Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helena.silvennoinen
profiilit
helena.silvennoinen
helena.silvennoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
10
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
9.4.2008
HEI, minullakin sama vaiva kun keskustelun aloittajalla ja harkitsen leikkausta, mutta
kiinnostaa tietää onko jotain ainetta mikä auttaisi vaivaan noin nopeasti. Itselläni on vaiva krooninen, välillä kipeä ja välillä ei.
Haittaa kyllä elämää, kun pitää koko ajan miettiä miten saisi vatsan pysymään todella löysänä. Kaikenlaisia lääkärinkin määräämiä voiteita olen kokeillut, helpottavat oireita, mutta eivät täysin poista vaivaa. Bepanthen on kyllä ollut aika hyvä. Voisiko tämä ollakin joku hiivan aiheuttama tulehdus? Suolisto tähystettiin helmikuussa, siellä ei ollut mitään, silloin löytyi vain tämä haavauma.
Tsemppiä vaan kaikille samasta vaivasta kärsiville!
09.04.2008 16:21
9.4.2008
HEI, vaivani ovat nyt helpottaneet kun olen käynyt hyvän naprapaatin hoidossa. Ehkä ovatkin olleet siis rintarangan/niska/hartiaseudun lukoista johtuvia. Rintalihaksen kiinnityskohdat ovat siinä yhtä kipeät kuin Tietzenissä ja hoito venyttelyohjeiden mukaan on auttanut. Rytmihäiriötkin ovat helpottaneet. Yritän jatkaa nyt säännöllistä venyttelyä ja jumppaa sekä välttää stressiä (sehän ei ole helppoa). Ulkoilu auttaa kyllä joka asiassa ja säännölliset elintavat.
Hyvää kevään jatkoa, kohti kesää mennään!
09.04.2008 15:32
Hei,kiitos aiemmista vastauksistasi tammikuussa.Kysyisin vielä että muuttuuko Sinulla kipu välillä erilaiseksi. Nyt kipuni on sellaista välillä ahdistavaa/puristavaa joko sydämen puolella tai oikealla puolella. Tuntuu välillä kuin en saisi oikein ilmaa, tuntuu sellainen täyden tuntuinen olo rinnoissa. Olen ajatellut voisiko tämä liittyä Välillä on myös sellaisia tuntemuksia kuin jotain sähköisiä nipistelyä ja pulssin nousua, vaikka ei oikein kovaa kipua olekaan. Voivat liittyä ehkä jo alkaviin vaihdevuosioireisiin? Lisäksi minulla on rytmihäiriöitä jotka ehkä liittyvät ehkä molempiin juttuihin. Sydäntä tutkittu ekg:lla useita kertoja ja rasitustestikin nyt tehty, ei ole löydetty mitään erikoista. Muita vaivoja kyllä on, joten ne varmaan stressaavat ja pahentavat Tietzen-oiretta. Vatsasta löytyi tähystyksessä mm. tulehdus jne, Kunnon diagnoosia en ole Tietzenistä saanut vieläkään, joten edelleen stressaa, onko se varmasti vain sitä. Oletko Sinä saanut mitään pistoksia hoitona?
Mukava olisi vaihtaa edelleen ajatuksia,jos satut tämän lukemaan.
terv. kalanainen49
03.03.2008 14:46
HEI;kiitos nimimerkki minullakin vastauksestasi.Olen tässä jo epätoivoon vaipumassa,joten lohduttaa kuulla kohtalotovereitten moninaisia oireita.Vielä olisin sellaista kysynys Sinulta että onko oire ollut välillä niin päin että rintaan olisi koskenut vähemmän ja taas selkään enemämmän.Minulla nimittäin on niin myös että koko niska/selkä on varmaan tosi jumissa ja menenkin nyt saamaan fysikaalista hoitoa.Olen vaan ihmetellyt että voiko tosiaan tämä koko juttu yhteisvaikutuksena (Tietzen+lihakset jumissa) aiheuttaa todella näin kuumeisen ja sairaan olon.Nähtävästi näin siis on.En olen syönyt tulehduskipulääkkeitä koska en halua vatsaongelmiakaan ja näyttää etteivät ne tähän välttämättä auta kaikilla.Tauti näyttää olevan todella erilainen monine oireineen ja pitkäaikainen&kivulias.Täytyy tähän varmaan vaan totutella,mutta haittaa todella jokapäiväisiä askareitakin.Toivon voimia kaikille kohtalotovereille ja kirjoitelkaa!
Terveisin kalanainen49
30.01.2008 12:12
HEI, kiitos nim.Sveitsi vastuksestasi! Kysyisin vielä että minkälaista se selkäpuolen kipu on ollut? Minulla sellaista kuumottavaa, erilaista kuin etupuolen kipu.Siihen liittyy sellaista elohiirimäistä tuntemusta myös, joskus myös tuikkivaa kovaa kipua.Eturangassa kipupisteitä oli monta ja fysiatri löysi ne kipeät kohdat hyvin. Mutta hän ei oikein ottanut Tietzeniin kantaa, oli sitä mieltä että se ei olisi oikein selkäpuolella!
Olen löytänyt koko rintarankaa kokeillessani kipeitä kohtia luiden päällä rustossa myös esim. oikealta kyljestä ja myös selän puolelta.Onko Sinulla ollut näitä tuntemuksia myös näin? Ainoa mitä vähän ihmettelen on sellainen paha, oksettava olo mikä tulee aina tämän kivun myötä, joskus ilman mainittavaa kipuakin,kuuluuko asiaan?
Nyt minulla on ollut myös ihmeellisiä oireita myös alaraajoissa, en tiedä mihin ne kuuluvat taas. Pohjekipuja, ja kuumotusta ja sellaista tunnetta niinkuin pienillä neuloilla joku pistelisi. Myös on ollut kämmenissä viime päivinä kummaa punoitusta hetkittäin. Paniikkin tässä menee kun ei oikein kunnon diagnoosia tule.Missä päin Suomea oli muuten tämä käyttämäsi lääkäri joka itse tautia sairasti?Sehän olisi nimittäin oikein mukava päästä sellaiselle lääkärille joka taudin itse tuntee hyvin.
Kalanainen49
17.01.2008 22:16
16.1.2008
HEI, kiitos vastauksestasi! Olen nyt töissä ja kipuja on edelleen, mutta täytynee vaan kestää.Olisin kysynyt onko Sinulla ollut sellaista oiretta että kivut ovat välillä selänpuolella kovemmat? Ajattelin vain että jos tulehdus leviää rustoihin kaikkialle, niin leviääkö se todella myös selkäpuolen rustoihin samalla tavalla? Nyt minulla on kuumotusta ja kipeitä kohtia tuossa oikella puolella selässä ja myös edelleen tuossa edessä rintarangasssa?
Onko Sinulla olleet trombosyytit muuten korkealla tämän taudin aikana? Minulla ne ovat korkealla, mutta ei esim. muut tulehdusarvot.
Menen huomenna fysiatrille, katsotaan mitä hän sanoo. Toivotaan että opin elämään tämän kanssa,
jos tämä sitä on.
terv. Kalanainen49
16.01.2008 12:17
9.1.2008
HEI,selailin näitä sivuja epätoivossani kun oireita on eikä mitään löydy. Olen juuri kirjoittanut kipupalstalle tästä nimellä kalanainen, sieltä näkyy oireet. Kiinnostaisi kuka lääkäri ja missä on tuo itse tautia sairastava? Olen töissä Helsingissä ja asun Porvoossa. Kohta paniikki iskee ja kaikki menee surkeaksi jos tämä ei selviä. Olen juossut tutkimuksissa - huomenna taas nyt tällä kertaa gynekologille(epäilen jo rintayöpääkin).Ensi vkolla vasta sain ajan fysiatrille, jospa siellä selviäisi jotain!
Kiittäen jos luet ja voit vastata. Lue oireeni ensin onko niissä mitää tuttua tai sellaista mikä ei mielestäsi kuulu tähän tautiin?
Kiittäen paniikissa oleva kalanainen49,
09.01.2008 16:03
1 / 1