antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
KUULIAISUUS
KUULIAISUUS ON USKOMISTA Room. 1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuulia174Sapattiuskoista propagandaa joka päivälle - tilaa heti!
Jos tosissasi tahdot olla yhden asian ihminen - sapattivouhotuksen - tilaa heidän päivittäinen opetuksensa. Tässä se on174Uskontunnustukseni
APOSTOLINEN USKONTUNNUSTUKSENI Room 7:7-25 LAKI JA SYNTI ONKO LAKI SYNTIÄ? 7 Mitä meidän on siis sanottava?474Vain VIHELIÄINEN tunnustaa lain !
ROOM. 7. -- http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 7:1&rnd=1302813527314 Room. 7:16674Taivaan vastatuli helvetin liekeille
JESEUSKO VAIN JUUTALAISIA VARTEN ? Joku perusteli väittämänsä, että Jeesus puhuisi vai juutalaisille - perusteli sen tä2774Päivän Sana
Päivän evankeliumisana (epistola) kirkoissa tänä pyhänä: Evankeliumi Joh. 9: 24–38 24 Mies, joka oli ollut sokea, kutsu373kolme enkeliä - 3. lupaa levon!!!
KOLME ENKELIÄ - JA SE KOLMAS LUPAA LEVON ! Joh.Ilm. 14:6-13 "kolme enkeliä" 1. enkeli kuvaa tietysti sitä, että "saarn073Kuka voittaa? Laki tietysti voitti jo !
Laki voitti pitkäperjantaina. "Mitä me enää todistajia tarvitsemme". Jeesus ei yhtään pannut hanttiin kun häntä jumalo173Olen KUILU -uskovainen - oletko Sinä?
Alempi aloitus antoi Minusta väärän todistuksen. Minun Raamatussani tosin on helvetti-oppi, mutta ei mun lisäämänä. Vaan372Juutalais-publikaanin rukous ( f i )
PUBLICANUS (Publikaanilla Uusi Testamentti tarkoittaa enempi tai vähempi omavaltaista yhteiskunnan varojen kerääjää; t172Jeesus oli ihmisistä suurin J.Kastajan jälkeen?
Minkäs minä poloinen sille voin että Jeesus loihe lausumaan ... Matt. 11:11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoi172Kaikkivaltiaalta onnettomuus
KUN JUMALA LÄHETTÄÄ ONNETTOMUUDEN - se voipi olla rakkaan kasvattamista yhä suurempaan armoon TIEDÄTTEHÄN Jobin; vanh072Muhammedin pilkka ja Hengen pilkka
Viime aikoina on jälleen koettu se, että Muhammed ei kestä pilkkaa eikä huumoria, mutta Jeesus kestää huumorin ja jopa s472Ystävän hyvä puhe - väärä kohde?
Läheinen ystävä puhuu Jobille: Pahan myrkky tuhoaa jumalattoman - Job 20:12-28 : 12 Paha maistuu niin makealle hänen072Synneistä suurin?
En tarkoita sitä syntiä, mitä ei anteeksi anneta, Matt 12:31. Mutta näistä kanssaihmisiä vastaan tehdyistä suurin synti072Rakastan valoa - pelkään pimeää
"KRISTUS MEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO - KOL 1:27b Ilm 20:3 Syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden072Benedin parhaat - voi taivas
BENEDIN PARHAAT ! http://keskustelu.suomi24.fi/node/9627138 lllll VAI AJATTELETTEKO, KUN SURMAAMME JUMALATTOMIA, JO HEI1472Pakinaa viihdeuskonnosta
NASARETILAISEN LAHKO = KRISTITYT Bongasin kirkollisen ilmoituksen "Mikä on Jumalan seurakunta?" Siinä toivotetaan kaikk271TÄMÄN VUOKSI kirjoittelen palstalla
MOTIIVI Aluksi vastaan katolilaisuussyytöksiin, sitten jatkan viestiä omalta pohjaltani. Olen samoilla linjoilla katoli1171Mikäs se PAHIN eksytys?
Me adventistisesti ajattelevat (so. Jeesuksen tulemuksen odotuksessa elävät) olemme paenneet Kristukseen; paenneet sitä070