Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joskus Tapsalla on varmuudenvuoksi konsertissa mukana kansio, josta voi katsoa sanat jos pääsee joku kohta unohtumaan, mut tuolla Lohjan konsertissa Tapsalla ei ollut mitään kansiota. Tapsa oli laulanut jo yli puolet siitä laulusta kun sitten tuli se unohdus. Jos Tapsa olis lonkalta sen konsertin vetänyt, niin tuskin olis aloittanut uudestaan ihan alusta alkaen sen "Alfhildin".
08.06.2008 18:52
Joo joo, mut tuskinpa Tapsa sitä on voinut tuolloin itse päättää, kun oli aloitteleva ja kokematon artisti vasta, että millaissa jutuissa on mukana. Mä en usko, että se oli Tapsan idea tuon jutun tekeminen Olavi Virran tapaamisesta, vaan kyllä varmaan jostain levy-yhtiöstä tms. määrättiin ja sovittiin lehden kanssa, että sellanen artikkeli tullaan tekemään.
08.06.2008 18:42
Äkkiseltään en nyt oikein keksi mitä Tapsalle lahjaksi... Onneks on vielä melkein vuosi aikaa miettiä sitä.
(Kaikki itse valmistetut lahjathan ovat kans usein mieluisia. Eli jos jos on kätevä käsistään, niin voisi tehdä vaikka ihan ite jonkun lahjan)
08.06.2008 12:37
Niin makuasioista voi aina kiistellä :)Jos johonkin pitää verrata, niin lähinnä mä vertaisin sitä Raappanaa Markku Aroon.
"Elämäni laulukirja" on kyllä tosi upee biisi. Hienoa ,että muutkin ovat sen huomanneet ja hyvä, että olet sitä karaokessa laulanut.
08.06.2008 00:17
Sorry, mut mun mielestä ei toi J.Raappana karisma, särmä ja ääni oikein riitä Tapsaan vertaamiseen. Olen Jannen viimevuonna livenä nähnyt ja kuullut, eikä mitenkään erityisesti sävähdättänyt. Oli sen verran ykspuolisia biisejä, että ei kyllä oikein voi sitä kuvitella esim. jotain Merikannon sävelmiä tms. laulamassa.
Varmaan on ihan mukava ja fiksu tyyppi ja tanssiorkesterin solistina hän kyllä varmaan ihan paikkansa ajaa. Samansuuntaisia laulajia Suomessa kuitenkin mun mielestä riittää pilvinpimein ( Antti Raiski, Tommi Soidinmäki, Tomi Markola, Juha Metsäperä... )
MARKO LÄMSÄ on mun mielestä nuoremmista mieslaulajista paras, vaikka ei hänkään mikään "uusi" Tapani ole, mut on ainakin ihan hyvä ääninen ja laulaa aika monipuolisia biisejä ( siis muutakin, kuin niitä perus-iskelmäballadeja ).
Kun kuuntelee esim. näitä näytteitä, niin tuon Raappanaan ääni on mun mielestä sellainen tyypillinene imelä tanssiorkesteri solistin ääni.
Marko Lämsän ääni taas on Tapsan tapaan sellainen koulutetumman kuuloinen.
JANNE RAAPPANAA:
http://download.netanttila.com/Album.aspx?id=1B812C96-EFEA-40AD-9D24-7F05A7588262
MARKO LÄMSÄÄ:
http://musiikkilataamo.hs.fi/Magellan/search.do?storeId=13401&pageSize=50&fromIndex=0&itemType=-1&searchType=ALL&searchTerm=Marko%20L%E4ms%E4
07.06.2008 23:46
Voi sua satusetää, kun mielikuvitukses taas lentää vilkkaasti. Jos kerran oot telonut ittes pöhnäpäissäs lasarettikuntoon, niin älä vieritä siitä syytä Tapsan tai häneen faniensa päälle. NIH!
06.06.2008 22:24
Kivoja kysymyksiä ja vastauksia tuossa.
Olishan se kyllä kiva juttu, jos Tapsalla olisi myös ihan omat blogisivut, mut mahtaiskohan Tapsan kärsivällisyys riittää tietokoneen käytön opetteluun... hiukan epäilen sitä.
28.05.2008 16:51
Ai että, Tapsa on niin suloinen! Kiitti noista videoista "Caramia" :)
27.05.2008 13:52
Mä en tonne pääse, kun se on jo noin aikasin päivällä, mut mielelläni luen muiden kuulumisia sieltä. Toivottavasti Iskelmän sivuille tulis valokuviakin sieltä katseltavaksi.
25.05.2008 20:17
Kiitti vaan keikkakuulumisista ! :)
25.05.2008 20:15
Just, ajattelin sitä samaa. Tollaset slaavilais-tyyliset biisit sopii Tapsallekkin erinomaisesti. Tykkäsin tosi paljon sitä Kroatian laulusta. Se erottui monista muista biiseistä edukseen. Siinä oli sellaista nostalgista tunnelmaa, mitä Euroviisuissa joskus ennen oli.
Serbian ja Portugalin lauluista tykkäsin kans. eikä se Venäjän laulukaan nyt mikään ihan huono ollut, mutta ei mikään kovin mieleen jäänytkään.
25.05.2008 20:13
Eipä tosiaankaan ollut mitään häävejä laulajia kukaan. Se ällöttävä Pekka Nebelung taitaa olla ko ainakin kolmatta kertaa mukana kisoissa. Varmaan se valitaan säälistä voittajaksi,että tajuaisi jo olla osallistumatta niihin tangokilpailuihin.
Naisista paras oli Hanna Talikainen tms. ja miehistä Antti Ahopelto.
Yksi mieslaulaja ( olisiko ollut juuri Ahopelto) oli saanut laulettavakseen kyllä miehelle sanoitukseltaan niin epäsopivan tangon, kuin olla voi. Siinähän nimittäin sanat meni niin ,että :" Oi miksei saavu noutamaan mua PRINSSI ULJAS sadun ihmemaan..."
Mun mielestä tuo tango on tarkoitettu naislaulajan laulamaksi.
18.05.2008 10:58
"Kari Tapiota ei vissiin ole kelpuutettu mestarien joukkoon "
Ei oo Karia kelpuutettu ei... Eikä ihme. Kuka semmosen säälittävän tohvelisankari papparaisen epäselvää örinää ja sönkötystä jaksaisi kuunnella.
Toi La Cumparsita on kyllä komea espanjan-kielinen tulkikita Tapsalta. Oli hienoa saada se oikein levytettynä versiona. Ei ole vaan silmiini osunut sellaista Tapsan levyä, jossa tuo laulu olisi espanjan-kielisenä.
Olis hienoa, jos Tapsa muuten joskus laulais espanjaksi ja vaikka italiaksi jotain muitakin biisejä.
16.05.2008 21:43
NAISET
* Anna Eriksson
* Arja Koriseva
* ???????? ( mä en kovin paljon suomalaisia naislaulajia kuuntele)
MIEHET
* Tapani Kansa
16.05.2008 14:28
Joo, hyvä haastattelu! :) Kuuntelin sen jo ekan kerran silloin viimesyksynä, kun se tuli radiosta
16.05.2008 14:15
JEEEE!!! :D
Saatiin sut kerrankin hiljaiseksi! :D
Sitäpaitsi se on ihan täyttä asiaa mitä R.Moore kirjoitti
16.05.2008 14:13
Toi "Alfhild" ei oo mikään ihan helppo laulu muistaa ulkoa, sillä se ei ole mitään saman asian jankkaamista ( kuten monet nykyajan iskelmäbiisit), vaan siinä on oikein hieno tarina. Jos keskittymineen hetkeksi herpaantuu, niin helposti just sitten ne sanat saattavat unohtua .
Totta kyllä, että kapellimestari on orkesterin johtaja, mut kyl se olis ollut kohteliasta nousta seisomaan siitä Tapsan merkistäkin. Ei kai se kapellimestarikaan sentään mikään diktaattori ole, jota vain pitäis totella.
14.05.2008 17:45
Kyll täytyy sanoa, että raappapyöksyt kieltämättä pyöri jaloissa useammankin kierroksen ton konsertin aikana. Ja sen jälkeenkin vielä.
14.05.2008 17:23
Hieno homma! :D Toi konsertti/konserttikiertue on ehdottomasti nähtävä ja kuultava. Mahtaakohan konsertissa olla mukana lauluja siltä uudelta syksyllä ilmestyvältä levyltä myös ? Mielenkiinnolla jään odottamaan sitä
13.05.2008 20:27
Oli kyllä ihana konsertti! :)Oli hieno orkesteri, useampi viulistikin. Tapsa lauloi ehkä noin kymmenen laulua. Alussa lauloi pari sellaista oudompaa Merikannon biisiä, joiden nimiä mä en nyt muista.
Muita Tapsan laulamia lauluja oli Nuoruuden tango, Rakkautemme valssi, Päivä jolloin rakastat, Kulkuri ja joutsen, Alfhild, Toivo Kärki- sikermä jossa oli biisit Onni jonka annoin pois, Eron hetki on kaunis ja Muista minua. Encorena Tapsa lauloi Anniinan ja toisena encorena Kylän tiellä.
Tapsa ei nyt kovin paljon jutellut mitään välispiikkejä. Kertoi kyllä aina seuraavaksi laulamastaan laulusta jotain pientä tietoa. Konsertti kesti n 1h 20min Siinä ei ollut ollenkaan väliaikaa.
Upeesti Tapsa lauloi. Tykkäsin paljon siitä Toivo kärki-sikermästä ja loppuhuipennuksena kuultu "Kylän tiellä" oli mahtava !
Alfhildissa oli kyllä pientä sekaannusta siinä jossain kohtaa, kun Tapsalta unohtui ne sanat, mut hienosti Tapsa paikaksi sen virheensä sitten kun lauloi sen uudestaan alusta asti.
11.05.2008 23:16
65 / 198