Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.
Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.
Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.
Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.
Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.
Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.
Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.
Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.
Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.
Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.
Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.
Sopusoinnussa Raamattuun
14
301
Vastaukset
Olet sopusoinnussa Ellen Whiteen ja demoni-ilmoituksiin, mutta ristiriidassa Raamatun kanssa.
- kolme-enkeliä
puhut vain omasta puolestasi.
- yksi sivustaseurannut
Minä Riitta Nenonen olen vakaasti ja vahvasti katolisenkirkon opissa; sunnuntain pyhityksessä, lapsikasteessa, kuvainpalvonnassa, pyhimysten kuvien esineiden suutelemisessa, neitsyt Marian palvonnassa, hyväksyen katolisenkirkon/heidän menneisyyden, Totuuden puolustajien surmaamisen, roviolla polttamisen, ja ikuisesti kestävän kidutusopin, jne. .. Taistellen aina näiden kaikkien asioiden puolesta, aina elämäni hamaan loppuun asti - paavi minua siinä auttakoon!
- Paavi...
yksi sivustaseurannut kirjoitti:
Minä Riitta Nenonen olen vakaasti ja vahvasti katolisenkirkon opissa; sunnuntain pyhityksessä, lapsikasteessa, kuvainpalvonnassa, pyhimysten kuvien esineiden suutelemisessa, neitsyt Marian palvonnassa, hyväksyen katolisenkirkon/heidän menneisyyden, Totuuden puolustajien surmaamisen, roviolla polttamisen, ja ikuisesti kestävän kidutusopin, jne. .. Taistellen aina näiden kaikkien asioiden puolesta, aina elämäni hamaan loppuun asti - paavi minua siinä auttakoon!
Adventistit ovat jännittävän ristiriitaisesti omaksuneet erityisesti vastustamansa katolisuuden piirteitä ja ajatustapoja kirkko-opillisesti ja pelastusopillisesti.
Adventistien organisaatio on erityisen hierarkkinen ja siltäkin osin muistuttaa roomalaiskatolista kirkkoa.
Tutkiva tuomio-oppi merkitsee itse asiassa sitä, että vanhurskauttamisen perustana ei ole yksin Kristuksen sovituskuolema, vaan myös omat "uutterat ponnistukset" sekä ihmisen luonne, jonka ihmisen on pitänyt "luonteenkehitystyön" avulla tehdä tahrattomaksi. Ei ole harvassa kerrat, jolloin adventismin tärkein auktoriteetti Ellen G. White kirjoitti "luonteenkehitystyöstä" ja vaatimuksesta kehittää itselleen tahraton luonne. Ihminen ei voi olla ollenkaan varma selviämisestään tutkivalla tuomiolla, eikä tiedä koska oma vuoro tulee. Tutkivan tuomion päätyttyä maan päällä olevat joutuvat elämään ilman Välittäjää (Kristusta). Pelastumiseksi tutkivalla tuomiolla tarvitaan ihmisen ja Jumalan yhteisvaikutusta: omia uutteria ponnistuksia ja Jumalan armoa saavuttaakseen "tahrattomat vaatteet" (tämä oppirakennelma todellakin muistuttaa enemmän Trenton konsiilin mukaista katolisuutta kuin uskonpuhdistajien teologiaa).
Uskovien synnit ovat adventismin pyhäkköopin mukaan jäljellä "taivaan pyhäkössä" ja sovitustyö ei ole vielä(kään) täydellinen eikä valmis, vaan taivaan oletetussa pyhäkössä Kristus tekee vielä "erikoisen sovitustyön", lopullisen sovituksen. Kristuksen ristinkuoleman kertakaikkisuus ja riittävyys, sovituksen tuleminen täydellisesti valmiiksi jo ristillä, on näin ollen selvästi kielletty EGW:n ja adventismin teologiassa. EGW:n mukaan Kristus vain "aloitti" ristillä työn, joka jatkuu vieläkin taivaan "pyhäkössä". Tämäkin "pyhäkköteologia" on silläkin tavalla sukua katoliselle teologialle, jossa Kristuksen uhraus jatkuu oikeastaan vieläkin, aina ehtoollisella, eikä ole vieläkään päättynyt.
EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa "teologista pohdintaa" tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan!
Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana "paavimaisena" opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:
"Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).
Ei voida erottaa toisistaan Ellen G Whiten kirjoituksia ja adventismia, ne ovat erottamattomasti yhteydessä toisiinsa. Käytännön tasolla - vaikkei virallisena julkilausuttuna oppina - EGW:een suhtaudutaan erehtymättömänä Raamatun selittäjänä: "EGW on puhunut, asia on ratkaistu"- hengessä (vrt. Rooman paavin erehtymättömyys kun paavi määrittelee oppia ja moraalia. Paavin osalta katolisella kirkolla sentään on avoimesti ja reilusti julkilausuttu oppi paavin erehtymättömyydestä - ja se erehtymättömyys sitä paitsi koskee vain tiettyjä tilanteita, eikä kaikkea, mitä paavi sanoo tai tekee - kun taas adventismissa kierrellään ja kaarrellaan EGW:n auktoriteetin ja "inspiraation" ympärillä).
Adventismissa esiintyy muutakin roomalaiskatolisia piirteitä kuin asenne, että maallikko ei ymmärrä Raamattua, vaan EGW tarvitaan kuin "korkeimpana opetusvirkana" selittämään Raamattua "oikealla tavalla".
Täysin katolinen asenne: adventistien pääjohto (liikkeen korkein hallintoelin USA:ssa) on osa Jumalan korkeinta toimivaltaa maan päällä, he ovat jotenkin erityisiä Jumalan näkökulmasta, heidän hallintorakennuksensa on pyhitettyjä paikkoja, missä Jumalan asettamat palvelijat johtavat Jumalan maailmanlaajaa työtä ja heidän johtajiensa ryhmällä on Jumalan korkein toimivalta maan päällä!
Mitä tämä on muuta kuin paavin viran ilmentymää ja manifestaatiota. Puuttuu vain vaatimus adventismin ylimmän hallintoelimen erehtymättömyydestä ja arvovallasta Kristuksen sijaisena maan päällä, mutta paljoa ei jäädä nytkään jälkeen, koskapa heillä on "Jumalan korkein toimivalta (authority) maan päällä".
Adventismi perinteisessä - ja vieläkin siis voimassa olevassa - muodossaan kuitenkin täyttää kyllä kultin tunnusmerkit selvästi. Lisäksi perinteinen adventismi hämärtää ja vaarantaa uusitestamentillisen pelastusopin, vanhurskauttamisen yksin Kristuksen tähden. Eikä vain pelastusoppia vaan myös opin Kristuksen luonnosta luomattomana tosi Jumalana, sillä EGW väittää arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus Kristus (siis luotu olento, aivan kuin jehovantodistajien kultissa, jossa eksplisiittisesti kiistetään Kristuksen tosi jumaluus ja luomattomuus). Lisäksi perinteisessä adventismissa asetetaan Raamatun rinnalle kilpaileva jumalallista arvovaltaa vaativa auktoriteetti, jonka kaikki tekstit tulee ottaa vastaan jumalallisen arvovaltaisina: Ellen G. White ja hänen kirjansa (vrt. roomalaiskatolinen kirkko, jossa traditio on Raamatun rinnalla).
Ironisesti adventistit, jotka väittävät olevansa reformaattorien työn jatkajia ja täällä Suomessa etenkin viittaavat mielellään Lutheriin ovat pelastusopissaan lähempänä juuri sitä katolisuutta, jota he vastustavat: adventistien vanhurskauttamisoppi muistuttaa Trenton konsiilin vanhurskauttamisoppia hämärtäen ja sekoittaen toisiinsa vanhurskauttamisen ja pyhityksen (sekä päästäessään teot mukaan, varsinkin sapatin pitämisen ja ruokasäännöt) ja vaatiessaan perfektionismia: "luonteen kehittämistä" tahrattomaksi. Pelastusvarmuuden puuttuminen on väistämätön johtopäätös adventistisesta pelastusopista. yksi sivustaseurannut kirjoitti:
Meitä Riitta Nenosia on useita, joten en tiedä, josko joku tuommoistakin tunnustaa. Mutta lähinnä tulee mieleen, että se on demonin sinun päähäsi pistämä pilkka, jotta hän pääsisi ääneen tällä palstalla tänään niinkuin joka päivä teidän kauttanne.
- yksi sivustaseurannut
uskova_1 kirjoitti:
Meitä Riitta Nenosia on useita, joten en tiedä, josko joku tuommoistakin tunnustaa. Mutta lähinnä tulee mieleen, että se on demonin sinun päähäsi pistämä pilkka, jotta hän pääsisi ääneen tällä palstalla tänään niinkuin joka päivä teidän kauttanne.
No, kerro toki mikä tuosta listasta ei sovi sinuun?
yksi sivustaseurannut kirjoitti:
No, kerro toki mikä tuosta listasta ei sovi sinuun?
Minuun ei sovi:
"vakaasti ja vahvasti katolisenkirkon opissa"
En ole ikinä ollut enkä ole katolinen, olin ennen Evankelis luterilaisen kirkon jäsen, mutta erosin sieltä naispappeuden ja kirkon maallistumisen takia. Sen jälkeen olen yhä lähinnä luterilainen opillisesti. Mutta pääominaisuuteni on, että olen uudestisyntynyt kristitty ja Jumalan perheen jäsen.
"sunnuntain pyhityksessä"
En ole missään erityisessä sunnuntain pyhityksessä. Olen seitsemän päivää viikossa yötä päivää levossa Kristuksessa. Yleensä pidän lepopäivää sunnuntaisin, välillä sekä lauantaisin että sunnuntaisin. Sunnuntaisin yleensä käyn ehtoollisella ja sanan kuulossa, mutta olenpa joskus käynyt keskiviikkoisin tai muinakin päivinä.
"lapsikasteessa"
Juu, minut on lapsena kastettu ja se riittää. Jos jostain syystä (työpaikka, opiskelupaikka, avioliitto) tulisi tarve mennä toiselle kasteelle, niin luultavasti menisin. Nyt siihen ei ole tarvetta.
"kuvainpalvonnassa"
Jopas nyt jotakin. Onhan minulla seinillä maisemamaalauksia mereltä ja maalta, mutta silmä on niin tottunut niihin, että eipä niitä juuri muistakaan - saati sitten, että alkaisi palvoa. Ikkunoistakin näkyy maisema (sekä maalle että merelle), enkä sitäkään palvo.
"pyhimysten kuvien esineiden suutelemisessa"
Hahah. Nyt kupsahdan nauruun lopullisesti! Olen halaavaisten ihmisten kanssa halaavainen ja pussaavien ihmisten kanssa pussaavainen, mutta en nyt sentään mitään tuommoista ala tekemään. Pyhimysten kuvien esineitä - kattia kanssa!
"neitsyt Marian palvonnassa"
En ole ikinä palvonut mitään Mariaa. Ja Maria oli neitsyt Jeesuksen sikiämisessä, mutta sen jälkeen kyllä neitsyys meni, kun teki monta jälkeläistä Johanneksen kanssa. Mutta Ellen White ja adventistithan väittävät katolisten tapaan, että Maria pysyi neitsyenä kuolemaansa asti.
"hyväksyen katolisenkirkon/heidän menneisyyden"
En minä hyväksy mitään aneita enkä latinaksi luruteltuja saarnoja, ettei kuulijat ymmärtäisi ym. Olen sitäpaitsi evankelioinut katolisia uskoon, joten tiedän kyllä mistä he ovat tulossa ja että sieltä pitää päästä pois.
"Totuuden puolustajien surmaamisen"
En minä nyt mitään itsemurhaa sentään haudo. Itsemurhahan on kadottava synti ja minä halusta menen taivaaseen.
"roviolla polttamisen"
En ole polttanut roviolla kuin makkaraa ja se onkin ollut sinapin kanssa sitä herkullisempaa, mitä mustuneenpaa, vaikka tiedänkin noiden PAH-yhdisteiden syöpää aiheuttavat ominaisuudet.
