minua, pari kertaa olemme ohi mennen morjenstaneet Sarkassa, mutta et pysty yhdistämään minua mihinkään henkilöön.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Sinä valehtelet taas niin kuin aina.”

        Mistäpä sinä voit tietää minun pään sisäiset asiat, jos et ole minä. Et edes tunne minua, pari kertaa olemme ohi mennen morjenstaneet Sarkassa, mutta et pysty yhdistämään minua mihinkään henkilöön.

        Hömelö. Minä olen sinä! Tietenkin tunnen itseni, tollo.

        Sarkassa en ole käynyt kenenkään muun kuin veljeni kanssa.

        Hessun kanssa istuttiin ihan toisessa baarissa monta kertaa.

        Väiteltiin shakkipelistä, jossa kepitin hänet kerta toisen jälkeen.

        Hän ei vielä tuolloin uskonut Jeesukseen, mutta sitten myöhemmin otti minuun yhteyttä, ja todisti väkevästi tulleensa uskoon. On sittemmin juopotellut Majurin kanssa, niin kuin vanhoina päivinä, kun vatsa kippurassa seurasimme ortotopologian luentoja Linnanmaalla. Ja päätimme ne aina kuppilakierrokseen (illan lopuksi istuimme lähes aina Rattorilupilla).


      • ” Olet patologinen valehtelija, joten perusoletus on se, että jokainen viestisi sisältää valhetta tai on harhaan johtavaa asioiden vääristelyä.”

        Mutta et ole kyennyt osoittamaan yhtään argumenttiani valheeksi. Tuo on vain sinulle tyypillinen tapa mustamaalata epärehellisesti muita keskustelijoita.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Olet patologinen valehtelija, joten perusoletus on se, että jokainen viestisi sisältää valhetta tai on harhaan johtavaa asioiden vääristelyä.”

        Mutta et ole kyennyt osoittamaan yhtään argumenttiani valheeksi. Tuo on vain sinulle tyypillinen tapa mustamaalata epärehellisesti muita keskustelijoita.

        Tämäkin viestisi sisälsi valheen. Olen pystynyt osoittamaan monet argumenttisi valheeksi, mm. koskien vankien uskovaisuutta, ateistien ja uskovien määrää, ja vaikkapa Paavalin kirjeiden mainintaa historiallisesta Jeesuksesta sekä hänet tunteneista ihmisistä, jotka myös Paavali tunsi ja tapasi heitä mm. Jerusalemissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin viestisi sisälsi valheen. Olen pystynyt osoittamaan monet argumenttisi valheeksi, mm. koskien vankien uskovaisuutta, ateistien ja uskovien määrää, ja vaikkapa Paavalin kirjeiden mainintaa historiallisesta Jeesuksesta sekä hänet tunteneista ihmisistä, jotka myös Paavali tunsi ja tapasi heitä mm. Jerusalemissa.

        ” Olen pystynyt osoittamaan monet argumenttisi valheeksi, mm. koskien vankien uskovaisuutta…”

        Lainasin vain kirkon ammattitutkijoiden johtopäätöksiä ja se tekee minusta valehtelijan? Eiköhän tässä vääristelijänä ole se deluusioiden vallassa kirjoittava Jumalanvaltakunta -blogisti, joka epätoivoisesti yrittää vääntää noita johtopäätöksiä joksikin toiseksi.

        ” Vastaajien kirkkoon kuulumisen aste on korkea. (s. 25)”

        ”… vangit kuuluvat muuta väestöä vahvemmin perinteisiin kristillisiin kirkkokuntiin, mutta haluavat muuta väestöä huomattavasti laajemmin yhteydenpitoa myös muihin kuin omaan kirkkokuntaansa. (s. 28)”

        ” Kokonaiskuvana suomalaiset vangit ovat hyvin laajasti ja aktiivisesti kristillisiä. (s. 28)”

        ” Vankien uskonnollisuudessa erottuu kolme keskeistä piirrettä: 1. Vankien uskonnollisuus on hyvin korkeaa, sitä on paljon ja se on vahvaa. 2. Vankien uskonnollisuudessa näkyvät vahvasti uskonnollisen perinteen merkitykset ja oma uskonnollisuus kytketään niihin. 3. Vankien uskonnollisuuden erityisin piirre on vankeusaikana koetun uskonnollisuuden muutoksen esiintyminen hyvin monilla vangeilla. (s. 28)”

        https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Olen pystynyt osoittamaan monet argumenttisi valheeksi, mm. koskien vankien uskovaisuutta…”

