Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Ei alex asennetta voi muutta, vaikka tällaisia hyviä herätyksiä lukijoilta sai:

## Repäisty jae ei kerro totuutta.
    Voist myös hakea kohdat joissa Israelin kansalle luvataan runsaasti Siunauksia. ##

## Kuinka tuosta nyt riitaa voi saada aikaan. tässä room.9 luvusta,joka osoittaa selvästi,että Jumala siunaa meitä pakanakansoja juutalaisten kautta. ##
    (Eki... Room.9.)

JA MINULTA KOMMENTTIA ALEXILLE - TOKI TURHAAN, MUT KUN TÄYTYY

40-luvulta asti on Israel vaikuttanut maailmanmenoon enemmän kuin muut maat.
    Ja näemme, että lopussa Israelin uskollinen Jumala hyvittä ätuplasti kaiken . . .
    Viimeisten 200 vuoden kulut korvataan.

Jes. 61:7
    Teillä on ollut häpeää kaksin verroin, teitä on syljetty ja pilkattu, mutta nyt te saatte omassa maassanne kaksinkertaisen perinnön ja teillä on oleva ikuinen ilo. [Jes. 35:10, Jes. 51:11]
    Sak. 9:12
    Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion.
    Jes. 62:12
    Ja heitä kutsutaan "pyhäksi kansaksi", "Herran lunastetuiksi"; ja sinua kutsutaan "halutuksi", "kaupungiksi, joka ei ole hyljätty".
    Jer. 30:17
    Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.
    Jes. 62:4
    Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
    Jer.5:18 Mutta niinäkään päivinä, sanoo Herra, en minä teistä peräti loppua tee.

EHKÄ alex näkee tuossa itsensä Herran puolisona?

UUDESSA TESTAMENTISSA mitä arvovaltaisin Rooman kansalainen sanoo:

Room. 9:4
    ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;

Niin, laki ja kaikki V.T. on juutalaisille annettu ja U.T. on juutalaista käsialaa.

JEREMIA 33: ISRAEL RAKENNETAAN UUDELLEEN (1948-)

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jer.+33:1&rnd=1360059856522

Antti
  2. KUINKA OLETKAAN PAHASTI (lue:pahaksi) EREHTYNYT, ALEX.KASI !

## Raamattuko juutalaisten lahja?
    Minä kun olen pitänyt Raamattua Jumalan Sanana... ##

Jumalan Sana on Jeesus Kristus ja Raamattu on juutalaisten lex + historiankirjat + laulut (Ps.) ynnä vielä ennustukset juutalaiskansalle loppuun asti sekä kaikille maille.
    Sitten on Uudempi Testamentti ja sekin on juutalaisten käsialaa.

Raamattu on juutalaisten Kuninkaan käsikirja, nykyisin painomustetta ja paperia, eikä tuo kuningas milloinkaan suostu virastaan luopumaan.

LAKKAA JO VALHETTELEMASTA, ALEX !

4. Moos. 32:13
    Ja Herran viha syttyi Israelia kohtaan, ja hän antoi heidän harhailla erämaassa neljäkymmentä vuotta, kunnes koko se sukupolvi hävisi, joka oli tehnyt sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä.

Kun tuonkin jakeen ylhäiseen yksinäisyyteensä repäisit, teit puolitotuudellasi Israelin Jumalasta valehtelijan !!! Ja entäs sitten jos vaikka Herra yhden sukupolven välistä hylkäisikin? Mutta kun ei. Moosekselle säästettiin alkuperäisistä vain Joosua ja Kaaleb, ei lailnkuuliaisuudesta, vaan TOIMIVAN USKONSA TÄHDEN, uskonkuuliaisuudesta.

Nuo huippuvakoojathan olivat valmiita tappamaan melkein jättiläiskokoiset kanaanilaiset pois tieltä, jotta Palestiinasta tulisi Israel. Muut vakoojat tutisivat pelosta. Lakimies Mooseskaan ei kelvannut Israelin maaperälle, vuorelta toki sai katsella sinne. Mooses kun tuomitsi kansaa, vaikka olisi pitänyt valaa USKOA.

TULEVAISUUDEN ISRAEL

Jesaja 62:3
    Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä.
    4
    Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi",
    sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.
    5
    Sillä niinkuin nuori mies ottaa neitsyen avioksi, niin sinun lapsesi ottavat sinut omaksensa; ja niinkuin ylkä iloitsee morsiamesta, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta.

Jeremia 16:14
    Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
    15
    vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
    (Jakeet toistuvat 23. luvussa)

PAKANOILLE (meille) TIEDOKSI

Sak. 14:16
    Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Sak. 14:18
    Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

Sak. 14:19
    Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

Antti
  3. Hei, jari ja kaikki ! jari kirjoitti:

## Ortoreksia on syömishäiriö jossa ihmisen koko elämää hallitsee syömiseen liittyvät asiat. Ruoasta tulee pakkomielteen omainen asia jolloin ihmisen ajatukset keskittyvät pääasiassa ruokaan. ##

Niinpä. Autuas se, joka kiittelee. "Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras"

HERRA PYHITTÄÄ - HYVÄKIN ON PAHAA ILMAN SITÄ

1.Tim.4:4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;

Room. 14:14
    Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Mark. 7:19
    Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

USKOVAIN ON OSATTAVA JOUSTAA TOTTUMUKSISTA TOISEN SEURASSA

1. Kor. 8:13
    Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni, en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.

8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan;
    jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.
    9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne
    koidu heikoille loukkaukseksi.

12 Mutta kun te näin teette syntiä veljiä vastaan ja haavoitatte heidän heikkoa omaatuntoaan, niin teette syntiä Kristusta vastaan.

Voimme siis laittaa rajoituksia vain itsellemme ja meidän suorastaan täytyy niitä laittaa, kun tiedämme olevamme toisenlaisen vakaumuksen omaavan uskovan seurassa.

Terveydellisistä syistä voi hyväkin olla syömättä lihaa, ainakaan kovin paljon.
    Mutta hengellinen asia se ei ole pienimmässäkään määrin UUDESSA LIITOSSA.
    Juuri siksi Paavali asiaan puuttuu, kun vanhaaliittoa ei osattu erottaa uudesta.
  4. Nimim. "Ei sekaannusta" antaisi yhdessä ja samassa kokouksessa vain kahden tahi kolmen puhua kielillä julkisesti. ja - yksi kerrallaan. Se on suoraan Raamatusta, seurakuntaopista.
    Paavali jatkaa haastavasti, että JONKUN PITÄÄ MYÖS SELITTÄÄ SE PUHE. Muutoin se on puhekokouksessa hyödytöntä.

Vaihtoehdoksi, ilman kielilläpuhumista selityksineen jää:
    profetoiminen tai tiedon sanat taikka viisauden sanat

SAMOIN profetoimisesta Paavali opettaa, että vain muutama profetoikoot, vaikka kaikki saattaisivatkin profetoida. Tässäkin hän vetoaa järjestyksen säilymiseen.
    Sinänsä profetoimisesta ja kielilläpuhumista, selittämistä ja profetoimista tuo pakanain apostoli kehottaa hartaasti harjoittamaan ja varoittaa estelemästä.
    Onhan kielilläpuhuminen ja profetiat tärkeitä elementtejä rukouskokouksessa ja yksityisessä rukoushetkessä.

ALEX.KASI ihmettelee helluntailaisten kielilläpuhumista ja profeetallisuutta.
    Kuitenkin helluntai-ihme on välttämätön srk:lle., enkä tarkoita pelkkää puhaltamista ( Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.) "Kun Pyhä Henki tulee teihin . . . "

Pekka Sartolaa tässä linkissä http://www.evankeliumi.net/jutut/synnytyskipuja.html
    Hän ei ole profeetta, mutta hän osaa selittää profetioita ja tulevaisuutta, tätäkin hetkeä ja mennyttä. Jos alex olet epäluuloinen "hihhulien" suhteen, ota onkeesi, mitä Pekka-veli hengellisen päättelyn avulla tietää.

PYHÄ HENKI ON TÄRKEÄ SINETTI !

1.kOR.12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

1.Kor.14:
    24 Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
    25 hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.

Antti
  5. En mä toistaiseksi edes yritä sivustoa mitenkään muokkailla ja materiaalia laitoin ihan vaan kokeeksi, että olisi alkusysäys. En vielä tiedä, kumpaako joskus enempi kehittelisi, wordpressia vaiko bloggeria. Satuin vain huomaamaan, että olin joskus taannoin blogspotin perustanut.

Sinun sivustosi on tyylikäs, melko selkeäkin ja mahtavat kuvitukset. Tekstistä käy hillitysti ja asiallisesti ilmi vakaumuksesi ja miksi se on niinkuin on. Kyllä suosittelisin adv.palstalaisia käymään hotellissasi ja paneutumaan sen antimiin. Paljon näyttää kävijöitä laskurin mukaan olleenkin jo. En havainnut, että siellä voisi kommentoida tai tykätä, mutta voihan pakottavan tarpeen osuessa meilata sinulle kaiketi kuka vain vaiko ainoastaan jäsenet. Toivon, että useat asialliset adv.palstalaiset liittyisivät sivustosi jäseniksi, on se sen arvoinen. On monipuolinenkin.

" rullaavaa keskustelua kaikki mitä sinne kirjoitetaan vai jotakin muuta." -
    Tuohon mun pitää lähiaikoina paneutua omalla sivustollani.

KIITOs TÄSTÄKIN VINKISTÄ:
    " menet sinne "ulkoasu" ja klikkaat "tagjet" niin voit kelata sellaisia ominaisuuksia mitä voit lisätä. Niitä ei taritse pelätä, ne ei syö, ne voi poistaa helposti ja siirtää sivulla haluttuun paikkaan."

Antti
  6. Jari, en onnistunut julkaisemaan kommenttia hotellisivustoosi (aihe 666), joten tässä se:
    Hei, Jari! Siistit ja kiintoisat sivut sulla! Todella antaumuksella tehdyt selvästikin. Minä en osaa enkä hitaana ehtisikään tuonkaltaista taidetta tehdä. Tuoreesta pedon valtakuntaa koskevasta blogista poimin tiivistyksen . . .

## hengellinen keskiaika" kesti 100 luvulta aina 1500-1800 luvuille saakka.
    Voimallinen Jeesus missio ja puhtaan evankeliumin vaikuttimet syntyivät uskonpuhdistuksen ja kirjapainotaidon myötä 1400-1800 luvuilla. Raamattu saatiin kansalle. Raamatun tutkimisen Jeesus adventti missio into synnytti hengellisiä liikkeitä ympäri maailman.
    -----------------------------------------------------
    Pyhittyminen uskossa on elämän ehto. Pyhitys Kristukselle ei merkitse eristäytymistä, vaan pyhityksen merkitys on että ihminen elää kaikissa toimissaan huomioiden että on Jumalan pyhien arvojen kanssa sovussa.
    -----------------------------------------------------
    Ilmestyskirjan ”peto” ei ole kukaan yksityinen henkilö! Kukaan ei synny pedoksi valmiiksi tuomittuna." ## (jari)
    ================
    Noin kristillinen aikakäyrä on nähtävä, kyllä.
    Mutta siinä on keskustelun paikka, pedossa. Käsittääkseni on peto, jolle suodaan petovaltakunta.
    Juudas Iskariot, se ei-galilealainen, tosin oli ainoa, jonka Jeesus mainitsi olevan jo ennalta tuomittu. Kuitenkin kuuskuuskutosen kerrotaan, profeetoissa, joutuvan surman suuhun tietyllä alueella Israelissa, komentotelttansa liepeillä, ei ihmisen toimesta. Dan 11:45 :

"Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta."

Tuo tyyppi yhdistetään yleisesti Antiokhos IV Epifanesiin ja menneisyyteen, mutta Epifanes IV kuoli kotonaan Syyriassa valmistellessaan seuraavaa sotaansa. Minä näkisin, että Dan 11. luku todellakin kuvaa viimeistä petoa, 666

Antti
  7. ## Että ei vain olisi Antti itse kirjoittanut välihuomautuksen "PYH PYH" nimissä? ##

Enpä soisi kenenkään joutuvan helvettiin, josta mm. Aimo Helminen totesi radio Deissä, että se on kuuma paikka. Joten unohtakaamme helvetti ja tanssikaamme Herralle. Tuskin kukaan oikeesti on sitä vastaan.

http://www.karmel.fi/blogit/petri/tanssien-sis-lle-kirjoituksiin

Kaikki - paitsi ylistystanssi ja profetoiminen - on turhaa! Kun halutaan uudistua.

1. Kor. 14:39
    Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
    1.Kor.12:31
    Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien. (tie=rakkaus)
    1. Kor. 12:28
    Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Älkäämme langetko tällaiseen vähättelyyn ja halveksuntaan . . .

1. Aik. 15:29
    Kun Herran liitonarkki tuli Daavidin kaupunkiin, katseli Miikal, Saulin tytär, ikkunasta, ja nähdessään kuningas Daavidin hyppivän ja karkeloivan halveksi hän häntä sydämessään.
    2.Sam.6:
    20 Mutta kun Daavid palasi takaisin tervehtimään perhettänsä, meni Miikal, Saulin tytär, ulos Daavidia vastaan ja sanoi: "Kuinka arvokkaana onkaan Israelin kuningas nyt esiintynyt, kun on tänä päivänä paljastanut itsensä palvelijainsa palvelijattarien silmien edessä, niinkuin kevytmielinen ihminen paljastautuu!"
    21 Niin Daavid sanoi Miikalille: "Herran edessä, joka on valinnut minut, sivu sinun isäsi ja koko hänen sukunsa, ja asettanut minut Herran kansan, Israelin, ruhtinaaksi-Herran edessä minä karkeloin;
    22 ja tähänkin minä pidän itseni liian vähäisenä ja olen omissa silmissäni halpa; mutta ne palvelijattaret, joista sinä puhuit, tulevat minua kunnioittamaan".
    23 Ja Miikal, Saulin tytär, ei saanut lasta kuolinpäiväänsä asti.

Vaimot, iloitkaa yhdessä miehenne kanssa, kun hän tanssii Herralle! Semmoinen mies on Herran lahja.
  8. Lisäys . . .
    Toivonlinnassa juuri toteuttivat / toteuttavat YLISTYSTANSSIKURSSIN. Ei se minulle mikään yllätys ollut, mutta iloitsen Herrassa, että adventistit tässäkin asiassa ovat tekojen linjalla. Valitettavasti en ollut tilaisuudessa osallistua.

Job 21:11

Hänen lapsensa juoksevat vapaina kuin karitsat, nuoret hyppivät ja tanssivat riemuissaan,
    Ps. 87:7

Ja kaikki tanssivat ja laulavat: "Sinussa ovat minun lähteeni!" [Jes. 12:3; Jer. 31:12]
    Ps. 149:3

ylistäkööt tanssien hänen nimeään, soittakoot hänen kiitostaan rummuin ja harpuin! [2. Moos. 15:20; 2. Sam. 6:14; Ps. 68:26]
    Ps. 150:4

Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen!