Millaisia "pelastuksen elementtejä" kristikunnan eri seurakunnat "pitävät hallussaan" tai "hallinnassaan"?
Millaisia "pelastuksen elementtejä" sinun kirkkosi tai seurakuntasi "pitää hallussaan" tai "hallinnassaan"?
Onko vapaiden suuntien seurakunnilla omia "pelastuksen elementtejä", joita he "hallitsevat" ja joita ei muilla ole?
Pelastusopin syventävät opinnot
20
77
Vastaukset
Hei-
Kyllä pelastuksessa "elementit" on ?! Kyllä.
1.) Jeesus Kristus uskosta ja armosta (Ef 2:8-9, Joh 10:9, Ilm 14:12) mm
2.) Jumalan laki (Ilm 12:17, Room 3:20, Jaak 2:10-11, Luu 16:16-17, 1 Joh 2:1-6, 5:2-3; Matt 5:17-18)
3.) Pyhitys (Hebr 12:14)
Jeesus Kristus yksin uskosta, yksin armosta. Asiaan liittyy synnin karttaminen eli Jumalan laki ja pyhitys. Kaikki nämä KOLME ELEMENTTIÄ måsta vara yhdessä.
Jeesus Kristus yksin- Jeesuksella on taivaan avaimet- mutta pyhitystä ja Jumalan lakia ei voi sulkea pois, laki ja pyhitys on pakko olla ja kulkea aina Jeesuksen mukana- Ilman pyhistystä ja lakia ei ole Jeesustakaan.
Jos ihminen rikkoo tahallaan lakia häipyy Jeesus ja jos Jeesus ja laki on häipynyt ei ole koskaan pyhitystäkään. "Pyhä noidankehä."
>>>>>>> Minä olen tämän "pyhän kehän" kehittänyt tähän muotoon nyt itse sillä olen esittänyt Ilm 14:12 ja Hebr 12:14 laitettavan korvan taa muistiin niin siinä on "pelastuksen elementit." Minun nimitys.
Ei Sinun nyt kannata ollenkaan ryhtyä esittämään mitään legalismi ja yms. ollenkaan- kyllä minä ne kaikki tunnen nuo lakihenki teologiat- minä olen esittänyt nuo kaksi jaetta koska niihin liittyy kaikki mitä kysyt tässä ja kahdesta jakeesta voi jokainen ymmärtää mitä pelastus pitää sisällään tavoitteinaan, siis tavoitteinaan ja mitä "elementtejä" Raamatun pelastusoppi pitää tärkeinä sisällään minun mielestäni.
>>>>>>> Täällä foorumilla ei ristin sielukaan anna koskaan kirkkojen lausuntoja. Kirkon lausunnoille on oma prosessi ja kirkon lausunnot annetaan aina kirkon maisemakonttorista.
Myös kirkon web- sivut edustavat kirkon lausuntoja.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
lännen hitain keskustelija
ingen pappiKaikissa seurakunnissa yleisesti pelastuksen perusjalka on uskoa Jeesukseen ja se yksin riittää ! mutta adventismissa edellytetään vielä lisäksi, että pidät sapattia lauantaisin ja jos et pidä vaan pyhität "Herran ylösnousemuspäivää" sunnuntaisin niin sinut tuomitaan myöhemmin sen johdosta "pedon merkillä" kadotukseen !
Tässä lyhkäisyydessään !- Ellun orjat
Näin se on, kopittelija 007, valitettavasti! Kun Jeesuksen uhrityö ei riitäkään, niin hankitaan sitten itse se taivasosuus, ollaan täydellisiä kun pidetään sapatti.
- pyh!
Ellun orjat kirjoitti:
Näin se on, kopittelija 007, valitettavasti! Kun Jeesuksen uhrityö ei riitäkään, niin hankitaan sitten itse se taivasosuus, ollaan täydellisiä kun pidetään sapatti.
Olette molemmat Jumalaa uhmaavia valehtelijoita.
pyh! kirjoitti:
Yrittääkö neiti sanoa, että adventistien oppi ei näin olisi vai uskotko eri tavalla kuin adventistit opettaa ?
Ellun orjat kirjoitti:
Nyt on niinkin että tuo mitä kirjoitat ei ole totta, jos nyt sinua edes häiritsee?
alexEllun orjat kirjoitti:
Nimimerkki "Ellun orjat" puhuu lööperiä .
Nyt siis on niin että tuo mitä kirjoitat ei ole totta, jos nyt sinua edes häiritsee?
alexEllun orjat kirjoitti:
[][] ollaan täydellisiä kun pidetään sapatti.[][]
"Ellun Orjat" osunee naulan kantaan ts. moni 7. pv:n pyhittäjä varmaankin kuvittelee olevansa ainakin vähän parempi.
Itse nähkääs olen ollut tällainen: "hankitaan sitten itse se taivasosuus". En lauantaisapattia, mutta sunnuntaipyhityksestä pidin kiinni ankarasti ja täydellisyyden tuoksu oli sielussani vai sanoisinko hengityksessä.
Kerran kuitenkin rikoin pyhäpäivää vastaan ja sehän on kerrasta poikki. Jyrisevä tuonen virta edessä poikittain, se veisi mukanaan, jos jatkaisin omapyhitystiellä. Oli palattava Kristuksen armoon.
Nykyajan adventistit tietävät enimmäkseen, että Herra on Pyhittäjä ja Jumalan sinetti on Kristuksen maahanvuotanut veri uskon kautta nautittuna.
Joh. 6:53
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
antti- Seuraillut
AnttiVKantola kirjoitti:
[][] ollaan täydellisiä kun pidetään sapatti.[][]
"Ellun Orjat" osunee naulan kantaan ts. moni 7. pv:n pyhittäjä varmaankin kuvittelee olevansa ainakin vähän parempi.
Itse nähkääs olen ollut tällainen: "hankitaan sitten itse se taivasosuus". En lauantaisapattia, mutta sunnuntaipyhityksestä pidin kiinni ankarasti ja täydellisyyden tuoksu oli sielussani vai sanoisinko hengityksessä.
Kerran kuitenkin rikoin pyhäpäivää vastaan ja sehän on kerrasta poikki. Jyrisevä tuonen virta edessä poikittain, se veisi mukanaan, jos jatkaisin omapyhitystiellä. Oli palattava Kristuksen armoon.
Nykyajan adventistit tietävät enimmäkseen, että Herra on Pyhittäjä ja Jumalan sinetti on Kristuksen maahanvuotanut veri uskon kautta nautittuna.
Joh. 6:53
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
anttiEi ole Kristuksen veri heillä sinettinä, on SAPATTISINETTI Ellen G Whiten mukaan!
Pastori Flink on Ellen G Whiten kuumin kannattaja Suomen Adventtikirkossa ja opetuksensa sen mukaista. - fprohvetian henki
pyh! kirjoitti:
Pyh !
Molemmissa viesteissä yksi ja sama kirjoittaja. - Uudestisyntynyt
Seuraillut kirjoitti:
Ei ole Kristuksen veri heillä sinettinä, on SAPATTISINETTI Ellen G Whiten mukaan!
Pastori Flink on Ellen G Whiten kuumin kannattaja Suomen Adventtikirkossa ja opetuksensa sen mukaista.Seuraillut; miksi rienaat lähimäisiäsi adventisteja?
Heidän uskonsa perusta on Jeesus Kristus. Jeesuksen antama lunastus riittää heille!
He eivät kiellä Kristusta, joten yritähän ystävä hyvä rauhoittua, äläkä kiellä (keneltäkään ihmiseltä) adventisteiltakaan Kristuksen veren voimaa, vaikka he eivät hyväksykkään sinun valheitasi heidän uskostaan.
Olet täällä yksinomaan siksi, että saisit väännettyä heidän oppinsa vääräksi, mutta kun se ei käy, koskä Jeesus Kristus seisoo heidän turvanaan.
Aika hyvä kysymys.
#Millaisia "pelastuksen elementtejä" kristikunnan eri seurakunnat "pitävät hallussaan" tai "hallinnassaan"?#
Tämän jälkeen voisi sitten kysyä että "Millaisia "pelastuksen elementtejä" Raamatussa on?" ja verrata sitten esimerkiksi erikirkkojen elemettejä Raamatun elementteihin. Sillä totuushan on että kirkkojen "elementit" ovat kirkkojen kesken "keskenään ristiriidassa" ..
Olisi hyvä selvittää näin aluksi että mitä palastus eri kirkoissa tarkoittaa.
Raamattu sanoo esimerkiksi:
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
Kuinka eri kirkoissa tämä tulkitaan ?
Raamattuhan on selvä: Siinä sanotaan kaikki niin selvästi että ei sitä paljon tarvitsisi tukita - mutta kaipa sekin ainakin joissain kirkoissa tulkitaan .. erilaiseksi.?
alexJoh. 5:24
Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
ALEX.KÄSI :
[][] Kuinka eri kirkoissa tämä tulkitaan ?
Raamattuhan on selvä: Siinä sanotaan kaikki niin selvästi että ei sitä paljon tarvitsisi tulkita - mutta kaipa sekin ainakin joissain kirkoissa tulkitaan .. erilaiseksi.? [][]
On se tosiaan selvääkin selvempi, tuo Joh.5:24.
Uskova on "siirtynyt kuolemasta elämään", eikä joudu tuomittavaksi. Mutta jumalaton joutuu tuomittavaksi. Hän pysyy ja pysyy kuolleena.
Ei kummastikaan tarvitse tulkita, kun tajuaa, että jumalaton ei ole siirtynyt kuolemasta elämään - hän on, mutta ei sanan varsinaisessa merkityksessä elä. Niinkuin uskova elää vaikka olisi kuollut, niin vastaavasti jumalaton on kuollut vaikka eläisi.
Rakas lukija; jos olet vielä jumalaton elikkä ilman yhteyttä iankaikkiseen Isään, Jumalaan - tule jumaliseksi ottamalla vastaan sydämessäsi Jeesus Kristus, Israelin Messias ja koko maailman pelastaja. Ethän tahdo olla kuollut?
anttiAnttiVKantola kirjoitti:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
ALEX.KÄSI :
[][] Kuinka eri kirkoissa tämä tulkitaan ?
Raamattuhan on selvä: Siinä sanotaan kaikki niin selvästi että ei sitä paljon tarvitsisi tulkita - mutta kaipa sekin ainakin joissain kirkoissa tulkitaan .. erilaiseksi.? [][]
On se tosiaan selvääkin selvempi, tuo Joh.5:24.
Uskova on "siirtynyt kuolemasta elämään", eikä joudu tuomittavaksi. Mutta jumalaton joutuu tuomittavaksi. Hän pysyy ja pysyy kuolleena.
Ei kummastikaan tarvitse tulkita, kun tajuaa, että jumalaton ei ole siirtynyt kuolemasta elämään - hän on, mutta ei sanan varsinaisessa merkityksessä elä. Niinkuin uskova elää vaikka olisi kuollut, niin vastaavasti jumalaton on kuollut vaikka eläisi.
Rakas lukija; jos olet vielä jumalaton elikkä ilman yhteyttä iankaikkiseen Isään, Jumalaan - tule jumaliseksi ottamalla vastaan sydämessäsi Jeesus Kristus, Israelin Messias ja koko maailman pelastaja. Ethän tahdo olla kuollut?
anttiAntti: ##Uskova on "siirtynyt kuolemasta elämään", eikä joudu tuomittavaksi. Mutta jumalaton joutuu tuomittavaksi. Hän pysyy ja pysyy kuolleena. ##
Juu, niin pysyy - sen "toisen kuoleman" jälkeen josta Ilmestyskirjassa puhutaan. Niinhän Raamatussa kerrotaan .. Ensimmäisestä kuolemasta nousevat kaikki ylös - toisesta ei kukaan.
alex
HULLUTKAAN EIVÄT SILTÄ TIELTÄ EKSY, TOTEAA RAAMATTU -- niin suoran selkee ainoa pelastustie, tämä Jesaja 53:10 syvä uskon tie.
Jes.53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
“Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Kristuksen sisällinen tunto.”
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/PaavoRuotsalainen.htm
Kyllä kaikki kristilliset poppoot tuon allekirjoittaisi, että ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen. Mutta aloittajan juonikas kysymysasettelu johdattanee monet vastailemaan jotain vähemmän oleellista.
Jarinhotelli viisaasti malttoi pitää vastauksen ytimen kyllin yksinkertaisena: "Jeesus Kristus yksin uskosta, yksin armosta. Asiaan liittyy synnin karttaminen eli Jumalan laki ja pyhitys. Kaikki nämä KOLME ELEMENTTIÄ måsta vara yhdessä."
Emme todellakaan voi pelastusta mistään elementeistä rakentaa, vaan Kristus on se pelastuksen rakennus, jonne pelastautukaamme.
Se juoksu on pyhitysmatkaa ja synti kariseepi kannoilta, jos aloittajan vaatimuksesta jotain elementtejä tarttee esitellä. Siinä hengellisen maratonin varrella on niitä, jotka juoksijalle tarjoovat viinin ja leivän juoksun ohessa.
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
antti- Ilm.18:4
>>>Kyllä kaikki kristilliset poppoot tuon allekirjoittaisi, että ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen. Mutta aloittajan juonikas kysymysasettelu johdattanee monet vastailemaan jotain vähemmän oleellista.ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen.
- Ilm.18:4
Ilm.18:4 kirjoitti:
>>>Kyllä kaikki kristilliset poppoot tuon allekirjoittaisi, että ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen. Mutta aloittajan juonikas kysymysasettelu johdattanee monet vastailemaan jotain vähemmän oleellista.ainoa pelastuksen elementti on Jumalan Hengen kautta sisimpään saatu usko Jeesukseen.
LUTERILAISTA pelastusoppia.
Katekismuksesta lainattua, (suurennokset minun):
http://www.evl.fi/katekismus/sakramentit/sakramentit.html
”Jumala jakaa ARMOAAN sanansa ja SAKRAMENTTIENSA VÄLITYKSELLÄ .”
Raamattu opettaa, että Jumala on antanut meille armonsa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Room.1:4,5 …Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, JONKA KAUTTA me olemme saaneet armon…
Room.15:15 …sen armon kautta, jonka JUMALA on minulle antanut
1Kor.1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille KRISTUKSESSA JEESUKSESSA
Katekismus:
”Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen. Tämä armo annetaan kaikille, myös lapsille…KASTE TEKEE MEISTÄ KRISTUKSEN OPETUSLAPSIA ja kristillisen kirkon jäseniä.”
Kaste siis tekee luterilaisen pelastusopin mukaan vauvoista Jeesuksen opetuslapsia, vaikka vauvat eivät kykene itse tekemään minkäänlaista uskonratkaisua?! Eikö kyse ole pikemminkin "hengellisestä pedofiliasta"?
Ja millä tavoin lapsikaste tekee vauvoista Kristuksen opetuslapsia? Onko jotain todisteita siitä, että vauvana kastetuista tulisi edes aikuisena Kristuksen opetuslapsia? Monet luterilaiset kuitenkin uskovat, että lapsikasteella on jotain "maagista pelastusvoimaa", vaikka tosiasiat osoittavat, että suurin osa "Jumalan valtionseurakunnan" jäsenistä eivät ole lainkaan uskossa. Eivät edes papit.
Luterilaista kirkkoa ei kuitenkaan mitenkään häiritse se, että Kristuksen opetuslapsina on katumattomia rikollisia, ateisteja, päihteiden orjia, pedofiileja, huumekauppiaita, ihmiskauppiaita, prostituoituja jne. "Jumalan valtionseurakunta" on niin "suvaitsevainen", että KAIKKI hyväksytään "Kristuksen opetuslapsiksi". Tai siis kaikki ne, jotka maksavat kirkollisveronsa. Siinä menee Kristuksen opetuslapseuden raja. KIRKOLLISVERO ratkaisee sen, kuka on Kristuksen opetuslapsi...
Katekismus:
”Ehtoollinen eli ALTTARIN SAKRAMENTTI on Jeesuksen asettama pyhä ateria … Alttari on JUMALAN LÄSNÄOLON PAIKKA, jonka ääreen kristillinen seurakunta kokoontuu rukoilemaan ja kiittämään Jumalaa, kuulemaan hänen sanaansa ja vastaanottamaan ehtoollisen sakramentin.”
Jumalan Sana kehottaa meitä käymään armon istuimen eteen, joka on taivaassa. Oikea alttari myös on taivaassa, joten kirkon alttari ei ole mikään ”Jumalan läsnäolon paikka”. Alttarin sakramentti on katolisuudesta perittyä taikauskoista hölynpölyä ja kirkon alttari on osa vanhatestamentillista temppelipalvelua, joka lakkautettiin esikuvien saadessa täyttymyksensä Jeesuksen kuollessa.
Hebr.4:16
14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella ARMON ISTUIMEN ETEEN, että saisimme laupeuden ja löytäisimme ARMON, avuksemme oikeaan aikaan.
Ilm.8:3
Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui ALTTARIN ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle ALTTARILLE, joka oli VALTAISTUIMEN EDESSÄ. - Ilm.18:4
Ilm.18:4 kirjoitti:
LUTERILAISTA pelastusoppia.
Katekismuksesta lainattua, (suurennokset minun):
http://www.evl.fi/katekismus/sakramentit/sakramentit.html
”Jumala jakaa ARMOAAN sanansa ja SAKRAMENTTIENSA VÄLITYKSELLÄ .”
Raamattu opettaa, että Jumala on antanut meille armonsa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Room.1:4,5 …Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, JONKA KAUTTA me olemme saaneet armon…
Room.15:15 …sen armon kautta, jonka JUMALA on minulle antanut
1Kor.1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille KRISTUKSESSA JEESUKSESSA
Katekismus:
”Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen. Tämä armo annetaan kaikille, myös lapsille…KASTE TEKEE MEISTÄ KRISTUKSEN OPETUSLAPSIA ja kristillisen kirkon jäseniä.”
Kaste siis tekee luterilaisen pelastusopin mukaan vauvoista Jeesuksen opetuslapsia, vaikka vauvat eivät kykene itse tekemään minkäänlaista uskonratkaisua?! Eikö kyse ole pikemminkin "hengellisestä pedofiliasta"?
Ja millä tavoin lapsikaste tekee vauvoista Kristuksen opetuslapsia? Onko jotain todisteita siitä, että vauvana kastetuista tulisi edes aikuisena Kristuksen opetuslapsia? Monet luterilaiset kuitenkin uskovat, että lapsikasteella on jotain "maagista pelastusvoimaa", vaikka tosiasiat osoittavat, että suurin osa "Jumalan valtionseurakunnan" jäsenistä eivät ole lainkaan uskossa. Eivät edes papit.
Luterilaista kirkkoa ei kuitenkaan mitenkään häiritse se, että Kristuksen opetuslapsina on katumattomia rikollisia, ateisteja, päihteiden orjia, pedofiileja, huumekauppiaita, ihmiskauppiaita, prostituoituja jne. "Jumalan valtionseurakunta" on niin "suvaitsevainen", että KAIKKI hyväksytään "Kristuksen opetuslapsiksi". Tai siis kaikki ne, jotka maksavat kirkollisveronsa. Siinä menee Kristuksen opetuslapseuden raja. KIRKOLLISVERO ratkaisee sen, kuka on Kristuksen opetuslapsi...
Katekismus:
”Ehtoollinen eli ALTTARIN SAKRAMENTTI on Jeesuksen asettama pyhä ateria … Alttari on JUMALAN LÄSNÄOLON PAIKKA, jonka ääreen kristillinen seurakunta kokoontuu rukoilemaan ja kiittämään Jumalaa, kuulemaan hänen sanaansa ja vastaanottamaan ehtoollisen sakramentin.”
Jumalan Sana kehottaa meitä käymään armon istuimen eteen, joka on taivaassa. Oikea alttari myös on taivaassa, joten kirkon alttari ei ole mikään ”Jumalan läsnäolon paikka”. Alttarin sakramentti on katolisuudesta perittyä taikauskoista hölynpölyä ja kirkon alttari on osa vanhatestamentillista temppelipalvelua, joka lakkautettiin esikuvien saadessa täyttymyksensä Jeesuksen kuollessa.
Hebr.4:16
14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella ARMON ISTUIMEN ETEEN, että saisimme laupeuden ja löytäisimme ARMON, avuksemme oikeaan aikaan.
Ilm.8:3
Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui ALTTARIN ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle ALTTARILLE, joka oli VALTAISTUIMEN EDESSÄ.Jatkoa kirkkojen pelastusopista.
Lainaus:
http://www.kotipetripaavola.com/Sakramentti ja kirkko.Html
Kirkkojen “uskonvanhurskausopit” on sakramenteilla vanhurskauttamista: sakramentit vaikuttavat sen, mitä ne kuvaavat; niissä pyydetään uskomaan sakramentin vanhurskauttavaan voimaan. Uskon kohde on siis sakramentti ja sen vanhurskauttava voima. -Ja se on pakanuutta, uskonnollista okkultismia ja valkoista magiaa, joka on sellaisenaan tuontitavaraa Baabelin uskonnosta. Puhutaan tosin myös “uskosta Jeesukseen”, mutta se on ehdottomasti aina “alistettu sakramentille”. -Ei Jumala kahdella tavalla vanhurskauta - eikä varsinkaan Raamatulle tuntemattomilla tavoilla ! ! !
Raamatun vanhurskauttamisoppi on Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikuttamaa parannusta (kr. metanoeoo = ajatella toisin, muuttua mieleltään; katua), kääntymistä (epistrefoo = kääntyä, palata jnk luo) sekä sydämen uskoa Jeesuksen sovintovereen ja ylösnousemukseen:
-“Ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen Nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista”, Luuk 24:47;
-“..ja saavat lahjaksi vanhurskauden.. uskon kautta Hänen vereensä..”, Room. 3:24,25;
-“..sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..”, Room. 10:9-13.
Uskon kohde on siis Jeesus, Hänen sovintoverensä ja ylösnousemuksensa.
Tästä Raamatun uskonvanhurskausopista kirkot ja Augsburgin tunnustus sanovat, että se on kerettiläistä harhaoppia, koska siinä väitetään Jumalan toimivan ilman sakramentin aineellisen välikappaleen ja kirkon viran mysteerioyhteistoimintaa. Sen uskottomuuden (haureuden), josta johtuen Suuri Babylon on Portto, perusolemus onkin juuri siinä, että Jumalan Sanalla Hengestä syntyvä seurakunta ja siihen perustuva hengellinen todellisuus on siinä korvattu valheellisella (sakramenttien) väärennöksellä, jonka seurauksena Jumalan seurakunnaksi väitetty onkin todellisuudessa Antikristuksen kirkko.
Raamatun ilmoittamassa Jumalan järjestyksessä ei ole mitään sakramentteja, jotka välittäisivät Jumalan armoa ja anteeksiantamusta. Ei ole myöskään mitään papinvirkaa (ylipäätään) eikä myöskään virkaa, joka olisi asetettu hoitamaan jotakin sakramentteja. Jumalalla on Uudessa Liitossa vain “pyhä papisto”, uudestisyntyneiden ihmisten muodostama “Jumalan kansa”, joka on kutsuttu tästä maailmasta ulos, julistamaan Hänen evankeliumiaan, joka on pimeydestä kutsunut meidät ihmeelliseen valkeuteensa, lPiet. 1:1-3,22,23; 2:9,10. Tällä papistolla on kyllä eri palvelustehtäviä, mutta ei lihan mukaista virka-asemaa, eikä “sakramentteja” hoidettavanaan.
Ja koska Jumalalla ei ole mitään sakramentteja, jotka luovat kirkon, ei Jumalalla tietenkään ole myöskään mitään kirkkoa. “Kristuksen kirkko” jota mieluusti viljellään, on puhtaasti porton keksintöä. Raamatun Kristuksella ei ole tässä maailmassa ensinkään mitään kirkkoa, joka olisi jotenkin “Herralle kuuluva “ja jota Hän rakentaisi. Kirkko-sana ja -käsite eivät myöskään kuuluneet Jeesuksen ja apostolien sanavarastoon. Viimeksimainitun osoittavat myös monet tunnetut teologit (niin. Gunnar Westin, Uppsalan yliopiston kirkkohistorian prof, 1975, s.10; Martti Simojoki, arkkipiispa, 1968, s.10; Osmo Tiililä, systemaattisen teol. prof., 1962, s.71; Mauri Larkio, teol.tri, 1975 s. 105 1,1052. Kirjallisuusviittaukset takasivulla).
## Kaste siis tekee luterilaisen pelastusopin mukaan vauvoista Jeesuksen opetuslapsia, vaikka vauvat eivät kykene itse tekemään minkäänlaista uskonratkaisua?! Eikö kyse ole pikemminkin "hengellisestä pedofiliasta"?##
En ala kanssasi kinaamaan kasteesta ja siitä kuka on Jumalalle kelvollinen mutta sen verran kuitenkin sanon että en ehdottomasti lähtisi poistamaan lapsia Jumalan lapseudesta vain siksi että he eivät ole osanneet tehdä päätöksiään ..
Tästä tulee mieleeni Raamatun kertomus syntiin lankeemuksista - ihminen oli synnitön NIIN KAUAN KUIN HÄN EI SYNNISTÄ MITÄÄN TIENNYT- vasta kun hän päätti itse alkaa omaksi opettajakseen - hänestä tuli kuoleman oma - tekojensa seurauksena. Niin kauan kuin hän oli Jumalan LAPSI ei hänen erehdyksiään laskettu synniksi, koska hän oli "kasvamassa" itsenäiseen iankaikkiseen elämään Jumalan luona. Minä näen tänäänkin lapsen aseman samanlaisena - ei lapsen tarvitse ottaa kantaa, kyllä hänet voi kastaa jos vanhemmat niin haluavat - hän on Jumalan lapsi kunnes itse erottautuu - jos erottautuu - Jumalan johdatuksesta..
Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta" ...
Siis: "Lasten kaltaisten" on Jumalan valtakunta .... Kun ihminen aikuisena kastaa itsensä hänestä tulee "lapsen kaltainen" Jumalan edessä.. ja hänen tulee alkaa opettelemaan sitä oikeata elämä.. todellisessa okeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa .. Tällä kertaa synnit on pyyhitty pois ja armo on tullut Jeesuksen lunastuksen kautta.
Sanottuna näin entisenä luterilaisena ja nykyisenä raamatullisena uskovana..
alex- Ilm.18:4
No nyt täytyy sanoa, että yllätitpä minut täysin!
Tietenkään tarkoitukseni ei ole kinata kasteesta (sen paremmin kuin mistään muustakaan asiasta), mutta jotenkin vastauksestasi paistaa se, että sinulla on puurot ja vellit sekaisin tämän kaste-asian suhteen.
Johtuneeko luterilaisesta taustastasi ja tästä niin yleisestä "Babylonin hapatuksesta", mutta mielestäni sinä annat nyt kasteelle juuri näitä epäraamatullisia merkityksiä ja "maagisia vaikutuksia", joita sillä ei ole. Ne ovat täysin kirkon keksintöä, jonka avulla se on säilyttänyt valta-asemansa "Jumalan valtionseurakuntana".
>>>En ala kanssasi kinaamaan kasteesta ja siitä kuka on Jumalalle kelvollinen mutta sen verran kuitenkin sanon että en ehdottomasti lähtisi poistamaan lapsia Jumalan lapseudesta vain siksi että he eivät ole osanneet tehdä päätöksiään..>Minä näen tänäänkin lapsen aseman samanlaisena - ei lapsen tarvitse ottaa kantaa, kyllä hänet voi kastaa jos vanhemmat niin haluavat - hän on Jumalan lapsi kunnes itse erottautuu - jos erottautuu - Jumalan johdatuksesta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472