Minulle Raamatun kertomus syntiinlankeemuksesta on "erittäin lyhyesti" ja omin sanoin kerrottuna tämä.
Alussa Jumalan loi taivaan ja maan..
On siis olemassa Jumala/luoja jonka viisaus näkyy kaikessa luodussa.
Minulle on tärkeää ymmärtää että Raamatun Jumala on "Täydellinen Elämä" esimerkiksi viisaudessa, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja että se on Jumalan TÄYDELLISYYS joka tekee Jumalasta kuolemattoman. Jumala on siis kuolematon elämä SYYSTÄ. Esimerkiksi näin Raamattu osoittaa, että vain todellisessa täydellisyydessä on iankaikkista elämää, ei koskaan vajavaisuudessa.
Siksi kun Raamatussa puhutaan ankaikkisen elämän mahdollisuudesta ja se tarkoittaa aina elämää Jumalan täydellisyydessä eli Jumalan yhteydessä. Mikään vajavainen ei koskaan voi päästä täydellisen Jumalan yhteyteen - esimerkiksi syntisen ihmisen täytyy parantua täydellisesti synneistään ennenkuin hän voi iankaikkisena elämänä astua Jumalan eteen - niinkuin Raamatussa sanotaan.
Jumalan ikuinen laki on osoitus Jumalan täydellisyydestä ja siksi sanotaan että joka pitää lain on siitä elävä / vaihtoehtoisesti sanotaan / joka rikkoo lain yhdessä kohdassa (siis joka rikkoo sen iankaikkiseen elämään tarvittavan Jumalan täydellisyyden) - rikkoo koko lain - ja yhdessäkään lainrikkojassa ei itsessään ole iankaikkista elämää - sillä vajavaisuudessa ei ole iankaikkista elämää.
Kun Jumala oli luonut ihmisen ja asettanut hänet istuttamaansa paratiisiin, oli ihminen Jumalan silmissä kuin lapsi paratiisissa oppimassa iankaikkista elämää ja siksi ei lain alainen - ihminen ei siksi (lapsen tavoin) tiennyt hyvästä ja pahasta - ja hänen erehdyksensä eivät siten olleet valintoja hyvän ja pahan välillä.
Raamattu kertoo että Jumala varoitti "lastaan" syömästä "hyvän ja pahan tiedon puusta", toisin sanoen Jumala varoitti ihmistä (Aadamia) alkamasta itse päättämään siitä mikä on hyvää ja mikä on pahaa - koska se johtaisi hänet ristiriitaan Jumalan tahdon kanssa ja erottaisi siten hänet siitä Jumalan täydellisyydestä jossa hän lapsen tavoin eli - ja tekisi hänestä Jumalan täydellisyyden (eli Jumalan lain) rikkojan - siis sen täydellisyyden jossa ainoastaan on iankaikkista elämää ja siksi ihmisestä tulisi "kuoleman oma".
Kun ihminen valitsi oman tiensä - alkoi itse päättämään hyvästä ja pahasta - hän ikäänkuin sítoutui elämään iankaikkiseen elämään välttämättömässä täydellisyydessä, mutta erossa Jumalasta - "oman tahtonsa varassa" -- mikä oli ja on yhä ihmiselle mahdottomuus..
Siis mitä Jumala ja käärme oikeastaan sanoivat ihmiselle.
Juu, käärme sanoi periaatteessa että: "Ei hyvän ja pahan eron tietäminen tuota kuolemaa, (mikä on totta) - sillä tietäähän Jumalakin hyvän ja pahan eron.
Mistä Jumala oli siis varoittanut ihmistä .. ?? Miksi hyvän ja pahan tietäminen toisi ihmiselle kuoleman?
Totuus on, että ei se ole hyvän ja pahan TIETÄMINEN joka tuottaa ihmisille kuoleman, vaan se, että ME EMME ELÄ tietomme mukaan. Siitä Jumala ihmistä varoitti - kun ihminen alkoi itse päättämään hyvästä ja pahasta hän menetti "lapsen asemansa" Jumalan edessä, merkityksellä että kun ihminen oli "Jumalan lapsi" ja kun hän ei tiennyt hyvän ja pahan eroa, hän ei myöskään ollut vastuussa teoistaan erehdyksistään samalla tavalla kuin se joka elää "lain alla".
Jumalan tarkoitus oli että ihminen "kasvaisi" iankaikkiseen elämään - sillä pelkkä tieto ei koskaan riitä.
Raamattu osoittaa selvääkin selvemmin että kun ihminen hylkäsi Jumalan ohjauksen (Jumalan lapseuden) ja päätti että hän "on kuin Jumala joka tietää hyvän ja pahan".. silloin hän asetti itselleen ylivoimaisen tehtävän - ja sen seurauksena hänestä tuli Jumalan lain rikkoja ja kuoleman oma - juuri niin kuin Jumala oli sen jo edeltä kertonut.
Miksi Jumala antoi ihmisen valita - miksi yleensäkään paratiisissa oli hyvän ja pahantiedon puu?
Koska hyvä ja paha on aina olemassa - se on elämän realiteetti,
Ei se että Jumala on täydellinen ja kuolematon tarkoita että vajavaisuutta ja kuolemaa ei olisi .
Raamattu kertoo iankaikkisesta elämästä sen, että kaikki iankaikkinen elämä täytyy elää Jumalan yhteydessä, (Jumalan täydellisyydessä) sillä muussa tapauksessa se ei voi pysyä iankaikkisesti ja että ihminen tarvitsee Opettajan jolla itsellään on itsessään Jumalan täydellisyys.. Ja Jumala lähetti meille Jeesuksen joka maksoi ihmisten syntien seuraukset - kuolemalla heidän kuolemansa heidän puolestaan.
alex
Syntiinlankeemus ja kuolema ..
17
116
Vastaukset
((((Raamattu osoittaa selvääkin selvemmin että kun ihminen hylkäsi Jumalan ohjauksen (Jumalan lapseuden) ja päätti että hän "on kuin Jumala joka tietää hyvän ja pahan".. silloin hän asetti itselleen ylivoimaisen tehtävän - ja sen seurauksena hänestä tuli Jumalan lain rikkoja ja kuoleman oma - juuri niin kuin Jumala oli sen jo edeltä kertonut.
Miksi Jumala antoi ihmisen valita - miksi yleensäkään paratiisissa oli hyvän ja pahantiedon puu?
Ei se että Jumala on täydellinen ja kuolematon tarkoita että vajavaisuutta ja kuolemaa ei olisi .
Raamattu kertoo iankaikkisesta elämästä sen, että kaikki iankaikkinen elämä täytyy elää Jumalan yhteydessä, (Jumalan täydellisyydessä) sillä muussa tapauksessa se ei voi pysyä iankaikkisesti ja että ihminen tarvitsee Opettajan jolla itsellään on itsessään Jumalan täydellisyys.. Ja Jumala lähetti meille Jeesuksen joka maksoi ihmisten syntien seuraukset - kuolemalla heidän kuolemansa heidän puolestaan.((((
Noin se on alex.kasi, miten tuossa kirjoitat, olen täysin samoilla raiteilla tuon suhteen:
Juu, tottelemattomuus on syntiä kaikkiallista ja täydellistä Isää vastaan. Senvuoksi:"Synninpalkka on kuolema."
Koska mikään epätäydellinen ei voi periä ianaikkista elämää. Muutoin synninseuraukset, kaikenlainen vajavaisuus olisi ikuista.
Sellainen ei ole Kaikkivaltiaan Jumalan tahto.Olipas taas niin sekavaa potaskaa, että ei tuosta ota selvää edes Piru, jos tätä palstaa sattuu lukemaan, joten siinä mielessä ihan oivallinen kirjoitus. Parista kohtaa haluan kuitenkin tarkennusta:
>>>> Raamattu kertoo että Jumala varoitti "lastaan" syömästä "hyvän ja pahan tiedon puusta", toisin sanoen Jumala varoitti ihmistä (Aadamia) alkamasta itse päättämään siitä mikä on hyvää ja mikä on pahaa - koska se johtaisi hänet ristiriitaan Jumalan tahdon kanssa ja erottaisi siten hänet siitä Jumalan täydellisyydestä jossa hän lapsen tavoin eli - ja tekisi hänestä Jumalan täydellisyyden (eli Jumalan lain) rikkojan - siis sen täydellisyyden jossa ainoastaan on iankaikkista elämää ja siksi ihmisestä tulisi "kuoleman oma". >>>
Tuosta täysin käsittämättömästä lausehirviöstä, jossa ei tosin ollut mitään järkeä, haluaisin tiedustella tarkennusta. Tuon Alexin aivopierun mukaan Jumala kuitenkin halusi ihmisten olevan robotteja, tahdottomia koneita, jotka vain palvovat Jumalaa hullun kiilto silmissä?
En voi tuota muuten käsittää. Eli ihminen ei saisi ottaa itse selvä asioista, vaan ihmisen tulisi olla sen varassa, mitä Jumala hänen päälleen oksentaa?
>>> Jumalan tarkoitus oli että ihminen "kasvaisi" iankaikkiseen elämään - sillä pelkkä tieto ei koskaan riitä. >>>
Ihmisen olisi pitänyt olla Jumalan henkinen ja fyysinen orja ja tehdä kaikki kuten käsketään. Kaikki muu olisi ollut kiellettyä.
Toisaalta näinhän lahkot juuri tänä päivänä toimivat.
>>> Miksi Jumala antoi ihmisen valita - miksi yleensäkään paratiisissa oli hyvän ja pahantiedon puu?
Ei se että Jumala on täydellinen ja kuolematon tarkoita että vajavaisuutta ja kuolemaa ei olisi . >>>
Mitä tuo potaska tarkoitti?
Jumala loi ihmiselle ansan ja sitten rankaisi siitä. Sellaisia hirviöitä ne jumalat ovat ja jotkut haluavat viettää sellaisen kanssa ikuisuuden kuolemansa jälkeen. Tervemenoa vaan!
>>> Ja Jumala lähetti meille Jeesuksen joka maksoi ihmisten syntien seuraukset - kuolemalla heidän kuolemansa heidän puolestaan. >>>
Just näin. Jumala lähetti poikansa tänne julmasti kidutettavaksi ja murhattavaksi, jotta hänen typerän ansansa aiheuttama kommellus saatiin sovitettua, eli Jumalasi on enemmän tai vähemmän mielipuoleinen hullu.- huolissaan oleva
>>Just näin. Jumala lähetti poikansa tänne julmasti kidutettavaksi ja murhattavaksi, jotta hänen typerän ansansa aiheuttama kommellus saatiin sovitettua, eli Jumalasi on enemmän tai vähemmän mielipuoleinen hullu.>>
Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle. Tarkennusta:
##Tuosta täysin käsittämättömästä lausehirviöstä, jossa ei tosin ollut mitään järkeä, haluaisin tiedustella tarkennusta. ##
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
alexhuolissaan oleva kirjoitti:
>>Just näin. Jumala lähetti poikansa tänne julmasti kidutettavaksi ja murhattavaksi, jotta hänen typerän ansansa aiheuttama kommellus saatiin sovitettua, eli Jumalasi on enemmän tai vähemmän mielipuoleinen hullu.>>
Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.>>> Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle. >>>
Juu. Jos tämä Alexin kahjo jumala on olemassa, niin koetan pilkata häntä koko sydämestäni niin paljon, että elinpä miten hyvän elämän tahansa, en vahingossakaan joutuisi sen jumalan taivaaseen, vaan pääsisin sille toiselle osastolle.alex.kasi kirjoitti:
Tarkennusta:
##Tuosta täysin käsittämättömästä lausehirviöstä, jossa ei tosin ollut mitään järkeä, haluaisin tiedustella tarkennusta. ##
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
alex>>> Matt. 19:14
alex >>>>
Mihin sinä vastasit?
