ROOM. 7. --
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 7:1&rnd=1302813527314
Room. 7:16
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Käräjätuomari kyllä lukee lakia syytetylle ja paasaa sen kun kerkiää, mutta
syytetty lain VHVISTAA, myöntäessään syyllisyytensä, sen että on rikkonut.
Niinmuodoin me syntimme tunnustamalla ja hylkäämällä vahvistamme lain.
Kun olemme myöntäneet syyllisyytemme lain edessä, olemme vapaat
laista ja tuomiosta, kun myös nöyrinä katuvaisina anomme armahdusta
ja antaudumme Kristukselle:
4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, Gal. 5:18; Kol. 2:14]
5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, Room. 8:8; Gal. 5:19]
6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.
On murheellisen paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät tunnusta lakia, eivät
myönnä mahdottomuuttaan lain edessä, eivätkä siitä syystä ymmärrä
parastaan: anoa armahdusta, pääsyä elämään armon alla.
1. Joh. 1:8
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9
Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. [Jaak. 5:16]
10
Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.
Vain VIHELIÄINEN tunnustaa lain !
6
74
Vastaukset
#Kun olemme myöntäneet syyllisyytemme lain edessä, olemme vapaat
laista ja tuomiosta, kun myös nöyrinä katuvaisina anomme armahdusta
ja antaudumme Kristukselle#
Aivan, mutta se että olemma vapaat rangaistuksesta ei poista tai mitätöi lakia joka meidät tuomitsee - vältämme lain määräämän rangaistuksemme siksi, että sen kärsi joku toinen meidän edestämme, nimittäin Jeesus Kristus.- Päinvastoin malson!
* #Kun olemme myöntäneet syyllisyytemme lain edessä, olemme vapaat
* laista ja tuomiosta, kun myös nöyrinä katuvaisina anomme armahdusta
* ja antaudumme Kristukselle#
*
* Aivan, mutta se että olemme vapaat rangaistuksesta ei poista tai mitätöi * lakia joka meidät tuomitsee - vältämme lain määräämän rangaistuksemme * siksi,
* että sen kärsi joku toinen meidän edestämme, nimittäin Jeesus Kristus.
J u u r i s i k s i olemme vapaat laista, kun laki ei ole meitä vastaan enää,
emmekä me lakia vastaan. Lain ja evankeliumin rinnakkaiskulku on vähän
niinkuin että vartija kävelisi vierelläsi ja vain silloin, kun rikot lakia, hän viheltää
pelin poikki ja laittaa sinulle käsiraudat, kunnes asia on selvitetty.
Meitä vastaan oleva laki ei itsestään mitätöidy, siinä oelt oikeassa.
Lohjan adventistit tekee hienoa nettilehteä Miniairut, aivan esimerkillistä.
Tässä kerrotaan mm. Kalevi Lehtisen ja Keijo Rainerman vierailusta:
http://lohja.adventist.fi/site_data/9/assets/0000/2635/Miniairut_82_juhla.pdf
Tässä enemmänkin miniairueita -- http://lohja.adventist.fi/document_groups/19
UUSIN tiedotuslehti:
http://lohja.adventist.fi/site_data/9/assets/0001/4510/Miniairut_88.pdf
Siinä on myös Kalle Venäläisen tervehdys sekä Kaksi Todistajaa -kirjan esittelyä.
VIE VIESTI KOUUTUSOHJELMA ( Atte ja Aimo Helminen, Kai Arasola ym.)
http://www.adventist.fi/events/10302
(jos osaat netistä katsoa sen videona, niin katso; minä en osaa)- Laki sydämessä
Uudessa liitossa alki on sydämessä, mutta mitä se tarkoittaa. Eiköhän sitä, että
enää ei pidä tankata laintauluja ynnä katekismuksesta lain tulkintaa, vaan sydän
tietää, mikä on rakkaudellista ja mikä ei. Rakkauden kasteen saanut ihminen
tietää, mikä on hyvää ja mikä pahaa. Hän tietää, mitä kuuluu lähimmäisenrakkauteen ja mitä ei. Hän osaa tehdä "niitä ensimmäisiä tekoja". - laintautu ja kaasuka
ts. Jumalan valtakunta sisäisesti teissä ja tämän saa aikaan Henki, ts. Henki tuo Sanan kautta meidät synnin tuntoon, aikaansaa kääntymyksen parannuksen kautta.
Henki johtaa tekemään Jumalan tahto.
Siinai, Jumala antoi lakinsa, eli tahtonsa, Aaronin porukka pakkasi tekemään kultaisen vasikan. Aika oli helluntai ja Jumalan vuori.
Uusiliitto, Jumalan aika oli helluntai, ja Jumala panee lakinsa nyt sydämeen.
teemmekö kultaisen vasikan, mitä kumarramme, vai saako Jumalan laki täyttyä Pyhän Hengen kautta ja voimalla sydämessämme, että näkyisi Jumalan valtakunta täällä ajassa.
.....
Auschwitz- siellä on esillä Jumalan laki, myös se näyttelytila uuneineen.
siellä näkyy pienoiskoossa ihmisen julmuus.
mikä näkyy meidän ajassamme.
Meillä on Jumalan laki, mutta ehkä myöhäistä on ihmismielissä sen kunnioitus.
Katselemme maailmamme rakentamaa maailmaa, sitä keskitysleiriä, orjina.
Soittelemme marsseja, ettei ihmiset surullisina kävele tuhon leiriin sisälle.
Tieto on, Jumalan tahdosta joka muuttaisi ajan, sitähän juutalaisystävät saivat julistettavaksi, aikojen alkupäässä, Egyptistä lähdön jälkeen.
verenmerkki, pihtipielissä, Kristus pääsiäislampaamme.
Tietoa olisi, mutta annamme kulissimaailman elää, lapsemme kävelevät kohti kuolemaa, niitä uuneja kohti, missä maailmanruhtinaan suihkussa saavat kuolettavan kaasun ja menehtyvät.
Bushmanniheimolaiset sotilaspuvuissa julistavat maailman valtaa, marssittavat ihmisiä sisälle ja kristilliseen mieleen ei nouse taistelutahtoa..
Näinkö historia toistaa itseään. /7/7 Auschwitz- siellä on esillä Jumalan laki, myös se näyttelytila uuneineen. /7/7
Minun mielestäni Jumalan oikeudenmukainen laki nähdään siinä, kun Hän
tulee kerran hyvittämään lakikansalleen juutalaisille kaiken sen ilkivallan, mitä
ihmiskunta on israelilaisia vastaan harrastanut.
Sak. 9:12
Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion.
Jes. 1:24
Sen tähden sanoo Jumala, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: -- Kuulkaa, minä hankin hyvityksen vastustajiltani ja kostan vihamiehilleni.
Joel 3:17 (4:17) --
Silloin te tiedätte, että minä, Herra, olen teidän Jumalanne ja asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Jerusalem on oleva pyhä, muukalaiset eivät enää koskaan tunkeudu sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631241Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.86676- 53644
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt36564Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot118520Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513