Vapaa kuvaus

Melkein tavallinen ukonköriläs Tampereen seudulta. Harrastuksina mopoilu, moottorikelkkailu, hevostelu ja vanhat rahat. Ostan hyväkuntoisia markka arvoisia seteleitä ja kolikoita Viestejä voi laittaa s-postiin: [email protected] Linkit: http://users.skynet.be/euromaster/Main/Mainpage.htm, http://www.mp-foorumi.com, http://www.pk-numismaatikot.fi/forum/index.php Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

448

  1. kolikkoa ei ole muuta kuin "H" versiota eli rahamestari Uolevi Helteen merkillä varustettuna (hinta 2-8 euroa).
    Näistä 50-luvun 100:n ja 200:n markan kolikoista ainoastaan tuo yksi malli eli 1958 200mk "S" on harvinaisempi ja arvokkaampi (painos 34.000 kpl).
    Lisäksi hieman vaikeampi on 1959 vuoden 200 markkanen (painos 70.500 kpl) ja hinta kunnosta riippuen 30-70 euroa.
  2. markkoja. Materiaali näissä vuosina 1953-1962 lyödyissä lanteissa on niklattu rauta, eikä suinkaan alumiini.
    Alumiinista valmistettu pennin kolikko otettiin käyttöön vasta vuonna 1969.