Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Alohaopla, ihmettelen suuresti, että, vaikka tunnustaudut uskovaiseksi, intät Raamatun ilmoitusta vastaan juuri sillä tavalla kuin taannoin fariseukset ja kirjanoppineet poikkeuksena Paavali.

Intät, että "laki on voimassa" vaikka olen esiinmarssittanut Raamatusta jopa kokonaisnäkemystä asiasta. Vaikuttaa siltä, että olet vielä vilpittömästi lain alla, kuten oli Saulus tarsolainen kääntymykseensä asti.

Vai oletko yhtä älytön kuin galatalaiset, jotka vapautuivat lain ikeestä, joutuakseen taas vieraan opin vaikutuksesta lain orjuuteen. Miksi Paavali herättäisi kiihtymystä sanomalla, että: "älyttömät", "kirouksen alaiset", "irti laista", "laki on hyödytön", "väliaikainen laki", tai miksi hän sanoisi, että sitä mitä laki ei voinut, sen teki Jeesus naulitsemalla ristille sen meitä vastaan olevan säädöksen. Pitäisi toki tänään saarnata sitä, mitä Paavali saarnasi; pakanain apostoli.

Puhut myös "lain tarkoituksesta". RAAMATTU sanoo Gal 3:19, että laki säädettiin perästäpäin osoittamaan (siis vanhan liiton ihmisten) rikkomukset, KUNNES tulee Jeesus.

Gal 3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta.

Syntinen ihminenkö on oikeassa, vaiko Jumala ja hänen Kirjansa - laki vaiko Henki?

Room. 7:6 
    Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen

Eivät galatalaiset syntielämään palanneet, mutta jo lakiin palaaminenkin oli älytöntä.
    Gal. 3:1 
    Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

Eikö "vapauden laki" olekaan eri laki kuin lain tekojen laki, onko rakkauden laki se sama vanha?
    Jaak. 2:12 
    Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

Eikö Paavalia tapettukaan Jeesuksen seuraamisen vuoksi, vaan lainvastaisuudestaan?

Hepr. 7:19 
    -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

Uskoville ei laki kuulu - sillä kaiken tulee perustautua uskoon - muu on syntiä.
    Gal. 3:12 
    Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Mihin tarvitsen lakia, kun "elämän hengen laki" suojelee minua synniltä ja kuolemalta?
    Room. 8:2 
    Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Laki ei perustaudu uskoon, Gal 3:6 mukaan ja kaikki mikä ei ole uskosta, on syntiä!
    Room. 5:20 
    Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
    Room 8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Että jokainen suu tukittaisiin - laki puhuu nimenomaan lain alaisille - uskoville ei tarvitse.
    Room. 3:19 
    Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
    Room. 3:21 

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
    Room. 4:15 
    Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.

Jeesuksen laki on tämä: tee muille sen mukaan, mitä itsellesikin haluaisit tehtävän.
    Matt. 7:12 
    Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
    Matt. 11:13 
    Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Matt. 22:40 
    Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
    Luuk. 16:16 
    Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
    Joh. 1:17 
    Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Joh. 19:7 
    Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

Paavali vainosi kristittyjä vielä lainalaisena.
    Lakiin perustautuminen on epäuskoa ja Jeesuksen tuomitsemista.

Laki ei aikaansaa vilpittömyyttä, puhdasta mieltä - lain vaatija ei näe Jumalan valtakuntaa.
    1. Tim. 1:5 
    Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

1. Joh. 3:20 
    että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
    Matt. 5:8 
    Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

1. Joh. 3:20 
    että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
    1. Kor. 6:12 
    Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

Kristityn vastuullisen vapauden puolesta: _AnttiVKantola_
  2. Voitto Ramu saa tässä pyytämänsä vastauksen.

"MIKSI JEESUKSEN RUUMIIN SYÖMINEN LOUKKAA?" oli otsikkonsa.

Että miksikö kannibalismi loukkaa?
    Kristinuskon synnyttämä sivistys sen aiheuttaa!
    En ole tottunut ajatukseen, että edes palasta haukkaisin i h m i s e s t ä .

Raamatun pääsiäisateria eli ehtoollinen: Luuk 22:14-21, 1 Kor 11:20-34,
    Mark 14:22-25, Joh 6:48-58, 1 Kor 10:16-17, Matt 26:26-29,
    Hpr 9:11-28, Jes 53:3-12, Sak 9:9-12, 2 Moos 24:8.
    ---------------------------------------------------------------------
    JEESUS ELÄMÄN LEIPÄNÄ - JOH 6:48-58

Muistattehan sen, kun Jeesus sanoi Pietarille, että mitä se sinulle kuuluu, jos vaikka sanoinkin Johannekselle, että tämä jää tänne siihen asti, kunnes Jeesus tulee takaisin. Tästä levisi huhu ja oppi, ettei Johannes näe kuoleaa.

Kun Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä" ja selosti asiaa tarkemminkin, niin siitä on sittemmin levinnyt harhaoppi; sellainen, että ehtoollisviini muuttuu Jeesuksen vereksi. Tämä "elämän leipä" ei tietenkään viittaa Herran Pyhän Ehtoollisen viettämiseen - eihän Jeesus siinä mainitse lainkaan sovintoverensä vuodattamista, jolla verellä Hän osti ihmiskunnan takaisin.

Kun kansan oli nälkä, oli sopiva hetki puhua sellaisesta leivästä, josta tulee koko olemus ravituksi. Joh 6:22-51. Aivan kuten Jeesus toisaalla puhuu olevansa elävän veden antaja, (Joh 4:7-15), eikä siinä yhteydessä puhu sovintoverestä. "Elävä vesi" ja "elämän leipä" kuvaavat elämää, kun taas "leivän murtaminen" ja "vereni malja" viittaavat ehtoollisen viettoon.

On vain niin, että sielunvihollinen, tuo "meidän veljiemme syyttäjä", tahtoisi meidän vähättelevän uhriveren merkitystä. Mutta ei leipää ilman viiniä.
    "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Sovintouhriin uskomisen kautta! "Usko ainoastaan, niin sinä pelastut". Tällälailla se on yksin armosta.
    Herran puhuttelussa olevalle asia kyllä kirkastuu, siitä Henki pitää huolen.
    Antti JOH 6:48-58 :

48 Minä olen elämän leipä.
    49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
    50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
    51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
    52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
    53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
    54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
    55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
    56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
    57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
    58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

-----------------------------------------------------------------------------
    "Vertauskuvallisesti" palvelijani Mooses ripusti puuhun käärmeen erämaassa. Että kuka ikinä käärmeen pistämä siihen katsoi, se sai elää. Uskossa katsominen vain siinä oli ja Jumalan säätämys sitten noteerasi uskon teon ja niin minä tein tyhjäksi käärmeen piston. Ei sitä käärmettä syöty edes vertauskuvallisen aineen muodossa. Se oli oleva uskosta, se pelastuminen kuolemalta. Olkaa kuin lapset; he osaavat ajatella, että siinä on minun ruumiini ja vereni. Vereni on jo kertakaikkisesti vuodatettu, mutta ajatelkaa!

Ehtoollinen on jäähyväisateriani, ristinkuolemani muistoksi; sillä en tätä pääsiäislammasta kanssanne syö, enkä viiniä juo kanssanne, kunnes vasta uutena valtakunnassani. Olen poissa, mutta lapsenmielisesti ajatelkaa minun olevan läsnä ehtoollisessa. (Mark 14:25) Ajatelkaa uhrautumistani silloin.
    Erottakaa se muusta ateriasta, viettääksenne sitä anteeksiannon veren vuodattamisen muistoksi, sillä vasta uutena sitten taas juon - uutta viiniä - kanssanne Isäni valtakunnassa.

En minä ole sanonut, että teidän pitää u s k o a , että siinä on minun vertani ja ruumistani. Vaan olen muistuttanut: ajatelkaa, että se on - erottakaa se, älkää nälkäänne sitä ahmiko; älkää syökö arvottomalla tavalla. Niinkuin Paavali opettaa korinttolaisille, 1 Kor 11:29, kun siellä ehtoollisella oli jotkut nälissään, jotkut peräti juovuksissa - ei erotettu Herran pöytää muusta aterioimisesta aika ajoin. "Tehkää se minun muistokseni" olen usein sanonut.

Uskon kautta Paavali saarella selvisi käärmeen myrkystä - ei ollut tarvis palaa haukata siitä kyystä, vaan Paavali sai sen tuleen ravistella.

Mutta Tuomas vaati näkemisen; hän koskettikin haavojani ja minä sanoin hänelle, että nyt olet nähnyt. Muillekin tiedoksi lisäsin Tuomakselle, että autuaita ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat. Joh 20:24-29.
    Minun ruumiini ja vereni uhrin sovittavaan osallisuuteen tullaan uskon kautta. Sillä tavalla se on kokonaan armosta. Te olette toivon varassa, ette näkemisessä vielä. Teidän uskonne on minun uskoani, Jumalan Pojan usko. Tuomas tosin näki - hänen täytyi saada koskea; hän oli niin epäileväinen - hän sanoi, ettei muutoin usko. Miksi teidän täytyisi saada kokea suussanne ja vatsassanne minun ruumiini osallisuus, ennen kuin uskoisitte; ruumiikseni ja verekseni muuttuneena leipänä ja verenä? Eikö riitä se sana, minkä minä olen sanonut? Te jotka uskotte, te ymmärrätte.

Usko on minuun katsomista. Uskonne saa vahvistusta, kun usein vietätte ehtoollista minun muistokseni. Muistatte liiton veren, joka yhden ainoan kerran on vuodatettu ja ainutkertaisen ruumiini uhrin. Julistatte niin uhrikuolemaani teidän hyväksenne. Eikö se riitä? Täytyisikö minun muka tulla alas ja antaa teidän kokeilla haavojani, kuten Tuomas kokeili ja vasta sitten uskoi? Tuomas ei kuitenkaan voinut verta nähdä. Eivätkö minun sanani riitä?

Jeesus
  3. Senverran olen lukenut Lutheria, että tunnen hänen ajatuksenkulkunsa - ei ollut Luther silleen pimahtanut, että olisi opettanut jo vakaaseen vaiheeseen päästyänn jotain sellaista, että mystisesti ehtoollisessa leipä ja viini muuttuisi jeesuksen ruumiiksi.

Ei opeta muuten rakas luterilainen kirkkommekaan, niin että kovasti Rau on ekumeeninen, mikäli on luterilainen todella.
    Vai lieneekö tämä jonkun roomalaiskatolilaisen ujuttautumisyrityksiä. Ainoa varmantuntuinen seikka on, että tuskin Ramu on jehovalainen. Katolilaisuutta vastaan minulla ei ole, mutta eivät varmaankaan haluaisi pölyn alta esiin nostettavaksi tuota mystillistä sakramenttiopetusta. Se on ikäänkuin sellain perinnetaakka enää.

"Minun muistokseni" ei ole pelleilyä, vaan se on lapsenmielisille vakava asia. Hengestä syntynyt käsittää asian silleen, kuin Jeesus, apostolit ja Lutherkin. Mk 14:25 on lupaus ehtoollisesta itsensä Mestarin kanssa Ylhäällä - ei ne oo murrettu Hänen kehostaan silloinkaan, vaikka lähelle sitä pääsemmekin. Kun Mestari Paavalille ilmestyksenä opettaa Hänen "muistokseen" (1 Kor 11:24), vietettävän ehtoollisen, hän opilliseksi dogmiksi ilmoittaa: "julistatte Herran kuolemaa". Jotenka se on myös kastemuiston virkistämistä - jos ei välttämättä tahdo kieltäytyä siitä ajatuksesta. Tai peräti kokonaan unohtaa Herramme ja Mestarimme.

Ramu kiemurtelee kiilaksi Mestarin ja apostolien väliin. Jeesus sanoi myös, tietysti, ettei mystiikka astuisi kuvaan, että TEHKÄÄ SE MINUN M U I S T O K S E N I. Apostoli Paavali omien sanojensa mukaan sai ilmestyksenä ehtoollisen asetuksen - luepa itse, ellet usko.
  4. 1. Piet. 3:1
    Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
    -------------------------
    Kun toinen aviopuolisoista ei ole uskossa, niin
    Paavali tahtoisi, että se uskova voittaisi hyvän vaelluksensa kautta puolisonsa herralle.

Tosin kummankin t ä y t y y olla uskossa...Niinpä! Nyt kuules Paavali panit omiasi - eihän uskovalla ja ei-uskovalla ole mitään YHTEISTÄ, (ei ainakaan yhteisiä lapsia voi olla), neuvosi, "että sanoittakin voitettaisiin, on TURHA!

Ja tietenkään homopari ei saa toisiaan rakastaa
    pyhällä Herran rakkaudella - hehän ovat saastaisia, toisin kuin tuo täydellinen heteropari.
    Homopariruhteessa homojen tietysti täytyy vihata toisiaan tai ainakin inhota. Ja kuolata naisten perään. käydä lainaamassa heteroaviomieheltä hyviä rakkausfilmejä.

Vihamiehiä tulee rakastaa, mutta ei nyt sentään homoja. Ei helmiä sioille - homoille vain tuomiota. heiltä on salattava se tosiasia, että Herramme on kärsinyt jo rangaistuksen. Rangaistuksen jopa sellaisesta, kuin että israelilaiset taannoin söivät tietyissä tilanteissa omia lapsiaan. Useinkin polttouhrasivat heitä jumalille, mm. Baalille.

Raamattu tällaista paljastaa, mutta eipäs ajatella sellaisia. Rauhaan meidät on kutsuttu.

Eivät liene kaukana "?--" salakavalan nimimerkin saastaisesta ajatusmaailmasta. "?--" tuntuisi näin äkisti päätellen olevan yhtä kaukana Jumalasta kuin yö on päivästä.

Ei hätää - vasta sitten ois hätä, jos ois niin kaukana kuin on itä lännestä. Niin pieni tuon nimimerkin jumala on, että mahtaakohan kyetä pelastamaan tuomionkatkuista lastaan.
    Voi, voi valkeaksi kalkittua pintaa. No, kalkillahan ne paskatkin hajuineen puuseessä peitellään.

Ei vaiskaan. Olen tottunut siihen, että AINA kovimpien moralistien takaa paljastuukin fiksuun seurakuntaan kuuluva salahomo. Joten näin sen täytyy jälleen olla - se moralisoiva asenne paljastaa. Erilainen sävy on niilläö, jotka vilpittömästi on huolissaan tällaisesta asiasta.

Mutta minun Jumalani on lähellä homoja ja meitä muitakin syntisiä. En niin paljon antaisi anteeksi tai auttaisi syntisiä, kuin mitä olen havainnut Herrani tekevän. Ihmettelen Hänen tuhlaavaisuuttaan. Mutta minkästeet...
    "Hän antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin. En nyt sentää noin tekisi, jos olisin ...
  5. Olen kuullut tuon ennenkin: "Taitaa olla rakastunut...". Eräs p s y k o p a a t t i, ei foorumeilla, vinoili sellaisin sanoin, kun jouduin pakostakin hänen kanssaan sanan mittelöön. Hän myös tuli perässäni kaikkialle ja levitti minusta paskapuheita kaikkialla.

Se on eilispäivää. Nykyisin saamme toisistamme jälleen vahvasti tukea epäoikeudenmukaisuuden sattuessa.

Mutta, hyvät foorummilaiset, eikös tämä ole suurta armoa, tämä ettei meidän tarvitse esiintyä ulospäin erityisen hengellisinä?!

Matt 6:17-18 :
    17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
    18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Juud 1:20
    20 Rakkaat ystävät, rakentakaa te edelleen elämäänne pyhimmän uskonne perustalle, Pyhässä Hengessä rukoillen. [Kol. 2:7; 1. Tess. 5:11]

Matt 6:6
    Matt. 6:6
    Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Matt 6:3-4 6:3-4
    3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
    4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Luuk 6:34-35
    Luuk. 6:34
    Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
    Luuk. 6:35
    Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Matt 6:1 "Varokaa ..."

Ja valtakunnan salaisuus on n ö y r y y d e s s ä: Matt 18:4

Niinmuodoin s o p i m u k s i s a : Matt 18:19

T a s a - a r v o s s a k i n : Matt 23:8

Joku saattaa luulla, että minä seurailen häntä. No, asia ei minulle kuulu. Mutta minua totisesti seurataan ja tarkoin, voimallisesti. Joka liikettäni - etten satuttaisi itseäni, olenhan lapsen kaltainen jo siksikin, että olen kovin vainen hengellisessä vaelluksessani -
    Luuk 2:40 :
    "Lapsi kasvoi, vahvsitui ja täyttyi viisaudella, ja J u m a l a n a r m o s e u r a s i h ä n t ä ."

Kantaako uskomme sinne asti - näemmekö sen jo? Salaisen palkkamme salaisesta hengellisyydestä:

LUUK 13-14:14
    "Ei - kun Sinä järjestät pidot, kutsu köyhiä ja raajarikkoja, rampoja ja sokeita. AUTUAS OLET KUN AIKA TULEE, SILLÄ HE EIVÄT P Y S T Y PALKITSEMAAN SINUA. SINÄ SAAT PALKKASI SILLOIN, KUN VANHURSKAAT HERÄTETÄÄN KUOLLEISTA."

Kunpa joskus saisi armon tuollaiseen viisauteen !!!
  6. Nimimerkki "esimerkki", itsepaljastuksesi on outo. En Ramua ajatellut, vaan lukuisia Jumalannälkäisiä, kun julkitoin Raamatun Efesolaiskirjeen huikeat totuudet Rakkauden kasteen myötä saatavilal olevasta Jumalan viisaudesta.

"Esimerkki" (Ramu) kirjoitti:

Antin opetus antaa hyvän kuvan siitä miten Antti on täynnä rakkautta.

Ramu on palstan suurin syntisäkki, jolta puuttuu kaikki edellytykset rakastaa.

Olen Suomi 24:llä lukuisia kertoaj tuonut esiin sen tosiseikan, että olen nykyajan suurin syntinen, mutta mahtuuhan sitä niskaani kaadettavaksi lisääkin, joten siitä vaan.

Valon lapsena kuitenkin minua kiehtoo enemmän "elämän valkeus", "elämän valo" - Jumalan Poika. "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä.", Joh 1:12. Ihmeellistä todellisuutta! Pelastus ei ole tekemistä, vaan anomista. Ja anominen tässä asiassa on niin yksinkertaista, että ottaa vain vastaan - niin täytetyn työn. Ei ainakaan meikäläinen millään teoilla voisikaan asiaa edesauttaa, sillä olen viheliäisistä viheliäisin. Aurinkoa kirkkaampi tuo elävä Sana, Raamatun sana on v ain kelmmeä varjo siitä. Mutta aivan riittävän kirkasta sanaa toki.
    Se sana, todistus Jeesuksesta, KUN SE VASTAANOTETAAN USKOEN, NIIN SE EI TYHJÄNÄ PALAJA, VAAN UUDESTISYNNYTTÄÄ JUMALAN LAPSEKSI JA VIE ILOUUTISEN IKIAIKOJEN ISÄLLE: TUHLAAJAPOIKA ON LÖYTYNYT!
    Joh 1:1-14 :

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
    2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
    3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
    4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
    5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
    6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
    7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
    8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
    9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
    10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
    11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
    12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
    13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
    14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jumalan Isänrakkaus, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne, nyt ja aina!

__AnttiVKantola__
  7. Vain tajua Kristuksen rakkaus, niin voit tulla täyteen Jumalasta! Ef 3:19.

"Hengellinen kateus näyttää muuten täyttäneen Antin"..? Kateus on lihallista !
    En ala paaston lakeja noudattaa, en muutakaan kirouksen alaista, sillä Jeesus sanoo: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon!" Teen mitä tahansa itse valittua, se on "viheliäistä".

Ps. 127:1 
    Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna,
    niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
    Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
    Ps. 127:2 
    Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

Sananl. 10:22 
    Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää.

En lakkaa Isää ylistämästä; palvontani onkin viheliäistä, mutta Isä on pyhä!

7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.
    8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
    9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
    10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
    11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
    12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
    13 Siksi minä pyydän, ettette lannistuisi niiden ahdistusten vuoksi, joita minä teidän tähtenne kärsin, sillä ne ovat teidän kunnianne.
    14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
    15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
    16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
    17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
    18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
    19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että t u l i s i t t e t ä y t e e n J u m a l a n k a i k k e a t ä y t e y t t ä .
    20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
    21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen. (Ef 3:7-21).
    Ef 3:7-21 opettaa: Voimme täydessä uskonvarmuudessa lähestyä Isää, sillä Kristus asuu sydämissämme - olemmehan uskoneet Hänen sanansa. Hyvän isän ja lapsen suhteesta on kyse ja sellaisen suhteen avulla voimme jopa t a j u t a Kristuksen rakkauden äärettömän suuruuden meitä kohtaan. Jumalan koko täyteys Hänessä voi Pyhän Hengen kautta todellakin "vallata meidät"!
    __AnttiVKantola__
  8. En toivottoman pahana huolimattomuutena pidä sitä, että jotkut opettavat
    KOLMIHENKISESTÄ JUMALASTA, verhoten sen oppinsa kauniin sanoin.
    Monen kohdalla se johtunee siitä yksinkertaisesta syystä, että muutoin
    he eivät kysene käsittelemään totuuksia salatusta Jumalasta.
    Vähiten vahingollinen on tuo sana "K O L M I Y K S E Y S".

Ei ole järin viisasta silpoa Jumalaa osiin vain siksi, että voisimme tutkia Häntä paremmin. Toivottavasti nuo silpoajat eivät ryhdy silpomaan ihmistä - nähdäkseen, millainen sielu ja millainen henki ruumiissa on. Koko maailma nauraa meille, kun väitämme heille, että Jumala on yksi ja sitten keskenämme kinaamme, onko Jumala yksi vai kaksi vai kolme.

Mutta "Hänessä me olemme ja elämme ja liikumme - koko luomakunta on Hänessä. Viimeisellä tuomiolla sitten reväistään irti se kuollut osa - ne, jotka ovat valinneet pysyä erossa Jumalassa ja joita Jumala ei ole nähnyt hyväksi pakottaa yhteyteensä.

Kiitos Jumalalle, ettei tarvitse seurata "viekkaasti sommiteltuja taruja", "pitkiä, tyhjiä jaarituksia", joiden avulla jotkut uskossaan hairahtuneet houkuttelevat seuraamaan vieraita oppeja - tuhoksi itselleen ja houkuttelijoille. Elävä Sana, Jeesus sitten perillä Taivaassa antaa meidän ymmärtää Jumalan suuruuden.

Tänä tasa-arvoisuuden aikana taitaa olla muodissa opettaa, että on 3 tasa-arvoista Jumalaa, mutta näin on, että Jumala on yksi. Siihen totuuteen törmätään alati, jso totuuden hengessä Raamattua tutkitaan. Ef 1:10 kertoo siitä hetkestä, jolloin Kristus yhdsitää yhdeksi kaiken, kaiken - ajan lopussa.

Kun Isä lähetti ensimmäisenä helluntaina "Jeesuksen Hengen" tälle planeetalle ja uskovien sisimpään, niin miksikäs siitäkin sitten mukamas voidaan päätellä, että on kolme eri Jumalaa, jotka ovatkin yksi. Jumalahan persoonahan kattaa kaiken näkyvän ja näkymättömän. Se itse asiassa outoa olisi, että täydellisesti itsessään yhtä oleva olisikin kolme. Se olisi todelallakin verrattavissa siihen, että ihminen jaetaan kolmeen osaan - irroittamalla ne.

EN MUUTEN VÄLITTÄISI PUUTTUA MOISEEN OPPINIKKAROINTIIN, MUTTA SE ON HÄRSKIÄ, ETTÄ R A A M A T U N AVULLA VÄÄNNETÄÄN.
    SILLÄ RAAMATTU EI SANO EIKÄ MYÖNNÄ MITÄÄN KOLMEA ERILLISTÄ.
    PÄÄTTELYT OVAT VAIN OMATEKOISIA APUTYÖKALUJA TÄSSÄ KOHDIN.