        Lainasin vain kirkon ammattitutkijoiden johtopäätöksiä ja se tekee minusta valehtelijan? Eiköhän tässä vääristelijänä ole se deluusioiden vallassa kirjoittava Jumalanvaltakunta -blogisti, joka epätoivoisesti yrittää vääntää noita johtopäätöksiä joksikin toiseksi.

        ” Vastaajien kirkkoon kuulumisen aste on korkea. (s. 25)”

        ”… vangit kuuluvat muuta väestöä vahvemmin perinteisiin kristillisiin kirkkokuntiin, mutta haluavat muuta väestöä huomattavasti laajemmin yhteydenpitoa myös muihin kuin omaan kirkkokuntaansa. (s. 28)”

        ” Kokonaiskuvana suomalaiset vangit ovat hyvin laajasti ja aktiivisesti kristillisiä. (s. 28)”

        ” Vankien uskonnollisuudessa erottuu kolme keskeistä piirrettä: 1. Vankien uskonnollisuus on hyvin korkeaa, sitä on paljon ja se on vahvaa. 2. Vankien uskonnollisuudessa näkyvät vahvasti uskonnollisen perinteen merkitykset ja oma uskonnollisuus kytketään niihin. 3. Vankien uskonnollisuuden erityisin piirre on vankeusaikana koetun uskonnollisuuden muutoksen esiintyminen hyvin monilla vangeilla. (s. 28)”

        https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf

        Kirkon "ammattitutkijoiden" pätevyys on olematon kuin sinun tyhjästä syntyvä universumisi. Heidän raporttinsa ei läpäise yhtäkään tieteellistä arvostelua tulematta hylätyksi improbaturiksi.

        Ammattitaidotonta uskonnollista propagandaa, mutta toki heidän keräämäänsä dataa voidaan käyttää ammattimaisen tutkimuksen lähteenä. Niin on tehty Jumalan valtakuntablogissa, jossa joukko agnostisia ja teistisiä alan ammattilaisia on osoittanut ateistien väitteet virheellisiksi, ja luterilaisen kirkon tutkimusraportin esittämät johtopäätökset harhaan johtaviksi (luultavasti siksi, että tahdotaan pitää rahoitus työlle ennallaan tai jopa lisätä sitä, samalla kun kritiikki uskonnollista vankilatyötä kohtaan lisääntyy erityisesti Vapaa-ajattelijoiden ja muiden ateistien taholta).

        Toki mitä tahansa lähdettä voidaan lainata tarkoitushakuisesti namipalojen kautta, mutta johdetaan siten harhaan ja vääristellään asioita, kun tulkitaan tarkoituksellisesti virheellisesti, ei huomioida asiayhteyttä tai kokonaisuutta, ja tahto on paha, niin kuin sinulla. Pyrkimyksesi on esittää kristinusko ja tosi uskovaisuus pahana asiana, vaikka alan ammattilaiset tietävät sen olevan paras ja tehokkain tapa estää rikoskierteen ja päihteiden väärinkäytön jatkuminen. Tästä ei ole epäilystäkään.

        Mihin oikein pyrit valheillasi? Et omien sanojesi mukaan vastusta kristillistä raittius- ja vankiltatyötä, mutta käytännössä kuitenkin teet niin, valehtelemalla siitä, miten kristinusko on korrelaatiossa rikollisuuden kanssa, vaikka jokainen järkevä ihminen tietää Jeesuksen uskon vähentävän rikosten määrää ja päihteiden käyttöä. Mitä lujempi kristillinen vakaumus entisellä juopolla ja rikollisella on, sitä vähemmän hän päihteitä käyttää ja rikoksia tekee.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/16/ateismi-uskonnottomuus-ja-kristinusko-rikoksien-ja-mielisairauden-taustalla/

        Ai niin, olet röyhkeä valehtelija, joten turha on sinulle puhua, mutta ehkä joku muu lukee tämän, ja saa siitä kimmokkeen totuutta kohti. Totuus on se, että kristinuskosta on hyötyä rikosten ehkäisyssä ja kansan raitistumisessa. Vain harvat ateistit ovat raittiita ja totta puhuvia syntymästään saakka aina vanhuuteen asti, niin kuin minä olen, sillä en ole koskaan uskonut mitään tai mihinkään, mutta sinä olet entisenä lestana valehtelija äitisi kohdusta saakka, vai etkö muka ole?

        Jos sanot, että et valehtele, niin valehtelet. :)


      • Anonyymi
        Hehhah_ kirjoitti:

        Kirkon "ammattitutkijoiden" pätevyys on olematon kuin sinun tyhjästä syntyvä universumisi. Heidän raporttinsa ei läpäise yhtäkään tieteellistä arvostelua tulematta hylätyksi improbaturiksi.

        Ammattitaidotonta uskonnollista propagandaa, mutta toki heidän keräämäänsä dataa voidaan käyttää ammattimaisen tutkimuksen lähteenä. Niin on tehty Jumalan valtakuntablogissa, jossa joukko agnostisia ja teistisiä alan ammattilaisia on osoittanut ateistien väitteet virheellisiksi, ja luterilaisen kirkon tutkimusraportin esittämät johtopäätökset harhaan johtaviksi (luultavasti siksi, että tahdotaan pitää rahoitus työlle ennallaan tai jopa lisätä sitä, samalla kun kritiikki uskonnollista vankilatyötä kohtaan lisääntyy erityisesti Vapaa-ajattelijoiden ja muiden ateistien taholta).

        Toki mitä tahansa lähdettä voidaan lainata tarkoitushakuisesti namipalojen kautta, mutta johdetaan siten harhaan ja vääristellään asioita, kun tulkitaan tarkoituksellisesti virheellisesti, ei huomioida asiayhteyttä tai kokonaisuutta, ja tahto on paha, niin kuin sinulla. Pyrkimyksesi on esittää kristinusko ja tosi uskovaisuus pahana asiana, vaikka alan ammattilaiset tietävät sen olevan paras ja tehokkain tapa estää rikoskierteen ja päihteiden väärinkäytön jatkuminen. Tästä ei ole epäilystäkään.

        Mihin oikein pyrit valheillasi? Et omien sanojesi mukaan vastusta kristillistä raittius- ja vankiltatyötä, mutta käytännössä kuitenkin teet niin, valehtelemalla siitä, miten kristinusko on korrelaatiossa rikollisuuden kanssa, vaikka jokainen järkevä ihminen tietää Jeesuksen uskon vähentävän rikosten määrää ja päihteiden käyttöä. Mitä lujempi kristillinen vakaumus entisellä juopolla ja rikollisella on, sitä vähemmän hän päihteitä käyttää ja rikoksia tekee.

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2021/01/16/ateismi-uskonnottomuus-ja-kristinusko-rikoksien-ja-mielisairauden-taustalla/

        Ai niin, olet röyhkeä valehtelija, joten turha on sinulle puhua, mutta ehkä joku muu lukee tämän, ja saa siitä kimmokkeen totuutta kohti. Totuus on se, että kristinuskosta on hyötyä rikosten ehkäisyssä ja kansan raitistumisessa. Vain harvat ateistit ovat raittiita ja totta puhuvia syntymästään saakka aina vanhuuteen asti, niin kuin minä olen, sillä en ole koskaan uskonut mitään tai mihinkään, mutta sinä olet entisenä lestana valehtelija äitisi kohdusta saakka, vai etkö muka ole?

        Jos sanot, että et valehtele, niin valehtelet. :)

        Eli mitä alhaisemmalla tasolla ihminen on, sitä enemmän jumalusko (varmaan mikä tahansa...) voi aikaansaada jonkinlaista nostetta?


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Miksi louhaisit tämän asiayhteydestä pois? Vuohipaimenet uskoivat uudestisyntymiseen sen vuoksi, että he kuvittelivat käärmeen syntyvän uudelleen kun se luo nahkansa.

        14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

        15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.

        16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        > Vuohipaimenet uskoivat uudestisyntymiseen sen vuoksi, että he kuvittelivat käärmeen syntyvän uudelleen kun se luo nahkansa.

