Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Luepa itsekin tarkemmin! Se 3Ms19:18.
    3.Mooseksen kirja:
    19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.

Mikä tekopyhyyden esikuva se onkaan!! Melkein kuin vihaa vihollistasi, rakasta ystävääsi! Ahdasmielistä - tuo ei jumalatonta johda Kristuksen luo.
    TÄLTÄKIN KOHDIN JEESUS ANTOI UUDEN, RAKKAUDEN LAIN:

Matteuksen evankeliumi:
    5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
    5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
    5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
    5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
    5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
    5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

5.Mooseksen kirja:
    6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
    Tämähän on toinen niistä uusista Jeesuksen käskyistä. Ja toinenhan on se lähimmäisrakkauskäsky, johon "sisältyy kaikki laki ja profeetat".
    MIKSI JEESUS OLISI PUHUNUT UUDESTA KÄSKYSTÄ, JOS HÄN OLISI TARKOITTANUT VAIN VAHVISTAA NUO VANHAT? JA MIKSI PAAVALI OLISI SANONUT USKOVIEN OLEVAN "IRTI LAISTA"?
    Mutta nytpä on niin, että tuohon vanhaan ei pidäkään katsoa - vaan Jeesuksen rakkauden Hengessä vaeltaa, armossa ja armahtaen. Ei lain rikkomisen pelossa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Se rikas mies oli kaikkea noudattanut, mutta koetuksen tullen ei rakkautta riittänyt totella Jeesusta ja jakaa turhaa omaisuuttaan pois, köyhille.
    ----------------------------
    Kaikenkaikkiaan laissa on tarkat määräykset JUUTALAISILLE, kun he tulevat Israelin maahan. Rakkaus on kyllin viisas sanoittakin toimimaan oikein. Moni säädös on sovellettavissa kaikkiakka, mutta ei pakottavana. Vain ohjeena.

Pyhyyttä ja oikeutta koskeva lainkohta on mielenkiintoinen ja ajankohtainen tänään muukalaisten kohtelusta. Israelissa ja Suomessakin tarpeen huomioida. Mutta ei väkisin.
    3.Mooseksen kirja:
    19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
    Ehkä lainkiihkoiljat ovat enemmän mieltyneet seuraavaan kohtaan laissa - rangaistusmääräyksiin. Täytyyhän rakkauden vastapainona olla kuritusta. Ainakin Jeesuksen päivien raamatuntuntijat olivat siitä tietoisia, vaikka eivät tuota edellistä hyväksyneetkään.
    3.Mooseksen kirja:
    20:14 Jos joku ottaa vaimoksi naisen ja hänen äitinsä, on se iljettävyys; sekä hänet että ne molemmat poltettakoon tulessa, ettei mitään iljettävyyttä olisi teidän seassanne.
  2. "Mooses herätettiin kuolleista ..." En rohkenisi tolleen pelleillä pyhillä asioilla ja pyhillä kirjoituksilla. Täyttä sekoiluakin tuo viesti oli. Sillä ei laki milloinkaan voi olla Jumalan ja Jeesuksen yläpuolella, niin että ei olisi pätevästi se naulattu ristille. Mitä 10 käskyyn tulee, niin aasikin osaisi OMIN SILMIN lukea Raamatusta, että se on ympärileikatuille juutalaisille - Jeesuksen päiviin asti vain.

S u r k u h u p a i s a a on sekin, että juutaalaista lakiliittoa tarjotaan pakanoille vielä uuden liiton ylipapin takaisintulon kynnyksellä.

Että lakiko peräti ikuinen? Mutta kun tulee täydellisyys - täydellinen rakkaus - niin tietokin katoaa, kun sitä ei tarvita. Laki on kirjoitettua tietoa. Kun rakkaus vallitsee, ei tietenkään aasikaan tarvitse lakia. Pari ei tarvitse avioehtosopimusta, jos rakkaus on rakoilematon.

VANHENTUNUT LAKILIITTO HÄVIÄÄ

Hebrealaiskirje:
    8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
    8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
    Hebrealaiskirje:
    10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
    Galatalaiskirje:
    3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

UUSI LIITTO ON VANNOTTU, TOISIN KUIN LAKILIITTO

Hebrealaiskirje:
    7:28 Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.

Oikein on Jeesus teistä 7. pv:n adventisteista sanonut, että te teette VAIN käännynnäisiä:
    Matteuksen evankeliumi:
    23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
    23:14 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun syötte leskien talot, jopa näön vuoksi pitkiä rukouksia pitäen! Sentähden saatte sitä kovemman tuomion.
    23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Kun vastoin parempaa teitoanne sekoitatte vanhan ja uuden. _AnttiVKantola_
  3. Paavali noudatti lakia täydellisemmin kuin kukaan muu - siksi hän tapatti mm, Stefanuksen. (Paavi ehkä jatkaa perinnettä ja muut lainalaiset, mutta Paavali teki täyttä parannusta Mooseksen lakiin katsomisesta).
    Sitten Paavali pääsi irti laista täydellisemmin kuin kukaan toinen - hänestä tuli Kristuksen rakkauden orja.
    Allekirjoittiko Jeesus Mooseksen lain? Mark 2:23- 3:6 todistaa, että ei.

Valitettavasti pidämme Jeesusta vain jonkinlaisena HÄTÄVARANA. Ei "ihmeellisenä neuvonantajana".

Siivilöimme hyttysen, mutta nielemme kamelin, (Matt 23:24). Annamme kymmenykset jopa mintuista ja tilleistä, mutta emme ymmärrä lain tarkoitusta, (Matt 23:23 ja Room 3:19-20). Annamme lahjaksi ulkokuoren ja niin jäämme saastaisiksi - vaikka pitäisi antaa lahjaksi se, mitä sisällä on ja niin kaikki olisi meille puhdasta, (Matt 2
    3:25-33, Luuk 11:41).

Matteuksen evankeliumi:
    23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
    Joh 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
    Luuk 11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. (Kuuletko lakia vaiko Jeesusta?)

Miksi emme usko Jeesuksen sanoja, kun hän pyrkii vapauttamaan meidät laista? Siksi, että luulemme olevamme parempia kuin ne, jotka meitä katselevat. Tunnon soima vaimenee, kun näkee toisella menevän huonommin. Mutta tää on itsepetosta, sillä Jeesus mittaa lähimmäisenrakkaudella.
    Vilpitön Jumalan lapsi hyväksyy seuraavan totuuden - eikä tuomitse sitä, jolla menee huonommin:
    Roomalaiskirje:
    7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

_AnttiVKantola_
  4. Omavanhurskauden teot on kumottu. Veriliitto on asetettu. Ero kuin yöllä ja päivällä. Vain Hengessä sen voi ymmärtää.
    ----------------------------
    Hebrealaiskirje:
    7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön

Kolossalaiskirje:
    2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Room 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Jumalan Poika
    ------------------------------------
  5. Miten jääräpäinen ihminen voikaan olla synnissään! Todistin, että on synti määrätä toiselle, mitä päivää pitää parempana.

Totesin myös, ettei Raamatulal ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä päivästä viikko alkaa. Sehän on käytännön kysymys kussakin maassa. Sanot, ettei Suomi voi sanella viikonpäiviään. Kuinka sitten jumalaton juutalaisuus? Lakiuskonto.

Mutta sinä tahdot ehdoin tahdoin tuomita toiset mielestäsi vääristä päivistä!

Etkö osaa hävetä ristin juurella? Luuletko todella, ettei Jumala näe ihmisen sisimpään?

Mutta kukin olkoon omassa mielessään täysin varma siitä, mikä paivä hänelle parhaiten sopii Herralle pyhitettäväksi.

Roomalaiskirje:
    14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
    14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Roomalaiskirje:
    14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
    14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Näet jo nimestäkin, että seison käsitysteni takana - toisin kuin sinä, joka vain heittelet nimettömiä kiviä. Tuskin edes pidät näitä asioina pyhinä, loppujen lopuksi. Ainakin vihamielinen tyylisi viestii sellaista.

_AnttiVKantola_
  6. Oppi todellakin muuttui eilen, tarkemmin sanoen noin 2000 vuotta sitten, Isän tahdosta.
    "Mistä ihmeestä saitkin tuollaisen päähänpiston?" Raamatun selvä ilmoitus se on!
    Room 7. kertoo lain vankeudesta ja Room 8. Hengessä vaeltamisesta - ilman lakia.
    Jumalan tarkoitus: Mooses alas, Jeesus ylös. Johanneksen tulee vähetä Jeesus ylenee.

Johanneksen evankeliumi:
    13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
    1.Johanneksen kirje:
    2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
    2.Johanneksen kirje:
    1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.

Kenen tahtoa käskyt palvelevat, se Mooseksen laki? tietysti synnin lain tarkoitusta.

Roomalaiskirje:
    7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
    7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
    Roomalaiskirje:
    11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

Roomalaiskirje:
    7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
    7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.

Syytön olen minä siihen, jos joku ei ymmärrä Raamatun selvää ilmoitusta, tästä että lain orjuus on v a n k e u t t a .
    Mutta Mooseksen lain orja tappaa, varastaa ja tuhoaa monin verroin enemmän kuin se, oka on täydellisen käskyn alla - lähimmäisenrakkauden lain.
    Mutta minä tahdon palvella Herraa uudessa Hengen tilassa, vaikka synti asuu ruumiissani ja pyrkii toteuttamaan synnin lakia.
    Sillä Kristus on minulle lain loppu ja uskonelämän alku.
    ' Roomalaiskirje:
    10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

_AnttiVKantola_
  7. "Millainen Jumala on?" Hän on v a p a a ja hänen Poikansa on vapaa ja perilliset myös.

Jumala ei noudata käskyjään - eikä Hänen Poikansa, eivätkä ARMON PERILLISET. Että tällainenkin puoli Jumalassa on, hän ei ole käskyjensä orja tai niillä orjuuttava.

KUN aron perilliset saavat sapattina rikkoa lakia, ainakin sapattilakia, niin tietysti itse sapattiakin vastaan saavat käydä. Nöyrästi vain tietenkin. Miksi näin vapaata on? Tämän takia:

"Ihmisen Poika on sapatin Herra", Matt 12:8.

Matteuksen evankeliumi:
    12:1 Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki; ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään.
    12:2 Mutta kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänelle: "Katso, sinun opetuslapsesi tekevät, mitä ei ole lupa tehdä sapattina."
    12:3 Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä,
    12:4 kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?
    12:5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
    12:6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
    12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
    12:8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."
    12:9 Ja hän lähti sieltä ja tuli heidän synagoogaansa.
    12:10 Ja katso, siellä oli mies, jonka käsi oli kuivettunut. Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Onko luvallista sapattina parantaa?" voidaksensa nostaa syytteen häntä vastaan.
    12:11 Niin hän sanoi heille: "Kuka teistä on se mies, joka ei, jos hänen ainoa lampaansa putoaa sapattina kuoppaan, tartu siihen ja nosta sitä ylös?
    12:12 Kuinka paljon suurempiarvoinen onkaan ihminen kuin lammas! Sen tähden on lupa tehdä sapattina hyvää."
    12:13 Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.

Ymmärrän, että olen totuudenpuhujana suututtanut eräät. Mutta tämä kaikki on Kristuksen oppia, joten käykää ennemmin Hänen kimppuunsa - te jotka ette hyväksy sitä, että Jumala rikkoo itse laatimiaan käskyjä.

Matteuksen evankeliumi:
    12:14 Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet.
    _AnttiVKantola_
  8. Missä Henki on, siellä on Jumalan lasten vapaus - halleluja!

Sala-ampuja t a a s ampui pimeän kätköistä "pahan palavan nuolen"; tällaisen:
    "Autuas se mies"-"joka päivät ja yöt"-tutkii Herran lakia".

Itse hän lienee tutkinut tuota ympärileikattujen lakia - joka päättyi 2000 v. sitten, Jeesuksen kumotessa sen mahdin täyttämällä sen viimeistä piirtoa myöden. Sala-ampuja lienee joku onneton jehovantodistaja, jonka yöt päivät kestänyt tutkiminen on sekoittanut. Kun itse on lain tekojen orja, tottahan toki muut täytyy saada samaan liekaan. Synnin ja kuoleman laki vie hengelliseen kuolemaan.

Lainnoudattajat tekevät itse asiassa laittomuuden, kun eivät tottele Sanaa. Me elävälle Sanalle, Kristukselle kuuliaiset, noudatamme tätä: "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Siitä lähtien hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin", Luuk 16:16.
    Markuksen evankeliumi:
    11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
    Elävä Sana, Jeesus, kuulee meitä, sillä me olemme kuuliaiset rakkauden laille.
    Galatalaiskirje:
    5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
    "Kymmenen käskyn" noudattaminen onnistuu melko pitkälle omin avuin. Sensijaan rakkauden tie on mahdoton omassa voimassai.
    Pyhä Henki antaa voiman ja JOHDATUKSEN sillä tiellä. OMAVANHURSKAUDEN SIJAAN HÄN JOHDATTAA LAUPEUDEN TEKOIHIN!
    Galatalaiskirje:
    5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla
    Matteuksen evankeliumi:
    5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.

Voi minua, jos tulen "älyttömäksi" kuin galatalaiset ja lankean takaisin voimattoman lain orjuuteen! Silloin ei minulla olisi Puolustajaa, ei Pelastajaa.
    Galatalaiskirje:
    5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
    _AnttiVKantola_
  9. "Kristus lain antajana - siinailla" - o l k o o n k i r o t t u kirjoittelija! Apostoli Paavalin kehotuksesta sen tuon julki,(Gal 1:8).
    Vastoin parempaa tietoaan tämä soluttaa lakia kristityn vaellukseen, saattaakseen nämä takaisin lain orjuuteen - siten tehdäkseen Kristuksen ristin mitättömäksi.
    "Meidän veljiemme syyttäjä" - Jobinkin kimpussa kovasti häärinyt - ei väsy, vaan vainoaa armahdettuja syntisiä alati.

1. Pakanain apostoli, Paavali, korostaa, että laki on jäkestäpäin lisätty - Krsituksen sovitusta odotellessa - säädetty enkelien kautta, välimiehen (Mooses) kädellä. Paavali korostaa, että Jeesuksen kautta tuli SEN SIJAAN "armo ja totuus". Uusi, rakkauden laki siis - se täydellinen laki. Tuo kirottu tuntematon nikki "siinailla" kirjoittelee näinollen valheen isän nimissä ja saa tuomionsa.

Kuinka osaakin noin aivan päälaelleen kääntää Raamatun totuuden? Lukaisepa se kirjoitus ja julista kanssani raamatullinen kirous valehtelijan ylle!
    Jeesus teki tyhjäksi perkeleen teot, mutta tuntematon, tällä kertaa "siinailla"-nimikkeellä, tekee tyhjäksi Jeesuksen työn sekä Paavalin ja Lutherin opetukset! Kirottua! Kirottua! Kirottua!

2. Mikäli lukaisit kirjoituksen "Kristus lain antajana", nyt olisi ehdottomasti luettava päälle Roomalaiskirje, Galatalaoiskirje sekä Hebrealaiskirje, jotta valheen saasta ei tarttuisi. Ohessa pari keskeistä totuutta Sanasta.
    Kolossalaiskirje:
    2:13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
    2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
    2:15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
    Tiituksen kirje:
    3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

3. Laki ei edes riittäisi, vaikka sen täyttäisi "viimeistä piirtoa myöden". Sillä "synti asuu meissä" kuitenkin - vain Hengellä kuoletamme sitä, ei lailla.
    Matteuksen evankeliumi:
    5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
    5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

4. Laki on hyödytön ja voimaton, Hbr 7:18. Laki on vaativa ja orjuuttava, Gal 2:4,16. Laki on kirottu, Gal 3:10, 13. Laki ei rakenan mitään, Gal 3:12.

5. Koko laki on jo täytetty, kun katsotaan Kristukseen ja rakastetaan. Sensijaan lakiin katsomalla jo yksikin virhe syyllistää koko lain rikkomiseen. Itsepetosta on tuo lakiin katsominen.

Gal 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

6. Lainkiihkoilijat vain ovat kateellisia armon perillisille, kun eivät itse luota lahjavanhurskauteen - tahi tahtovat turhaa kunniaa omista pyhistä töistään.
    Galatalaiskirje:
    2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.

_AnttiVKantola_
  10. "Joopa - joo" kirjoitti:
    Eli juuri osoittaakseen saatanan herrakseen kristinuskon syöttää raadon lihaa ja juottaa raadon verta ja kustsuu sitä tilaisuutta pyhäksi ehtoolliseksi. Vain saatanaa jumalanaan palvelevat läträävät veren kanssa.
    Toisaalta on selvää muutenkin, että kristinuskon herra on herra saatana jota jumalanaan palvelevat. Esimerkiksi älä tapa käskyjä vastaan ei kukaan muu ole niin paljoa rikkonut maailmassa kuin kristinusko tappamalla ja tapattamalla jopa omia syyttömiä pieniä lapsia noitina polttaen jotta kaikille olis selvää että helvetti on kristinuskon herralla.
    ----------------------------------------------
    Ei raadon lihaa suinkaan tai raadon verta. Raamattuahn sanoo, että "vertauskuvallisesti" Hänen muistokseen - veriliitosta muistuttamiseksi. Kristinusko nimenomaan opettaa, että ei enää koskaan tarvita mitään veriuhria tai eläinuhria. Tässä mielessä juuri kristinusko eroaa uskonnoista.
    Kristinuskoon liittyen on paljon tapettu kuten muidenkin uskontojen nimissä ja ateismin ja etnisissä puhdistuksissa. Vanhan Testamentin aikaiset sodat johtuvat siitä, että Jumala on suunnitellut: "Minä annan kansakuntia ja kansoja sinun edestäsi". Oma on vikansa, että eivät väisty Luojan jo alussa ilmoittamien suunnitelmien tieltä - säästyäkseen.

Vain kristinusko opettaa voittamaan vihollisen rakkauden keinoin. Edes opettaa. Vain kristinuskossa Jumala itse alentuu orjan muotoon ja uhrautuu omiensa edestä. Vain kristinuskon Jumala hyväksyy sen, ettei häntä palvota - vaan sensijaan autetaan lähimmäistä ja siten palvellaan Häntä.
    Muut uskonnot vaativat, mutta kristinuskon Jumala on antaja. Näin erilaiset asiat eivät voisikaan olla satua, vaan totta. Ei menestyisi tuollainen pehmosatu.
  11. Apostolien teot:
    16:15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä.

Vai että voi tästäkin jakeesta löytää riidan aihetta, kun kovasti kaivelee ja saivartelee. Kun korottaa kreikan kielen jumalan asemaan.

"Kuulijat" jakeessa 15 merkitsee muka muuta kuin "perhekunta". En tiedä, mihin saivartelija pyrkii, mutta asiayhteys, Apt 16:11-15 paljastaa tosiasiat.

Paavalin porukka, eräänä sunnuntaina, istui juttelemassa rannalla muutamalle naiselle. Siinä sitten Herra avasi Lyydia-nimisen kangaskauppiaan "sydämen ottamaan vastaan sen, mitä Paavali puhui".
    Huom! Kenenkään muun naisen sydäntä Herra ei avannut. Hän sitten vaati saada kasteen itselleen, perheelleen ja palvelijoilleen - yleistyneen tavan mukaan. Sitten hän vielä pyysi Paavalin porukkaa jäämään vieraakseen pariksi päiväksi. Saarnaamaan lisää heille.
    On mahdollista, että nuo "kuulijat" olivat kaikki tai useimmat Lyydian perhekuntaa, mutta sillä ei tässä ole sinänsä merkitystä.

KIISTATONTA ON, AINAKIN SE, ETTÄ LYYDIAN PERHEKUNTA KASTETTIIN, VÄLITTÖMÄSTI. Sen suurempaa kasteopetusta ei siinä edellä ollut, eikä tivattu,
    että oletteko varmasti ihan jokainen nyt sitten tulleet uskoon. Toki uskon synnyttäminen oli Paavalin päällimmäinen tavoite. Paavalille varmasti jäi mieleen tuo vierailu Filippissä, ja Lyydian perhekunnan pelastuminen, mutta yksityiskohtaa nimeltä "kastaminen" hän ei kauan muistanut. Evankeliumiin uskominen oli se varsinainen asia. Huom! Paavali ei tyrkyttänyt kastetta, mutta he vaativat uskomisensa lisäksi toimenpiteen nimeltä kaste. Tämän paljastaa seuraava raamatunkohta.
    HUOM! "STEFANAANKIN PERHEKUNNAN". Täten olen todistanut, että alkuseurakunta pyrki kastamaan koko perhekuntia. Mutta itse Paavali ei pitänyt kastamista niin tärkeänä kuin moni muu piti.

1.Korinttolaiskirje:
    1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
    1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

_AnttiVKantola_