ensi keskiviikkona 28/5 klo 16.30 Iskelmän iltapäivässä. Olikohan tää samalla joku Off-50v juhlatapahtuma.
Tapsa ilmaiskonsertissa
23
1509
Vastaukset
- Jivejalka
Houkuttelisi kyllä mennä Tapsaa tuonne Espan keikallekkin kuuntelemaan, mutta käytännössä se on mahdotonta, kun pääsen töistä vasta 16.00 ja matkaa Helsinkiin on liki 100 kilometriä.
Tietääkö joku, että tuleeko muuten Iskelmän radiokanavalta jotain lähetystä yleensä tuolta Espan lavan esiintymisistä (haastatteluja tms)?- ei Kansa fani
kuvia voi löytyy
Mutta kuka järkevä jotain Kansaa menee kuuntelemaan???Ei osaa edes laulaa
- MMM
Mikä ihmeen off-50v juhlatapahtuma ?
- kuulinko oikein
iskelman mainoksesta, mutta niin oletin. Eli kait se on tää mm. Off-hyttysmyrkkyä markkinoivan yrityksen ko tuotemerkin juhlavuositempaus. Saattoi toki olla jotain ihan muutakin, kuuloni kun ei ihan paras ole. Koff nyt joka tapauksessa on vanhempi kuin 50v, joten se se ei ainakaan ollut. Liekö tuolla asialla nyt niin väliäkään, tärkeämpää on tuo konsertti.
- ZaiZai
Hyvä tilaisuus käydä tsekkaamassa Tapsaa livenä heidänkin, jotka eivät ole aikaisemmin hänen keikoillaan olleet.
- kyllä mutta. .
EVVK:o
- katsokaapa
www.iskelma.fi off kiertue
sieltä löytyy Tapsaa, Paulaa, Klabbia, Masaa ja Tepiä, Jetsettersiä jne. - Jivejalka
Tuolla Tapanin Esakallion keikalla juuri olleena totean vaan ,että menkääpä ihmeessä ainakin Helsingissä/pääkaupunkiseudulla asuvat iskelmämusiikin ystävät ennakkoluulottomasti vaan tuonne Espalle Tapsaa kuuntelemaan ja katselemaan. Se kyllä kannattaa !
Mä en tonne pääse, kun se on jo noin aikasin päivällä, mut mielelläni luen muiden kuulumisia sieltä. Toivottavasti Iskelmän sivuille tulis valokuviakin sieltä katseltavaksi.
- kenkään paikalla
tuolla Espalla?
- ZaiZai
Voisi kirjoittaa sieltä vähän tunnelmia jos joku täältä siellä oli.
ZaiZai kirjoitti:
Voisi kirjoittaa sieltä vähän tunnelmia jos joku täältä siellä oli.
Iskelmän järjestämässä Espan lavan konsertissa olin. Oli upea konsertti! Tapani Kansa lauloi kaikki tutuimmat hitit.
Orkesteri, ja Tapani Kansa joka odotti lavan vieressä lavalle tuloa oli valmiina jo hyvissä ajoin, mutta musiikki soi CD levyltä tasan kello 16.30 saakka kunnes miesjuontaja jonka nimeä en tiedä, kun ei esitellyt itseään, kuulutti lavalle Tapani Kansan.
Ensimmäinen laulu oli kuinka rakkaus alkoi ja toinen laulu poika varjoisalta kujalta, jonka aikana eräs nainen yleisostä lähti tanssimaan esiintymislavan eteen, ja esitti huikean kauniin yksin tanssin Tapani Kansan edessä, esiintymislavan toisesta päästä toiseen päähän nainen pyöri tanssien koko matkan mennen tullen, riehaantui niin siitä poika varjoisalta kujalta Tapsan esityksestä, mutta meni sitten seisomaan takaisin, kun oli pyöritykset tehnyt.
Vastustamaton, Veikko Nieminen, Tulkaa tytöt takaisin, ja sitten tuli rokkisikermä, ja sen jälkeen yleisö sai osallistua lauluun -Käymme yhdessä ain. Sitten tuli sikermä Päättyneet on päivät - Äidin pikkupoika, ja R.A.K.A.S Päättyneet on päivät laulussa Tapsa unohti sanat siinä kohtaa, kun piti laulaa …. muistan kuinka sanat kauniit lausuit kun me erottiin suoraan toisen syliin lensit….
Tapsa lauloi jotain muuta sieltä täältä.
R.A.K.A.S laulun jälkeen Tapsa sanoi, että kun on kiertänyt esiintymässä vajaa 50 vuoden ajan niin yksi selkeä muutos on tapahtunut nimittäin osa Suomalaisista on oppinut taputtamaan kakkosella ja nelosella ennen se oli aina ykkönen ja kolmonen. Sitten Tapsa näytti yyy.. kaa!
