Kristitylle lauantaisapatti on

Pedon merkki

koska se vie lain alle uskotellessaan ,että ihminen joka ei sitä vietä on tuomion alainen. Laki on peto koska se tappaa jokaisen, joka ei lakia täytä, eikä kukaan sitä pysty täyttämään kumminkaan. Adventisteilla laki kulminoituu lauantaisapattiin ja on siis Pedon merkki.

66

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UnaFortuna

omalle kansalleen pedon merkin sapatin. Tässä tapauksessa. sinä muutat Jumalan Saatanaksi ja
      Saatanan Jumalaksi! Käytä hieman aivojasi.
      Jeesus vietti Jokaisen sapatin oikealla tavalla.
      Ja uhrasi itsensäkin Sapatin puhdistuksen takia.

Nyt minä saan lukea, että Jeesuksen antama sapatti on Pedon merkki. Tarkoitatko sinä sitä,
      että Jeesus olisi sinun mukaan Peto ?

• Se sapatti

Sapatinlepo meillä on jo sisimmässämme, sillä me työtä tekeväiset ja LAIN RASKAUTTAMAT olemme saaneet levon Kristuksessa - sapatin herrassa.

Mutta ulkonaisesti ja kokonaisuudessaan se on vasta edessäpäin. On siinä uudestisyntymisessä.

Hebrealaiskirje:
        4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        Matteuksen evankeliumi:
        19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Tänään Isä vielä tekee työtä ja Poika myös; niin mekin levosta ja rauhasta käsin. Se on lähinnä työskentelemistä lain orjuutta vastaan.

Niin Isällä kuin Pojalla kuin meilläkin.
        Hengessä.

• Ole hyvä!

Jeesuksella ei ole adventistien sapattisäännösten kanssa mitään tekemistä.
        Olen tasan tarkkaan varma, ettei Jeesus olisi mitenkään paheksunut jos joku hänen opetuslapsistaan olisi synagoogareissullaan ostanut Kapernaumin torilta ruokaa viedäkseen sen kotiinsa. Adventistipuoliso ei kuitenkaan voi lauantaina kirkossaan kaydessään tuoda samalla kaupasta pientä nyyttiä elintarvikkeita, puhumattakaan että hän voisi koko kauppareissua tehdä lauantaina ei-adventistipuolisonsa kanssa vaikka tälle tällainen järjestely sopisi paremmin kuin perjantain ostoskierros.

Kyllä sellainen lainalaisuus ja jonkin sapattisäännönnön orjallinen seuraaminen on mitä melkoinen peto herättäessään "otsasuonten pullistumista2 ja vaikeuttaessaan tavllista elämää arkiaskareitten ja toimittamista avioliitossa, jossa puolisoiden pitäisi "puhaltaa yhteen hiileen", rakastaa ja kunnioittaa toinen toistaan.
        Adventistit sapattisäännöillään ja (sinänsä tuulesta temmattuine lepopäiväkäskyn tulkintoineen) ja pikkutarkalla niuhottamisellaan yrittävät sitten tehdä Jeesuksesta ja Jumalastakinitsensä kaltaisen "pilkunviilaajan" yhdentekevissä asioissa.

Tässä vain yksi pieni esimerkki adventistien "raatelevasta Lauantai-sapattipedosta".

• ihminen, joka
        Ole hyvä! kirjoitti:

Jeesuksella ei ole adventistien sapattisäännösten kanssa mitään tekemistä.
        Olen tasan tarkkaan varma, ettei Jeesus olisi mitenkään paheksunut jos joku hänen opetuslapsistaan olisi synagoogareissullaan ostanut Kapernaumin torilta ruokaa viedäkseen sen kotiinsa. Adventistipuoliso ei kuitenkaan voi lauantaina kirkossaan kaydessään tuoda samalla kaupasta pientä nyyttiä elintarvikkeita, puhumattakaan että hän voisi koko kauppareissua tehdä lauantaina ei-adventistipuolisonsa kanssa vaikka tälle tällainen järjestely sopisi paremmin kuin perjantain ostoskierros.

Kyllä sellainen lainalaisuus ja jonkin sapattisäännönnön orjallinen seuraaminen on mitä melkoinen peto herättäessään "otsasuonten pullistumista2 ja vaikeuttaessaan tavllista elämää arkiaskareitten ja toimittamista avioliitossa, jossa puolisoiden pitäisi "puhaltaa yhteen hiileen", rakastaa ja kunnioittaa toinen toistaan.
        Adventistit sapattisäännöillään ja (sinänsä tuulesta temmattuine lepopäiväkäskyn tulkintoineen) ja pikkutarkalla niuhottamisellaan yrittävät sitten tehdä Jeesuksesta ja Jumalastakinitsensä kaltaisen "pilkunviilaajan" yhdentekevissä asioissa.

Tässä vain yksi pieni esimerkki adventistien "raatelevasta Lauantai-sapattipedosta".

ei välitä Jumalasta. Jeesus ei hyväksynyt kaupankäyntiä temppelissäkaan, vaan ajoi heidät sieltä pois. Jumala on kieltänyt kaupankäynnin sapattina, joten sinulla EI ole oikeutta toisin tehdä, etkä myöskään voi sellaista toiselta vaatia.

• adventistien opin
        ihminen, joka kirjoitti:

ei välitä Jumalasta. Jeesus ei hyväksynyt kaupankäyntiä temppelissäkaan, vaan ajoi heidät sieltä pois. Jumala on kieltänyt kaupankäynnin sapattina, joten sinulla EI ole oikeutta toisin tehdä, etkä myöskään voi sellaista toiselta vaatia.

ja hengen kumartaminen olisi minulle vieraiden jumalien kumartamista: " niiden jumalien, joita isämmekään eivät tunteneet."

Jeesuksen temppelinpuhdistuksessa tähän aikaan tuotuna menisivät kumoon kyllä ennemmin herätysliikkeiden kirjapöydät ja kasettitelineet kuin torimatamien kalatiskit ja perunakapat.

Minulla on oikeus tehdä juuri niin kuin omaatuntoani, maan lakeja ja hyviä tai toista ihmistä loukkaamatta voin tehdä.

Toiselta ihmiseltäkin kyllä voin vaatia sitä tai tätä mutta näin en pyri tekemään koska haluan ja yritän kunnioittaa toisen vapautta olla oma itsensä. - Jotenkin sitä samaa vähän odottaisi myös sitten toisiltakin.

• vaatiessasi
        adventistien opin kirjoitti:

ja hengen kumartaminen olisi minulle vieraiden jumalien kumartamista: " niiden jumalien, joita isämmekään eivät tunteneet."

Jeesuksen temppelinpuhdistuksessa tähän aikaan tuotuna menisivät kumoon kyllä ennemmin herätysliikkeiden kirjapöydät ja kasettitelineet kuin torimatamien kalatiskit ja perunakapat.

Minulla on oikeus tehdä juuri niin kuin omaatuntoani, maan lakeja ja hyviä tai toista ihmistä loukkaamatta voin tehdä.

Toiselta ihmiseltäkin kyllä voin vaatia sitä tai tätä mutta näin en pyri tekemään koska haluan ja yritän kunnioittaa toisen vapautta olla oma itsensä. - Jotenkin sitä samaa vähän odottaisi myös sitten toisiltakin.

toista luopumaan Jumalan ilmoitetusta tahdosta teet väärin. Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Vaimosi on valinnut uskoa Jumalaa enemmän kuin sinua ja siinä hän tekee oikein. Et voi odottaa vaimoasi luopumaan Jumalasta sinun tähtesi. Jos niin teet, asetat itsesi Jumalan edelle. Mitä luulet Jumalan siitä ajattelevan?

• edellä vastineseesi,
        vaatiessasi kirjoitti:

toista luopumaan Jumalan ilmoitetusta tahdosta teet väärin. Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Vaimosi on valinnut uskoa Jumalaa enemmän kuin sinua ja siinä hän tekee oikein. Et voi odottaa vaimoasi luopumaan Jumalasta sinun tähtesi. Jos niin teet, asetat itsesi Jumalan edelle. Mitä luulet Jumalan siitä ajattelevan?

että VOIN kyllä vaatia (oikeastaan jopa keneltä tahansa ja melkein mitä tahansa) mutta en pyri tekemään sitä koska haluan kunnioittaa ihmisen - ja varsinkin puolisoni - omantunnon ja valinnan vapautta. Eikä sitäpaitsi väkisin ajettu vaatimus mitään hyödyttäisikään. Ei keskinäinen toinen toisensa arvostus eikä rakkaus siitä lisääntyisi: päinvastoin.

Mille olen "käärmeissäni", ovat sellaiset uskonnolliset yhteisöt, jotka MUKA Jumalasta ja Hänen tahdostaan muita enemmän tietävinä sekoittelevat opeillaan ihmisten päitä kylväen enemmänkin epäjärjestystä ja ristiriitoja sekä yhteiskuntiin että yksityisten ihmisten väleihin.

Kullakin on tietysti omat luulonsa ja uskomuksensa mutta mikäli Jumalalla tarkoitetaan maailmankaikkeuden "luojaa" ja alkuunpanijaa ja hänen tahtoaan, luulen olevani näissä asioissa suurin piirtein yhtä viisas tai tyhmä kuin kuka tahansa adventisti tai miksei myös mihin tahansa ryhmään kuuluva uskovainen hyvänsä.

• tietää
        vaatiessasi kirjoitti:

Kuinka paljon vaimo voi vedota Jumalaan avioliitossa. Onko Jumala asettanut paljonkin rajoituksia. Olen kuullut naisista, joilla on usein esim päänsärkyä ja ovat aina kamalan väsyneitä. Eikö sapattina lepo olekaan riittävä, vaan pitää levätä vielä muutkin päivät.

• Raamatun ohjeita
        ihminen, joka kirjoitti:

Sapattina kiellettiin tekemästä paljon muutakin, noudatatko niitä kaikkia varmasti?

• annu42
        ihminen, joka kirjoitti:

Kuinka pitkämielinen Jumala onkaan, kun vieläkin hyväksyy tämän lakinsa rikkomisen.

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus." Ap. t. 17:30

Parannusta pitäisi tehdä lepopäiväkäskyn kohdalla joka tapauksessa. Sitä rikotaan olipa lepopäivä sunnuntaikin. Kuka enää muistaa, että tulisi levätä?

Kun me adventistit lepäämme, olemme lain alla ja vanhan liiton kahleissa! Tiedoksi sanon teille: Me olemme todella vapaita!

"Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita." Joh. 8:32

Nämä ovat Jeesuksen omat sanat, joten paras olisi uskoa häntä.

• ymmärtää
        annu42 kirjoitti:

Kuinka pitkämielinen Jumala onkaan, kun vieläkin hyväksyy tämän lakinsa rikkomisen.

"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus." Ap. t. 17:30

Parannusta pitäisi tehdä lepopäiväkäskyn kohdalla joka tapauksessa. Sitä rikotaan olipa lepopäivä sunnuntaikin. Kuka enää muistaa, että tulisi levätä?

Kun me adventistit lepäämme, olemme lain alla ja vanhan liiton kahleissa! Tiedoksi sanon teille: Me olemme todella vapaita!

ettei millään käskyllä
        sinänsä ole mitään muuta itseisarvoa kuin en tarkoite: asia ja merkitys, mitä varten se on annettu. ymmärtämätön pikkulapsi voitotella käskyä vain sen vuoksi että vanhempi käskee sitä totella mutta jos aikuinen ihminen tekee näin, jotain on kyllä vialla.

ei kai Jumala nyt ole mikään pelle tai keskenkasvuinen kakara, joka vaatii käskyjensä toteuttamista vain ja ainoastaan omaa arvovaltaansa korostaakseen eli mentaliteetillä: "Kun minä, Piru vieköön, tulin kerran Mooseselle Siinailla sanoneeksi, että alkakaa pyhittää sapattia perjantai-iltana kello kuusi, niin siitä ei tingitä tippaakaan!" - Ehei! Tämmöseen Jumalaan minä en usko!

• kerrotaan
        annu42 kirjoitti:

Hebrealaiskirje
        4:3 Sillä me pääsemme LEPOON, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

4:9 Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO VARMASTI TULEVA. ------- HUOMAATKO, TÄSSÄ SANOTAAN TULEVA, EI SIIS OLEVA -----------

4:11 Ahkeroikaamme siis päästä SIIHEN LEPOON, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

• vai onko?
        ihminen, joka kirjoitti:

2.Mooseksen kirja:
        16:29   Katsokaa, HERRA on antanut teille SAPATIN; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, älköönkä kukaan lähtekö PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

• kielto
        vai onko? kirjoitti:

2.Mooseksen kirja:
        16:29   Katsokaa, HERRA on antanut teille SAPATIN; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen ALALLAAN, älköönkä kukaan lähtekö PAIKALTANSA seitsemäntenä päivänä."

koskee mannan eli RUOAN keräämistä, ei ulkoilua. Älä lue tesktiä pois lauseyhteydestä. Muuten joudut siihen tulokseen, että jokainen juutalainen, joka menee sapattina kotinsa vieressä oleva synagoogaan, tekee syntiä. Sellainen johtopäätös on typerä.

• lukemaasi
        kielto kirjoitti:

koskee mannan eli RUOAN keräämistä, ei ulkoilua. Älä lue tesktiä pois lauseyhteydestä. Muuten joudut siihen tulokseen, että jokainen juutalainen, joka menee sapattina kotinsa vieressä oleva synagoogaan, tekee syntiä. Sellainen johtopäätös on typerä.

Voithan sinäkin kuudentena päivänä kerätä ruokaa ja ulkoilla ihan vapaasti.

"Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ."

• viettäneet sapattia?
        kielto kirjoitti:

Nehemia:
        10:31   Me emme osta sapattina tai pyhäpäivänä maan kansoilta, jos ne tuovat kauppatavaraa tai viljaa mitä tahansa kaupaksi sapattina. Me jätämme joka seitsemäntenä vuotena maan lepäämään ja kaikki saatavat velkomatta.

13:15   Siihen aikaan minä näin Juudassa niitä, jotka sapattina polkivat viinikuurnaa ja jotka kuljettivat viljaa ja kuormittivat aaseja sillä sekä viinillä, rypäleillä, viikunoilla ja kaikenlaisella muulla kuormatavaralla. Ja he toivat niitä Jerusalemiin sapatinpäivänä; ja minä varoitin heitä, kun he myivät elintarpeita.

13:16   Sinne oli myös asettunut tyyrolaisia, jotka toivat kalaa ja kaikenlaista kauppatavaraa ja myivät Juudan kansalle sapattina ja Jerusalemissa.

13:21   Mutta minä varoitin heitä ja sanoin heille: "Minkätähden te jäätte yöksi muurin edustalle? Jos vielä kerran teette sen, niin minä käyn teihin käsiksi." Sen jälkeen he eivät enää tulleet sapattina.

• oikeassa
        kielto kirjoitti:

Juutalaiset menivät synagoogaan, mutta miksi ihmeessä sinä menet adventtikirkkoon?

• synagooga
        kielto kirjoitti:

9:22   Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli EROTTAVA SYNAGOOGASTA.

21:21   Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja KIELLÄT heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

Ilmestyskirja:
        2:9   Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä PILKKAA sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

3:9   Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan VALHETTELEVAT; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• kylläpä........
        annu42 kirjoitti:

On opittu tuntemaan tosi, eikä se ole adventismissa päinkään. Itse saat olla mitä tykkäät. Mutta väärän profeetan opetusten muille tyrkyttämisenne on törkeän väärin. Ja teidän tottelemisodotuksenne aivan pöyristyttäviä. Sillä teillä on todellisuudessa kyse siitä. Kaikki teidän vaikuttimenne ovat lähtöisin teidän inhimillisestä harhaoppiesuudestanne. Kuten sanottua, mikään mikä kohdistuu teihin itseenne ei ole merkityksellistä, mutta vähäinenkin adventistin vaikuttaminen muihin on väärintekoa.

• .....
        kylläpä........ kirjoitti:

On opittu tuntemaan tosi, eikä se ole adventismissa päinkään. Itse saat olla mitä tykkäät. Mutta väärän profeetan opetusten muille tyrkyttämisenne on törkeän väärin. Ja teidän tottelemisodotuksenne aivan pöyristyttäviä. Sillä teillä on todellisuudessa kyse siitä. Kaikki teidän vaikuttimenne ovat lähtöisin teidän inhimillisestä harhaoppiesuudestanne. Kuten sanottua, mikään mikä kohdistuu teihin itseenne ei ole merkityksellistä, mutta vähäinenkin adventistin vaikuttaminen muihin on väärintekoa.

Ajatuksenjuoksusi, kun ei muulla pysty perustelemaan kantaansa, niin pitää vetää, hahauttaa ja ottaa taas joku profeetta kuvioon.

• olikaan
        ..... kirjoitti:

Ajatuksenjuoksusi, kun ei muulla pysty perustelemaan kantaansa, niin pitää vetää, hahauttaa ja ottaa taas joku profeetta kuvioon.

Jumala antoi luomisessa teille esimerkin sapatin viettämisestä. Mutta minulle on epäselvää, koska Jumala lepäsi seuraavan kerran. Onkohan tässäkin tullut tulkintavirhe?

• on?
        olikaan kirjoitti:

Jumala antoi luomisessa teille esimerkin sapatin viettämisestä. Mutta minulle on epäselvää, koska Jumala lepäsi seuraavan kerran. Onkohan tässäkin tullut tulkintavirhe?

Lähtikö Jumala silloin lepopäivänään käymään adventtikirkossa, eihän sellaisesta ole mitään mainintaa Raamatussa. Kuka teidän sapatin viettoon on yhdistänyt adventtikirkon, ei ainakaan Jumala!

• päivänä

Tietysti sapatti tulee viettää 7. pv - siis SUNNUNTAINA. Muutoin jää antikristuksen uhriksi.

Paavali oli väärässä, huomauttaessaan, ettei päivillä ole mitään merkitystä. Minun mielestäni pyhäpäivää ei sovi itse valita.

Roomalaiskirje:
      14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

• ei ole viikon

seitsemäs päivä. Raamatussa seitsemäs päivä on aina lauantai.

• ei ole viikon kirjoitti:

Jos olet juutalainen, pidät tietysti sapatin lauantaina. Jos lakiuskontosi on seitsemännen päivän adventismi, noudatat luonnollisesti kirkkosi käytäntöjä. Mutta täällä Suomessa joudumme ottamaan huomioon sen arkitodellisuuden, että maanantai ON viikon ensimmäinen päivä. Onko sinulla suomenkielistä kalenteria?

Sapatin Herra neuvoo armeliaasti, että sapattiasiassa ei saa käskeä muita oman makunsa mukaan, vain itseään. Huomaa sekin, että on vapaus olla erottamatta jotain päivää muita paremmaksi!
        Kaikki päivät voivat siis olla ikäänkuin sapattia. Niin sapatinlepoa Herrassa. Tämä on ilosanoma lain töitä tekeville ja määräysten raskauttamille!

On kunnioitettava sitä rakkauden laista nousevaa totuutta, että itsekukin valitsee parhaan päivänsä. Omakohtaisesti tai kirkkokohtaisesti.

• opettaa Raamattu
        ei ole viikon kirjoitti:

Kun vaadit toista noudattamaan sinun sapattimääräyksiäsi, se on SYNTI. Uskon, ettet missään muussa kohdin ole lakia rikkonut. Mutta sekin on liikaa Herran edessä. Parannuksenteko ei uuta sydäntäsi. Olet ansainnut helvetin tulen, lain orja ja muitakin lakiin orjuuttava.

Tule Kristuksen orjaksi! Pois synnin lain alta.
        Jeesuksen ystävänä saat tehdä virheitäkin, sillä hän edellyttää vain vilpitöntä mieltä niiltä, jotka hänen veteensä panevat toivonsa. Vilpittömän mielen perustalle sapatin Herra voi laskea käsittämättömän isoja aarteita.

• oleva
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jos olet juutalainen, pidät tietysti sapatin lauantaina. Jos lakiuskontosi on seitsemännen päivän adventismi, noudatat luonnollisesti kirkkosi käytäntöjä. Mutta täällä Suomessa joudumme ottamaan huomioon sen arkitodellisuuden, että maanantai ON viikon ensimmäinen päivä. Onko sinulla suomenkielistä kalenteria?

Sapatin Herra neuvoo armeliaasti, että sapattiasiassa ei saa käskeä muita oman makunsa mukaan, vain itseään. Huomaa sekin, että on vapaus olla erottamatta jotain päivää muita paremmaksi!
        Kaikki päivät voivat siis olla ikäänkuin sapattia. Niin sapatinlepoa Herrassa. Tämä on ilosanoma lain töitä tekeville ja määräysten raskauttamille!

On kunnioitettava sitä rakkauden laista nousevaa totuutta, että itsekukin valitsee parhaan päivänsä. Omakohtaisesti tai kirkkokohtaisesti.

käytäntö ei sanele Jumalan asettamaa järjestystä. Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisten kulttuureita.

• ei ole minun
        opettaa Raamattu kirjoitti:

Kun vaadit toista noudattamaan sinun sapattimääräyksiäsi, se on SYNTI. Uskon, ettet missään muussa kohdin ole lakia rikkonut. Mutta sekin on liikaa Herran edessä. Parannuksenteko ei uuta sydäntäsi. Olet ansainnut helvetin tulen, lain orja ja muitakin lakiin orjuuttava.

Tule Kristuksen orjaksi! Pois synnin lain alta.
        Jeesuksen ystävänä saat tehdä virheitäkin, sillä hän edellyttää vain vilpitöntä mieltä niiltä, jotka hänen veteensä panevat toivonsa. Vilpittömän mielen perustalle sapatin Herra voi laskea käsittämättömän isoja aarteita.

määräykseni, vaan Jumalan.

• oleva kirjoitti:

käytäntö ei sanele Jumalan asettamaa järjestystä. Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisten kulttuureita.

Miten jääräpäinen ihminen voikaan olla synnissään! Todistin, että on synti määrätä toiselle, mitä päivää pitää parempana.

Totesin myös, ettei Raamatulal ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä päivästä viikko alkaa. Sehän on käytännön kysymys kussakin maassa. Sanot, ettei Suomi voi sanella viikonpäiviään. Kuinka sitten jumalaton juutalaisuus? Lakiuskonto.

Mutta sinä tahdot ehdoin tahdoin tuomita toiset mielestäsi vääristä päivistä!

Etkö osaa hävetä ristin juurella? Luuletko todella, ettei Jumala näe ihmisen sisimpään?

Mutta kukin olkoon omassa mielessään täysin varma siitä, mikä paivä hänelle parhaiten sopii Herralle pyhitettäväksi.

Roomalaiskirje:
        14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Roomalaiskirje:
        14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
        14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Näet jo nimestäkin, että seison käsitysteni takana - toisin kuin sinä, joka vain heittelet nimettömiä kiviä. Tuskin edes pidät näitä asioina pyhinä, loppujen lopuksi. Ainakin vihamielinen tyylisi viestii sellaista.

_AnttiVKantola_

• JA USKOTAAN ETTEI SE
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kuulu kristityille, mutta sunnuntain kohdalla vedotaan kymmeneen käskyyn ja sanotaan niiden olevan ikuiset ja muuttumattomat.
        Näin ristiriitaista on se opetus jota kansalle syötetään, ja jotkut opettavat, että vain yhdeksän käskyä ovat voimassa.
        Lisäksi ei edes tiedetä miten Raamattu alkaa, vaan selitetään että viikon ensimmäisen päivän ilta oli sunnuntai-ilta jolloin opetuslapst kokoontuivat Juutalaisten pelosta.
        Sunnuntain ilta alkaa kuitenkin lauantai-iltana koska ilta on ennen aamua, (ja tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä).
        Näin ollen ei ollut ihmeellistä, että Juutalaiset pelkäsivät rikkoa sapattia, pitkittäin kokousta pitempään.
        Kumoajilta eivät selitykset lopu, vaan he eksyvät itse ja eksyttävät toisiakin vieden heidät helvetin tuleen.
        Ei ole enää aikaa viivytellä lumotulla maalla, silloin et joudu häpeään kun katselet "kaikkia Hänen käskyjään ", eikä vain yhdeksää.
        On turha väitellä ettei sunnuntailaki koskisi meitä, sillä Rooma päättää sen mihin sinun on uskottava, tai annettava elämäsi Jumalan käskyjen ohjaamaksi, kävi miten kävi.
        Valitse jo tänään kumpaa Herraa aiot kumartaa Petoa vai Jumalaa..

Illasta-iltaan pitäkää tämä sapatti, Moos.23:32 perjantai klo 18.00-lauantai 18.00.

• sitten sinulle,
        ei ole minun kirjoitti:

määräykseni, vaan Jumalan.

mutta kuka olet sinä, joka pyrit esiintymään minun Jumalani äänitorvena minulle?

• JA USKOTAAN ETTEI SE kirjoitti:

Kuulu kristityille, mutta sunnuntain kohdalla vedotaan kymmeneen käskyyn ja sanotaan niiden olevan ikuiset ja muuttumattomat.
        Näin ristiriitaista on se opetus jota kansalle syötetään, ja jotkut opettavat, että vain yhdeksän käskyä ovat voimassa.
        Lisäksi ei edes tiedetä miten Raamattu alkaa, vaan selitetään että viikon ensimmäisen päivän ilta oli sunnuntai-ilta jolloin opetuslapst kokoontuivat Juutalaisten pelosta.
        Sunnuntain ilta alkaa kuitenkin lauantai-iltana koska ilta on ennen aamua, (ja tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä).
        Näin ollen ei ollut ihmeellistä, että Juutalaiset pelkäsivät rikkoa sapattia, pitkittäin kokousta pitempään.
        Kumoajilta eivät selitykset lopu, vaan he eksyvät itse ja eksyttävät toisiakin vieden heidät helvetin tuleen.
        Ei ole enää aikaa viivytellä lumotulla maalla, silloin et joudu häpeään kun katselet "kaikkia Hänen käskyjään ", eikä vain yhdeksää.
        On turha väitellä ettei sunnuntailaki koskisi meitä, sillä Rooma päättää sen mihin sinun on uskottava, tai annettava elämäsi Jumalan käskyjen ohjaamaksi, kävi miten kävi.

Illasta-iltaan pitäkää tämä sapatti, Moos.23:32 perjantai klo 18.00-lauantai 18.00.

Omavanhurskauden teot on kumottu. Veriliitto on asetettu. Ero kuin yöllä ja päivällä. Vain Hengessä sen voi ymmärtää.
        ----------------------------
        Hebrealaiskirje:
        7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön

Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Room 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Jumalan Poika
        ------------------------------------

• VUODELTA 1948
        sitten sinulle, kirjoitti:

mutta kuka olet sinä, joka pyrit esiintymään minun Jumalani äänitorvena minulle?

Jumala ei turhaan pyhittänyt seitsemättä päivää lepopäiväksemme. (3 Moos.23:3)
        Selitys..Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo?.
        Hän sanoo näin:
        Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka Minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI..

Näin Katekismus kunnioitettavasti.

• kuka?
        sitten sinulle, kirjoitti:

Sirkka Iita. esiintyy taas kaikkitietävänä.

• ja tietolipas
        VUODELTA 1948 kirjoitti:

Jumala ei turhaan pyhittänyt seitsemättä päivää lepopäiväksemme. (3 Moos.23:3)
        Selitys..Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo?.
        Hän sanoo näin:
        Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka Minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI..

Näin Katekismus kunnioitettavasti.

SuomnenRvankelis-luterilaisen kirkon KATEKISMUS

Hyväksytty Suomen kuudennessatoista varsinaisessa Kirkolliskokouksessa vuonna 1948

Pieksämäki, 1967

------

Kolmas käsky

Muista pyhittää lepopäivä.

Mitä se on?

Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme halveksi saarnaa ja Jumalan sanaa, vaan pidämme sen pyhänä, mielellämme sitä kuulemme ja opimme.

• SUNNUNTAITA KUMOTTU
        AnttiVKantola kirjoitti:

Omavanhurskauden teot on kumottu. Veriliitto on asetettu. Ero kuin yöllä ja päivällä. Vain Hengessä sen voi ymmärtää.
        Hebrealaiskirje:

Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Room 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Jumalan Poika

Vaan sitä pidetään kolmannen käskyn pyhäpäivä käskyn sijalla sapattina, Vanhan liiton sapatti käskyn sijaisena ja mukaisena, vielä se on työaikalaissa vahvistettu Roomassa vahvistettujen kansainvälisten työ ja pyhäaika lakien mukaan.
        Kumarrammeko me Roomaa vai alkuperäisiä säädöksiä.

Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona viittasivat Kristukseen, kumottiin Ristillä.
        Mutta ei sapatti ole esikuvallinen Jeesuksen uhrikuolemasta puolestamme.

• herran tähden
        SUNNUNTAITA KUMOTTU kirjoitti:

Vaan sitä pidetään kolmannen käskyn pyhäpäivä käskyn sijalla sapattina, Vanhan liiton sapatti käskyn sijaisena ja mukaisena, vielä se on työaikalaissa vahvistettu Roomassa vahvistettujen kansainvälisten työ ja pyhäaika lakien mukaan.
        Kumarrammeko me Roomaa vai alkuperäisiä säädöksiä.

Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona viittasivat Kristukseen, kumottiin Ristillä.
        Mutta ei sapatti ole esikuvallinen Jeesuksen uhrikuolemasta puolestamme.

ymmärtää sanojen merkitystäkin ja sitä, mihin sanat viittaavat, edes hieman. Muuten takerrutte pelkkiin sanoihin ja höpötätte kuin lapset: "Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on kala!, tietämättä kumminkaan mikä hauki on. Sitten kun tuleekin joku, joka kysyy: Mikä hauki on?, olette hetken ymmällä kunnes alatte taas höpöttää: "Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on . . .

• LIIAN TYHMÄ NEUVOMAAN
        herran tähden kirjoitti:

ymmärtää sanojen merkitystäkin ja sitä, mihin sanat viittaavat, edes hieman. Muuten takerrutte pelkkiin sanoihin ja höpötätte kuin lapset: "Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on kala!, tietämättä kumminkaan mikä hauki on. Sitten kun tuleekin joku, joka kysyy: Mikä hauki on?, olette hetken ymmällä kunnes alatte taas höpöttää: "Hauki on kala! Hauki on kala! Hauki on . . .

Parempi on mennäkin kalahommiin.....eikä puhua typeryyksiä.

• tulkuttaa.
        LIIAN TYHMÄ NEUVOMAAN kirjoitti:

Parempi on mennäkin kalahommiin.....eikä puhua typeryyksiä.

Kukaan ei tosiaankaan ole liian tyhmä neuvomaan vaikkakin usemmat meistä ovat liian tyhmiä ottamaan neuvosta vaarin.

• näin ...
        AnttiVKantola kirjoitti:

Miten jääräpäinen ihminen voikaan olla synnissään! Todistin, että on synti määrätä toiselle, mitä päivää pitää parempana.

Totesin myös, ettei Raamatulal ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä päivästä viikko alkaa. Sehän on käytännön kysymys kussakin maassa. Sanot, ettei Suomi voi sanella viikonpäiviään. Kuinka sitten jumalaton juutalaisuus? Lakiuskonto.

Mutta sinä tahdot ehdoin tahdoin tuomita toiset mielestäsi vääristä päivistä!

Etkö osaa hävetä ristin juurella? Luuletko todella, ettei Jumala näe ihmisen sisimpään?

Mutta kukin olkoon omassa mielessään täysin varma siitä, mikä paivä hänelle parhaiten sopii Herralle pyhitettäväksi.

Roomalaiskirje:
        14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

Roomalaiskirje:
        14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
        14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Näet jo nimestäkin, että seison käsitysteni takana - toisin kuin sinä, joka vain heittelet nimettömiä kiviä. Tuskin edes pidät näitä asioina pyhinä, loppujen lopuksi. Ainakin vihamielinen tyylisi viestii sellaista.

_AnttiVKantola_

Ap.t. 4:19 "Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille: "Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä kuin Jumalaa? Ratkaiskaa itse."

• JA USKOTAAN ETTEI SE kirjoitti:

Paavali noudatti lakia täydellisemmin kuin kukaan muu - siksi hän tapatti mm, Stefanuksen. (Paavi ehkä jatkaa perinnettä ja muut lainalaiset, mutta Paavali teki täyttä parannusta Mooseksen lakiin katsomisesta).
        Sitten Paavali pääsi irti laista täydellisemmin kuin kukaan toinen - hänestä tuli Kristuksen rakkauden orja.
        Allekirjoittiko Jeesus Mooseksen lain? Mark 2:23- 3:6 todistaa, että ei.

Valitettavasti pidämme Jeesusta vain jonkinlaisena HÄTÄVARANA. Ei "ihmeellisenä neuvonantajana".

Siivilöimme hyttysen, mutta nielemme kamelin, (Matt 23:24). Annamme kymmenykset jopa mintuista ja tilleistä, mutta emme ymmärrä lain tarkoitusta, (Matt 23:23 ja Room 3:19-20). Annamme lahjaksi ulkokuoren ja niin jäämme saastaisiksi - vaikka pitäisi antaa lahjaksi se, mitä sisällä on ja niin kaikki olisi meille puhdasta, (Matt 2
        3:25-33, Luuk 11:41).

Matteuksen evankeliumi:
        23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        Joh 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        Luuk 11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. (Kuuletko lakia vaiko Jeesusta?)

Miksi emme usko Jeesuksen sanoja, kun hän pyrkii vapauttamaan meidät laista? Siksi, että luulemme olevamme parempia kuin ne, jotka meitä katselevat. Tunnon soima vaimenee, kun näkee toisella menevän huonommin. Mutta tää on itsepetosta, sillä Jeesus mittaa lähimmäisenrakkaudella.
        Vilpitön Jumalan lapsi hyväksyy seuraavan totuuden - eikä tuomitse sitä, jolla menee huonommin:
        Roomalaiskirje:
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

_AnttiVKantola_

• lepopäivä....
        AnttiVKantola kirjoitti:

Hebrealaiskirje:

Kolossalaiskirje:

Jumalan Poika

käskyssä on meitä vastaan,sen enempää kuin muissakaan käskyissä?Jumala antoi ne ihmisen parhaaksi kaikki,eikä yksikään niistä ole meitä vastaan.JEESUS SANOI OLEVANSA MYÖS SAPATIN HERRA,eikö se pitäisi kelvata yhtä hyvin lepopäiväksi kuin sunnuntaikin?Yhtä hyvin voit tahallasi varastaa, huorata,tappaa ym jos tahallasi jätät huomiomatta myös lepopäivän,sillä se on yksi saman Jumalan lain käsky.terv.ellu

• lepopäivä.... kirjoitti:

käskyssä on meitä vastaan,sen enempää kuin muissakaan käskyissä?Jumala antoi ne ihmisen parhaaksi kaikki,eikä yksikään niistä ole meitä vastaan.JEESUS SANOI OLEVANSA MYÖS SAPATIN HERRA,eikö se pitäisi kelvata yhtä hyvin lepopäiväksi kuin sunnuntaikin?Yhtä hyvin voit tahallasi varastaa, huorata,tappaa ym jos tahallasi jätät huomiomatta myös lepopäivän,sillä se on yksi saman Jumalan lain käsky.terv.ellu

Matteuksen evankeliumi:
        5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Roomalaiskirje:

• lepopäivä.... kirjoitti:

Missä Henki on siellä on vapaus, opettaa Sana.
        Sepä tässä surkuhupaisaa onkin, että sapatti on annettu ihmisille hyväksi, mutta muutamat yrittävät siitä tehdä taakan.

Liekö niin, että on ankeaa sitä viettää ja siksi täytyisi sama orjamainen asenne tartuttaa muihin?
        Miksi ei voida myöntää, että se perustuu vapauteen Kristuksessa ja että päivä on omavalintainen - eikä yhden kirkkokunnan määräämä kaikille.

Lakisääteisenä se vietetään väärin, kuten myös tuo "Älä tee huorin" jää oikeasti täyttämättä, jos tyydytään Moosekseen.

Jeesus ei tyydy ulkonaiseen, vaan katsoo sisimpään.

Mooseksen laissa, ei kehoteta vihamiestä rakastamaan, mutta Jeesus vaatii sitä.
        Mooseksen laissa ei vaadita juuri mitään tavallisen kuolevaisen elämästä poikkeavaa.
        Jeesus sanoo: voita paha hyvällä. Jeesus kehottaa antamaan sille, joka ei voi hyvittää - sillä Isä maksaa siitä palkan.

Mooseksen laissa ei vaadita uhrautumaan, mutta Jeesus ja apostolit vaativat hyvinkin.

• Mooseksen lain
        AnttiVKantola kirjoitti:

Missä Henki on siellä on vapaus, opettaa Sana.
        Sepä tässä surkuhupaisaa onkin, että sapatti on annettu ihmisille hyväksi, mutta muutamat yrittävät siitä tehdä taakan.

Liekö niin, että on ankeaa sitä viettää ja siksi täytyisi sama orjamainen asenne tartuttaa muihin?
        Miksi ei voida myöntää, että se perustuu vapauteen Kristuksessa ja että päivä on omavalintainen - eikä yhden kirkkokunnan määräämä kaikille.

Lakisääteisenä se vietetään väärin, kuten myös tuo "Älä tee huorin" jää oikeasti täyttämättä, jos tyydytään Moosekseen.

Jeesus ei tyydy ulkonaiseen, vaan katsoo sisimpään.

Mooseksen laissa, ei kehoteta vihamiestä rakastamaan, mutta Jeesus vaatii sitä.
        Mooseksen laissa ei vaadita juuri mitään tavallisen kuolevaisen elämästä poikkeavaa.
        Jeesus sanoo: voita paha hyvällä. Jeesus kehottaa antamaan sille, joka ei voi hyvittää - sillä Isä maksaa siitä palkan.

Mooseksen laissa ei vaadita uhrautumaan, mutta Jeesus ja apostolit vaativat hyvinkin.

suhteen. Lueppas 3Moos 19:18 ja 5Moos. 6:4-8.

• ei vapauta
        AnttiVKantola kirjoitti:

Paavali noudatti lakia täydellisemmin kuin kukaan muu - siksi hän tapatti mm, Stefanuksen. (Paavi ehkä jatkaa perinnettä ja muut lainalaiset, mutta Paavali teki täyttä parannusta Mooseksen lakiin katsomisesta).
        Sitten Paavali pääsi irti laista täydellisemmin kuin kukaan toinen - hänestä tuli Kristuksen rakkauden orja.
        Allekirjoittiko Jeesus Mooseksen lain? Mark 2:23- 3:6 todistaa, että ei.

Valitettavasti pidämme Jeesusta vain jonkinlaisena HÄTÄVARANA. Ei "ihmeellisenä neuvonantajana".

Siivilöimme hyttysen, mutta nielemme kamelin, (Matt 23:24). Annamme kymmenykset jopa mintuista ja tilleistä, mutta emme ymmärrä lain tarkoitusta, (Matt 23:23 ja Room 3:19-20). Annamme lahjaksi ulkokuoren ja niin jäämme saastaisiksi - vaikka pitäisi antaa lahjaksi se, mitä sisällä on ja niin kaikki olisi meille puhdasta, (Matt 2
        3:25-33, Luuk 11:41).

Matteuksen evankeliumi:
        23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        Joh 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        Luuk 11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. (Kuuletko lakia vaiko Jeesusta?)

Miksi emme usko Jeesuksen sanoja, kun hän pyrkii vapauttamaan meidät laista? Siksi, että luulemme olevamme parempia kuin ne, jotka meitä katselevat. Tunnon soima vaimenee, kun näkee toisella menevän huonommin. Mutta tää on itsepetosta, sillä Jeesus mittaa lähimmäisenrakkaudella.
        Vilpitön Jumalan lapsi hyväksyy seuraavan totuuden - eikä tuomitse sitä, jolla menee huonommin:
        Roomalaiskirje:
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

_AnttiVKantola_

Jumalan moraalilaista, vaan synnin vallasta Jumalan lasten vapauteen, johon kuuluu kuuliaisuus Jumalan ilmaistulle tahdolle. Opettele Paavalin teologia paremmin.

• Mooseksen lain kirjoitti:

suhteen. Lueppas 3Moos 19:18 ja 5Moos. 6:4-8.

Luepa itsekin tarkemmin! Se 3Ms19:18.
        3.Mooseksen kirja:
        19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.

Mikä tekopyhyyden esikuva se onkaan!! Melkein kuin vihaa vihollistasi, rakasta ystävääsi! Ahdasmielistä - tuo ei jumalatonta johda Kristuksen luo.
        TÄLTÄKIN KOHDIN JEESUS ANTOI UUDEN, RAKKAUDEN LAIN:

Matteuksen evankeliumi:
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

5.Mooseksen kirja:
        6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
        Tämähän on toinen niistä uusista Jeesuksen käskyistä. Ja toinenhan on se lähimmäisrakkauskäsky, johon "sisältyy kaikki laki ja profeetat".
        MIKSI JEESUS OLISI PUHUNUT UUDESTA KÄSKYSTÄ, JOS HÄN OLISI TARKOITTANUT VAIN VAHVISTAA NUO VANHAT? JA MIKSI PAAVALI OLISI SANONUT USKOVIEN OLEVAN "IRTI LAISTA"?
        Mutta nytpä on niin, että tuohon vanhaan ei pidäkään katsoa - vaan Jeesuksen rakkauden Hengessä vaeltaa, armossa ja armahtaen. Ei lain rikkomisen pelossa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Se rikas mies oli kaikkea noudattanut, mutta koetuksen tullen ei rakkautta riittänyt totella Jeesusta ja jakaa turhaa omaisuuttaan pois, köyhille.
        Kaikenkaikkiaan laissa on tarkat määräykset JUUTALAISILLE, kun he tulevat Israelin maahan. Rakkaus on kyllin viisas sanoittakin toimimaan oikein. Moni säädös on sovellettavissa kaikkiakka, mutta ei pakottavana. Vain ohjeena.

Pyhyyttä ja oikeutta koskeva lainkohta on mielenkiintoinen ja ajankohtainen tänään muukalaisten kohtelusta. Israelissa ja Suomessakin tarpeen huomioida. Mutta ei väkisin.
        3.Mooseksen kirja:
        19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        Ehkä lainkiihkoiljat ovat enemmän mieltyneet seuraavaan kohtaan laissa - rangaistusmääräyksiin. Täytyyhän rakkauden vastapainona olla kuritusta. Ainakin Jeesuksen päivien raamatuntuntijat olivat siitä tietoisia, vaikka eivät tuota edellistä hyväksyneetkään.
        3.Mooseksen kirja:
        20:14 Jos joku ottaa vaimoksi naisen ja hänen äitinsä, on se iljettävyys; sekä hänet että ne molemmat poltettakoon tulessa, ettei mitään iljettävyyttä olisi teidän seassanne.

• Paljon on
        AnttiVKantola kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:
        19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.

Mikä tekopyhyyden esikuva se onkaan!! Melkein kuin vihaa vihollistasi, rakasta ystävääsi! Ahdasmielistä - tuo ei jumalatonta johda Kristuksen luo.

Matteuksen evankeliumi:
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

5.Mooseksen kirja:
        6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
        Tämähän on toinen niistä uusista Jeesuksen käskyistä. Ja toinenhan on se lähimmäisrakkauskäsky, johon "sisältyy kaikki laki ja profeetat".
        MIKSI JEESUS OLISI PUHUNUT UUDESTA KÄSKYSTÄ, JOS HÄN OLISI TARKOITTANUT VAIN VAHVISTAA NUO VANHAT? JA MIKSI PAAVALI OLISI SANONUT USKOVIEN OLEVAN "IRTI LAISTA"?
        Mutta nytpä on niin, että tuohon vanhaan ei pidäkään katsoa - vaan Jeesuksen rakkauden Hengessä vaeltaa, armossa ja armahtaen. Ei lain rikkomisen pelossa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Se rikas mies oli kaikkea noudattanut, mutta koetuksen tullen ei rakkautta riittänyt totella Jeesusta ja jakaa turhaa omaisuuttaan pois, köyhille.
        Kaikenkaikkiaan laissa on tarkat määräykset JUUTALAISILLE, kun he tulevat Israelin maahan. Rakkaus on kyllin viisas sanoittakin toimimaan oikein. Moni säädös on sovellettavissa kaikkiakka, mutta ei pakottavana. Vain ohjeena.

Pyhyyttä ja oikeutta koskeva lainkohta on mielenkiintoinen ja ajankohtainen tänään muukalaisten kohtelusta. Israelissa ja Suomessakin tarpeen huomioida. Mutta ei väkisin.
        3.Mooseksen kirja:
        19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        Ehkä lainkiihkoiljat ovat enemmän mieltyneet seuraavaan kohtaan laissa - rangaistusmääräyksiin. Täytyyhän rakkauden vastapainona olla kuritusta. Ainakin Jeesuksen päivien raamatuntuntijat olivat siitä tietoisia, vaikka eivät tuota edellistä hyväksyneetkään.
        3.Mooseksen kirja:
        20:14 Jos joku ottaa vaimoksi naisen ja hänen äitinsä, on se iljettävyys; sekä hänet että ne molemmat poltettakoon tulessa, ettei mitään iljettävyyttä olisi teidän seassanne.

Raamatussakin aikaan ja paikkaan sidottua. En ole kuullut kenenkään uskovaisen tosissaan lähteneen erämaasta keräämään mannaa syödäkseen vaikka aikanaan Israelille siitä oli selvä ohje tai käsky. Viisautta on erottaa ajallinen ja ajaton toisistaan ja tietää kuinka ajallista on sovellettava ajattomuuden näkökulmasta.

• ei vapauta kirjoitti:

Jumalan moraalilaista, vaan synnin vallasta Jumalan lasten vapauteen, johon kuuluu kuuliaisuus Jumalan ilmaistulle tahdolle. Opettele Paavalin teologia paremmin.

"Opettele Paavalin teologia paremmin". ?

Opettelemista siinä ei paljon ole. Uskomista lähinnä, sillä se on enimmäkseen ilmestystä Herralta. Paavali huomauttaa, ettei hän ole edes Pietarilta vastaanottanut opetusta. Paavali erotti tarkoin omat käsityksensä, kuten:
        1.Korinttolaiskirje:
        7:12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö.

Paavali tuo yleensä koko Kristuksen opin esiin kokonaisuutena, ilmestyksenomaisena. Eri kirjeissä erilaisena kuvauksena, niinkuin hän sen kaiken ilmestystietona saikin, (Ef 3:3). Yhtäpitäviä nuo erilaiset kuvaukset ovat ja ne ovat sinänsä evankeliumia.

Mielenkiintoista ja selkeää evankeliumia on mm. Kristuksen seurakunnan ykseyden kuvaus, Ef 4:1-16.
        Efesolaiskirje:
        4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
        4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."
        4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
        4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
        4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        4:16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

_AnttiVKantola_

• Paljon on kirjoitti:

Raamatussakin aikaan ja paikkaan sidottua. En ole kuullut kenenkään uskovaisen tosissaan lähteneen erämaasta keräämään mannaa syödäkseen vaikka aikanaan Israelille siitä oli selvä ohje tai käsky. Viisautta on erottaa ajallinen ja ajaton toisistaan ja tietää kuinka ajallista on sovellettava ajattomuuden näkökulmasta.

"Mannaa erämaassa"... Saanen hieman oikaista, kun et näemmä ole laisinkaan perehtynyt Raamattuun. Tämä mannahan tuli taivaasta, eikä sitä taarvinnut mennä erämaasta etsimään. Se oli aivan nurkan takana. Erämaalain tarkoituksena oli oppia Jumalan huolenpito. Kuitenkin he kuolasivat Egyptin lihapatojen perään, kuten mekin. Sen 40 vuoden aikana eivät heidän vaatteensakaan kuluneet.

Mooseksen laki oli Johannekseen asti, kuten Sana sanoo. Lakia oli ympärileikattujen määrä alkaa noudattaa luvatussa maassa, kunhan sinne pääsevät. Israelin rajojen sisäpuolella tietysti. Tiedämme jo Tuomarien kirjoista, mikä katastrofi se oli. Vaikka kaikki kapinallisset kuolivat erämaassa, kuten pitikin. Ei Raamattu missään kohden opeta, että jotkin osat laista kuuluisivat sitten aikanaan Jeesuksesta lähtien pakanoillekin. Hyviä ohjeita tietysti siitä löytyy, mutta vain ohjeina. Laki sinänsä ei ole ajaton. Raamattu sanoo sitä väliaikaiseksi ja että Jeesuksen omat ovat siitä kokonaan "irti". Sensijaan Jeesuksen uusi käsky sitoo Jeesuksen lunastamia, kuten Job koki jo enne Moosesta, Israelia ja lakia, (Job 19:23-26). Job eli todeksi rakkauden lakia.

Vain Joosua ja Kaaleb alkuperäisistä matkaan lähtijöistä sasivat tulla perille asti. Siksi, että heillä oli "erinomainen usko". Jo tästä näemme, että laki on surkea verrattuna uskoon. Laki tappaa mutta usko elättää.

• väität
        AnttiVKantola kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:

Matteuksen evankeliumi:

5.Mooseksen kirja:

3.Mooseksen kirja:
        3.Mooseksen kirja:

että Jumalan sääti tekopyhyyden. Just joo.

• kyllä
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Mannaa erämaassa"... Saanen hieman oikaista, kun et näemmä ole laisinkaan perehtynyt Raamattuun. Tämä mannahan tuli taivaasta, eikä sitä taarvinnut mennä erämaasta etsimään. Se oli aivan nurkan takana. Erämaalain tarkoituksena oli oppia Jumalan huolenpito. Kuitenkin he kuolasivat Egyptin lihapatojen perään, kuten mekin. Sen 40 vuoden aikana eivät heidän vaatteensakaan kuluneet.

Mooseksen laki oli Johannekseen asti, kuten Sana sanoo. Lakia oli ympärileikattujen määrä alkaa noudattaa luvatussa maassa, kunhan sinne pääsevät. Israelin rajojen sisäpuolella tietysti. Tiedämme jo Tuomarien kirjoista, mikä katastrofi se oli. Vaikka kaikki kapinallisset kuolivat erämaassa, kuten pitikin. Ei Raamattu missään kohden opeta, että jotkin osat laista kuuluisivat sitten aikanaan Jeesuksesta lähtien pakanoillekin. Hyviä ohjeita tietysti siitä löytyy, mutta vain ohjeina. Laki sinänsä ei ole ajaton. Raamattu sanoo sitä väliaikaiseksi ja että Jeesuksen omat ovat siitä kokonaan "irti". Sensijaan Jeesuksen uusi käsky sitoo Jeesuksen lunastamia, kuten Job koki jo enne Moosesta, Israelia ja lakia, (Job 19:23-26). Job eli todeksi rakkauden lakia.

Vain Joosua ja Kaaleb alkuperäisistä matkaan lähtijöistä sasivat tulla perille asti. Siksi, että heillä oli "erinomainen usko". Jo tästä näemme, että laki on surkea verrattuna uskoon. Laki tappaa mutta usko elättää.

huomaa, että sinä et tunne Jumalan moraalilain olemusta ollenkaan. Paavali kirjoittaa laista myös nämä sanat:

Room. 7:12 "Laki itse on silti PYHÄ, ja käsky on pyhä, OIKEA ja HYVÄ."

Room. 7:14 "14. Me tiedämme, että laki on HENGELLINEN."

Ei se vika laissa ole vaan ihmisessä. Jos hylkäät lain, hylkäät Jeesuksen.

• kyllä kirjoitti:

huomaa, että sinä et tunne Jumalan moraalilain olemusta ollenkaan. Paavali kirjoittaa laista myös nämä sanat:

Room. 7:12 "Laki itse on silti PYHÄ, ja käsky on pyhä, OIKEA ja HYVÄ."

Room. 7:14 "14. Me tiedämme, että laki on HENGELLINEN."

Ei se vika laissa ole vaan ihmisessä. Jos hylkäät lain, hylkäät Jeesuksen.

ON todellakin kuoleman vakava virhe katsoa lakiin. Sillä laki vaatii kuolemanrangaistusta jokaiselle. Mutta Jeesus tehtiin synniksi. Häneen katsomalla saamme elää - ikuisesti. Mooses jo antoi siitä esimakua. Siksi laulamme Mooseksen ja Karitsan virttä taivaassa. Mooses korotti käärmeen erämaassa ja siihen katsomalla nsikoittelijat pelastuivat. Laki ei anna mitään toivoa. Ei laki ole hyvä - Isä yksin on hyvä.
        Laki tappaa - Jeesukseen kätkettyinä saamme elää.

Jesaja:
        53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        53:9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

• käydä huonosti
        näin ... kirjoitti:

Ap.t. 4:19 "Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille: "Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä kuin Jumalaa? Ratkaiskaa itse."

Miten saat Jumalan uskomaan, että sinä olet juutalainen!

• väität kirjoitti:

... ja "rakkaus peittää syntien paljouden".

OLET YMMÄRTÄNYT OIKEIN - JUMALA TODELLAKIN SÄÄTI TEKOPYHYYDEN!

Roomalaiskirje:
        3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

Mutta Hän myös paljasti sen ja valmisti sovituksen.

Ilmestyskirja:
        3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        Ilmestyskirja:
        3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Kuitenkaan Hänen neuvonsa ei kelpaa meille, ei taivasten valtakuntaan sisälle astuminen.

Matteuksen evankeliumi:
        23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
        Luukkaan evankeliumi:
        11:52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Armo käy oikeudesta, jos evankeliumi uskotaan.
        Luukkaan evankeliumi:
        18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
        Matt 5:7 "Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden."
        Näin Jeesus houkuttelee meitä Rakkauden Valtakuntaan. Väliaikainen laki oli sitä varten, että näkisimme rakkaudettomuutemme. Mutta Jeesuksen päivistä lähtien saarnataan armon evankeliumia ja laupeus sekä anteeksiantaminen on ehto - ainoa ehto - valtakunnan osallisuuteen.

_AnttiVKantola_

• advarinkin
        väität kirjoitti:

SINÄ se noin sanoit. Advarilla ei ole mitään tietoa hengellisyydestä. Hepä kiistävät Uuden Testamentin opetuksetkin. Kristityille ne taas ovat ainoa ohjenuora.Ja ihan ilman Vanhan Testamentin liiton lakia. 2.Moos:19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.

• tulkintaa

Ennen kuullutkaan, vaikka olen kuinka oppineita kuunnellutkin eri tahoilta ei mene jakeluun...

• tulevaisuutta ...

Hebrealaiskirje
        4:3 Sillä me pääsemme LEPOON, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

4:9 Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO VARMASTI TULEVA. ------- HUOMAATKO, TÄSSÄ SANOTAAN TULEVA, EI SIIS OLEVA -----------

4:11 Ahkeroikaamme siis päästä SIIHEN LEPOON, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

• lain alla

ovat ne, jotka rikkovat lakia. Paavalin termi "lain alla" tarkoittaa niitä, jotka ovat lain tuomitsemia.

Logiikkasi tekee Jumalasta pedon, joka on säätänyt pedon merkin. Ihan typerä väite.

• alla....

Kristuksen omaksi tuleminen merkitsee puolenvaihtoa tässä suunnattomassa taistelussa. Synnistä, joka hallitsi meitä on tullut nyt meidän ruumiissamme hallittu. Paavali kuvaa tätä kuninkuuden, herruuden ja päällikkyyden vaihtumisena. Kristus on meissä astunut valtaistuimelle ja hän polkee synnin alleen. Meidän ei siis enää ole pakko antaa synnin vapaasti riehua, vaan me voimme nousta taisteluun sitä vastaan. Vanha vaikuttaa meissä yhä, mutta uusi on voimakkaampi. Room. 6:14: "sillä te ette ole enää lain vaan armon alaisia." Jos olisimme lain alla, niin synti hallitsisi meitä, sillä emme itsessämme ole vieläkään täydellisiä, ja pieninkin lain rikkominen osoittaisi meidät Jumalan tuomion alaisiksi. Nyt kun olemme armon alla, voimme keskittyä taisteluun syntiä vastaan, sillä tiedämme, että pelastuksemme perustana ei ole oma synnittömyytemme, vaan Jeesuksen sovitustyö.

• kuitenkaan

täyttämään,voinet ihan hyvin asua myöskin avoliitossa ja siunata ne lähimäisesi oikeiksi kristityiksi,jotka niin tekevät.Sairasta tuomita lähimäistään yhden käskyn rikkomisesta ja itse rikkoa vapaasti toista!

• tuomitsevat

On todellakin sairasta tuomita yhden sapattikäskyn rikkomisesta. Tosin ei voi rikkoakaan sellaista, mitä ei enää ole Jumalalta lakisääteisenä.

Miksi kiivailette niin kovasti lain puolesta, vaikka
        hyvin tiedätte jo itsestänne, ettei kukaan kykene lakia täydellisesti noudattamaan? Ja ettei lain noudattaminen edes riitä?

Matteuksen evankeliumi:
        5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Mutta nytpä onkin niin, että ne jotka salassa tahtovat tehdä kauheuksia, peittävät sen olemalla äärimmäisen jyrkkiä lainopetuksessa. Sillä Jumalan armon varassa hurskaasti elävä ihminen on sangen laupias muita kohtaan. Tietäen että milloin tahansa voisi langeta mihin tahansa - jos Jumala ottaisi hetkeksi armonsa pois.

• onkin niin
        tuomitsevat kirjoitti:

On todellakin sairasta tuomita yhden sapattikäskyn rikkomisesta. Tosin ei voi rikkoakaan sellaista, mitä ei enää ole Jumalalta lakisääteisenä.

Miksi kiivailette niin kovasti lain puolesta, vaikka
        hyvin tiedätte jo itsestänne, ettei kukaan kykene lakia täydellisesti noudattamaan? Ja ettei lain noudattaminen edes riitä?

Matteuksen evankeliumi:

Mutta nytpä onkin niin, että ne jotka salassa tahtovat tehdä kauheuksia, peittävät sen olemalla äärimmäisen jyrkkiä lainopetuksessa. Sillä Jumalan armon varassa hurskaasti elävä ihminen on sangen laupias muita kohtaan. Tietäen että milloin tahansa voisi langeta mihin tahansa - jos Jumala ottaisi hetkeksi armonsa pois.

että ne, jotka julkisesti pilkkaavat lakia ja sitä rikkovat eivät ole yhtään sen parempia kuin ne, jotka sitä salassa pilkkaavat ja rikkovat. Molemmat Jumala tuomitsee.

• jos asuu avoliitossa
        onkin niin kirjoitti:

että ne, jotka julkisesti pilkkaavat lakia ja sitä rikkovat eivät ole yhtään sen parempia kuin ne, jotka sitä salassa pilkkaavat ja rikkovat. Molemmat Jumala tuomitsee.

tai pilkkaa Jumalan pyhittämää ja siunaamaa lepopäivää,pyhittämällä sunnuntain lepopäivänään.

• ihmetyttää
        jos asuu avoliitossa kirjoitti:

tai pilkkaa Jumalan pyhittämää ja siunaamaa lepopäivää,pyhittämällä sunnuntain lepopäivänään.

Olette te kummallisia synnintekijöitä!

Onko sinulla joku mittari, että tiedät minkä suuruisen synnin milloinkin teet?

• ihmetyttää kirjoitti:

Olette te kummallisia synnintekijöitä!

Onko sinulla joku mittari, että tiedät minkä suuruisen synnin milloinkin teet?

Jeesus kirottiin ristinpuulle puolestamme. Joten turhaan te lainvatijat mittailette syntejänne tai muiden syntejä.
        2.Korinttolaiskirje:
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Jo 2000 vuotta sitten on vanhurskaus ilmoitettu ILMAN LAKIA.
        Roomalaiskirje:
        3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia.

Mutta että näkisimme todella mahdottomuuden, olkoot adventistit, paavit ynnä muut lainlaatijat - kaikkikin lakiuskonnot - piiskana pakanoille, että Armonruhtinaan luota turvapaikan hakisivat.
        Roomalaiskirje:
        7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

ELÄMÄN SALAISUUS EI OLE SYNTIEN KOOSSA TAI MÄÄRÄSSÄ, VAAN LAUPEUDEN TÖISSÄ.
        Jaakobin kirje:
        4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

"Minun oli jano ..." Ja te annoitte... Te ette antaneet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1289
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      820
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      576
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      511
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      472
    Aihe