Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. hei, Kopittelija007, jokainen tietää itse Sanasta lukiessaan, että siinä ja lukuisissa muissakin kohdissa todella tarkoitetaan erityisesti sitä juutalaiskansaa, joka sai aikoinaan Lain.
    Mutta tietyissä piireissä eri syistä sitten olosuhteisiin sidottuna pakottautuvat toisin tulkitsemaan.

    Adventtiliikkeen perinne tuntuu monia velvoittavan yhä päättelemään, että juutalaisjäännöksen tilalle tuli adventistijäännös. Jotkut muut sitten Israel-kielteisyytensä vuoksi tahtovat ajatella, ettei Israel vaan he, ovat valittu rakastettu jäännös.

    Jumala kuitenkin muistuttaa varsin selvästi, että tulee aika ja on jo, jolloin ei puhuta juutalaisten palaamisesta läheisestä Egyptistä tahi melkein yhtä läheisistä Iranista, Irakista (Persia, Babylonia), vaan KAUKAISISTA MAISTA JOKA SUUNNALTA.
    Jos ajatellaan vaikkapa että kaikki kristityt muuttavat Jerusalemiin - se ei kuitenkaan olisi PALAAMISTA. Joten jäännös yleisesti ottaen on Israel, juutalaiset, ne kaksitoista sukukuntaa, (Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, MANASSE Daanin tilalla tietyistä syistä, Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef, Benjamin, Ilm.7.)

    Jes. 62:4
    Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.
    Jeremia 23:7
    Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
    8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

    Jesaja 61.
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+61:1&rnd=1398597961667

    antti
  2. jarinhotellin hyvää tarkoittava selvitystyö "mikaeljeesus-teologiaan":

    [][] "Mikael- Taivaallisten sotajoukkojen johtaja;" > http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1.10
    Linkissä olen kuvaillut mistä on kysymys ihmisen tajuntaan mahtuvalla tavalla.
    >>>>>> Mikael on enkeleiden Ylipäällikkö ! [][]

    Todella älykäs rekisteröitynyt "Kopittelija007" kommentoi jarinhotellia ja adventtiliikettä:

    [][] MIKSI JEESUS JA YLIENKELI MIKAEL ON SAMASSA LAUSEESSA
    ERI PERSOONANA VAIKKA OVAT ADVENTISTIEN OPIN MUKAAN
    YKSI JA SAMA PERSOONA ! - - 1 Tess 4:16 [][]

    Niinpä. Jeesus on Kuningas ja siten tietsyti Ylipäällikkö, mutta toinen tyyppi, enkeliruhtinaista, Mikael, on enkelijoukkojen komentaja, siis taistelujohtaja.

    Suomessakin presidentti on ylipäällikkö ja erikseen on puolustusvoimien komentaja, joka on vastuussa presidentille eli ylipäällikölle.
    Jenkeissä presidentti ottaa aina täyden vastuun armeijan töppäyksistä, vaikkei ehkä ole operaatiosta edes tiennyt.

    Adventistit (sivumennen sanoen: jehovantodistajatkin) vetaovat Danielin 10. lukuun, mutta sielläpä juuri olisi löydettävissä uudentestamentinkin ja Kopittelija007:n esitys KAHDESTA ERI toimijasta.
    Jeesus ihmisen pojan kaltaisena ja Miikael ylienkelinä, mm. jakeessa 13:
    " Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö."

    Tätä henkilöä, joka kertoo enkeliruhtinas Miikaelin tulleen avukseen, tätä itseään kuvataan aiemmissa ajkeissa: pellavavaatteissa, vyö PARASTA kultaa, silmät kuin tulisoihdut, kuin salama, ääni kuin kansanjoukon pauhu. Lisäksi häntä tituleerataan ihmisen muotoiseksi ja kaltaiseksi, joka jo sinänsä viittaa Jeesukseen.

    KATSO MITÄ IRAKISTA JA BAGDADISTA TULEE
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Dan.+10:1&rnd=1398596317989

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Bagdad
    YLIENKELI MIKAEL JA JEESUS KRISTUS EIVÄT SIIS VOI OLLA YKSI JA SAMA TYYPPI. Vaan Miikael on Israelin taivaallisten sotajoukkojen päällikkö ja Jeesus on Messias, joka oli, on ja on aina ollut ja on tuleva.

    Mutta ei sen puoleen; kuten Jari totesi, asia ei ole sinänsä tärkeä oppikysymys ole, kunhan ei Jeesusta alenneta enkeliksi.

    antti
  3. alex, ei minun tarvitse pelätä hellvetiä, eikä päätellä, olenko kuollut vai kuolematon, sillä Jeesus on kanssani, missä ikinä olen tai liikun. En ole mikään Daavid, mutta ...

    Ps. 139:8
    Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

    Ei sinunkaan, alex, tarvitse vuosi vuoden jälkeen palstalla murehtia antin kuolevaisuutta.

    antti
  4. HULLUTKAAN EIVÄT SILTÄ TIELTÄ EKSY, TOTEAA RAAMATTU -- niin suoran selkee ainoa pelastustie, tämä Jesaja 53:10 syvä uskon tie.

    Jes.53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
    11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

    “Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Kristuksen sisällinen tunto.”
    http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/PaavoRuotsalainen.htm

    Kyllä kaikki kristilliset poppoot tuon allekirjoittaisi, että ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen. Mutta aloittajan juonikas kysymysasettelu johdattanee monet vastailemaan jotain vähemmän oleellista.

    Jarinhotelli viisaasti malttoi pitää vastauksen ytimen kyllin yksinkertaisena: "Jeesus Kristus yksin uskosta, yksin armosta. Asiaan liittyy synnin karttaminen eli Jumalan laki ja pyhitys. Kaikki nämä KOLME ELEMENTTIÄ måsta vara yhdessä."

    Emme todellakaan voi pelastusta mistään elementeistä rakentaa, vaan Kristus on se pelastuksen rakennus, jonne pelastautukaamme.
    Se juoksu on pyhitysmatkaa ja synti kariseepi kannoilta, jos aloittajan vaatimuksesta jotain elementtejä tarttee esitellä. Siinä hengellisen maratonin varrella on niitä, jotka juoksijalle tarjoovat viinin ja leivän juoksun ohessa.

    Room. 9:16
    Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

    antti
  5. [][] No tietenkin väistelet itse asiaa, mitäpä muuta voisit tehdäkään [][]

    Eiköhän joka ihminen luonnostaan väistele kuolemaa ja kuoleman nuolia, vaikka kuolema on luonnollisempi asia kuin syntyminen. Edes ns. uudestisyntyneet eivät onnistu kuolemaa väistämään. Outoa että alex kuvittelee jonkun luulevan olevansa kuolematon.
    Mutta niin on, että jopa ruumis kuolee; saamme sitten vastaavanlaisen kuolemattoman "hengellisen" ruumiin, ylösnousemuksessa.

    Jos jumalattomana kuolen, joudun väärälle puolelle siellä tuomioistuimen edessä ja sen tiedän, ettei sieltä heltiä eutanasiaa, ikilepoa väärintekijälle. VAAN tuomio, rangaistus, niin tuntuva TAI niin pitkä, että kaduttaa.

    Kerropa alex, mitä voisimme tehdä Mark. 9. luvulle. Siellä on kolmasti: missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu', jakeet 44 ja 46 ja 48. Vain jae 48 on mukana luotettavimmissakin käsikirjoituksissa.

    Mitä meidän siis on tehtävä Mark.9:48 jakeelle, jotta hellvetti-mielikuvalta ja rangaistuksen kärsimykseltä voisimme osoittaa vältyttävän jumalattominakin???

    Viite; 1992 käännös:
    Mark.9:43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [Matt. 5:30]
    44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].* [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48,puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]
    45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [
    46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].
    47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
    48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]

    Pitääkö ruveta väittämään, että jae 48 on lisätty jälestäpäin luotettavimpaan käsikirjoitukseen? Vai pitääkö tulkita, että tarkoitetaankin päinvastaista, nimittäin että heidän matonsa kuolee ja tuli sammuu?

    No, tuo on heti Jeesuksen toiminnan alkuaikaa, 9. luku. Ehkä Jeesus liberalisoitui ja pehmeni loppua kohden?

    NOVUM kääntää "Gehennaan", mutta sitä paikkaahan ei ollut Jeesuksen päivinäkään enää olemassa ja kun Jeesus toisaalla opettaa, että henkiolento ssaatanakin hellvettiin heitetään, niin minun on mahdotonta ymmärtää, että Jeesus olisi tarkoittanut muinaista palavaa kaatopaikkaa Jerusalemin lähellä, jota paikkaa ei edes enää ollut. Helpotus tietenkin olisi, että olemattomuuteen. Sitäkö sinä alex tosiaan tarkoitatkin, että silmänräpäyksessä tuhotaan olemattomaksi?

    Novumin mukaan Jes.66:24 tarkentaa luotettavaksi todettua Mark.9:48 jaetta.Kaksinkertainen tuho, sisältäpäin kalvavat madot ja ulkoapäin tuli; täydellinen onnettomuus.

    Ainakaan ei ihan hetkessä mene ohi, sillä tässä kuvataan pitempää aikaa, ilmeisesti tuhatta vuotta:

    Jes.66:22
    maa, jotka minä luon,
    pysyvät minun edessäni, sanoo Herra,
    niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän
    nimenne.
    23 Ja aina uudenkuun päivänä
    ja jokaisena sapattina
    tulee koko ihmissuku,
    ja kaikki kumartuvat minun eteeni,
    sanoo Herra.
    24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden
    ruumiit,
    jotka ovat minusta luopuneet.
    Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole,
    liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+66:1&rnd=1398510143939

    antti
  6. [][] jumala ilmoittaa raamatussa poistavansa taivaaseensa pääseviltä ressukoilta vapaan tahdon, eli samainen jumala tekee heistä tahdottomia robotteja, joiden ainoa tehtävä on palvoa kyseistä jumalaa koko tuleva ikuisuus.[][] -bushmanni-

    Vapaus pois ihmisiltä, näyttää bushmanni ajattelevan Jumalan suunnitelmista, kun ihminen pääsee taivaaseen.
    Itselläni on karttunut pyhäkouluajoista asti hyviä kokemuksia siitä, että Jumala tahtoo täyttää pienen ihmisen hartaat rukouspyynnöt, ihmisen tahdon. Vanhetessa, kun tahtoisi vain olemassa olla katselijana, eikä tehdä mitään kellekään, on tullut toistuvasti sanotuksi ystävillekin, että
    EN OLE KOVIN INNOSTUNUT SOITTAMAAN HARPPUA TAIVAASSA IANKAIKKISESTI.

    TÄSSÄ GLOBAALISSA MAAILMASSA aniharvat voivat päättää itse asioistaan. Bangladesilaiset lapset tekevät meille muotiasuja 9-kerroksisessa tehtaassa, joka saattaa taas romahtaa ja 1000 kuolla, mutta toisaalta kuningassukujen lapsilla on vähiten omaa päätäntävapautta. Kristityillekin yhteisönsä laittavat mitä erilaisempia säädöksiä, joka yhteisössä erilaiset tietenkin.
    Yhteiskunta ei tahtoisi antaa lasten laulaa edes suvivirttä yhdessä.

    Uskon että taivaassa ei tehdä mitään pakosta vaan halusta ja ylionnellisina. Nimittäin Jumalahan antaa jo täällä MAHDOLLISUUDEN sapatinlevonomaiseen elämänasenteeseen, jos vain jumalanlapsenomaista uskoa löytyy sisältä.

    Ps. 127:2
    Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
    Matt. 6:26
    Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

    Minä niin tykkään Peter Youngrenin opetuksesta, kun hän sanoo mm: "Vaikka et elämäsi jäljellä oelvina päivä antaisi mitään Jumalalle, hän on silti luvannut pitää sinusta huolen".
    Vaikka Peter näin opettaa, on hänelle siunaantunut varoja maailman evankelioimiseen:
    ( http://youngrensuomi.net/ )