Delilah seuraavaksi, ja viimeiseksi lauluksi Tapsa sanoi Kalajoen hiekat ja kehotti, että taputtakaa mukana niitä kakkosia ja nelosia…
Kalajoen hiekat laulun jälkeen Tapsa poistui lavalta ja tuli takaisin hetken päästä, kun taputettiin It’s Now Or Never Tapsa lauloi lopuksi.
Oli hieno konsertti. Pertti Jalonen oli koonnut orkesterin mm. Heikki Elo, Petri Nikkinen, Jartsa Karvonen…Taustalaulajina oli Katja Aakkula ja Sanna Saksa
Konesertti kesti noin 55 minuuttia.
Laitan komeita kuvia myöhemmin, kun saan ne tuonne viime kesänä Kotkassa otettujen kuvien joukkoon. Ilmoitan sitten täällä linkin.
- Kosti
Iskelmän konsertti Espan lavalla oli loistava. Tapani Kansasta voi ja pitää käyttää jo samaa lausuntaa kuin Olavi Virrasta, "Mestari". Tunnin setissä kaikki parhaimmat biisit ja ylimääräisenä vielä Elvis hitti, niin viluväreet tulivat vaikka aurinko paistoi. Takana lähes kymmen henkinen loistava bändi. Aurinkokin kunnioitti läsnäolollaan tilaisuutta joten täydellinen nautinto joka ei edes maksanut mitään!
- Poppana1
Kiitos paljon Uralin ja Kosti kivoista konserttitunnelmista. Uralinin ottamia valokuvia vielä tässä odotellaan :o)
- siellä!
Pystyn vasta nyt kädet täristen kirjoittamaan kokemuksesta sillä siitä selviminen kesti näin kauan. SIIS: jouduin sattumalta sinne, olin vain kävelemässä viattomasti Espalla kun lauma kirkuvia keski-iän ylittäneitä silmälasipäisiä kukkahattutätejä juoksi kirjaimellisesti ohitseni, ylitseni, alitseni... ja raahauduin yhden tädin kengänkoroissa keskelle tätä massiivista akkalaumaa josta ei sitten ollut ulospääsyä. Tarpeeksi kauhea kokemus sekin MUTTA sitten alkoi vielä se kauhea ulvonta lavalla, se minkä takia tämä akkalauma oli menettänyt loputkin järjestään ja voitteko kuvitella: siellä sitten minä olin: puoliksi seisoen, puoliksi maaten loukkaantuneena fyysisesti, verta vuotaen, näiden yliparfyymerattujen akkojen keskellä hienhajun ja halvan parfyymin "ihanassa" hajucocktailissa kuuntelemassa Kansantaiteilijaa. Korvieni toivuttua alkujärkytyksestä totesin, että ky ulvonta todellakin kuului ky. herralle mutta nämä kukkahattutädit vaan huusivat kurkku suorana ja jotkut pyörtyivätkin, osa minun päälleni! Ja nämä tädit eivät olleet niitä höyhensarjan edustajia. Lähinnä tuli Siiri Angerkoski-vainaa mieleen. Fyysisen loukkaantumisen lisäksi olin siis loukkaantunut myös henkisesti. Tätä kauheutta kesti "ikuisuus" tai ainakin siltä minusta tuntui. Kappaleet olivat kauheita, akat rääkyivät mukana vaikka eivät omaneet sävelkorvaa kuten ei idolinsakaan, esitys oli kidutusta ja henkikulta oli vaarassa. No, loppuihan se ns. esitys lopulta ja Kansantaiteilijan poistuttua lavalta tämä samainen akkalauma lähti juoksemaan idolinsa perään jolloin jouduin taas alakynteen (muistattehan sanoneeni että daamit eivät olleet mitään höyhensarjan edustajia) ja TAAS jouduin samaisen rekkakuskin näköisen daamin kengänkorkoihin ja niin pääsin raahautuen pois Espalta mutta kipeätä se teki. Lopulta pystyin irroitautumaan daamin kengänkorosta J.L. Runebergin patsaan kohdalla. Henkisesti järkyttyneenä nostin katseeni ylös ja mitä minä näin. Patsaan juuressa oli suurella teksti: "Suomen KANSA maamme laulajalle – af Finlands folk". Siinä vaiheessa meinasin heittää henkeni. Jäin maahan haukkomaan henkeäni ja hokemaan sanaa KANSA, KANSA, KANSA... niin kauan kunnes ambulanssi tuli (joku oli huomannut, että olin vakavasti loukkaantunut ja kutsunut apua) ja niin minut vietiin paikattavaksi ja tiputukseen HYKSiin, vai olikohan Meilahti, ja siellä huomattavasti nuoremmat ja kevyemmät sairaanhoitajat pistivät minut kuntoon. Lääkärikin kävi ihmettelemässä missä tuollaisia ruhjeita syntyy. No vastasin, että Tapsukka Kansan ilmaiskonserteissa. Oli siinä lääkäreillä ja hoitajilla suut pyöreinä. Tosiaan, henkikulta oli mennä mutta tässä sitä vain ollaan...(mikä pahan tappaisi?) mutta toista kertaa en Espalle mene ja yritän tästedes kiertää 10 kilometrin säteellä sellaiset paikat missä Kansantaiteilija esiintyy!
Että sellainen ilmais"konsertti"!- ZaiZai
Vai sellaieen kokemus sinulla? Voi, kun käy ihan sääliksi sinua pientä murjottua reppanaa.
Huumorin kukka se kaunein kukka, niinhän sitä sanotaan ;-) Voi sua satusetää, kun mielikuvitukses taas lentää vilkkaasti. Jos kerran oot telonut ittes pöhnäpäissäs lasarettikuntoon, niin älä vieritä siitä syytä Tapsan tai häneen faniensa päälle. NIH!
- tosi pahalta
että sinä aikuinen svenssoni huomioimaan parasta suomalaista iskelmämusiikkia, kuten Tapsa Kansaa jne.
- naurusta ;D
Olipa hauska juttu, tosin ei varmaan sulle tuossa tilanteessa ;D kiitos makeista nauruista.
- wanharouwa
...aivan aikuisten oikeesti, on Sulla ollut varmasti KAUHEAA.
Muuten oliks niiden emäntien linssit vaaleanpunaiset ja oliko sangat sitä leveätä tyyliä, sellaiset kuin hevosilla ne "lärpäkkeet", ettei näe sivuille ollenkaan.
Jos oli, niin olihan se hyvä, etteivät autoilla tulleet. On nimittäin se sankamalli varmaan vaarallinen liikenteessä.
(tein vaan joku aika sitten huomion, että kun ne leveät sangat menivät pois muodista ja hinnat alennettiin, alkoi niitä näkyä joka toisen naisihmisen naamalla ja kuvittelivat sitten olevansa hyvinkin muodikkaita ;) - Espan uhri
wanharouwa kirjoitti:
...aivan aikuisten oikeesti, on Sulla ollut varmasti KAUHEAA.
Muuten oliks niiden emäntien linssit vaaleanpunaiset ja oliko sangat sitä leveätä tyyliä, sellaiset kuin hevosilla ne "lärpäkkeet", ettei näe sivuille ollenkaan.
Jos oli, niin olihan se hyvä, etteivät autoilla tulleet. On nimittäin se sankamalli varmaan vaarallinen liikenteessä.
(tein vaan joku aika sitten huomion, että kun ne leveät sangat menivät pois muodista ja hinnat alennettiin, alkoi niitä näkyä joka toisen naisihmisen naamalla ja kuvittelivat sitten olevansa hyvinkin muodikkaita ;)Ei ollenkaan huono arvaus. Jorma Uotisen silmälasit Tanssii Tähtien Kans(s)a- ohjelmassa ovat hyvin samantyyliset ainakin vahvuudeltaan, sangoiltaan ja erotuksena Jormasta ne tosiaankin olivat vaaleanpunaiset ja lärpäkkeelliset: sekoitus Jayne Mansfieldiä ja Suomenlehmiä!
Joo, ja hyvä kun tulivat juosten hirnaten eivätkä autoilla töötäten: olisi muuten uhriluku ollut huomattavasti suurempi kuin nyt, kun minä yksin jouduin niiden ei-muodikkaiden silmälasikäärmeiden hyökkäyksen viattomaksi uhriksi. Espan uhri kirjoitti:
Ei ollenkaan huono arvaus. Jorma Uotisen silmälasit Tanssii Tähtien Kans(s)a- ohjelmassa ovat hyvin samantyyliset ainakin vahvuudeltaan, sangoiltaan ja erotuksena Jormasta ne tosiaankin olivat vaaleanpunaiset ja lärpäkkeelliset: sekoitus Jayne Mansfieldiä ja Suomenlehmiä!
Joo, ja hyvä kun tulivat juosten hirnaten eivätkä autoilla töötäten: olisi muuten uhriluku ollut huomattavasti suurempi kuin nyt, kun minä yksin jouduin niiden ei-muodikkaiden silmälasikäärmeiden hyökkäyksen viattomaksi uhriksi.En huomannut tapausta, kun katsoin konserttia koko ajan. Muutaman kuvan otin siellä
Tässä linkki kuviin http://kuvablogi.com/blog/8932/2/- fanifani
uralin kirjoitti:
En huomannut tapausta, kun katsoin konserttia koko ajan. Muutaman kuvan otin siellä
Tässä linkki kuviin http://kuvablogi.com/blog/8932/2/Kiitos taas hyvistä kuvista. Pääsi tunnelmaan mukaan näinkin, kun en paikan päälle ehtinyt.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804