Tosin lapset ovat luonnollisesti uteliaita ja he kyllä syövät omenoita aivan mistä puusta tahansa, sekä haluavat tietää aivan kaiken, niin miten tämä saadaan sopimaan tuohon paratiisin hirviöjumalaan, joka viritteli uteliaalle ansan ja kun luontainen uteliaisuus vei voiton, jumala rankaisi siitä armottomasti ja tappoi vielä oman poikansa, jotta sovintoon päästiin.
Joten puhutaanko tuossa täysin pelotelluista lapsista, joita hakataan heti kun he haluavat tietää jotain, vai sellaisista normaalin uteliaista lapsista, jotka haluavat tietää niin hyvän kuin pahankin?- lutkulainen
huolissaan oleva kirjoitti:
Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.>>Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.>>
Turha meidän on Jumalalla ketään uhkailla ,Jumala ei ole meidän käskettävissä.
Eikö ole parempi että bushmanni keskustelee täällä ,kuin hän olis hiljaa ja pois täältä suomi 24-sivuilta.sillä jos bushmanni olis pois näiltä sivuilta silloin hän olisi penseä josta Jeesuskin varoitti.Kunpa te olisitte kuumia tai kylmiä mutta kun te olette penseitä,eli minun puolesta bushmanni on tervetullut näille sivuille .
Ja huomasitko mitä bushmanni kirjoitti alex.kasille:
>>Olipas taas niin sekavaa potaskaa, että ei tuosta ota selvää edes Piru, jos tätä palstaa sattuu lukemaan, joten siinä mielessä ihan oivallinen kirjoitus>>.
bushmanni uskoo jo P I R U U N,että edistystä on tapahtunut. - pyh!
bushmanni kirjoitti:
>>> Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle. >>>
Juu. Jos tämä Alexin kahjo jumala on olemassa, niin koetan pilkata häntä koko sydämestäni niin paljon, että elinpä miten hyvän elämän tahansa, en vahingossakaan joutuisi sen jumalan taivaaseen, vaan pääsisin sille toiselle osastolle.Ei sinulla ole mitään elämää.
- voe voe
lutkulainen kirjoitti:
>>Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.>>
Eikö ole parempi että bushmanni keskustelee täällä ,kuin hän olis hiljaa ja pois täältä suomi 24-sivuilta.sillä jos bushmanni olis pois näiltä sivuilta silloin hän olisi penseä josta Jeesuskin varoitti.Kunpa te olisitte kuumia tai kylmiä mutta kun te olette penseitä,eli minun puolesta bushmanni on tervetullut näille sivuille .
>>Olipas taas niin sekavaa potaskaa, että ei tuosta ota selvää edes Piru, jos tätä palstaa sattuu lukemaan, joten siinä mielessä ihan oivallinen kirjoitus>>.
bushmanni uskoo jo P I R U U N,että edistystä on tapahtunut.Siis väitätkö tukevasi bushmannia? Silloin olet samanlainen jumalanpilkkaaja.
- Huolissan oleva
lutkulainen kirjoitti:
>>Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.>>
bushmanni uskoo jo P I R U U N,että edistystä on tapahtunut.>>>Eikö ole parempi että bushmanni keskustelee täällä ,kuin hän olis hiljaa ja pois täältä suomi 24-sivuilta.sillä jos bushmanni olis pois näiltä sivuilta silloin hän olisi penseä josta Jeesuskin varoitti.Kunpa te olisitte kuumia tai kylmiä mutta kun te olette penseitä,eli minun puolesta bushmanni on tervetullut näille sivuille >>>
Ehkä bushmanni on jäännyt Jumalan haaviin ja siksi haastelee eri tavoin tämän kaltaisten kysymysten äärellä. Toisaalta hänen kirjoittelussa välittyy pyrkimystä rehelliseen ymmärtämiseen ja tämän kautta haluaa haastaa muitakin mukaan. Ei vaan ole bushmanni löytänyt sitä, joka osaisi neuvoillaan opastaa Luojan huomaan..Rukoilkaamme bushmannin puolesta, jotta Jumala armossaan tarttuisi ja ilmaisisi itsensä häntäkin kohtaan. Tänäkin päivänä on armon päivä :) - lutkulainen
voe voe kirjoitti:
Siis väitätkö tukevasi bushmannia? Silloin olet samanlainen jumalanpilkkaaja.
