>
JEESUKSEN TUNTEMUS
Eikös tuossa ole ihan tarpeeksi näytettä siitä, miksi, kuten joskus ihmettelet, ani harva lukee sinua? Jeesuksen tuntemusta lukijat tahtovat saada opetuksenkin kautta.
Ja Raamattuhan kehottaa, että runsaasti asukoon Kristuksen sana teissä. Sitä sinä lupaat otsikossa - mutta suorastaan tyrmäät lupauksesi VIIMEISESSÄ LAUSEESSA.
Välillä vaadit Suureen Taisteluun uskomaan ja sitten taas Raamattuun, eikä voi tietää, kumpaan enemmän luotat tai turvaat. Itse asiassa voimme turvata vain henkilöön - Kristukseen.
Jeesuksen tuntemus ei ole sama asia kuin oikeaoppisuus. Sillä kenties niin paavi kuin Ellen olivat erehtymättömiä, mutta apostolit eivät.
Jaak. 3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jos olisit pastori ja menisit samarian kautta sapattikokoukseen, niin lakia tuntevana tietysti jäisit auttamaan sitä haavoille lyötyä miestä. Samoin tekisi laupias samarialainen, joka ei lakia tai oppeja tunne. Kumpikin tekisi oikein ja kummankin Jeesus pelastaisi tekojen perusteella. Luuk 10:25-37. Jeesus tahtoi vertauksellaan, joka oli vielä jyrkempi kuin tämä minun versioni, sulkea lain teot pois laskusta.
Luuk 10:36-37
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
Roomalaiskirjekin vakuuttaa, että niin lakia noudattava kuin laista tietämätön ovat armolupausten varassa.
Room 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.
JEESUKSEN SISÄINEN TUNTEMUS
Jes 53:10-11
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa
Room 10:8-10
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Tunnetko tuntemalla Jeesuksen
2
62
Vastaukset
- Ei tunne
Jeesusta lainkaan: Hän tuntee Keisari kultin. niinkuin omat kätensä!
SurkuteltavaaJumala on minun todistajani teitä vastaan; jos te, joille julistan, ette ota vastaan puhdasta evankeliumin totuutta - niin kuinka paljoa ennemmin minä pelastun kuin te.
Luuk 10:9
Ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
10 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.
1. Kor. 9:23
Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli. [2. Kor. 3:2,3]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681418
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä401015Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14640
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632- 37627
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573