"ikuisesti kestävän kidutusopin"
Tuo on Alex-kasin Jarlaulta omaksuma oppi eikä sitä ennen häntä tainnut opettaa kukaan. Hän keksi opin, jota sitten vastustaa - kätevää. Minä taas luen Raamatusta, ja uskon sitä, että iankaikkinen rangaistus helvetin tulijärvessä kestää yhtä kauan kuin iankaikkinen ilo taivaassakin eli iankaiken (Matt 25:45). Iankaikkisuus on ajattomuutta eli sillä ei ole loppua.- valitettavasti
uskova_1 kirjoitti:
Minuun ei sovi:
"vakaasti ja vahvasti katolisenkirkon opissa"
En ole ikinä ollut enkä ole katolinen, olin ennen Evankelis luterilaisen kirkon jäsen, mutta erosin sieltä naispappeuden ja kirkon maallistumisen takia. Sen jälkeen olen yhä lähinnä luterilainen opillisesti. Mutta pääominaisuuteni on, että olen uudestisyntynyt kristitty ja Jumalan perheen jäsen.
"sunnuntain pyhityksessä"
En ole missään erityisessä sunnuntain pyhityksessä. Olen seitsemän päivää viikossa yötä päivää levossa Kristuksessa. Yleensä pidän lepopäivää sunnuntaisin, välillä sekä lauantaisin että sunnuntaisin. Sunnuntaisin yleensä käyn ehtoollisella ja sanan kuulossa, mutta olenpa joskus käynyt keskiviikkoisin tai muinakin päivinä.
"lapsikasteessa"
Juu, minut on lapsena kastettu ja se riittää. Jos jostain syystä (työpaikka, opiskelupaikka, avioliitto) tulisi tarve mennä toiselle kasteelle, niin luultavasti menisin. Nyt siihen ei ole tarvetta.
"kuvainpalvonnassa"
Jopas nyt jotakin. Onhan minulla seinillä maisemamaalauksia mereltä ja maalta, mutta silmä on niin tottunut niihin, että eipä niitä juuri muistakaan - saati sitten, että alkaisi palvoa. Ikkunoistakin näkyy maisema (sekä maalle että merelle), enkä sitäkään palvo.
"pyhimysten kuvien esineiden suutelemisessa"
Hahah. Nyt kupsahdan nauruun lopullisesti! Olen halaavaisten ihmisten kanssa halaavainen ja pussaavien ihmisten kanssa pussaavainen, mutta en nyt sentään mitään tuommoista ala tekemään. Pyhimysten kuvien esineitä - kattia kanssa!
"neitsyt Marian palvonnassa"
En ole ikinä palvonut mitään Mariaa. Ja Maria oli neitsyt Jeesuksen sikiämisessä, mutta sen jälkeen kyllä neitsyys meni, kun teki monta jälkeläistä Johanneksen kanssa. Mutta Ellen White ja adventistithan väittävät katolisten tapaan, että Maria pysyi neitsyenä kuolemaansa asti.
"hyväksyen katolisenkirkon/heidän menneisyyden"
En minä hyväksy mitään aneita enkä latinaksi luruteltuja saarnoja, ettei kuulijat ymmärtäisi ym. Olen sitäpaitsi evankelioinut katolisia uskoon, joten tiedän kyllä mistä he ovat tulossa ja että sieltä pitää päästä pois.
"Totuuden puolustajien surmaamisen"
En minä nyt mitään itsemurhaa sentään haudo. Itsemurhahan on kadottava synti ja minä halusta menen taivaaseen.
"roviolla polttamisen"
En ole polttanut roviolla kuin makkaraa ja se onkin ollut sinapin kanssa sitä herkullisempaa, mitä mustuneenpaa, vaikka tiedänkin noiden PAH-yhdisteiden syöpää aiheuttavat ominaisuudet.
"ikuisesti kestävän kidutusopin"
Tuo on Alex-kasin Jarlaulta omaksuma oppi eikä sitä ennen häntä tainnut opettaa kukaan. Hän keksi opin, jota sitten vastustaa - kätevää. Minä taas luen Raamatusta, ja uskon sitä, että iankaikkinen rangaistus helvetin tulijärvessä kestää yhtä kauan kuin iankaikkinen ilo taivaassakin eli iankaiken (Matt 25:45). Iankaikkisuus on ajattomuutta eli sillä ei ole loppua.Eli antamasi lausunnon mukaan tuo lista piti yhdeksänkymmentä prosenttisesti paikkansa sinusta, valitettavasti!
Ellen Whiten kirjojen suomentajat ovat ahkerasti kääntäneet tuota sanaa sopusointu kaikkiin Ellenin kirjoihin. Kaikki Ellenin väärät profetiat ja väärät opetukset ja koko väärä profeetta Ellen on jankutettu jankuttamasta päästyäänkin olevan sopusoinnussa Raamatun ja Jumalan kanssa.
Tähänkö Ellen G Whiteen adventtikirkko tarrautuu perustaen koko oppinsa sen taakse. Irtisanoutukaa Whitesta ja tunnustakaa hänet pelkäksi oljensaattajksi.
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm- adventisti
Adventtikirkon oppi perustuu yksin Raamatuun ja Ellen White ei ole tuonut seurakuntaan yhtään oppia, vaan kaikki on saatu tutkimalla Raamattua ja antamalla Pyhän Hengen johtaa. Luovu sinäkin velhoudestasi ja anna itsesi Jeesukselle. Sydämesi on vielä kaukana Jeesuksen uskosta.
- voimiten
adventisti kirjoitti:
Adventtikirkon oppi perustuu yksin Raamatuun ja Ellen White ei ole tuonut seurakuntaan yhtään oppia, vaan kaikki on saatu tutkimalla Raamattua ja antamalla Pyhän Hengen johtaa. Luovu sinäkin velhoudestasi ja anna itsesi Jeesukselle. Sydämesi on vielä kaukana Jeesuksen uskosta.
Adventtikirkossa käydessä sieltä ei saa mitään, joka kuuluisi meille uskovaisille. Tyhjää saa pyytämättäkin. Eikä maksa mitään!
- vai kuis on?
Ja sinä olet sopusoinnussa itsesi kanssa niinkuin sotkeutunut virvelin kela, vai kuis sen sanois paremmin? Koita nyt vähän auttaa kaveriasi!
Jälleen kerran avaan Suuren Taistelun.
Tällä kertaa on syynissä 29. luku: Pahuuden alkuperä. Ihan se on kirjoitettu, mitä sylki suuhun tuo!
Jumala muka tarjosi Lusiferille armoa ja kauan sieti sitä taivaassa. RAAMATTU sanoo, että saatana oli taivaassa "kunnes hänessä havaittiin vääryys".
Heti ulos! vain täällä Maassa tunnetaan armo.
Mutta ellen-tyttönen on keksinyt oman tarinansa raamatunkohdan perään - mielivaltaisesti.
Täälläkin täytyi uhrata ja vasta pari tuhatta vuotta on ollut armonaika. Adventistit eivät sitäkään täysin salli Jumalalta, vaan lisäävät pelastuksen ehtoihin sapattilauantain.
Mutta taivaassa Lusifer olisi saanut armon tuosta vain - ilman Kristuksen uhria!
Siis - Suuri Taistelu on lähes kauttaaltaan jumalanpilkkaa.
Ei tuo vielä mitään...
S. 488 - Lusiferilla muka on sielu ja sielunkykyjä. Siis on muka jumalolento, Jumalan sukua. Eiväthän edes enkelit ole - ovat vain "palvelevia henkiolentoja".
Ei ihme, että ellenismissä luullaan, että Jeesus=Miikael. Siis kun Miikaelillakin on muka sielu.
Noutakaa kirppikseltä ja lukekaa itse sitä kirjaa.
Raamattua tuntevaa se kirja oksettaa, ei voi mitään. Ei sitä voi täällä ruveta selostamaan, kun melkein joka lause on mielikuvituksen tuotetta.
S 453 mukaan adventtiliikkeen uskoa Herra koetteli suuressa pettymyksessä v. 1843-44. Pötypuhetta!
Sillä ihmisen omaa typeryyttä se vain oli, seuraa johtajaa-leikkiä.
Ei tuota jaksa selostaa... Käy kirjastossa katsomassa, josko siellä olisi luettavana.
Mutta sanoisin, että minun mielipiteeni on: ihan hassu satukirja.
tuo kolmen-enkelin löpinä - se ei todista yhtään mitään siitä kirjasta.
Mutta Raamatusta löydät elävää ravintoa, joka ei väsytä sydäntä, ei mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131434Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 71708
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168681- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548- 102541
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505