Me helluntailaisethan olemme tunettuja kielilläpuhumisesta ja Pyhänhengen kasteesta.
Ihana Pyhähenki joka vaikuttaa keskellämme ja opettaa ja muistuttaa.
Tänäkin aamuna kun avaat Raamattusi ja rukoilet ensin Isä meidän ja sitten luet Herran siunauksen ja Herra siunatkoon Israelia siunauksen saat kokea ihanan Pyhänhengen kosketuksen ja vaikutuksen.
Siunaus on koko päivän mukanasi ja kun siunaat lähimmäisiäsi ja rukoilet itseksesi kielillä koet Jeesuksen vaikuttavan ja johdattavan askeleitasi.
Jeesuksen veri on vuotanut sinun edestäsi, että saisit syntisi anteeksi ja pelastuisit.
Sen jälkeen saat kasteen Pyhässähengessä ja siitä on merkkinä uusi rukouksen kieli joka alkaa rakentamaan sinua ja auttaa monintavoin sinua uskossasi.
Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen. 15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen. 16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Siis ensin oli kaste Jeesukseen ja sitten Pyhänhengen kaste.
Ei niin että lapsikasteessa ihminen tulisi uskoon ja saisi Pyhänhengen kuten kirkolliset opettavat.
Heidän hedelmistään jo näkee, että eivät he ole sen enempää uskossa kuin joku pakana jota ei ole kastettu.
12 Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. 13 Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
Miehet ja naiset jotka kuulivat sanan menivät kasteelle, eivät lapset ja eivät lapsineen.
No siunatut luterilaiset voivat saada Pyhänhengen kasteen ja moni on saanutkin.
Julistakaamme kaikella rakkaudella heille täyttä evankeliumia.
Jeesus elää ja vaikuttaa totisesti keskellämme vielä tänä päivänä,
On ihana olla uskossa ja kokea Jumalan kosketusta ja johdatusta.
Jumalan lait myös toimivat, Kun annat saat.
Miylvät sitä niität.
Anna rahaa niität rahaa, se on laki, vaikka et ansaitsemalla saakkaan, saat siksi koska Jumalan lait toimivat ja ovat niin ja Amen. Eli Jumala on lakiensa takana.
Siunattua päivää.
SInua siunaten ja rukoillen, että Jumalan sana etenisi rakkaassa Maassamme ja yli koko maailman.
Ottakaa vastaan
18
508
Vastaukset
- Hilarius-hiiri
Tämän palstan aihe on LUTERILAISUUS. Palsta on tarkoitettu ensisijaisesti luterilaisille, jotta he voisivat keskustella omasta uskostaan. Jos muut haluavat osallistua, heidän tulee pysyä annetussa aiheessa ja varoa loukkaamasta luterilaisia.
Näin on myös suomi24 muidenkin uskontopalstojen laita. Ortodoksisuus-palstalla keskustelun aiheena on ortodoksisuus ja katolilaisuus- palstalla katolilaisuus. Vain helluntailaisuus- palstalla helluntailaisten sopii tuoda omaa uskoaan esiin!
Hyvät helluntailaiset, menkää omalle palstallenne ja pysykää siellä!- Jampetti
tulkaa vain helluntailaiset, ja opettakaa meitä Pyhästähengestä.
Opetus joka on Sanan mukaista on aina hyvää! - Kilvoituksessa
Jeesus loukkasi jopa oppilaitaan joskus sillä totuuden sanalla. Fariseukset ja saddukeukset olivat Hänen kanssaan helisemässä ja yleensä kirjanoppineet olivat Hänen vastustajiaan ja kompakyselijöitään. Onko Paavali mielestäsi muka esimerkki siitä, ettei mennä vieraalle alueelle?
Ja miten sinä nyt sanot 'hyvät helluntailaiset', kun niin mieluusti olet tähän saakka puhunut 'lahkolaisista'? Saanko minä siis täällä oikein sinun luvallasi olla ja osallistua keskústeluun, kun en ole mikään -lainen tai -isti? - sydämeen
Ei pitäisi olla noin jyrkkä.Olen luterilainen,mutta uskontielle minut on ohjanut juuri helluntalainen.Ilman tuota iäkästä sisarta maksaisin vain kirkollisveroani ja vähät välittäisin koko uskosta,puhumatikkaan että eläisin sen mukaisesti.Siunattua päivän jatkoa sinulle,t.Sirkka D
- on virkistävä ***
todistus elävästä Jumalasta. Iloitsen todella, että Jeesus lähetti myös sinut tänne tuomaan totuutta. Itse olen muutaman päivän keskustellut tuolla almpana ketjussa, jossa kerron, että usko ilman tekoja on kuollut ja sinä varmasti tiedätkin, että näin on ja Raamattu sen meille ilmoittaa. Olen pyrkinyt kertomaan keskustelu kumpaneille, että Jumala synnyttää omansa uudeksi vedestä ja Hengestä ja antaa meille voiman elää tahdossaan.
Jeesuksen kanssa elävä muuttuu, mutta se ei johdu omasta voimasta, vaan sen tekee Jumalan voima, sillä kun Kristus saa sijaa meissä, tulemme enemmän ja enemmän Jumalan kaltaisiksi ja siksi tahdomme olla kuuliasia Hänelle.
Minut Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä kauan sitten ja vasta siitä lähti Jumalan tuhtemus ja Hänen tahtoonsa taipuminen tapahtumaan.
Sain kielilläpuhumisen lahjan siinä samassa yhteydessä ja selittäjän lahja tuli mukana.
Usein olen kuullut ihmeitä tämän kielillä puhumiseni yhteydessä, kun se on kääntynyt Suomeksi.
Olen rukoillu ihmisten, kokonaisten perheiden puolesta ja kerrankin rukoilin ulkomaalaisen perheen puolesta kaksi vuotta tietämättä edes, että rukouksessani tuli nimejä. Ulkomaan matkallani sain sitten tutustua tähän perheeseen ja he ovat olleet ysäviäni 15 vuotta. Tämän perheen, nyt jo edesmennyt vanha isä kertoi, miten hän oli saanut Jumalalta vaikutuksen sodan aikana rukoilla Suomen puolesta ja kertoi joka sunnuntai menneensä kotikirkkoon rukoilemaan uskonystäviensä kanssa Suomen puolesta.
On ihana kuulua yhteen seurakuntaan, jonka pää on Jeesus Kristus. Hän vaikuttaa meidät rukoilemaan toistemme puolesta, vaikka olisimme toisella puolella maapalloa. Luterilainen jumalanpalvelus on sitten uskonpuhdistuksen selkeintä evankeliumia.
Isä meidän -rukouksineen ja uskontunnustuksineen.
Luterilaisuus sisältää runsaasti herätysliikkeitä, joista voi valita persoonalleen sopivan.
Kirkkovuoden aikana tulee käydyksi Raamattua lävitse systemaattisesti. Papit ovat saaneet pitkän koulutuksen ylipistossa tai herätysliikkeiden raamattukouluissa. Itseellinen kasvu on paremmin mahdollista kuin tiukan kontrollin seurakunnissa.
Omakohtaista näkemystä kunnioitetaan.- Kilvoituksessa
toimiko Pietari Jesuksella liturgina? Oliko Hänellä jo valmiit messut ja kirkonmenokaavat? Huolehtivatko apostolit siitä, että kirkolliset juhlapyhät tulevat varmasti oikeaan aikaan vietetyiksi? Kuinkahan pitkä koulutus Jeesuksella oli yliopistossa? Entä apostoleilla? Eikö lut.kirkossa ole tiukka kontrolli siitä, että kaikien pitää olla vauvana "kastettuja"? Entä siitä, että kuolemanvaarainen vauva pitää "kastaa" oikealla tavalla 'puhtaalla vedellä?
Miksi ALOHAOPLA MOITTII kirkkonne maallistumista?
Farisealaisuus tarkoittaa muotomenojen pilkuntarkkaa noudattamaista... - esimerkiksi.
Kilvoituksessa kirjoitti:
toimiko Pietari Jesuksella liturgina? Oliko Hänellä jo valmiit messut ja kirkonmenokaavat? Huolehtivatko apostolit siitä, että kirkolliset juhlapyhät tulevat varmasti oikeaan aikaan vietetyiksi? Kuinkahan pitkä koulutus Jeesuksella oli yliopistossa? Entä apostoleilla? Eikö lut.kirkossa ole tiukka kontrolli siitä, että kaikien pitää olla vauvana "kastettuja"? Entä siitä, että kuolemanvaarainen vauva pitää "kastaa" oikealla tavalla 'puhtaalla vedellä?
Farisealaisuus tarkoittaa muotomenojen pilkuntarkkaa noudattamaista...Jos pidät Alahaoplaa esimerkkinä, niin olen todella pahoillani.
Luterilainen kirkko on syvälle eksynyt. - Kilvoituksessa
esimerkiksi. kirjoitti:
Jos pidät Alahaoplaa esimerkkinä, niin olen todella pahoillani.
Luterilainen kirkko on syvälle eksynyt.Mutta siinä kirkon tienmäärittelyssä hän on oikeassa: se menee täysin päin prinkkalaa. Etkö ole lukenut tekstejäni: kyllä niistä näkyy, mitä mieltä olen hänen kannanotoistaan MUUTEN!
Farisealaisuus tarkoittaa muotomenojen pilkuntarkkaa noudattamaista..."KILVOITUKSESSA" kilvoittelee kyseenalaisella tavalla, kun hän herjaa uskonpuhdistusta. Siitä kuitenkin ponnistavat uudetkin liikkeet, Lutherin vankasta uskonvanhurskauttamis-opista.
(Ei uudestisyntymisopista). Jobin kirja, alusta loppuun, olisi tsrpeen lukea, jotta noiden eräänlaisten sielunhoitajien kavaluus paljastuisi rienaamiseksi.
Oikeassa oleminen on yhdentekevää, sillä viimeisen sanan sanoo Jeesus, hän joka uudestisynnyttää.
Job:
9:22 Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon: hän lopettaa niin syyttömän kuin syyllisenkin.
19:25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
1.Pietarin kirje:
1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä.
Jaakobin kirje:
3:5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Jaakobin kirje:
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jätä tuomitseminen Herran tehtäväksi, niin kuin Paavalikin jätti :
Room 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Jos siis tahdot olla täydellinen, hallitse kirjoittelusi kieli. Kirjoita totuutta RAKKAUDESSA ja pyri Paavalin tavoin asettamaan jokainen ihminen esiin täydellisenä Kristuksessa.
PILKKAAMISENKIN voi huoletta jättää Herralle; hän osaa senkin taidon:
Sananlaskut:
1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;- Kilvoituksessa
AnttiVKantola kirjoitti:
"KILVOITUKSESSA" kilvoittelee kyseenalaisella tavalla, kun hän herjaa uskonpuhdistusta. Siitä kuitenkin ponnistavat uudetkin liikkeet, Lutherin vankasta uskonvanhurskauttamis-opista.
(Ei uudestisyntymisopista). Jobin kirja, alusta loppuun, olisi tsrpeen lukea, jotta noiden eräänlaisten sielunhoitajien kavaluus paljastuisi rienaamiseksi.
Oikeassa oleminen on yhdentekevää, sillä viimeisen sanan sanoo Jeesus, hän joka uudestisynnyttää.
Job:
9:22 Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon: hän lopettaa niin syyttömän kuin syyllisenkin.
19:25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
1.Pietarin kirje:
1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä.
Jaakobin kirje:
3:5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Jaakobin kirje:
3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jätä tuomitseminen Herran tehtäväksi, niin kuin Paavalikin jätti :
Room 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Jos siis tahdot olla täydellinen, hallitse kirjoittelusi kieli. Kirjoita totuutta RAKKAUDESSA ja pyri Paavalin tavoin asettamaan jokainen ihminen esiin täydellisenä Kristuksessa.
PILKKAAMISENKIN voi huoletta jättää Herralle; hän osaa senkin taidon:
Sananlaskut:
1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;viisaammille selittäjille, kun nuo alkeetkin tuottavat vaikeuksia. "Uskonpuhdistuksen " panen lainausmerkkeihin, sillä et ole näköjään lukenut niistä huonoista hedelmistä, joita SE PUU TUOTTI. Valitettavasti kouluissa ei mainita mitään niistä murhista joilla uskoa PUHDISTETTIIN KAIKISTA, JOTKA ROHKENIVAT VASTUSTAA LUTHERIN JA MELANCHTONIN OPPIA. Uskalsivat mennä uskossaolevina kasteelle ja merkitä siis sen "vauvakasteen" mitättömäksi. Puhdistus siis kohdistui ihmisiin, eikä oppiin. Ainoa asia, missä tapahtui edistystä, oli tuo anekaupan vähentäminen. Luther itse oli alkuun lasten "kastamisen" suhteen epäilevällä kannalla, mutta valitsi väärinpäin lopulta. Paljon muutakin jäi vääriin muotteihin, mutta se on ymmärrrettävää, sillä hänellä oli edelleen munkin mentaliteetti, vaikka sitten avioituikin sen Katharina von Boran kanssa (jos nyt oikein muistan).
viisaammille selittäjille, kun nuo alkeetkin tuottavat vaikeuksia. "Uskonpuhdistuksen " panen lainausmerkkeihin, sillä et ole näköjään lukenut niistä huonoista hedelmistä, joita SE PUU TUOTTI. Valitettavasti kouluissa ei mainita mitään niistä murhista joilla uskoa PUHDISTETTIIN KAIKISTA, JOTKA ROHKENIVAT VASTUSTAA LUTHERIN JA MELANCHTONIN OPPIA. Uskalsivat mennä uskossaolevina kasteelle ja merkitä siis sen "vauvakasteen" mitättömäksi. Puhdistus siis kohdistui ihmisiin, eikä oppiin. Ainoa asia, missä tapahtui edistystä, oli tuo anekaupan vähentäminen. Luther itse oli alkuun lasten "kastamisen" suhteen epäilevällä kannalla, mutta valitsi väärinpäin lopulta. Paljon muutakin jäi vääriin muotteihin, mutta se on ymmärrrettävää, sillä hänellä oli edelleen munkin mentaliteetti, vaikka sitten avioituikin sen Katharina von Boran kanssa (jos nyt oikein muistan).
"Kilvoituksessa" on esiintynyt tiukkana luterilaisena, mutta lopulta paljasti vihamielisyytensä uskonpuhdistajaa kohtaan. Kuulunee niihin, jotka Lutherin siivellä sitten jatkoivat puhdistusta.
Anabaptistit menivät henkensä kaupalla upotuskasteelle, mutta oliko se sen väärti. Ei ollut sanon minä, mutta heidät saatiin luulemaan niin. Turhia uhreja, aivan turhia.
Toki Luther oli olosuhteista johtuen ääriainesta. Turkki oli hänen mielestään saatanan tyyssija, mutta siihen on senaikaiset syynsä. Talonpoikaiskapinan kukistamisen hyväksyntään hänellä oli raamatulliset perusteet. Kehottihan Paavali orjaa pysymään orjana, jos hän orjana oli tullut uskoon.
Luther todella jätti luostarin pysyvästi taakse ja hylkäsi kaikki omavanhurskaat teot.
Juutalaisuutta vastustavaan asenteeseen on siihenkin syynsä. Lopussa hän tosin muuttui siinä. Kastekinastelun Herra on nähnyt edeltä. Niinpä toista lähetyskäskyä voivat käyttää toiset ja toista taas toiset - riitelemättä. Uskonvanhurskaus tulee YKSIN uskosta, ei lapsikasteessa, ei aikuiskasteessa tai uudestikastamisesta.
Anekauppa tavallaan, toisinaan, uudestikasteelle vaatiminenkin on ja kymmenysten vaatiminen.
"Vauvakastetta" ei voi kukaan mitätöidä, sillä on vain "Yksi kaste, yksi usko, yksi Jumala".
------------------------------------
JOB PÄHKINÄNKUORESSA - PUUN JA KUOREN VÄLISSÄ
1. "Meidän veljiemme syyttäjä" tiesi Jobin puhtauden. Jumala kehuu puhdasta Jobia syyttäjälle.
Job 1:8-12, 2:3-6.
2. Job ei hirveän epäoikeudenmukaisuuden keskelläkään syytellyt Jumalaa tai KETÄÄN,
Job 1:22, 2:9-10, 42:7.
3. Vain oman syntymäpäivänsä Job kirosi ja halusi kuolla pois kärsimästä, Job 3:3, 11, 6:8-10.
4. Jobin sielunhoitajat uskoivat tietävänsä, että Jobilla on tunnollaan syntiä tai köyhäin unohtamista, Job 5:2,17. 8:5, 13. 11:5-7.
5. Mutta Job ei ollut itsensä tarkkailija. Hänelle oli tärkeämpää tietää Lunastajansa elävän,
Job 19:25, 16:19, 27:1-6, 31:6.
6. Jobin asenne kuitenkin oli: armahdettu syntinen eli "Herra, armahda minua syntistä!", joten hänellä ei ollut vaikeuksia tehdä parannusta mahdollisista tiedostamattomista synneistä,
Job 7:21.
7. Edes kielenkäytössään Jobei tehnyt syntiä, Job 1:22.
8. Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.
9. Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen sielunhoitaja-ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.
Job: 1.
1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
1:9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
1:10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
1:11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saatana meni pois Herran edestä.
Job:
2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
2:4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
2:5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."
Job: 2.
Job:1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.
Job:
42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
Job: 3.
3:3 "Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: 'Poika on siinnyt.'
3:11 Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani?
Job:
6:8 Oi, jospa minun pyyntöni täyttyisi ja Jumala toteuttaisi minun toivoni!
6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!
6:10 Niin olisi vielä lohdutuksenani - ja ilosta minä hypähtäisin säälimättömän tuskan alla - etten ole kieltänyt Pyhän sanoja.
Job: 4.
5:2 Mielettömän tappaa suuttumus, tyhmän surmaa kiivaus.
5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
Job:
8:5 Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,
8:13 Niin käy kaikkien niiden, jotka unhottavat Jumalan, ja jumalattoman toivo katoaa
Job:
11:5 Mutta jospa Jumala puhuisi ja avaisi huulensa sinua vastaan
11:6 ja ilmaisisi sinulle viisauden salaisuudet, että hänellä on ymmärrystä monin verroin! Silloin huomaisit, että Jumala on painanut unhoon montakin pahaa tekoasi.
11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?
Job: 5
19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
Job:
27:1 Job jatkoi lausuen julki mietelmiään ja sanoi:
27:2 "Niin totta kuin Jumala elää, joka on ottanut minulta oikeuteni, ja Kaikkivaltias, joka on sieluni murehuttanut:
27:3 niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani,
27:4 eivät minun huuleni puhu petosta, eikä kieleni vilppiä lausu.
27:5 Pois se! En myönnä teidän oikeassa olevan. Siihen asti kunnes henkeni heitän, en luovu hurskaudestani.
27:6 Minä pidän kiinni vanhurskaudestani, en hellitä; yhdestäkään elämäni päivästä omatuntoni ei minua soimaa. 6:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.
31:6 punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni.
Job: 6
7:21 Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole."
Job: 7
1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
Job: 8
42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
42:8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
42:9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
42:10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Job:
42:12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
42:13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
42:14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
42:15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
42:16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
42:17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.
-----------------Job on meidän esikuvamme tosiuskovaisuudessa so. uskonvanhurskaudesta kiinni pitävänä--------------------
____________AnttiVKantola________- sinä
AnttiVKantola kirjoitti:
"Kilvoituksessa" on esiintynyt tiukkana luterilaisena, mutta lopulta paljasti vihamielisyytensä uskonpuhdistajaa kohtaan. Kuulunee niihin, jotka Lutherin siivellä sitten jatkoivat puhdistusta.
Anabaptistit menivät henkensä kaupalla upotuskasteelle, mutta oliko se sen väärti. Ei ollut sanon minä, mutta heidät saatiin luulemaan niin. Turhia uhreja, aivan turhia.
Toki Luther oli olosuhteista johtuen ääriainesta. Turkki oli hänen mielestään saatanan tyyssija, mutta siihen on senaikaiset syynsä. Talonpoikaiskapinan kukistamisen hyväksyntään hänellä oli raamatulliset perusteet. Kehottihan Paavali orjaa pysymään orjana, jos hän orjana oli tullut uskoon.
Luther todella jätti luostarin pysyvästi taakse ja hylkäsi kaikki omavanhurskaat teot.
Juutalaisuutta vastustavaan asenteeseen on siihenkin syynsä. Lopussa hän tosin muuttui siinä. Kastekinastelun Herra on nähnyt edeltä. Niinpä toista lähetyskäskyä voivat käyttää toiset ja toista taas toiset - riitelemättä. Uskonvanhurskaus tulee YKSIN uskosta, ei lapsikasteessa, ei aikuiskasteessa tai uudestikastamisesta.
Anekauppa tavallaan, toisinaan, uudestikasteelle vaatiminenkin on ja kymmenysten vaatiminen.
"Vauvakastetta" ei voi kukaan mitätöidä, sillä on vain "Yksi kaste, yksi usko, yksi Jumala".
------------------------------------
JOB PÄHKINÄNKUORESSA - PUUN JA KUOREN VÄLISSÄ
1. "Meidän veljiemme syyttäjä" tiesi Jobin puhtauden. Jumala kehuu puhdasta Jobia syyttäjälle.
Job 1:8-12, 2:3-6.
2. Job ei hirveän epäoikeudenmukaisuuden keskelläkään syytellyt Jumalaa tai KETÄÄN,
Job 1:22, 2:9-10, 42:7.
3. Vain oman syntymäpäivänsä Job kirosi ja halusi kuolla pois kärsimästä, Job 3:3, 11, 6:8-10.
4. Jobin sielunhoitajat uskoivat tietävänsä, että Jobilla on tunnollaan syntiä tai köyhäin unohtamista, Job 5:2,17. 8:5, 13. 11:5-7.
5. Mutta Job ei ollut itsensä tarkkailija. Hänelle oli tärkeämpää tietää Lunastajansa elävän,
Job 19:25, 16:19, 27:1-6, 31:6.
6. Jobin asenne kuitenkin oli: armahdettu syntinen eli "Herra, armahda minua syntistä!", joten hänellä ei ollut vaikeuksia tehdä parannusta mahdollisista tiedostamattomista synneistä,
Job 7:21.
7. Edes kielenkäytössään Jobei tehnyt syntiä, Job 1:22.
8. Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.
9. Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen sielunhoitaja-ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.
Job: 1.
1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
1:9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
1:10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
1:11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saatana meni pois Herran edestä.
Job:
2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
2:4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
2:5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."
Job: 2.
Job:1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.
Job:
Job: 3.
3:3 "Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: 'Poika on siinnyt.'
3:11 Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani?
Job:
6:8 Oi, jospa minun pyyntöni täyttyisi ja Jumala toteuttaisi minun toivoni!
6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!
6:10 Niin olisi vielä lohdutuksenani - ja ilosta minä hypähtäisin säälimättömän tuskan alla - etten ole kieltänyt Pyhän sanoja.
Job: 4.
5:2 Mielettömän tappaa suuttumus, tyhmän surmaa kiivaus.
5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
Job:
8:5 Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,
8:13 Niin käy kaikkien niiden, jotka unhottavat Jumalan, ja jumalattoman toivo katoaa
Job:
11:5 Mutta jospa Jumala puhuisi ja avaisi huulensa sinua vastaan
11:6 ja ilmaisisi sinulle viisauden salaisuudet, että hänellä on ymmärrystä monin verroin! Silloin huomaisit, että Jumala on painanut unhoon montakin pahaa tekoasi.
11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?
Job: 5
19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
Job:
27:1 Job jatkoi lausuen julki mietelmiään ja sanoi:
27:2 "Niin totta kuin Jumala elää, joka on ottanut minulta oikeuteni, ja Kaikkivaltias, joka on sieluni murehuttanut:
27:3 niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani,
27:4 eivät minun huuleni puhu petosta, eikä kieleni vilppiä lausu.
27:5 Pois se! En myönnä teidän oikeassa olevan. Siihen asti kunnes henkeni heitän, en luovu hurskaudestani.
27:6 Minä pidän kiinni vanhurskaudestani, en hellitä; yhdestäkään elämäni päivästä omatuntoni ei minua soimaa. 6:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.
31:6 punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni.
Job: 6
7:21 Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole."
Job: 7
1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
Job: 8
42:8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
42:9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
42:10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Job:
42:12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
42:13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
42:14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
42:15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
42:16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
42:17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.
-----------------Job on meidän esikuvamme tosiuskovaisuudessa so. uskonvanhurskaudesta kiinni pitävänä--------------------
____________AnttiVKantola________olet, mutta itse et sitä kykene ymmärtämään. Sokeus estää sen.
sinä kirjoitti:
olet, mutta itse et sitä kykene ymmärtämään. Sokeus estää sen.
Olen todellakin kirjanoppinut lain orja, pahasti.
Haaveeni on saada armo avukseni oikeaan aikaan,
päästä Kristuksen orjaksi. Rakkauden lain alle
rakkauden velkaa lyhentääkseni, lähimmäiselleni.
Saarnaan Hengen vapautta, mutta itse olen kuolleiden tekojen vanki.
Deistä tulee juuri laulu: Sydän kun auki on
sinne Jeesus tekee asunnon
tänään Häneen uskon, näen aamuruskon
päivä sarastaa, sarastaa.
Siis minulla on toivoa.
Roomalaiskirje:
8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.- olet
AnttiVKantola kirjoitti:
Olen todellakin kirjanoppinut lain orja, pahasti.
Haaveeni on saada armo avukseni oikeaan aikaan,
päästä Kristuksen orjaksi. Rakkauden lain alle
rakkauden velkaa lyhentääkseni, lähimmäiselleni.
Saarnaan Hengen vapautta, mutta itse olen kuolleiden tekojen vanki.
Deistä tulee juuri laulu: Sydän kun auki on
sinne Jeesus tekee asunnon
tänään Häneen uskon, näen aamuruskon
päivä sarastaa, sarastaa.
Siis minulla on toivoa.
Roomalaiskirje:
8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.kuolleiden tekojen vanki? Siksi, koska et usko, vaikka kyllä raamatun tunnet. Samoin oli kirjanoppineiden laita jo Jeesuksen aikana.
olet kirjoitti:
kuolleiden tekojen vanki? Siksi, koska et usko, vaikka kyllä raamatun tunnet. Samoin oli kirjanoppineiden laita jo Jeesuksen aikana.
Just niin. Olenkin tuonut esiin sitä, että usko ja lain teot ovat tositensa vastakohfdat, sillä laki ei riitä siihen, minkä rakkaus voi.
Jeesus on vastaus todellakin, rakkauden kasteellaan. En voi mitään ilman Häntä.
Johanneksen evankeliumi:
15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Uutta viiniä fei ole jäsenissämme, mutta hengessämme on.- vaan
AnttiVKantola kirjoitti:
Just niin. Olenkin tuonut esiin sitä, että usko ja lain teot ovat tositensa vastakohfdat, sillä laki ei riitä siihen, minkä rakkaus voi.
Jeesus on vastaus todellakin, rakkauden kasteellaan. En voi mitään ilman Häntä.
Johanneksen evankeliumi:
15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Uutta viiniä fei ole jäsenissämme, mutta hengessämme on.hyviä tekoja, joita usko vaikuttaa. Sinulle on moni näistä koittanut puhua, mutta heti olet heitä pilkkaamassa ja haukkumassa mitä kamalammilla tavoilla. Antikristuken henki kieltää teot, jotka hyvästä hedelmästä syntyvät.
Tit. 2:14
hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Tit. 3:14
Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
Hepr. 1:10
Jaak. 2:14
Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Jaak. 2:17
Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
Jaak. 2:18
Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
Jaak. 2:20
Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
1. Piet. 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Ilm. 2:5
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Kovasti näyttää joku helluntailainen jääneen jälkijunaan. Jo 70-luvulla luterilaisuudessa olivat armolahjat suositumpia kuin vapaissa suunnissa.
Silloin meikäläinenkin siirtyi helluntaista luterilaisen Jengilähetyksen piiriin. Syystä että siellä olivat armolahjat arkikäytössä. Ei mitään ihmeellistä juhlahumua, vaan apuna evankeliumin työssä ja rakentamisessa.
Tänään helluntailaiset ruokkivat armolahjanälkäänsä ennen muuta Koiviston yms. piireissä.
Hyvä niin, mutta on lapsellista kehuskella armolahjoilla, kun pitäisi hävetä sitä, että on paljolti laantunut tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482