Ilm 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
----------------------
Timo Flink hukuttaa pois kyseisen jakeen - selittäen 3. ja 5. jakeen yhteen, ilman neljättä - siksi, että muutoinhan ei voida selittää tyhjäksi 1000-vuotista rauhanaikaa, jolloin koko luomakunta saa rauhan, (Room 8:22).
Mutta saatana on syvyyteen LUKITTU ja sinetöity, jae 3.
Jeesuksen todistus ja profetian henki NÄKEE samanaikaisesti 3 eri ryhmää:
1. Ylöstemmatut valtaistuimilla
2. Marttyyrien sielut
3. Pedon ajan marttyyrien sielut
Miksi "sielut"? No ensinnäkin, niillä ei vielä ole ylösnousemusruumista, siksi voi nähdä vain "sielut", näiden 2 marttyyriryhmän.
Toinen ryhmä on pedon teloittamia (Ilm 12:13).
Toinen ryhmä - erityisesti tämän vuoksi eksytyksen henget tahtoisivat hukuttaa koko jakeen - ne 144000 Israelin 12 sukukunnasta erikseen valittua, jotka siinä pedon aiheuttamassa "suuressa ahdistuksessa" "Herran päivänä" surmataan, Ilm 14:1-5.
Tämä on minun mielipiteeni, koskien 144 tuhatta.
Nuo 3 ryhmää sitten "hallitsevat Kristuksen kanssa ne tuhannen vuotta". Ylöstemmatut sieltä uudesta Jerusalemista käsin tai miten vaan, Herra sen tietää - ei yksikään ihminen varmuudella.
Mitenkäs nuo sielut sitten virkosivat henkiin, selitäpä se, Antti-parka!
Mutta siitähän annettiin näyttöä jo Golgatan tapahtumien yhteydessä!
Matt 27:50-54 :
50 Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
[2. Moos. 26:31-33, 36:35; 2. Aik. 3:14; Hepr. 6:19,20, 10:19,20]
52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
[27:52,53: Hes. 37:12,13]
53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
[Matt. 4:5]
54 Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: "Tämä oli todella Jumalan Poika!"
Erityisesti Ilm 20:4 jaetta korostetaan, kun sanotaan, että joka ottaa jotain pois Ilmestyskirjasta - Jeesuksen viimeisestä tahdosta - siltä otetaan pois osa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin.
Miksi sellainen jyrkkyys? Yksinkertaisesti niillä ei ole ylhäältä annettua ylösnousemususkoakaan - siksi epäuskossaan keksivät selityksiä ja muita sijoituspaikkoja sille jakeelle tai jakeen osille.
Minne Flink hukutti Ilm 20:4 jakeen?
12
473
Vastaukset
Näinhän Flinkin on tehtävä, muuten hän ei saa adventistiopin mukaisesti "tyhjennetyksi" tuhatvuotista valtakuntaa. Adventistien oppi muistuttaa tässä(kin) suhteessa jehovalaisten oppia.
- tavoit
Kummastelen sitä ,että jollain kirkolla on oma politiikka Sananselityksessään. Sitä myös kummastelen; joku kirkko tarvitsee maineen, jotta sillä olisi markkinoilla menestystä. Erityisesti halveksin sitä, kun jollain kirkolla ME MUUT OLEMME heidän kiinnostuksen kohteena käännytystarkoituksessa MARKKINAALUEENA. Minä ja me muut olemme heidän himonsa kohteena.
- Nimetön
tavoit kirjoitti:
Kummastelen sitä ,että jollain kirkolla on oma politiikka Sananselityksessään. Sitä myös kummastelen; joku kirkko tarvitsee maineen, jotta sillä olisi markkinoilla menestystä. Erityisesti halveksin sitä, kun jollain kirkolla ME MUUT OLEMME heidän kiinnostuksen kohteena käännytystarkoituksessa MARKKINAALUEENA. Minä ja me muut olemme heidän himonsa kohteena.
Miten tuo kaupankäyntiviesti liittyy aloitukseen?
- no kuules
tavoit kirjoitti:
Kummastelen sitä ,että jollain kirkolla on oma politiikka Sananselityksessään. Sitä myös kummastelen; joku kirkko tarvitsee maineen, jotta sillä olisi markkinoilla menestystä. Erityisesti halveksin sitä, kun jollain kirkolla ME MUUT OLEMME heidän kiinnostuksen kohteena käännytystarkoituksessa MARKKINAALUEENA. Minä ja me muut olemme heidän himonsa kohteena.
vääräuskoinen. Evankeliumia tulee julistaa kaikille luoduille kolmen enkelin sanoman mukaan (Ilm. 14:6-7), joten SINÄKIN olet sen kohde. Jos et halua ottaa sitä vastaan, niin silloin sanot Jumalalle "kiitos ei".
- Liittyy aloitukseen?
no kuules kirjoitti:
vääräuskoinen. Evankeliumia tulee julistaa kaikille luoduille kolmen enkelin sanoman mukaan (Ilm. 14:6-7), joten SINÄKIN olet sen kohde. Jos et halua ottaa sitä vastaan, niin silloin sanot Jumalalle "kiitos ei".
Mitenkäs tuo viesti nyt sitten liittyy aloitukseen?
- eikä liitynyt
Liittyy aloitukseen? kirjoitti:
Mitenkäs tuo viesti nyt sitten liittyy aloitukseen?
sekään johon vastasin.
- Jehovan
todistajat uskovat maan päälliseen 1000-vuoden rauhan aikaan, joten TE OLETTE SAMAA MIELTÄ HEIDÄN KANSSAAN, emme me.
- Joten ei
tavoit kirjoitti:
Kummastelen sitä ,että jollain kirkolla on oma politiikka Sananselityksessään. Sitä myös kummastelen; joku kirkko tarvitsee maineen, jotta sillä olisi markkinoilla menestystä. Erityisesti halveksin sitä, kun jollain kirkolla ME MUUT OLEMME heidän kiinnostuksen kohteena käännytystarkoituksessa MARKKINAALUEENA. Minä ja me muut olemme heidän himonsa kohteena.
Edes poistumistasi kukaan huomioi. Herätys palsta on kuoleman kielissä. Herätä, se henkiin vaikka kaupallisesti vaikka huumori palstaksi.
- tolkkua peliin
Nimetön kirjoitti:
Miten tuo kaupankäyntiviesti liittyy aloitukseen?
Minun viesti sentään liittyi edelliseen, mutta sinun ei mihinkään. Tee itse ensin paremmin ja neuvo vasta sitten. Eiks se ole sanankin opetus?
- tiedoksi
no kuules kirjoitti:
vääräuskoinen. Evankeliumia tulee julistaa kaikille luoduille kolmen enkelin sanoman mukaan (Ilm. 14:6-7), joten SINÄKIN olet sen kohde. Jos et halua ottaa sitä vastaan, niin silloin sanot Jumalalle "kiitos ei".
adventisti ei ole minun jumalani. Onkos sulla pieni vai iso pää?
- kolmen enkelin
tiedoksi kirjoitti:
adventisti ei ole minun jumalani. Onkos sulla pieni vai iso pää?
sanomalle (Ilm. 14:6-13), sanot "ei" Jumalalle. Advarilla ei siihen ole osaa eikä arpaa. Sinä se "ei" sanot.
PETTYMYS on kumpaisenkin opin perustana - yhteinen pettymys v. 1843-44. Eivätkä keskenään sodi, vaikka on jaettavana se 144000 - tietenkin taivaassa.
Että pilvissä ovat kaiken aikaa, ikäänkuin pilvessä, kuten Flink minulle tunnustikin avoimesti ja JULKISESTI:
>>> Kirjoittanut: Timo_Flink 13.9.2007 klo 18.19
- -
" Koko ajan ollaan taivaassa eikä maan päällä. "
- -
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602
