Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. ALEX.8: Vastaus lienee yksinkertaisesti että jos elämä on onnellista - on se myös elämisen arvoista ja siksi onnellinen ihminen haluaa elää vaikka sitten ikuisesti. Kysymys on siis siitä että kuinka ihminen voisi olla niin onnellinen että haluaa elää ikuisesti.

    SIIHEN BUSH... VASTAA: No taas on pakko tunnustaa, että en ymmärtänyt Alexin vastauksesta yhtään mitään.

    KESKUSTELUA tarvitaan ja avustajia, koskaspa edes Alex ja Bush... eivät toisiaan vielä ymmärrä. En minäkään tosin käsitä alexin filosofiaa tympääntymättömyydestä. Kaikkien aikojen tunnetuin ja onnellisin kuningas, Daavid, "kuoli elämästä KYLLÄNSÄ saaneena". Samoin Raamattu todistaa mm. Aabrahamista, Iisakista, Joojadasta ... Jobista(1.Aik.29:28.)

    // Ihmisen elämä on niin surkeaa, että hän toivoisi lisää jatkoa, jotta voisi kokeilla uudelleen elämänsä saamista raiteilleen. // -Bush ...

    Ei voi yleistää noin, sillä yhtä moni meistä toteaisi, että "en päivääkään vaihtaisi pois".
    Minun mielestäni elämällä ei ole mitään ylevää tarkoitusta, eikä hiipumisella ja kuolemisella. JUURI SIKSI on tärkeintä hyvää tekemällä kapinoida ankeaa katoavaisuuden lakia vastaan. Elämästä ei jää jäljelle muuta kuin se, mitä olet lahjoittanut, se tuottaa satoa. Jotka tekevät hyvää Jumalan tähden, uskovaisina, ne saavat yllätyspalkan ikuisuudessa,; niin uskon. Näkevät ainakin Herran siunaaman työnsä tuloksia, kiitollisia pelastettuja. Tässä on muistettava, että toivottomillekin tapauksille pitää hyvää tehdä ja evankeliumia tarjota, sillä juuri se on taivaallinen ideologia.

    Luuk. 6:35
    Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
    Luuk14:12 :
    Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
    13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
    14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."

    Matt. 10:39
    Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

    Yleinen filosofia on, että elämän pitää olla viihdettä. Kuitenkin oikeasti tyydytetyksi tulee siitä, että saa ilahdutetuksi ihmisiä todellisella avulla.

    antti
  2. ILMI-ANTAJA ja yleensäkin kristinuskon vastustajat peittoavat meidät tosiuskovat kaikissa keskusteluissa ja ovat aina valmiita meitä ilmiantamaan, se on selvää. Me olemme häviäjiä ja sanoohan sen jo Raamattukin. "Maailma on pahan vallassa".
    Bible speaks: Psalmi 73.

    3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
    4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.

    Mutta me täällä häviöön tuomitut - välillä ehkä menestyvinäkin ja suosiossa - uskovaiset olemme myyneet itsemme Kristukselle tai jopa kuljemme hänen vankisaattuessaan orjina ja siksi meidän lopulta käy hyvin. Olemme turvallisessa asemassa. Kristus pitää orjistaan parempaa huolta loppupeleissä kuin maailma edes omista lapsistaan.

    Maailma loukkaantuu, jos sitä pilkataan, jumalat ärjyvät ja vaativat päitä vadille jo pelkästään pilapiirroksistakin. Mutta Raamatun Jumala kestää mitä vaan koetusta!
    Herja ei satuta Jumalaa - ja ateismille Jumala nauraa - mutta se ettei ARMO kelpaa, se loukkaa pahasti, koskapa Jumala on kalliisti ostanut jo ihmiset itselleen takaisin . . .

    Matteus 12:
    31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
    32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa

    antti
  3. // Joillain ihmisillä todellakin tuntuu olevan itsekäs tarve luulla itsestään liikoja kuvittelemalla, että juuri minun ikuisella elämälläni olisi jokin suuri tarkoitus. // -bm-

    Tuo olisi eräs skitsofrenian muoto, tuo että luulee olevansa jotain erityistä tai syntynyt erityistä tarkoitusta varten. Mutta bushmanni, ei ole kyse erityisyydestä, sillä on aivan normaalia eli lähes kaikkien mielessä, että eläisi täällä iäti tai jossain paremmassa.
    On tervettä epäillä lyhyen turhan elämän tarkoituksellisuutta, jos kaikki päättyy kuolemaan. Turhaa olisi varsinkin epäitsekkyys, vaivannäkö, uhrautuvaisuus.

    // ymmärtää lyhyen elämämme tarkoituksen //

    Lyhyen elämän tarkoítuksen voi ymmärtää vain siten, että ymmärtää tuonpuoleisen olemassaolon, jonne takaisin siirtyminen on päämäärä.
    Ei mitään mielekkyyttä elää täällä pitkään, typerää on tieteen etsiä nuoruuden lähteitä ja keksiä esto kuolemiselle. Mutta kuulemma piakkoin saadaan vanheneminen loppumaan. Entäs sitten? Mikä tarkoitus sillä olisi, että biljoonat vuosimiljoonat syötäisiin, kakattaisiin, kärsittäisi toinen toistaan vailla tarkoitusta - ei olisi edes perinnön keräämistarkoitusta jälkeläisille. Tarkoitus pitää ihmisen järissään, ihminen elää merkitysten kautta. Kristus tarjoaa mielekkyyden elämään.

    Täällä meillä on ns. sidottu ratkaisuvalta - teemme sitä pahaa, mitä emme tahdo ja jätämme tekemättä sen hyvän, mitä tahtoisimme tehdä. Iankaikkisuuden puolella olemme vihdoin vapaat. Vasta Ísän luona voimme toteuttaa itseämme oikeasti. En minä niinkään itseni tähden tahdo ikuinen olla, vaan tahdon nähdä hyvää ja kaunista, semmoista, millaiseksi Jumala tarkoitti ihmiselämän tai oikeastaan yhteisöelämän. Mukava nähdä ja kokea, mitä siitä seuraa, kun rakkaus on kaikki kaikessa ja Jumala joka on Korkein, alati palvelee ja siksi saa kiitosta ja ylistystä.

    antti
  4. Tiede-Bushmanni loihti jälleen erinomaisen haasteellisen aiheen kysymyksineen:
    Kaikki ihmistä varten?

    VASTAUSTARJOUS

    Jos lähdemme siitä, että ihminen on eräs humanoidilaji simpanssin ja gorillan rinnalla (Wikipedia), ei kaikki ole ihmistä varten. Mutta minä lähtisin ylhäältä, enkä alhaalta.

    Kaikki nimittäin näyttää olevan olemassa ensinnäkin ihmisen aistien tyydyttämistä varten - kauneuteen puettua jne. Kaikki näyttää myös olevan ihmisen etsittäväksi ja löydettäväksi. Ihminen näyttää luodun "hallitsemaan ja vallitsemaan" Raamatun mukaisesti. Mitään elämää ei aivan läheltä löydy, eikä monipuolista elämää, joten ihminen näyttäisi olevan lähiaurinkokuntien kunkuksi ja kunnioittamaan kaiken suuruutta verrattuna ihmisen pienuuteen ja heiveröisyyteen.

    KESKIÖSSÄ ei mielestäni ole tarkoitus ihmisen olla vaan Luojan, sillä "mikä on ihminen" Luojansa yläpuolelle asettumaan, kun kuitenkin on vain pieni hetken henkäys täällä näkyväisessä katoavassa kaikkeudessa. Ja kuinka olematon onkaan ihmisarvo niille, jotka sanovat, ettei tämän jälkeen ole hengelle/sielulle mitään. Yhtä turha olisi ihmiselämä kuin trikinin vaellus, jos kaikki päättyisi kuolemaan. Ketä varten teidän lukijain mielestä universumi on? Ovatko tähtitaivaat gorillaa varten vaiko ihmistä? Vai ovatko turhan panttina vain? ja miksi ihminen sai käydä kuussa - siksikö, että näkisi, ettei Luojaa ole vaiko siksi, että havahtuisi myöntämään Luojan olemassaolon? Milloin Juri Gagarin palaa näytteineen ja todistuksineen Jumalasta tahi jumalattomuudesta?

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Neil_Armstrong
    http://www.tiede.fi/keskustelu/2677/ketju/fakta_nasa_lavastanut_kuukavelyn

    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+8:1&rnd=1408738336547
  5. ALEX - EIKÖ SINUN JUMALASI TODELLAKAAN VOI MUUTTUA ???

    Se on huono asia sinulle, sillä ihminen pysyy synnissä siinneenä syntisäkkinä, vaikka kuinka koettaisi muuttua !!!
    Tarvitaan se, että Jumala muuttuu uudestisynnyttäjäksesi ja saastaisen olemuksesi Pyhittäjäksi - muutoin kuolet synneissäsi ja vailla toivoa ilmaannut viimeiselle tuomiolle!

    JOS sekä Jumala että ihminen ovat niin jääräpäisen periksiantamattomia, etteivät katso voivansa muuttua, voi ihmistä. Mutta nytpä on 1 asia, joka saa Jumalan muuttumaan. Se on ihmisyksilön sydämen vilpittömyys. "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole", huomioi Jeesus Natanaelin, vaikka tämä mies itse oli silloin vielä sangen epäluuloinen Jeesuksen suhteen. (Joh.1:46-48).

    Kuinka, muuten, voit alex olettaa jonkun luulevan 5+5 olevan 55? Mutta minulla sensijaan on kokemusta siitä, että 1+1 voi olla vaikka neljä.

    Jumala muuttui siinä varsinkin, että suostui lähettämään Poikansa sovittajaksi. Nyt 1+ on vaikka kuinka paljon, vain Jumala tietää lopullisen saldon.

    Jes. 53:10
    Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

    Toki kun tulkitaan Jumalan muuttumattomuutta Jumalan uskollisuutena itseään kohtaan - siinä tapauksessa Hän on muuttumaton ...

    Room. 11:29
    Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
    2. Tim. 2:13 :
    jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
    Jeremia 33:
    20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
    21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.

    Nythän tiedämme Raamatusta, että - meille ehkä teologisesti käsittämättömästä syystä - leeviläinen pappeus toimii syystä tai toisesta tavalla tai toisella sitten taas tuhatvuotisessa rauhanajassa ellei jopa ikuisesti - sikäli kuin Jumalan lupauksiin ja uskollisuuden muuttumattomuuteen on uskominen. Ja uskonhan ainakin minä. Pappissuku ei koskaan saanut maata ja Herra perusteli Mooseksenkirjoissa asian sillä, että Herra Jumala on leeviläisten perintöosa. Mutta tulevassa rauhanajassa leeviläinen pappissuku saa jopa parhaat maat hoitoonsa! (Lukekaamme Sak.14. ja Jes.66.)
    hes.48:13 Leeviläiset saakoot samanlaisen alueen kuin papit, kahtakymmentäviittä tuhatta pitkän ja kymmentätuhatta leveän. Koko pituus olkoon kaksikymmentäviisi tuhatta ja leveys kaksikymmentä tuhatta.

    Voimme nähdä, että tänään Jumala sallii ahdingon Israelille niin, että vain 2 liittolaista on ja nekin sangen vastahakoisia. Sillä Jumala on muuttunut pakanain ystäväksi. Kuitenkin Herra muuttuu vielä niin, että Israel on ykkönen . . .
    Jes. 43:4 :
    Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
    Jes. 61:7 :
    Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.

    Ihminen ei muutu pyhäksi, mutta Jumala muuttuu Isäksi ja uudestisynnyttää ihmisen elävään uskoon! Uskonterveisin, pyhitetty antti.
  6. 'Lue Ramattua' kirjoitti:
    "Jeesus itseasiassa kumosi kaikki VT:n kymmenen käskyä omalla käytöksellään."

    Mutta ei Raamattu tuollaista opeta. Jeesus käyttäytyi johdonmukaisesti antamansa "uuden (rakkauden)käskyn" mukaisesti. Poiketessaan kuria ja järjestystä edustavista pykälistä, oli motiivina aina, että elämä on tärkeämpi kuin muste. Erityisesti Hän tahtoi osoittaa, että "antakaa lahjaksi se, mitä sisällä on", elikkä ulkoinen hurskaus ei ole mitään Jumalan silmissä, vaan vilpitön veljesrakkaus, filadelfia.

    Eikö parantuminen ole suurempi asia kuin sängyn kantaminen lepopäivänä. Halvattu oli levännyt jo 38 vuotta - eiköhän ollut aika tuulettaa, kohottaa sänky kuin F1-voittaja kohottaa voittomaljansa.

    Sivistymättömästi keskeltä tuleentunutta viljapeltoa mentiin kaikkien sääntöjen vastaisesti kenties siksi, että opetuslapsilla oli todellakin nälkä ja Jeesus tahtoi myös hetken olla heidän kanssaan ilman kansanjoukkoa, joka joukko ei tietenkään lain pelossa rohjennut peltoon mennä.

    Jeesus sanoi, että rakkaus on tärkein, mutta samaan hengenvetoon hän sanoi mintuista ja tilleistä (kymmenykset), ettei niitäkään pidä sikseen jättää. Fariseukset näet antoivat, toiset joka järjestyksessä kymmenennen ja toiset kymmenen parasta sadasta, mutta kaikkien heidän sydän oli kaukana Jumalasta - kansaansa he eivät rakastaneet.

    Jeesus ei saa meitä sillä, että saisi vaikka 100-prosenttisesti tavaramme. Niinpä hän sanoo:

    Luuk. 11:41
    Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

    VASTA rakkaudessa täyttyy lain todellinen päämäärä; rakkaus ei ole lakia vastaan; rakkaus ei kumoa lakia eikä Jeesus kumonnut. Lain tuomion Jeesus teki tyhjäksi niiden kohdalla, jotka yhtyvät hänen ristinkuolemaansa.

    Jes.53:
    10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

    antti