        Käsittämättömiä uskomuksia ateisteilla.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuollainen on vaurioitunut lapsi ja vauriossa kasvanut. Silti voi herätä usko ja Jumalan suuruus valtaa hänet. Sitä tapahtuu.
      Samoin ketkä halpana pitivät uskoa, heiltä se pois otettiin ja he itkevät kurjuuttaan.

      • Epätodennäköistä, mutta esimerkiksi käsipallomailaonnettomuus saattaa aiheuttaa aivovaurion joka johtaa taikauskonnottoman sekoamiseen.


    • Anonyymi

      Minulle on sanottu lapsesta asti, että Jumalaa tai jumalia ei ole, ja että semmoiseen uskovat naapurit ovat mielisairaita.

      • Anonyymi

        Sauli Niinistö ja Jenni Haukio ovat siis mielestäsi mielisairaita. Tämä selvä. Uskot samalla tavalla kuin Moses_Zuckerkandl, joka on niin ikään sanonut heidän olevan mielisairaita. Ilman rangaistusta vieläpä... :)


    • Anonyymi

      Oletko kovinkin ylpeä itsestäsi kun esittelet tätä sinun tietämättömyyttäsi ateismissta?

      • Anonyymi

        En minä tiedä, olen vain huolestunut palstan teistien juopottelusta
        jo näin 4 avausta ja kaikissa niissä uskovainen käsitelee PÄIHTEITÄ


    • Anonyymi

      Lapsille pitää opettaa, mikä on totta ja mikä valetta. Olemattomiin uskominen on huuhaata. Vai mitä tähän sanoo Jumala? Haloo! Sano jotain Jumala!

    • Anonyymi

      Uskonnot yleensäkin on tapa hallita ihmisiä, ei tarvitse ajatella itse kun joku muu mystinen hahmo tekee maailmasta ymmärrettävän. Sinäänsä uskonnoissa on hyviäkin peraatteita mutta ihmiset itse tuhoavat ne. Fanaattisuus ja fundamentalistinen tulkinta ns. profeetan sanoista.

      • ” Sinäänsä uskonnoissa on hyviäkin peraatteita mutta ihmiset itse tuhoavat ne.”

        Uskontojen hyvät jutut kuuluvat biologiaan. Anteeksiannolla on biologinen perusta. Kultaisella säännöllä on biologinen perusta, se löytyy kaikista ihmiskunnan kulttuureista. Ei nämä tarvitse mitään mielikuvitusjumalaa niiden antajaksi.


      • Anonyymi

        Juice:
        "Terveellinen itsekkyys antaa viimeisenkin vaatteen.
        Oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen."


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten voi punpata ateismia keneenkään? Mitä tuo käytännössä edes tarkoittaa?

      Totta kai henkilö voi alkaa uskomaan jumaliin ihan missä tahansa elämän vaiheessa. Aivan samalla tavalla kuin voi menettää uskon niihin.

    • Anonyymi

      Ateismi on perinnöllistä olet elukka tai eläin.

      • Anonyymi

        eli eläin on ihminen ja elukka on ali-ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli eläin on ihminen ja elukka on ali-ihminen.

        Jos lapsuudesta asti on pumpattu uskoa Jumalaan. johonkin henkilöön, niin vieläkö hän voi uskoa juttujas.


    • Anonyymi

      Muistan lankomiehen. Hän opetti lapsilleen ateismia heti, kun he oppivat puhumaan. Esikoinen kuoli nuorena ja kahdesta muusta tuli lain laitapuolta kulkevia hylkiöitä.

      Ei tämä tietenkään ateismista johdu. On vain ikävä yhteensattuma, vähän kuin Neuvostoliiton tarina. Ei ateismi ollut syynä valtakunnan tuhoon...

    • Anonyymi

      Avaaja lisää:

      Miksi tuo pumppu vaihtuu pulloon, teismin levitessä?

      Palstalla kun levinnyt teisti julistaa vodkan juomistaan ilman mitään estoja
      tai kestoja
      on olut ollut hiljaa jo päivä kausia avauksessaan
      liekö sammunut?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      37
      2439
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1599
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1515
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1363
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1209
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    7. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      311
      912
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      75
      816
    Aihe