Adventtiseurakunta uskoo, että sanoma Laodikean seurakunnalle Ilm.3:14-22 koskee adventtiseurakuntaa. Kysyisinkin nyt, että miksi adventtiseurakunta on?
a) viheliäinen, kurja ja köyhä
b) sokea
c) alaston
Toivoisin vastausta nimenomaan joltain pastorilta, ja pyydän hartaasti, ettei benedi tai jokin muu herjaaja vastaisi tähän viestiin, koska ne litaniat on kuultu jo moneen kertaan.
Kysymys adventtiseurakunnan pastoreille
37
157
Vastaukset
- valkoinenkeppi.
Éihän sitä ex-adventisti/bendei-nainen tarvitse omaan kirjoitukseensa vastata. Näkeehän tuon sokea lyytikin, kenen kirjoitus.
- ex-adventisti
No kenen mielestäsi?
- ex-adventisti
Kysymys ei ollut tarkoitettu herjaksi, vaan aivan vakavasti otettavaksi, koska mielestäni se on adventtiseurakunnan kohtalonkysymys.
Jos adventtiseurakunta itse uskoo, että Laodikean sanoma on kohdistettu sille ja Jeesus sanoo seurakunnalle: "ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ OLET...", niin olisin todella kiinnostunut tietämään, eikö seurakunnasta todellakaan löydy yhtään ainoata seurakunnan paimenta tai työntekijää, joka tiedostaisi seurakunnan todellisen tilan!
Nämäkin keskustelupalstat ovat täynnä katkeria, entisiä adventisteja, jotka kylläkin varmaan ovat tämän asian tiedostaneet ja siksi voisikin olla todella terapeuttista, jos yksikin seurakunnan työntekijä tai seurakuntalainen voisi tämän asian myöntää eikä etsiä koko ajan puolusteluja seurakunnan toiminnalle. Eikä pelkästään myöntää asioiden oikeata laitaa, vaan pohtia myös, mistä se johtuu, koska parannusta ei voi tehdä, jos ei tiedä, mistä asiasta parannusta pitäisi tehdä.
Ja lisättäköön tähän vielä se, että itse en ole katkera, vaikka olenkin entinen seurakuntalainen, vaan olen paremminkin erittäin HUOLISSANI seurakunnan tilasta, koska se näyttää olevan täydessä unessa, kun tämä maailma on menossa tuhoaan kohti. Eikö olisi jo aika herätä ja ottaa sen lampun lisäksi siihen myös öljyä, koska pelkän lampun avulla ei perille mennä ja viime kädessä seurakunnan paimenet ovat vastuussa siitä, jos eivät seurakuntaa herättele.
Jäänkin siis toiveikkaana odottelemaan, että edes joku rohkenisi vastata tähän kysymykseeni... Ja edelleen pyydän, että herjaajat pysyisivät tästä viestiketjusta erossa. Minä en halveksi adventisteja, vaan pidän heitä, samoin kuin muitakin kristittyjä, sisarina ja veljinäni. Opillisesti olen myös lähinnä adventisteja ja kunnioitan Jumalan lakia enkä usko sielun kuolemattomuuteen jne. Mutta en usko, että pelastukseni riippuu adventtiseurakunnan jäsenyydestä, ja siksi en koe mitään tarvetta liittyä siihen. - pyh!
ex-adventisti kirjoitti:
Kysymys ei ollut tarkoitettu herjaksi, vaan aivan vakavasti otettavaksi, koska mielestäni se on adventtiseurakunnan kohtalonkysymys.
Jos adventtiseurakunta itse uskoo, että Laodikean sanoma on kohdistettu sille ja Jeesus sanoo seurakunnalle: "ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ OLET...", niin olisin todella kiinnostunut tietämään, eikö seurakunnasta todellakaan löydy yhtään ainoata seurakunnan paimenta tai työntekijää, joka tiedostaisi seurakunnan todellisen tilan!
Nämäkin keskustelupalstat ovat täynnä katkeria, entisiä adventisteja, jotka kylläkin varmaan ovat tämän asian tiedostaneet ja siksi voisikin olla todella terapeuttista, jos yksikin seurakunnan työntekijä tai seurakuntalainen voisi tämän asian myöntää eikä etsiä koko ajan puolusteluja seurakunnan toiminnalle. Eikä pelkästään myöntää asioiden oikeata laitaa, vaan pohtia myös, mistä se johtuu, koska parannusta ei voi tehdä, jos ei tiedä, mistä asiasta parannusta pitäisi tehdä.
Ja lisättäköön tähän vielä se, että itse en ole katkera, vaikka olenkin entinen seurakuntalainen, vaan olen paremminkin erittäin HUOLISSANI seurakunnan tilasta, koska se näyttää olevan täydessä unessa, kun tämä maailma on menossa tuhoaan kohti. Eikö olisi jo aika herätä ja ottaa sen lampun lisäksi siihen myös öljyä, koska pelkän lampun avulla ei perille mennä ja viime kädessä seurakunnan paimenet ovat vastuussa siitä, jos eivät seurakuntaa herättele.
Jäänkin siis toiveikkaana odottelemaan, että edes joku rohkenisi vastata tähän kysymykseeni... Ja edelleen pyydän, että herjaajat pysyisivät tästä viestiketjusta erossa. Minä en halveksi adventisteja, vaan pidän heitä, samoin kuin muitakin kristittyjä, sisarina ja veljinäni. Opillisesti olen myös lähinnä adventisteja ja kunnioitan Jumalan lakia enkä usko sielun kuolemattomuuteen jne. Mutta en usko, että pelastukseni riippuu adventtiseurakunnan jäsenyydestä, ja siksi en koe mitään tarvetta liittyä siihen.Lue alta.
- pyh!
Ei muuten usko. Adventistipastorien mukaan tuo on kuvaus koko kristikunnasta.
- ex-adventisti
No eikö adventtiseurakuntakin kuulu siihen vai löytyykö jostain Raamatusta jokin muu erityinen sanoma lopunajan puhtaalle jäännösseurakunnalle?
- pyh!
ex-adventisti kirjoitti:
No eikö adventtiseurakuntakin kuulu siihen vai löytyykö jostain Raamatusta jokin muu erityinen sanoma lopunajan puhtaalle jäännösseurakunnalle?
Ei se mene noin. Koska kyse on koko kristikunnasta, se kohdentuu lopulta yksilöihin. Osa on, osa ei.
- ex-adventisti
pyh! kirjoitti:
Ei se mene noin. Koska kyse on koko kristikunnasta, se kohdentuu lopulta yksilöihin. Osa on, osa ei.
Hyvä pyh!, koska SINÄ ilmeisestikään et kuulu tähän viheliäisten, kurjien, köyhien, alastomien ja sokeiden joukkoon, niin tämä kysymys ei ole osoitettu sinulle, joten jätä vastaaminen niille, jotka ehkä näkevät siinä jotain aihetta, äläkä täytä tätä viestiketjua omilla kirjoituksillasi, koska sinun näkemyksesi on jo tullut selväksi. Sydämen sivistystä omaavana adventistina voit varmaan suostua tähän pyyntööni, joten kiitän sinua jo etukäteen tästä.
- kaikkea sitä lukee
pyh! kirjoitti:
Pyh se yrittää osata!
Jos tuo tarkoittaa koko kristikuntaa, niin sitä samaako se koskee tämäkin: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette joutuisi hänen ( koko kristikunnan ) synteihion osalliseksi!???
Pyh on myös sokea, ja alaston, köyhä ja kurja, eikö niin.. ja oikea nimeni ei ole benedi - pyh!
kaikkea sitä lukee kirjoitti:
Pyh se yrittää osata!
Jos tuo tarkoittaa koko kristikuntaa, niin sitä samaako se koskee tämäkin: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette joutuisi hänen ( koko kristikunnan ) synteihion osalliseksi!???
Pyh on myös sokea, ja alaston, köyhä ja kurja, eikö niin.. ja oikea nimeni ei ole benediNo etkös sinä tiedä, että adventtikirkossa juuri niin opetetaan, että koko kristikunta on lopulta se Babylon, josta pitää lähteä pois. Siis se osa kristikuntaa, joka luopuu oikeasta uskosta. Eihän kaikki ole uskossa, jotka väittävät kristittyjä olevansa.
- Totuutta kohden
Nimimerkki Pyh! on vain palstan räksyttäjä, joka ei ole uskovainen lainkaan. Hän on pelkkä palstan provoilija, sen osoittavat kiistatta jo hänen kirjoituksensakin:
"Ei se mene noin. Koska kyse on koko kristikunnasta, se kohdentuu lopulta yksilöihin. Osa on, osa ei."
Laodikean seurakunnasta oli kyse, eli siinä ei ollut kyse mistään yksilöistä, vaan KOKO SEURAKUNNASTA.
Tämä siitä syystä, että jos kuulut Laodikean seurakuntaan, hyväksyt sen toimintatavat ja tulet siis heidän harrastamiin synteihinsä osalliseksi.
Ylpeys on juuri sitä pilkkaa Pyhää Henkeä vastaan ja on siksi mitä kauhein synti ja se on adventismissakin perin tuttu asia.
"Meillä on kaikki totuus ja me olemme se oikea jäännös".
Tämä asenne jos mikä on Jumalan silmissä kauhistus.- pyh!
Höpönlöpön.
Lue Laodikean sanoma uudestaan. Kaikki nuo seurakunnat ovat kuvauksia koko kristikunnasta eri aikakausina.
Sinä se taidat se räksyttäjä olla. - pyh!
Sitä paitsi adventtiseurakunta ei ole väittänyt, että meillä on koko totuus.
Meillä on nykyinen totuus. - Adventisti
pyh! kirjoitti:
Meillä on nykyinen totuus.Provoilija räksyttäjä Pyh! ei ole adventisti, hänet on jo useaan otteeseen paljastettu valhettelijaksi.
Oikea ja aito adventisti ei käyttäydy kuten Pyh!.
Pyh! tarkoituksellisesti tahtoo antaa adventismista negatiivisen kuvan omilla kommenteillaan. - pyh!
Adventisti kirjoitti:
Provoilija räksyttäjä Pyh! ei ole adventisti, hänet on jo useaan otteeseen paljastettu valhettelijaksi.
Oikea ja aito adventisti ei käyttäydy kuten Pyh!.
Pyh! tarkoituksellisesti tahtoo antaa adventismista negatiivisen kuvan omilla kommenteillaan.Höpsis. Olen ollut adventisti jo kauan. Jos et tiennyt, niin adventtikirkon uranuurtajat puhuivat PRESENT TRUTH (nykyinen totuus) käsitteestä eikä ALL TRUTH (koko totuus) käsitteestä.
- ex-adventisti
pyh! kirjoitti:
Höpsis. Olen ollut adventisti jo kauan. Jos et tiennyt, niin adventtikirkon uranuurtajat puhuivat PRESENT TRUTH (nykyinen totuus) käsitteestä eikä ALL TRUTH (koko totuus) käsitteestä.
Jos adventtikirkon uranuurtajat puhuivat "nykyisestä totuudesta" (huom. 1800-luku), niin eikö Pyhä Henki ole valaissut adventtikansan polkua lainkaan sen jälkeen eikä mitään uutta valaistusta seurakunnalle enää voi tulla?
Eli istukaamme siis penseinä ja itsetyytyväisinä kirkkomme penkeissä haudaten ainoan talenttimme ja odottaen sitten, miten Herra tulemuksessaan tulee nostamaan meidät suureen kunniaan kaikkien jumalattomien Babylonialaisten edessä. Hyvä pyh!:kin tullaan varmaan nöyränä seurakunnan jäsenenä kohottamaan korkeaan asemaan tulevassa Jumalan valtakunnassa... - lipsumista
ex-adventisti kirjoitti:
Jos adventtikirkon uranuurtajat puhuivat "nykyisestä totuudesta" (huom. 1800-luku), niin eikö Pyhä Henki ole valaissut adventtikansan polkua lainkaan sen jälkeen eikä mitään uutta valaistusta seurakunnalle enää voi tulla?
Eli istukaamme siis penseinä ja itsetyytyväisinä kirkkomme penkeissä haudaten ainoan talenttimme ja odottaen sitten, miten Herra tulemuksessaan tulee nostamaan meidät suureen kunniaan kaikkien jumalattomien Babylonialaisten edessä. Hyvä pyh!:kin tullaan varmaan nöyränä seurakunnan jäsenenä kohottamaan korkeaan asemaan tulevassa Jumalan valtakunnassa...Kyllä Adventtikirkon "nykyinen totuus" on muuttunut ja muuttuu koko ajan liberaalisempaan ja ekumeenisempaan suuntaan sitten 1800-luvun. Onko asialla sitten Pyhä Henki vaiko paha henki?
- Tässä uusi oppi
pyh! kirjoitti:
Höpsis. Olen ollut adventisti jo kauan. Jos et tiennyt, niin adventtikirkon uranuurtajat puhuivat PRESENT TRUTH (nykyinen totuus) käsitteestä eikä ALL TRUTH (koko totuus) käsitteestä.
Jos olet ollut kauan adventisti, niin kerro, Pyh.. " Lähtekää siitä ulos te minun kansani...
Yritätkö sepittää että , niitä jotka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon , on mukjamas Katolisessa kirkossa ja luterilaisuudessa??
Eli yrität huijaten kertoa, että noissa kirkkokunnissa on todellisia Jumalan lapsia, ja heidän on tultava adventtikirkkoon sieltä... koska se on rauhantyyssija??
Milloinkas Katolisessa kirkossa on Jumalan kansaa ollut... Jumalan kansa kun pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon!!!
Voi siun Raamatun selittelyä Pyh! - pyh!
Tässä uusi oppi kirjoitti:
Jos olet ollut kauan adventisti, niin kerro, Pyh.. " Lähtekää siitä ulos te minun kansani...
Yritätkö sepittää että , niitä jotka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon , on mukjamas Katolisessa kirkossa ja luterilaisuudessa??
Eli yrität huijaten kertoa, että noissa kirkkokunnissa on todellisia Jumalan lapsia, ja heidän on tultava adventtikirkkoon sieltä... koska se on rauhantyyssija??
Milloinkas Katolisessa kirkossa on Jumalan kansaa ollut... Jumalan kansa kun pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon!!!
Voi siun Raamatun selittelyä Pyh!Et sitten ole lukenut, mitä Ellen White kirjoittaa? Hän sanoi ihan suoraan, että kaikissa kirkoissa on oikeita Jumalan lapsia, jopa katolisessa kirkossa.
- pyh!
ex-adventisti kirjoitti:
Eli istukaamme siis penseinä ja itsetyytyväisinä kirkkomme penkeissä haudaten ainoan talenttimme ja odottaen sitten, miten Herra tulemuksessaan tulee nostamaan meidät suureen kunniaan kaikkien jumalattomien Babylonialaisten edessä. Hyvä pyh!:kin tullaan varmaan nöyränä seurakunnan jäsenenä kohottamaan korkeaan asemaan tulevassa Jumalan valtakunnassa...Väitinkö muka tuollaista?
- Anna tiesi H:lle
lipsumista kirjoitti:
Kyllä Adventtikirkon "nykyinen totuus" on muuttunut ja muuttuu koko ajan liberaalisempaan ja ekumeenisempaan suuntaan sitten 1800-luvun. Onko asialla sitten Pyhä Henki vaiko paha henki?
Kaariman Raimo oli kertonut mun kaverille että suuri luopumus on alkanut etelästä ja valuu koko ajan pohjoista kohti...
Pelin henki! ? - vaan meistä
pyh! kirjoitti:
Et sitten ole lukenut, mitä Ellen White kirjoittaa? Hän sanoi ihan suoraan, että kaikissa kirkoissa on oikeita Jumalan lapsia, jopa katolisessa kirkossa.
Tiedän, tiedän kaiken tuon!
Mutta eipä Ilm 18: 23 kuvaus ole katolisuudesta kotoisin! - Mutta kun ..........
Tässä uusi oppi kirjoitti:
Voi siun Raamatun selittelyä Pyh!Miksi tuollaista riitelyä ja vian hakemista? Pyh on ihan oikeassa siinä että Jumalalle otollisia on muuallakin kuin Adventtikirkossa ja sen toteaminen ei ole väärin - vaan oikein. Ensiksilkn ei olisi oikein samaistaa kirkkojen oppeja ja ihmisiä eri kirkoissa ja sitäpaitsi meille on ihmisten tuomitseminen on kiellettyä (se on Jumalan Pojan tehtävä - sillä vain hän on oikeudenmukainen Tuomari ja yhtään väärää tuomiota ei tule koska se vesittäisi koko Raamatun).
- timppanen6
pyh! kirjoitti:
Meillä on nykyinen totuus.heippa vaan timo.
- Totuus on tämä
Pyh! on vain palstan provoilija.
Hän ei ole adventisti lainkaan.
Hän tietää uskovaisuudesta yhtä vähän kuin sika tietää kullan pörssiarvosta.- pyh!
Herjaa mitä herjaat. Minä pysyn adventistina.
- ex-adventisti
pyh! kirjoitti:
Herjaa mitä herjaat. Minä pysyn adventistina.
Voi miten masentavaa sanailua... Jeesuksen todistus lopunajan kristikunnasta pitää totisesti paikkansa.
Huomaa, että sanoma on tarkoitettu koko lopunajan seurakunnalle: "näin sanoo hän (siis Jeesus), joka... käyskentelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä" Ilm.2:2.
Adventtiseurakuntakin kuuluu siis tähän joukkoon vai käyskenteleekö Jeesus vain muiden lampunjalkojen eli vain muiden lopunajan seurakuntien keskellä?
Ja Jeesuksen todistus seurakunnasta (myös adventtiseurakunnasta) kuuluu: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, OLEN MINÄ OKSENTAVA SINUT SUUSTANI ULOS" Ilm.3:15,16
Jokainen, jolla on ollut vatsatautia, tietää, millainen olo on, kun on niin pahoinvoiva, että pitää oksentaa. Ja tämä on Jeesuksen todistus meistä!
Ja mistähän syystä?
"Sillä sinä sanot: MINÄ OLEN RIKAS,minä olen rikastunut, ENKÄ MITÄÄN TARVITSE; ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston" Ilm.3:17
Ollaan yhtä omahyväisiä ja farisealaisia kuin Jeesuksen ajan juutalaiset, jotka odottivat Messiasta, kuningasta, joka tulee korottamaan HEIDÄT korkealle arvoasteikossa kaikkien saastaisten pakanoiden ja samarialaisten yläpuolelle.
Kolmen enkelin sanomakin kuulostaa adventistien suussa tältä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa kunnia ADVENTTISEURAKUNNALLE, sillä se on ainoa seurakunta, joka ymmärtää lopunajan totuuden ja pitää kaikki Jumalan käskyt
(mitä nyt tälläkin palstalla rikotaan "älä tapa "-käskyä, kun nimitellään kaikkia lähimmäisiä ties millä haukkumasanoilla, joihin eivät tavalliset sivistyneet jumalattomatkaan sorru...)
Olisiko aiheellista alkaa itsekunkin miettiä, missä vika... Ja mitä puuhailevat seurakunnan paimenet? Eikö heidänkään lampuissaan ole öljyä? - pyh!
ex-adventisti kirjoitti:
Voi miten masentavaa sanailua... Jeesuksen todistus lopunajan kristikunnasta pitää totisesti paikkansa.
Huomaa, että sanoma on tarkoitettu koko lopunajan seurakunnalle: "näin sanoo hän (siis Jeesus), joka... käyskentelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä" Ilm.2:2.
Adventtiseurakuntakin kuuluu siis tähän joukkoon vai käyskenteleekö Jeesus vain muiden lampunjalkojen eli vain muiden lopunajan seurakuntien keskellä?
Ja Jeesuksen todistus seurakunnasta (myös adventtiseurakunnasta) kuuluu: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, OLEN MINÄ OKSENTAVA SINUT SUUSTANI ULOS" Ilm.3:15,16
Jokainen, jolla on ollut vatsatautia, tietää, millainen olo on, kun on niin pahoinvoiva, että pitää oksentaa. Ja tämä on Jeesuksen todistus meistä!
Ja mistähän syystä?
"Sillä sinä sanot: MINÄ OLEN RIKAS,minä olen rikastunut, ENKÄ MITÄÄN TARVITSE; ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston" Ilm.3:17
Ollaan yhtä omahyväisiä ja farisealaisia kuin Jeesuksen ajan juutalaiset, jotka odottivat Messiasta, kuningasta, joka tulee korottamaan HEIDÄT korkealle arvoasteikossa kaikkien saastaisten pakanoiden ja samarialaisten yläpuolelle.
Kolmen enkelin sanomakin kuulostaa adventistien suussa tältä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa kunnia ADVENTTISEURAKUNNALLE, sillä se on ainoa seurakunta, joka ymmärtää lopunajan totuuden ja pitää kaikki Jumalan käskyt
(mitä nyt tälläkin palstalla rikotaan "älä tapa "-käskyä, kun nimitellään kaikkia lähimmäisiä ties millä haukkumasanoilla, joihin eivät tavalliset sivistyneet jumalattomatkaan sorru...)
Olisiko aiheellista alkaa itsekunkin miettiä, missä vika... Ja mitä puuhailevat seurakunnan paimenet? Eikö heidänkään lampuissaan ole öljyä?Jep. Olet siis samanlainen herjaaja ja adventtikirkon vihaaja kuin kaikki nämä muutkin. Voi voi taas kerran. Ei se niin ole, että kaikki adventistit ovat automaattisesti poisoksennettavia, kuten nyt väität.
- ex-adventisti
pyh! kirjoitti:
Jep. Olet siis samanlainen herjaaja ja adventtikirkon vihaaja kuin kaikki nämä muutkin. Voi voi taas kerran. Ei se niin ole, että kaikki adventistit ovat automaattisesti poisoksennettavia, kuten nyt väität.
En ole adventtikirkon vihaaja, koska jos olisin, niin en viitsisi nähdä vaivaa ja yrittää herätellä ihmisiä näkemään seurakunnan tilaa. Päinvastoin, tuntuu masentavalta, että seurakunta, jonka oppeihin minäkin suurelta osin uskon, on niin penseässä ja omahyväisessä tilassa, ettei sinne halua edes kutsua tai viedä ketään.
Jeesushan kehoittaa SEURAKUNTAA ostamaan ITSELTÄÄN (siis JEESUKSELTA) kultaa, tulessa puhdistettua, jotta se rikastuisi, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisi, ja silmävoidetta, jotta todella näkisi. Mieti, mitä ne tarkoittavat? Mitä on tulessa puhdistettu kulta, valkeat vaatteet ja silmävoide? Kerropa minulle ja kerro, miten ne toteutuvat seurakunnan toiminnassa.
Enkä ole missään väittänyt, että kaikki adventistit ovat pois oksennettavia, vaan ainoastaan omasta mielestään "rikkaat", jotka eivät mitään tarvitse. Ne, jotka kuvittelevat, että kun heillä on lamppu niin se palaa ilman öljyä. Niille, jotka ymmärtävät oman viheliäisyytensä, sanotaan: " kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaana, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus" Ilm.3:19.
Jeesus seisoo ovella ja kolkuttaa...sinun ja minunkin ovellani. Pelkäänpä vain, että ei enää kovin kauan!
Laodikean seurakunnalle sanotaan, että JEESUS ON OKSENTAVA SEN (siis seurakunnan) SUUSTAAN ULOS. Miten käy silloin sinun uskosi, jos se lepää seurakunnan varassa? Onko lampussasi öljyä niin paljon, että uskosi tulee kestämään ilman seurakunnan "kainalosauvoja". Sen vuoksi en katso tarpeelliseksi enää liittyä seurakuntaan, koska sen varaan ei mitään voi laskea. Se tullaan oksentamaan ulos. Siinä ovat sitten viisaat ja tyhmät neitsyet lamppujensa kanssa - toisilla on öljyä, toisilla ei. Itse ainakin haluaisin kuulua siihen ensin mainittuun ryhmään. ex-adventisti kirjoitti:
En ole adventtikirkon vihaaja, koska jos olisin, niin en viitsisi nähdä vaivaa ja yrittää herätellä ihmisiä näkemään seurakunnan tilaa. Päinvastoin, tuntuu masentavalta, että seurakunta, jonka oppeihin minäkin suurelta osin uskon, on niin penseässä ja omahyväisessä tilassa, ettei sinne halua edes kutsua tai viedä ketään.
Jeesushan kehoittaa SEURAKUNTAA ostamaan ITSELTÄÄN (siis JEESUKSELTA) kultaa, tulessa puhdistettua, jotta se rikastuisi, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisi, ja silmävoidetta, jotta todella näkisi. Mieti, mitä ne tarkoittavat? Mitä on tulessa puhdistettu kulta, valkeat vaatteet ja silmävoide? Kerropa minulle ja kerro, miten ne toteutuvat seurakunnan toiminnassa.
Enkä ole missään väittänyt, että kaikki adventistit ovat pois oksennettavia, vaan ainoastaan omasta mielestään "rikkaat", jotka eivät mitään tarvitse. Ne, jotka kuvittelevat, että kun heillä on lamppu niin se palaa ilman öljyä. Niille, jotka ymmärtävät oman viheliäisyytensä, sanotaan: " kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaana, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus" Ilm.3:19.
Jeesus seisoo ovella ja kolkuttaa...sinun ja minunkin ovellani. Pelkäänpä vain, että ei enää kovin kauan!
Laodikean seurakunnalle sanotaan, että JEESUS ON OKSENTAVA SEN (siis seurakunnan) SUUSTAAN ULOS. Miten käy silloin sinun uskosi, jos se lepää seurakunnan varassa? Onko lampussasi öljyä niin paljon, että uskosi tulee kestämään ilman seurakunnan "kainalosauvoja". Sen vuoksi en katso tarpeelliseksi enää liittyä seurakuntaan, koska sen varaan ei mitään voi laskea. Se tullaan oksentamaan ulos. Siinä ovat sitten viisaat ja tyhmät neitsyet lamppujensa kanssa - toisilla on öljyä, toisilla ei. Itse ainakin haluaisin kuulua siihen ensin mainittuun ryhmään.Toteaisin, että kaikki adventtiseurakunnat eivä ole samanlaisia. Seurakunnilla on huomattaviakin eroja keskenään. Siksi kaikkien kategorisoiminen yhden tai kahden perusteella ei ole kovin rakentavaa kritiikkiä.
TimoFlink kirjoitti:
Toteaisin, että kaikki adventtiseurakunnat eivä ole samanlaisia. Seurakunnilla on huomattaviakin eroja keskenään. Siksi kaikkien kategorisoiminen yhden tai kahden perusteella ei ole kovin rakentavaa kritiikkiä.
Hei !
Kysymys Sinulle: Täällä: >>>>
>>>>> http://keskustelu.suomi24.fi/node/11236417
Mielenkiintoinen, että vastaa huolella !
yst. t. http://jarinhotelli.blogspot.com
- hirveäoppi pyh
Ex adventisti vihaa oksennusta, ja se on hänen oikeutensa.
Jos ja kun pyh opettaa " tähän asti Herra on auttanut meitä 1 Sam 7: 12..ja auttaa loppuun asti.
