VASTA 3. KUOLEMA ON LOPULLINEN

Näin seuraavanlaisen kyselevän aloituksen:
" Onko TOINEN KUOLEMA lopullinen elämän menetys? "

Vastaajat väistelivät varsinaista kysymystä, joten vastataanpa tässä puhtaalta pöydältä, ilman noita asiattomia vastauksia. Toinen kuolema ei ole lopullinen,
vaan vasta kolmas kuolema sitä on tai ainakin tulisi olla.

ENSIMMÄINEN KUOLEMA
1.Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö,
sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."
1. Moos. 3:23
Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja
pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
Hoosea 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.

TOINEN KUOLEMA
2. Kor. 5:14
sillä Kristuksen rakkaus pakottaa meitä. Me näet päättelemme näin:
Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Gal. 2:20
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

KOLMAS JA LOPULLINEN KUOLINISKU
Mark. 8:35
Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen,
mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa,
on sen pelastava.
Matt. 10:37
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

Me siis saamme sen mistä luovumme, kuten psykiatrikirjailija Tommy Hellsten sanoo sennimisessä kirjassaan. Luopumalla omastamme, saamme Lahjan.

UUDEN LIITON KIRKKAUS - 2. kOR. 3.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Kor. 3:1&rnd=1335296533404

antti

8

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

Ja höpsis!!!

Ilmestyskirja sanoo tulijärveä toiseksi kuolemaksi.

• ## Ilmestyskirja sanoo tulijärveä toiseksi kuolemaksi. ##

Tätäkö tarkotit, tuntematon tietäjä? :

Ilm. 20:10
      Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös
      peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

VAI tarkoititko tätä Ilmestyskirjan kohtaa? :

Ilm. 14:11
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
      Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
      -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään,
      joka ottaa pedon nimen merkikseen.

EHKÄ VIITTASITKIN TÄHÄN ILMESTYSKIRJAN PAIKKAAN, JONNE EI HEITETÄ KUOLLEENA VAAN IHKA EÄVÄNÄ . . .

iLM. 19.20
      Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin ELÄVINÄ tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

En välitä ehdottomalla varmuudella tulkita kyseisiä jakeita, mutta kyllä niistä ainakin se ilmenee, että ihan oikeasti jumalattomuuteensa jäävä joutuu hurjasti kärsimään tuolla puolen ajan rajan - - aivan liian paljon inhimillisesti ajateltuna.
      Näyttäisi, sivumennen sanoen, siltä, 19:20 mukaan, etteivät peto ja sen väärä profeetta kokisi lainkaan sitä kuolemaa, mistä me yleensä puhumme.

Antti

• Selvemmin sanottua

Voe voe, kyllä se helevetin pelko on pannut Antin uskon kovalle koetukselle. Raamatun lukemisestakin on tullut tuollaista pujottelemista, "viännetään ja kiännetään", että saatais sieltä edes jonkinlaista tukea noille auringon palvonnasta ja muualta "perityille" ajatuksille joiden mukaan esimerkiksi elämä ja kuolema on sama asia.

Joiden mukaan esimerkiksi ei Jeesus kuollutkaan vaan astui kärsittyään vain alas tuonelaan tai ikuinen tuli ei tuhoakaan vaan on se ikuinen helevetti, jossa Anttikin pelkää kituvansa ikuisesti.

Se että Antti levittää noita "perättömiä perinteitä" ja kauhu tarinoita itse Jumalasta ei Antin mielestä jostain kummallisesta syystä ole edes paha asia !!?? ja Anttia jopa samalla vähän kismittää että nämä ajatukset eivät saa oikein kannatusta adventistien parissa, vaan siellä luetaan Raamattua sana tarkemmin.
        Mikä pahinta, jos Antille osoittaa Raamatun opetuksen ilman näitä muualta perittyjä harhoja on siitä seurauksena vain että hän yrittää kaikin keinoin hakea vikaa Raamatun tarkoituksesta ja tarkoituksesta, mikä luonnollisesti käy oikein hyvin sekin, kunhan vain MUUTELEE sanojen tarkoituksia itselleen sopivaksi.
        Esimerkiksi kuolema muuttuu elämäksi ja elämä kuolemaksi (aina tarpeen vaatiessa) tai syntisen tuhoutuminen muuttuu syntisen kitumiseksi.

esimerkiksi:

Mal. 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        ---
        Jotenkin tuntuu että Antin on vaikea nähdä että syntisen elämä tuhoutuu, että kuolema on elämän loppu, vaikuttaa siltä Antille olisi elämä vaikka helevetissä olisi parempi kuin totaalinen olemattomuus.

SE PÄIVÄ joka tuhoaa ei siis ole ikuinen - vaikka se tuli mikä tuhoaa onkin ikuinen, ja syntiset jotka tuhoutuvat eivät jää kitumaan vaan Herra Sebaot sanoo: "Niistä ei jää juurta eikä oksaa".

Raamattu on niin selvä siinä mikä on, ei armahdetun syntisen kohtalo ei jätä mahdollisuutta noille Antin ja monen muunkin piinatulkinnoille. Ne ovat ihmisten pelkojen ja harhojen seurausta, ei Raamatun opetusten. Ja papit jotka tätä harhaa, johon Anttikin niin uskoo, opettavat ovat sokeita sokeiden taluttajia.

• pyh!

no voi hyvä päivää...

Ilm. 2:11 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei TOINEN KUOLEMA kajoa."

Ilm. 20:14 "Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on TOINEN KUOLEMA: tulinen järvi."

Ilm. 21:8 "Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on TOINEN KUOLEMA."

• MUTTA HELVETINPELKOHAN ON JUMALANPELKOA

## Voe voe, kyllä se helevetin pelko on pannut
      Antin uskon kovalle koetukselle. ## (päättelee salattu kirjoittaja)

Niinpä niin. HELVETINPELKO tekee saman asian kuin Jumalan-pelko. Sitä viisastuu ajattelemaan kohtaloaan tuolla puolen ajan rajan. Minulla oli ensin
      kuolemanpelko eli helvtinpelko. Se kypsyi Jumalan-peloksi niin, että päätin
      uskoa Kristukseen ainoana toivonani. Nykyään se toivo on vahva ja vakaa.
      Uskon lujasti, ette ise toivo saata häpeään. Se on Jumalan minuun istutama toivo.

Jumala ojentaa pelastavan kätensä useinmiten vasta sitten, kun kaikki omat toiveet ja mahdollisuudet on menetetty. Sitä on kuoltava itselleen ensin.

Gal. 2:20
      Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän,
      jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan,
      joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.

Jumalan systeemissä on tosiaan niin, että ensin pitää kuolla, jotta voisi herätä (uudestisyntyä) eloon.

Joh. 12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole,
      niin se jää yksin;
      mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

Meidät on kasteen kautta haudattu yhdessä Kristuksen kanssa - olemme siis kuolleet, yhdessä Hänen kanssaan. Ja Raamattu lisää, että sen vuoksi saamme myös elää Hänen kauttaan. Myös toisn sanoin asia Sanassa ilmaistaan . . .

2. Kor. 5:14
      sillä Kristuksen rakkaus pakottaa meitä. Me näet päättelemme näin:
      Kun yksi on kuollut kaikkien puolesta, niin kaikki ovat kuolleet.

Vain kuollut voi herätä eloon. Itselleen kuoleminen ja Krsitukselle antautuminen on portti elämään.

antti

• mitä miksi ja missä

Ei, ei helvetin pelko ole "Jumalan pelkoa" vaan vain "helvetin pelkoa" ja se on aivan eri asia. Jumala on oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja armollinen.. Kuinka on sen ihmisen kanssa joka ei tätä hyväksy ?
      Oma vastaukseni on että se ihminen ei tunne Jumalaa .. En todella voi käsittää että raamatun selvä ilmaisu on niin salattu näille (teille?) se on niin ilmeinen ..

• prof.

Minulla ei ole kuin yksi "kuolema". Minuun ei siis toisella kuolemalla ole mitään valtaa Jeesuksen nimessä ja veressä.
      Miksi niin?

Siksi, että minun kuolemani tapahtui silloin kun lakkasin luottamasta omiin tekoihini ja turvauduin täysin siihen, miten Jeesus eli ja että Jumala itse hoiti mm. minun kuolemani jo 2000 vuotta sitten. Siitä johtuu, että minun ei tarvitse enää koskaan kuolla, ainakaan hengeltäni ja sielulultani.
      Voi olla, ettei ruumiinikaan kuole, vaan saan astua kirkastettuna paratiisiin.

"Joka uskoo Minuun(Jeesus), hän ELÄÄ vaikka (liha=näkyvä keho) olisisikin kuollut.

• Joku erityisen kokematon kirjoitti:

## Jumala itse hoiti mm. minun kuolemani jo 2000 vuotta sitten.
      Siitä johtuu, että minun ei tarvitse enää koskaan kuolla,
      ainakaan hengeltäni ja sielulultani. ##

ON kuitenkin niin, ettemme kelpaa Jeesukselle, jos emme tule hengellisesti köyhiksi ja jopa kuole itsellemme. MEIDÄN on itse hoidettava itsekkyytemme
      ja omavanhurskautemme kuoleminen, jotta Jeesusken elämä mahtuisi meihin.

Ristin tie, kuolemisen tie - on elinehto.

Matt. 10:38
      Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.
      [Matt. 16:24,25; Mark. 8:34,35]

Luuk. 14:27
      Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni. [Matt. 16:24; Mark. 8:34; Luuk. 9:23]

Joh. 19:17
      Kantaen itse ristiään hän kulki kaupungin ulkopuolelle paikkaan, jota kutsutaan Pääkallonpaikaksi, heprean kielellä Golgata. [Hepr. 13:12]

Luuk. 20:18
      Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta
      jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

Mark. 9:49
      Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja
      jokainen uhri on suolalla suolattava.

USKOVA EI TODELLAKAAN PÄÄSE HELPOLLA TÄSSÄ ASIASSA: ON KUOLTAVA
      - mutta osat vaihtuvat, iankaikkisuus suosii heitä

PS. 73.
      3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
      4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
      5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Luuk. 16:25
      Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista,
      että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa;
      mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe