Mitä Jeesuksen veri sinulle HENKILÖKOHTAISESTI merkitsee

Voitto-Ramu

Mitä Jeesuksen veri SINULLE HENKILÖKOHTAISESTI merkitsee ?

Raamattu sanoo, että:

- Jeesuksen veri vuodatettiin syntien anteeksisaamiseksi ….. Mt 26:28
- ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.. ……. .Hb 9:22
- Jeesus on päästänyt meidät verellään synneistämme ………Ilm 1:5
- Jeesus on verellään ansainnut itselleen seurakunnan ……….Apt 20:28
- olemme vanhurskautuneet Jeesuksen veressä ……………….Rm 5:9
- meillä on lunastus Jeesuksen verenkautta …………………..Ef 1:7
- me kaukana olleet olemme päässeet lähelle Kristuksen veressä Ef 2:3
- Jumala teki rauhan Poikansa veren kautta……………………Kol 1:20
- Jeesus meni oman verensä kautta kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan
iankaikkisen lunastuksen ………………………………….Hb 9:12
- Kristuksen veri puhdistaa meidän omantuntomme kuolleista teoista HB 9:14
- ensimmäinenkin liitto vihittiin verellä ……………………….Hb 9:18, 20
- vain Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkeinpyhimpään Hb 10:19
- eräät pitävät epäpyhänä liiton veren …………………………Hb 10:29
- jo VL:n aikana veri antoi suojan Jumalan vihalta .................Hb 11:28
- olemme käyneet uuden liiton välimiehen, Jeesuksen tykö ja vihmontaveren
tykö ……………………………………………………………Hb12:24
- Jeesus pyhitti omalla verellään kansan ……………………….Hb 13:12
- iankaikkisen liiton veren kautta Jeesus on suuri lammasten paimen Hb 13:20
- uskovat ovat tulleet Jeesuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä
vihmottaviksi…………………………………………………..1 Piet 1:2
- emme ole millään katoavaisella opilla lunastettuja vaan Kristuksen kalliilla
verellä ………………………………………………………1 Piet 1:19
- Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta
synnistä ……………………………………………………….1 Jh 1:7
- Jeesus on tullut veden ja veren kautta ………………………..1 Jh 5:6
- Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ……………………………..1 Jh 5:8
- Kristus on päästänyt meidät verellään synneistämme ………Ilm 1:5
- Jeesus on verellään ostanut Jumalalle ihmiset……………….Ilm 5:9
- taivaassa ovat ne jotka ovat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä Ilm 7:14
- pelastetut ovat voittaneet lohikäärmeen Karitsan veren kautta..Ilm 12:11
- Kristus ratsastaa lopussa valkoisella hevosella ja hänellä on yllään vereen kastettu vaippa …Ilm 19:13
- Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä Jh 6:54


Kokosi
Voitto Ramu

8

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanuknk

      taivaankotiin.

    • Mitä jäisi?

      Aika verinen juttu tuo sinun kirjoituksesi. Tosi ällöttävää luettavaa.
      Kirjoittaisit jotakin vähemmän aggressiivista.
      Kirjoittaisit vaikkapa Jeesuksesta äläkä tuollaista ällöttävää väkivaltaista tekstikokoelmaa.
      Kai Jumalassa on jotakin hyvääkin?

      • Voitto-Ramu

        Jumalan hyvyys on juuri siinä, että hän vuodatti Jeesuksessa VERENSÄ kaikkien ihmisten lunastamiseksi- myös SINUN:

        "ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksisaamista"


      • alohaopla

        Hepr. 12:29
        sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä

        Jos siis Jeesuksen veri edestämme ei kelpaa, niin kelpaako sitten Jumalan kuluttava tuli?


      • Voitto Ramu
        alohaopla kirjoitti:

        Hepr. 12:29
        sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä

        Jos siis Jeesuksen veri edestämme ei kelpaa, niin kelpaako sitten Jumalan kuluttava tuli?

        Valitettavasti useimmat valitsevat Jumalan kuluttavan tulen.


      • alohaopla

        Jos nuo Sinulle ällöttävän väkivaltaiset tekstikokoelmat poistettaisiin tai niistä vaijettaisiin, niin sanopa millä sitten pelastutaan? Kenen oma vanhurskaus riittää ja kantti kestää tuomioistuimen edessä, jossa tuomarina on sydämen aivoitusten tuntija, joka kykenee jaottamaan jäsenet ja ytimet? Voisitko antaa vinkin lunastusveren ulkopuolelta. Omavanhurskaat kyllä luulevat hyviä olevansa, mutta ainakin Raamattu todistaa, ettei yksikään pelastu, jolla ei ole uskon kautta omana Jeesuksen ristin työ.

        Ramu kirjoittaa juuri Jeesuksesta ja siitä ytimestä, jonka viran Hän Isältään sai.


      • alohaopla kirjoitti:

        Jos nuo Sinulle ällöttävän väkivaltaiset tekstikokoelmat poistettaisiin tai niistä vaijettaisiin, niin sanopa millä sitten pelastutaan? Kenen oma vanhurskaus riittää ja kantti kestää tuomioistuimen edessä, jossa tuomarina on sydämen aivoitusten tuntija, joka kykenee jaottamaan jäsenet ja ytimet? Voisitko antaa vinkin lunastusveren ulkopuolelta. Omavanhurskaat kyllä luulevat hyviä olevansa, mutta ainakin Raamattu todistaa, ettei yksikään pelastu, jolla ei ole uskon kautta omana Jeesuksen ristin työ.

        Ramu kirjoittaa juuri Jeesuksesta ja siitä ytimestä, jonka viran Hän Isältään sai.

        En tykkää syntisestä

        En tykkää syntisestä
        suorastaan vihaan syntistä
        luontoani

        Kuitenkin nämä jäsenet
        etenkin kielenkäyttö ja silmäin katse
        vain niiden avulla voin palvella Herraa

        Tietysti henkeni on altis
        Herraani palvomaan, mutta alttiuden
        kengät jaloissani - ne hiertävät alati

        Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        Isä luottaa minuun, Isä uskoo minuun
        hengellä kuoletan lihan teot - toisinaan

        En tykkää syntisestä
        en yhdestäkään ruumiini aistista
        tykkään siitä, että Isä käyttää niitä.
        A n t t i


    • anttikantola

      Lue ihmeessä tuo Ramun kokoama, Jeesuksen veren ANSIOLUETTELO ! Etenkin näin pääsiäistä odotellessa toivoisin Sinun tutkivan myös Jesajan 53. lukua. Ei ole mitään sen palkitsevampaa kuin on tuntea ja tietää ja ymmärtää Jeesuksen veren voima; voima meitä kohtaan, jotka ilman sitä olisimme hukassa itseltämme ja kadotettuja pois Jumalan kasvojen edestä. Vailla suojaa, veren suojaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe