Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Adventtiseurakunta ei sinänsä ole välttämättä mikään pettymys.
    Mutta se mihin sinut siellä ennemmin tai myöhemmin sidotaan, on pettymysten kierre - niin kauan kuin on adventismilla vähänkin yhteyksiä EGW:n taiteilijateokseen: "Suuri Taistelu".

Sillä EGW opettaa, että Jeesus sanoo tulevansa ja sitten ei tulekaan - jotta oppisimme luottamaan Häneen sittenkin. Ellen ei edes väitä, että tuo hänen päättelynsä nojautuisi Raamattuun tahi Hengen ilmoitukseen - ja väärässä hän onkin.
    (Suuri Taistelu, s.

Sulassa sovussa muutamat samassa yhteydessä perustetuksi tulleet uskontokunnat omivat hoteihinsa näitä pettyneitä, odottamaan taas - ja toivomaan hölynpölyä.
    Sillä Jeesus itse sanoi, että Isä yksin tietää.

Matt. 24:36
    Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Pettymyksissä ihminen paadutetaan kovetetaan - se ei ole Jumalasta. Samassa hengessä totutaan myös torjumaan kaikki vastaväitteet suoralta kädeltä.
    Jehovalaisten johtajat menevät pidemmälle.
    Hehän ovat luvanneet Jeesuksen paluunkin jo lukuisia kertoja; kaikki on myyty ja testamentit tehty - sitten se onkin vain Jeesuksen antama koettelemus.
    Että uskovatko häntä.
    (Suuri Taistelu, s. 404-408).

VArsinainen eksyttävä juoni esitetään s. 407:

"Jumala ei hyljännyt kansaansa. Hänen Henkensä oli yhä niiden yllä, jotka eivät äkkipikaisesti
    [tarkoitta, että siinä pettymyksessä, kun Jeesus ei tulekaan silloin, milloin adventtiliike sanoo], hyljänneet vastaanottamaansa valoa ja adventtiliikettä."

Niin ei nyt siis pidäkään muka riippua kiinni Jeesuksessa - vaan adventtiliikettä; siinä usko muka koetellaan. Itsensä pettää ken tuon uskoo!

TUTKIVA TUOMIO

Aika ajoin adventisti-kontrolloija käy palstalla "kurkistamassa" - ei opettamassa, vaan tutkimassa, onko "nöyrästi" torjuttu KAIKKI raamatullinen opetus, kaikki mikä tulee ellenistisen adventismin ulkopuolelta.
    Ei väliä kuinka häijysti torjutaan - tarkoitus kai pyhittää keinot - näin paadutetaan yhä lisää ulos raamatullisesta käytöksestäkin.
    Mut hei! Kristus ei ole mikään tutkiva tuomari!

MIKSI ET KYSYISI IANKAIKKISELTA ISÄLTÄ?

Luuk. 11:13
    Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

OLETKO PAHIS? SILTI VOIT ANOA VIISAUTTA!

Matt. 7:11
    Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

SOVI LUOTETTAVAN YSTÄVÄSI KANSSA - JA ANO!

Matt. 18:19
    Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
  2. EI SE NIIN YKSOIKOINEN ASIA OLE - ei pullamössörakkautta

Matt. 10:34
    "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. [10:34-36: Luuk. 12:51-53]

Luuk. 22:36
    Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.

Luuk. 3:7
    Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Luuk. 14:26
    "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

Luuk 6:33-37

33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
    34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.

35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
    36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
    37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Sitäpaitsi; ken tahtoo todella oman ristinsä ottaa ja Jeesusta seurata - hän halveksii tuommoisia heppoisen helppoja elähtäneitä käskyjä.

Sillä Jeesuksen käskyssä on haastetta jo Jumalan armon tarvitsemiseenkin - oma liha ei riitä!
    Mooseksen kivitaulut on äkkiä täytetty ihan lihassakin, ei siihen uudestisyntymistäkään tarvita. Jopa ateisti nisitä selviää, jos on hyväntapainen hiukankin.

Matt. 5:22
    Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
  3. Jälleen kerran avaan Suuren Taistelun.
    Tällä kertaa on syynissä 29. luku: Pahuuden alkuperä. Ihan se on kirjoitettu, mitä sylki suuhun tuo!

Jumala muka tarjosi Lusiferille armoa ja kauan sieti sitä taivaassa. RAAMATTU sanoo, että saatana oli taivaassa "kunnes hänessä havaittiin vääryys".
    Heti ulos! vain täällä Maassa tunnetaan armo.
    Mutta ellen-tyttönen on keksinyt oman tarinansa raamatunkohdan perään - mielivaltaisesti.

Täälläkin täytyi uhrata ja vasta pari tuhatta vuotta on ollut armonaika. Adventistit eivät sitäkään täysin salli Jumalalta, vaan lisäävät pelastuksen ehtoihin sapattilauantain.
    Mutta taivaassa Lusifer olisi saanut armon tuosta vain - ilman Kristuksen uhria!
    Siis - Suuri Taistelu on lähes kauttaaltaan jumalanpilkkaa.

Ei tuo vielä mitään...
    S. 488 - Lusiferilla muka on sielu ja sielunkykyjä. Siis on muka jumalolento, Jumalan sukua. Eiväthän edes enkelit ole - ovat vain "palvelevia henkiolentoja".
    Ei ihme, että ellenismissä luullaan, että Jeesus=Miikael. Siis kun Miikaelillakin on muka sielu.

Noutakaa kirppikseltä ja lukekaa itse sitä kirjaa.
    Raamattua tuntevaa se kirja oksettaa, ei voi mitään. Ei sitä voi täällä ruveta selostamaan, kun melkein joka lause on mielikuvituksen tuotetta.

S 453 mukaan adventtiliikkeen uskoa Herra koetteli suuressa pettymyksessä v. 1843-44. Pötypuhetta!
    Sillä ihmisen omaa typeryyttä se vain oli, seuraa johtajaa-leikkiä.

Ei tuota jaksa selostaa... Käy kirjastossa katsomassa, josko siellä olisi luettavana.

Mutta sanoisin, että minun mielipiteeni on: ihan hassu satukirja.
    tuo kolmen-enkelin löpinä - se ei todista yhtään mitään siitä kirjasta.

Mutta Raamatusta löydät elävää ravintoa, joka ei väsytä sydäntä, ei mieltä.
  4. Voit perustaa oman palstan ja ehkä sulla jo onkin.
    Mutta tämä on avoin eli kelle vaan ja on MIELIPIDEPALSTA, keskustelufoorumi.
    Sitäpaitsi - kristillinen seurakunta on yhteinen; mikään kirkko ei voi omia siitä osaakaan.
    Seurakunnalliset yhteisöt vain hoitavat Isän viinitarhaa.

Joten täällä voi hyvällä omallatunnolla lueskella ja kirjoitella vaikakpa ateistit.
    Kas kun vain karismaattisia kristittyjä parjaatte!

Kristillistä ei teidän touhunne tällä palstalla ole - enimmät viestit ovat puhtaasti herjaa.
    Ettekä suostu minkäänlaiseen vuorovaikutukseen.
    Vain järkähtämättä pysytte jossain opinkappaleissa ja elämä kulkee ohi.

Esim Timo Flinkin raamatunselitys on kuin suoraan satanisteilta lainattua - Sana selitetään tyhjäksi.
    Sekin on yhden ainoan poisjätetyn jakeen varassa.
    Ellen on teille tabu, johon amerikkalaiset eivät salli teidän koskea. Mutta Raamattu on kuin vessapaperia.
    Heittäkää amerikkalaisjohtoisuus ja Ellen vekeen, niin armoherätys koittaa - kun ei ole muutakaan, mihin nojata.

Me kristityt odotamme ylöstempausta ja pedon ajassa teloitetuksi tulevien heräämistä 1000-vuotiseen. sen jälkeen saamme aina olla yhdessä siellä kirkkaudessa.

Ilm 20:4

Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.

Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.

He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

[Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2+ | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].

Mutta sinä voit kernaasti mennä ja perustaa oman valtakuntasi, kaiketi nimettömän - foorumin.
    Tehdä siitä suljetun - ja niin voit opettaa ihka omaa oppiasi valituillesi.
    Mutta tämä palsta kantaa kristinuskon nimeä ja siksi Raamattu luonnollisesti on se, mihin Jumalan lapset täällä VETOAVAT.
  5. Hei, Uskova_1 - tässä yksi oikea adventsti.

Sillä minä todella odotan Herraani - niin kuin se Ilmestyskirjassa kerrotaan, Ilm 20:4.

Ilm 20:4

"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;"

Mitä se on?
    Ylöstemamtut tietenkin, sillä eihän ihmisellä nyt ole tuomiovaltaa - vain sitominen ja päästäminen.
    (Matt 18:18).

"ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;"

Mitä se on?
    Pedon kaudella, (2 kertaa 3 ja puoli vuotta),
    TELOITETUT, kun pedon sinetin sijasta ovat kieltäytyneet kieltämästä uskoaan Kristukseen.

"ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

Mitä se on?
    Pedon teloittamat virkosivat eloon ja hallitsevat 1000 vuotta.
    "Virkosivat" - tietysti maan päälle, jossa heidät vastikään teloitettiin.

Mistäs tiedät?
    tästä on annettu todiste golgatan tapahtumien yhteydessä!

Matt 27:50-54 :

50 Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
    51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
    [2. Moos. 26:31-33, 36:35; 2. Aik. 3:14; Hepr. 6:19,20, 10:19,20]

52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
    [27:52,53: Hes. 37:12,13]

53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
    [Matt. 4:5]

54 Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: "Tämä oli todella Jumalan Poika!"

Armeijan komentajan - vartioston päällikön - oli tämän kaiken nähtyään tehtävä vakavat johtopäätökset.

Toivon mukaan sydämeni on vilpitön, mutta ellei, niin voin hyvinkin elää vielä pedon ajassa ja niin tulla teloitetuksi, sillä Jeesuksesta en luovu - sillä Hän ei luovu minusta.
    Niin sitten herään eloon ja Jeesus tulee Öljymäelle, astuu suljetusta portista temppeliin, Hes 44:2. Siitä alkaa 1000-vuotinen.
    (Hesekielin loppu, luvut 39-48 selostavat tarkoin israelilaisten osuutta tuossa rauhan ajassa; 7 vuotta aseitakin sulatetaan työkaluiksi, Hes 39:7).

Mutta adventtikirkon teologia Timo Flinkin mukaan on se, että tuo Ilm 20:4 jae poistetaan ja tilalle asetetaan hävityksen kauhistus.
    En rohkenisi olla sellaisen opin kahleissa.
    Sehän tekee mahdottomaksi ymmärtää Jumalan suunnitelmaa ja usko sen vuoksi varmasti riutuisi.

Pysähdy, ihminen, hetkeksi ja ajattele, että kukaan muu kuin sinä itse, ei ota vastuuta sielustasi. Ei voisikaan.
    Lue Ilm 20. luku ajatuksen kanssa sekä Hes 39-48 samoin.
    Varmasti Henki näyttää totuuden.
    Älä ainakaan kiellä totuutta. Siihen ei ole varaa.
    Ikuisuuteen mennään vasta 1000-vuotisen jälkeen.
    Siellä ei enää lasketa vuosia. Lue myös Sak 14.
  6. Raamattua ei pidä MILLOINKAAN sulkea, ei yöllä, ei päivällä.
    Olet aivan liian uusitestamentillinen.
    Etkös lainkaan kunnioita Vanhaa Testamenttia ja israelilaisuutta?

Jesohua on vanhaa hepreaa ja uudessa hepreassa se on lyhyempi - Jeshua. (Jeesus; Pelastaja).
    Joosua onkin monella tavoin Jeesuksen esikuva.
    Hänessä oli "erinomainen henki".
    Hän teki sen, mistä Mooses voi vain haaveilla - vei Luvattuun maahan kansansa.
    Häntäkin meidän tulee kuulla!

Tosin on nyt uusi liitto, uusi välimies ja "uusi käsky" - mutta Joosuan neuvo Raamatun sulkemisen suhteen pätee yhä.
    Muista: Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata!

Joos. 1:8
    Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

Minä rukoilin Isää, ja Hän sanoi minulle: kyllä, kaikkien kansojen on nöyrryttävä saapumaan siihen ainoaan oikeaan temppeliin sapattijuhlaan ja lehtimajanjuhlaan; täällä vanhurskauden, rauhan ja ilon ajassa.

Sak 14:16-18 :

16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
    [Jes. 66:23]

17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
    [Jes. 5:6]

18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.