Päivän Sana

Päivän evankeliumisana (epistola) kirkoissa tänä pyhänä:

Evankeliumi
Joh. 9: 24–38
24
Mies, joka oli ollut sokea, kutsuttiin nyt uudestaan kuultavaksi.
Fariseukset sanoivat hänelle: "Anna kunnia Jumalalle!
Me tiedämme, että se mies on syntinen."
25
Mies vastasi: "Onko hän syntinen, sitä en tiedä.
Mutta sen tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen."
26
He kyselivät: "Mitä hän sinulle teki?
Millä tavoin hän avasi silmäsi?"

27
Mies vastasi: "Johan minä sen teille sanoin, te vain ette kuunnelleet.
Miksi te taas tahdotte sen kuulla?
Tekeekö teidänkin mieli hänen opetuslapsikseen?"
28
He vastasivat hänelle pilkallisesti:
"Sinä hänen opetuslapsensa olet,
me olemme Mooseksen opetuslapsia.
29
Me tiedämme, että Jumala puhui Moosekselle,
mutta mistä tuo mies on peräisin,
sitä emme tiedä."

30
"Merkillistä", mies vastasi, "että te ette tiedä, mistä hän on
-- ja kuitenkin hän on antanut minulle näköni.
31
Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti.
[Sananl. 15:29; Miika 3:4; Sak. 7:13]
32
Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.
33
Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."

34
Silloin fariseukset sanoivat:
"Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies
-- ja sinä rupeat opettamaan meitä!"
He ajoivat miehen ulos.

35
Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos,
ja tavatessaan tämän hän kysyi:
"Uskotko Ihmisen Poikaan?"
36
"Herra, kuka hän on?" mies kysyi.
"Sano, jotta voisin uskoa."
37
Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet.
Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]

38
"Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.

Aurinkoista syyssunnuntaita akikille !

3

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämänpäiväisen kirkkotelstin 2. lukukappale:

      2. Kor. 1: 18–22
      18
      Jumala voi todistaa, etten sano teille sekä: "Kyllä", että: "Ei."
      [1. Kor. 1:9; 1. Tess. 5:24]
      19
      Eihän myöskään Jeesus Kristus, Jumalan Poika, jota minä, Silvanus ja Timoteus olemme teille julistaneet, tullut ollakseen sekä "kyllä" että "ei", vaan hänessä toteutui "kyllä". [Ap. t. 18:5]
      20
      Ovathan Jumalan lupaukset, niin monta kuin niitä on, saaneet hänessä vahvistuksen.
      Siksi mekin vastaamme hänen kauttaan: "Aamen", Jumalan kunniaksi.
      21
      Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: [1:21,22: Room. 8:16 ]
      22
      hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen.

    • Ei ole pyhä päivä!

      On vain yksi päivä, joka on PYHITETTY: Raamatunmukainen viikon seitsemäspäivä, eli SABATTI! Jumala tosin siunaa jokaisen päivän, kun olemme Hänelle uskollisia, mutta on aivan turhaa mesota PYHÄSTÄ, kun on vain ihmiskäsky kysymyksessä. "ANTAKAA KUNNIA JUMALALLE, JOKA ON TEHNYT TÄMÄN MAAILMAN KAIKKEUDEN; TAIVAAT JA MERTEN SYVYYDEN LÄHTEET":))Älä vaihda Jumalan kunnioitustasi Paavin palvontaan. Sunnuntai on katollisen kirkon vallan sympooli. Sabatti on Jumalan Luojamme muistomerkki luomisesta ja Hänen kaikkiallisesta OLAVAISUUDESTAAN ja iankaikkisesta VALLASTAAN luotujensa ylitse.

      • KERTAKAIKKIAAN!

        Joka sana kohdallaan! Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe