antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Osaanko levätä edes sapattiasiassa?
Hepr. 4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Näyttää siltä, että olemme vielä kaukana sapattirauha262Heprealaiset ja kristityt
ONKO HEBREALAISKIRJE TODELLA HEBREALAISILLE? Hebr 4:7-11 7 Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "tämän päivän". Hän362Tunnetko tuntemalla Jeesuksen
> JEESUKSEN TUNTEMUS Eikös tuossa ole ihan tarpeeksi näytettä siitä, miksi, kuten joskus ihmettelet, ani harva lukee s262Tiedän miksi täällä syytellään
Kun eepu* on jatkuvasti vastoin parempaa tietoaan syytellyt minua katoliseksi kätyriksi, nin ajattelin puolustaututa. Vi361Kärsinyt lääkärien käsissä
Usein ajatellaan, että Jeesusta tarvitaan välttämättä vain synnistä vapauttajaksi. Että parantumisia tarvittiin vain 3½561Hyvä,Sauli - arvojohtaja !
Su 17.6.2012 TS ## Niinistö Alman lehdille: Köyhä Suomi tukee rikkaita Kotimaa | STT 04:03 Presidentti Sauli Niinistö k461Hiljaisen viikon Tiistai ja tutkiva tuomio
Hiljaisen viikon tiistai kertoo tutkivasta tuomiosta http://evl.fi/Evkirja.nsf/149183ab2f93c519c225703c0031dbb1/75cb68c061Japani ja Libya rukoushaasteiksi !
MEIDÄN JAPANISSA Se on koko maailman asia ja kaikkien maailman kristittyjen rukousaihe, kun Japanista säteilee. http:/1460YKSIKIN syy lepopäivälle ???
Liekö yhtäkään syytä viettää lepopäivää??? Useimmilla ei ole sitä yhtäkään aihetta, syytä. Minä rakastan lepoa, mutta059Isyyden ja lapseuden teo-logiikka
TEOLOGIAA ISYYDESTÄ JA LAPSEUDESTA Raamattu käyttää äärimmäisen arkisia ja fyysisiä ja henkisiä kielikuvia sen asian ko359vain TULIJÄRVESTÄ kiinnostuneille
"TULIJÄRVESTÄ OLEN ERITTÄIN KIINNOSTUNUT" Näin palstoilla aloituksen "Tulijärvestä kiinnostunut" ( http://keskustelu.s259Jumalan monet kasvot
JUMALAN MONET KASVOT http://www.uusielama.net/images/ue4_07.pdf Jeesus tulee face to face . oletko valmis https://www.358Adventismi ja vihan apostolit
Adventtisanomaa kuvailisin näin: Käyttäkää vaan oman käden oikeutta te kaikki laittomat ja sunnuntain pyhittäjät - että158Eriseurat vai yhteysseurat
Endtime.net on mainio esimerkki eriseuraisuuteen ja eristyksiin pyrkimisestä. Nykyajan muunnos luostaritoiminnasta. Jees1157Siru - näin se homma etenee
Luukas kirjoitti evankeliuminsa, Teofilukselle. Sitten ... Ap.t. 1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus856Et ole kuolematon, ihminen
Jumala on yhä vaikuttavammin puhunut minulle kuolevaisuudesta. Siksi en ole enää ehtinyt paljon kirjoitella, kun on täyt456VAHINGONILOKO TÄYDELLISTÄ ILOA ?
Käsite "täydellinen ilo"" - onko se vahingoniloa vai mitä iloa? Tahdotko olla TÄYDELLINEN iloitsija? Voin neuvoa tien s156iloinen_nauraja :lle
Pilkkaajat nyt iloisesti nauravat ja kristityt itkevät. Lopussa perillä naureskelijat itkevät hampaita kirsitellen, mu256Ei siirry valtikka vai siirtyykö ...
ADVENTTIKIRKON NETTISIVUILTA POIMITUA ("Taistelu kulissien takana") Pedon Merkki Tulee Pian "Pedon merkki" toteutuu vas155Maailma jakaantuu kahteen leiriin - ENSI KESÄNÄ !
Maa jakaantuu tosiaan kahteen leiriin keskikesällä 2011 Tarjoamme kahta leiriä: * Toivonlinnassa, n. 20 km Turusta154