Toistan vielä ei Jumala ole meidän käskettävissä. Meidän tehtävänä on siunata eikä kirota ,sanoo sana. Ja jos me uhkaillaan ja nälvitään samanlailla ,kun bushmanni ,ei me olla häntä kummempia.
BUSHMANNILTA TERÄVÄÄ TEOLOGIAA
[][]Olipas taas niin sekavaa potaskaa, että ei tuosta ota selvää edes Piru[][] - arvioi bushmanni alexia
Aivan. Onhan tämäkin alexin lausahdus hassu:
[][] Jumala varoitti ihmistä (Aadamia) alkamasta itse päättämään siitä mikä on hyvää ja mikä on pahaa [][]
ITSEHÄN ihmisen on päätettävä, oman omantunnon mukaisesti, oman sydämen ääntä kuunnellen.
Daadidin oksaa sun muuta kauhistusta on syntynyt, kun susipastori lammasten vaatteissa on määrännyt, että teet mitä minä käsken, sillä minä olen Jumalan ääni sinulle - et ole vastuussa, vaan minä kannan vastuun.
Paljon on tehty vääryyttä Jumalan nimissä, kun ei ole itse päätetty, mikä on oikein, mikä väärin. Vaan on enemmän luotettu mukamas Jumalan puheeseen kokeneemman ja oppineemman ihmisen kautta. Vastuu aina jää itselle kuitenkin.
JUURI SIINÄ OLI, ENSIN EEVAN, SITTEN HETIKOHTA MYÖS AADAMIN SYNTI JA LANKEEMUS, että eivät päättäneet itse, mikä on hyvää ja mikä pahaa; mikä oikein tai väärin; mikä totta, mikä valhetta - vaan antoivat toisen päättää sen. Hylkäsivät omantunnon äänen ja ottivat vastaan tuntemattoman sananselittäjän opit.
Silloin kun Jumala on puhunut suoraan sisimpään, on huomioitava tietysti muidenkin sanomiset, mutta päätöksenteossa ykkösvahvuus Jumalan puheelle.
Bushmanni pukee sanoiksi uskoakseni jokaisen ajattelevan ihmisen hämmästelyn räväkästi:
[][] Tuon Alexin aivopierun mukaan Jumala kuitenkin halusi ihmisten olevan robotteja, tahdottomia koneita, jotka vain palvovat Jumalaa hullun kiilto silmissä? En voi tuota muuten käsittää. [][] -busmanni-
"Jumala loi ihmiselle ansan ja sitten rankaisi siitä"
Tuo johtopäätös alexin tekstistä mieleen juontuu.
Mutta bushmanni, asia onkin päinvastoin kuin mitä alex esittää. Sillä Jumala nimenomaan oman tahdon ja itse päättämisen tahtoi ihmiselle antaa.
Sitä toki sitten hyvä ja paha vetävät eri suuntiin, ihan pikku viattomassa lapsukaisessakin.
Jo alussa sanotaan, että Jumala katui tehneensä ihmisen. Niinpä hän heti alussa päätti pelastuksestakin ja tiettyyn aikaan päästi elävän Sanansa Kristuksena tulemaan alas uhrautumaan, ettei kukaan voisi syyttää Jumalaa, "miksi minusta tällaisen teit?".
Room. 9:20
Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Mitä tulee bushmannin kriittisiin lausuntoihin tässä ketjussa ja kun niitä vertaa muiden vastineisiin - bushmanni ei ole kaukana Jumalan valtakunnasta.
anttiAnttiVKantola kirjoitti:
BUSHMANNILTA TERÄVÄÄ TEOLOGIAA
[][]Olipas taas niin sekavaa potaskaa, että ei tuosta ota selvää edes Piru[][] - arvioi bushmanni alexia
Aivan. Onhan tämäkin alexin lausahdus hassu:
[][] Jumala varoitti ihmistä (Aadamia) alkamasta itse päättämään siitä mikä on hyvää ja mikä on pahaa [][]
ITSEHÄN ihmisen on päätettävä, oman omantunnon mukaisesti, oman sydämen ääntä kuunnellen.