Niin ei Herra Jeesus, Jumalamme , auta meitä tekemään, ostamaan jne. epäjumalankuvia, eikä kiinnittämään niitä seinillemme että ilomme olisi täydellinen ja tulisi täydelliseksi Joh 14: 27; 15: 11
Eikä Herramme auta meitä tunkettelemaan taloihin , ja himoitsemaan toisen muijaa omakseen, sekä puhumaan tälle Jumalan lakia vastaan, sillä " tyhmyys on nainen" snl 9: 12
Toivottaako Jeesus lunastetut tervetulleeksi Taivaan kotiin, toisen puoliso käsipuolessa?? Pyh ehkä sanoo: " Tulkaa minun Isäni siunaamat ja omistakaa se valtakunta....., ja ottakaa epäjumalat ja toisten puolisot mukaanne.. " Kaikille tilaa on" ..(laulu)
Eli jos voitat omaksesi toisten vaimon, niin menettääkö tällainen kristitty sielunsa?
Vai lunastetaanko hänet, hänen synneissään! Kysyn vaan! - advari aina oikeassa
Ei adventisti mitään parannusta tarvitse, vaan kaikki muut hänen ympärillään tarvitsevat, myös toinen adventisti on toisen adventistin mielestä kauhea ja vastenmielinen ihminen, joka vain näyttelee pyhää.
Adventistilla on kaikki maailman totuus USA:sta, jonka seurakunnan pastori on hänelle ilmoittanut ja siksi adventisti on aina oikeassa ja muut väärässä.- deflet
Adventtikirkko on niin kuin muutkin uskonsuunnat.
Aikasa oppia julistaa, uutta väkeä ei sitoudu kun on niin kahjua julistusta maailman lopusta.
Kirkko näivettyy luonnollisella tavalla pois, kuten sen kuuluukin.
Tämän olen nähnyt.
Kiinniostaa mitä tapahtuu rakennusmassalle, jota kirkko hallinnoi.
Kenelle viime kädessä rahat jäävät?
Piirikunnat saavat osansa, loppu menee eteenpäin.
- Hyvin hoidettu.
Kilvan jakavat jo maallista mammonaa, jota adventtikirkko on ahneuksissaan ajan saatossa haalinut herkköuskoisia muiluttaen ja hyväksi käyttäen.
Kohtahan se "pesä" on putsattu ja putsaajat menneet veroparatiiseihin nauttimaan makeaa elämää tekemättä mitään. a) viheliäinen, kurja ja köyhä
b) sokea
c) alaston
Toivottavasti sinäkin koet itsesi tuollaiseksi lopunajan laodikealaiseksi,
sillä muutoin et näe tarvetta pelastukseen!
Adventistit ovat varsin tietoisia muutostarpeesta ainakin täällä varsinaisessa Suomessa! Ovat muiden kuolevaisten mukana, kristittyjen yhteisessä veneessä -
http://www.koemuutos.fi/
http://www.facebook.com/Mahdollisuusmuutokseen
http://www.verkosto.net/?sid=923
http://www.koemuutos.fi/mediatapahtumassa-tilattiin-10-234-kirjaa-ja-ladattiin-yli-60-000-muutostarinaa/
Risti on rakas adventisteillekin, sillä he tietävät, että: ensin risti, sitten kruunu :
http://turku.adventtikirkko.fi/Kokoussarja_2011_2.html- ex-adventisti
AnttiVKantolalle
Koen kyllä, jos kysymys oli tarkoitettu minulle.
Viheliäinen, kurja, köyhä ja alaston olen kyllä totisesti omassa itsessäni - ei ole kyllä tuotavana yhtään mitään omia "ansioita" Herran eteen, mutta olen epätoivoissani ehkä alkanut hieman saada näkökykyä ja sen vuoksi olenkin halunnut herätellä keskustelua Laodikean sanomasta, koska kyllä se on tarkoitettu meille vakavasti otettavaksi, jos kerran uskomme, että se on lopunajan kristityille tarkoitettu. Ei sitä turhaan ole meille annettu.
Masentavaa kuitenkin huomata, että kukaan ei tähän halua vastata eikä edes vakavasti miettiä koko asiaa - tai ehkä sitten todellakin on niin kuin siinä sanotaan "etkä tiedä, että juuri sinä olet.... Joten antaa sitten olla. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961525- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632