Daadidin oksaa sun muuta kauhistusta on syntynyt, kun susipastori lammasten vaatteissa on määrännyt, että teet mitä minä käsken, sillä minä olen Jumalan ääni sinulle - et ole vastuussa, vaan minä kannan vastuun.
Paljon on tehty vääryyttä Jumalan nimissä, kun ei ole itse päätetty, mikä on oikein, mikä väärin. Vaan on enemmän luotettu mukamas Jumalan puheeseen kokeneemman ja oppineemman ihmisen kautta. Vastuu aina jää itselle kuitenkin.
JUURI SIINÄ OLI, ENSIN EEVAN, SITTEN HETIKOHTA MYÖS AADAMIN SYNTI JA LANKEEMUS, että eivät päättäneet itse, mikä on hyvää ja mikä pahaa; mikä oikein tai väärin; mikä totta, mikä valhetta - vaan antoivat toisen päättää sen. Hylkäsivät omantunnon äänen ja ottivat vastaan tuntemattoman sananselittäjän opit.
Silloin kun Jumala on puhunut suoraan sisimpään, on huomioitava tietysti muidenkin sanomiset, mutta päätöksenteossa ykkösvahvuus Jumalan puheelle.
Bushmanni pukee sanoiksi uskoakseni jokaisen ajattelevan ihmisen hämmästelyn räväkästi:
[][] Tuon Alexin aivopierun mukaan Jumala kuitenkin halusi ihmisten olevan robotteja, tahdottomia koneita, jotka vain palvovat Jumalaa hullun kiilto silmissä? En voi tuota muuten käsittää. [][] -busmanni-
"Jumala loi ihmiselle ansan ja sitten rankaisi siitä"
Tuo johtopäätös alexin tekstistä mieleen juontuu.
Mutta bushmanni, asia onkin päinvastoin kuin mitä alex esittää. Sillä Jumala nimenomaan oman tahdon ja itse päättämisen tahtoi ihmiselle antaa.
Sitä toki sitten hyvä ja paha vetävät eri suuntiin, ihan pikku viattomassa lapsukaisessakin.
Jo alussa sanotaan, että Jumala katui tehneensä ihmisen. Niinpä hän heti alussa päätti pelastuksestakin ja tiettyyn aikaan päästi elävän Sanansa Kristuksena tulemaan alas uhrautumaan, ettei kukaan voisi syyttää Jumalaa, "miksi minusta tällaisen teit?".
Room. 9:20
Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Mitä tulee bushmannin kriittisiin lausuntoihin tässä ketjussa ja kun niitä vertaa muiden vastineisiin - bushmanni ei ole kaukana Jumalan valtakunnasta.
anttiNo hieman ihmetyttää, että Antti (uskovainen mies kun sanoo olevansa) ei ole lukenut Raamatustaan että Jumala varoitti Aadamia sanoen: "Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma" ... 1. Moos. 2:17
ja että Eevakin kertoi Raamatun mukaan saman asian sanoen "Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"1. Moos. 3:3
No, nyt Antti ymmärtääkseni kuuluu niihin ihmisiin jotka uskovat olevansa kuolemattomi ihan omasta takaa - vaikkapa sitten siellä olemattomassa ikuisessa piinassa.
Juupa juu - niinhän se tuntuu olevan että monet niistä ihmisistä jotka uskovat olevansa "luonnostaan kuolemattomia" - uskovat usein myös että Jumala loi iankaikkista elämää myös ikuiseen piinaan.... ja silloin ei oikein saa sopimaan noita Raamatun varoituksia ja sitä omaa kuolemattomuususkoaan yhteen .. siinä täytyy silloin vaan valita, että kumpaan uskoo ja toivonsa panee. Joko että ollaan jo kuolemattomia tai sitten että kuolemattomuus on mahdollista - mutta vain Jumalan yhteydessä ja Jumalan tahdossa.
Siihen ei kuitenkaan tunnu kellään ikuiseen kitumiseen uskovalla löytyvän vastausta että loiko kikkivaltias ja erehtymätön Jumala elämää ikuisesti kitumaan tahallaan tai vahingossa?
alexalex.kasi kirjoitti:
No hieman ihmetyttää, että Antti (uskovainen mies kun sanoo olevansa) ei ole lukenut Raamatustaan että Jumala varoitti Aadamia sanoen: "Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma" ... 1. Moos. 2:17
ja että Eevakin kertoi Raamatun mukaan saman asian sanoen "Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"1. Moos. 3:3
No, nyt Antti ymmärtääkseni kuuluu niihin ihmisiin jotka uskovat olevansa kuolemattomi ihan omasta takaa - vaikkapa sitten siellä olemattomassa ikuisessa piinassa.
Juupa juu - niinhän se tuntuu olevan että monet niistä ihmisistä jotka uskovat olevansa "luonnostaan kuolemattomia" - uskovat usein myös että Jumala loi iankaikkista elämää myös ikuiseen piinaan.... ja silloin ei oikein saa sopimaan noita Raamatun varoituksia ja sitä omaa kuolemattomuususkoaan yhteen .. siinä täytyy silloin vaan valita, että kumpaan uskoo ja toivonsa panee. Joko että ollaan jo kuolemattomia tai sitten että kuolemattomuus on mahdollista - mutta vain Jumalan yhteydessä ja Jumalan tahdossa.
Siihen ei kuitenkaan tunnu kellään ikuiseen kitumiseen uskovalla löytyvän vastausta että loiko kikkivaltias ja erehtymätön Jumala elämää ikuisesti kitumaan tahallaan tai vahingossa?
alexalex, ei minun tarvitse pelätä hellvetiä, eikä päätellä, olenko kuollut vai kuolematon, sillä Jeesus on kanssani, missä ikinä olen tai liikun. En ole mikään Daavid, mutta ...
Ps. 139:8
Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
Ei sinunkaan, alex, tarvitse vuosi vuoden jälkeen palstalla murehtia antin kuolevaisuutta.
anttihuolissaan oleva kirjoitti:
Näin sinä bushmanni julkisesti parjaat Jumalaa näillä pastoilla. Tuskin Jumala tietämätön touhuistasi. Haukut Jumalaa hulluksi jne. vähemmästäkin on Jumala kiivastunut, joten ole varovainen siihen miten suhtaudut Häneen joka soi elämän mahdollisuudn sinulle.Vain sana vaati Herralta, kun teki tämän maan,
mutta henkensä on hinta ihmisen,
Näin se meni; synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä.
Olisihan Aadam voinut elää synnittömänäkin, mutta ei! Hän lankesi syntiin, Eeva petettiin ja oli houkutuksena miehelleen. Adam valiti vaimonsa, ei Jumalaa. Tässä samassa liemessä mekin olemme. Ei ole yhtään synnitöntä ihmistä tässä maailmassa?
Bushmanni on omaa luokkaansa oleva, mutta Jumala oli tosiaan niin hullu, että lähetti poikansa kuolemaan mitä julmimman ja häpeällisimmän kuoleman, että me uskovat saisimme elää. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle, Sääli tulee bushmannia ja muita, joilla ei usko riitä, vaan pitää yrittää tulla omillaan toimeen.
- Tee siis hyvää
" Te tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan"!!
Mistä Jumala oppi tietämään pahan? Helppoa! Lusifer , s a a t a n a on kaiken pahan alku ja juuri.
Jumala tiesi ja tunsi lusiferin, ja kun sota syttyi taivaassa Hänen ja lusiferin välillä,
Näin Jumala oppi tuntemaan pahan, ..hyvän hän tiesi jo entuudestaan!
terv. benkkuKuulu benkku :))
Niin hyvä kuin pahakin ovat ikuisia mahdollisuuksia elämässä - ovat aina olleet ja tulevat aina olemaankin, mutta Raamatun mukaan vain oikein eletty elämä oikeassa paikassa ja oikeissa olosuhteissa voi säilyä. Se tarkoittaa että vain elämä elettynä Jumalan tahdossa ja Jumalan valtakunnassa voi säilyä.
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472