Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyse ei ollut parketin HALUAMISESTA. Grynderi vain laittaa halvinta ja huonointa ja sanoo, että ota tai ole ilman.
04.07.2012 17:17
Nimenomaan tekemällä EI opi.
Pitää osata teoriapuoli myös.
Minulla on korjaamokokemusta pikkupajan työnjohtajana ja siellä totesin, että nämä "tekemällä oppineet" ovat vihonviimeisiä tunareita! Joka ainoan homman saivat menemään pieleen jos ei koko aikaa vahtinut mitä tekivät. Eivätkä oppineet omista susitöistään mitään, vaan huomenna toistivat samat virheet mitkä jo tänään tekivät - taas. Siksi aikanaan lähdinkin toisiin hommiin. Ei innosta auttamattomien tunareitten kanssa työskentely!
Samoin näin toisessa työpaikassani muutaman "tekemällä oppineen" ns. remontteja samoin tuloksin. Suu kävi ja asiakkaan rahaa paloi, auton viat vaan lisääntyivät.
Tekemällä tosiaankaan ei opi jos ei teoriapuoli ole hanskassa ja kunnolla hanskassa!
04.07.2012 16:54
Kyse olikin vain tästä yhdestä 1000 km:n matkasta. Toki kaupunkiajo, lyhyet ajot, talviajo ym nostavat keskikulutusta. Samoin ylinopeudet, koska auton ilmanvastuskerroin ei ole kovin kehuttava (en nyt muista, paljonko).
Uudempaan en viitsi päivittää, koska vanha olen jo itsekin eikä poistumiseni tästä kaikesta aiheuta kenellekään menetyksen tunteita. Ja tiedän, ettei Pösöäni ole tarkoitettu kolaroitavaksi. Ehkä tämä tieto vähän vähentää omaa riskinottoani tien päällä?
04.07.2012 16:43
Minulla on autotalli/varasto, jonka sisäkorkeus on 4,5 metriä. Palovaroitin pitäisi olla sen katossa. Pitääkö minun nyt ostaa korkeat tellingit sen takia, että pääsen varoittimen asentamaan? Tavallisilla A-tikkaillahan kaikenlainen työskentely on kielletty ja järkikin sanoo, miksi.
30.06.2012 10:58
Minulla on 44 autoiluvuoden aikana kahdesti puhjennut brengas ja kahdesti muuten vain ilmat karanneet. Onneksi oli vararengas käytettävissä joka kerta, vaikka löytyy se pumppu ja paikkausrasiakin.
27.06.2012 23:35
Etsi se vika ja korjaa. Ei noin yksinkertaisessa laitteessa VOI suurta vikaa olla.
Vai oletko täysin kädetön?
27.06.2012 09:48
Näin sitä autojen laatua huononnetaan vuosi vuodelta...
26.06.2012 21:57
Siihen löytyy tai on ainakin aiemmin löytynyt käyttöohje netistä ihan suomeksikin. Niinkuin koko Gimpinkin saa suomeksi.
Jos osaat käyttää Photoshoppia, toimii Gimp aika lailla samaan tapaan mutta on vähän (?) kankeampi...
25.06.2012 22:32
Osattanee korjata jokaisessa autosähköliikkeessä kuin myös autokorjaamossa ihan tumpeloimpia lukuunottamatta.
Vikahan saattaa olla myös lataussäätimessä.
Ihan uteliaisuudesta: Minkä auton minkä merkkinen laturi?
25.06.2012 09:22
Eipä näy löytyvän netistä muuta kuin osoite ja puhelinnumero, joka ei vastaa...
25.06.2012 09:19
Minä olen alkanut keskeyttämään puheripulin jo alkuunsa ilmoittamalla, että anna tulla vaan kaikki ilmaiset oli ne mitä tahansa. Mitään en mistään maksa, en edes postikuluja. Puheripuli hiipuu hyvin lyhyeen ja eipä ole ilmaistuotteita tullut vielä yhtään.
20.06.2012 10:40
Kannattaa huomioida myös märkäliukkaus vaikka siitä ei yleensä mitään puhuta / kirjoiteta. Märällä tienpinnalla renkaan ja tien välinen kitka on vain murto-osa siitä mitä kuivana.
19.06.2012 12:17
Ei kannata aukaista. Ei se siivilä tukkeudu ainakaan jos ei pahaa pakkasnestevuotoa ole ollut. Ja jos on tullut sellainen, on moottorille jo tullut täystuho jos ajettu kuumaksi.
19.06.2012 11:17
Siinäpä yhteiskunnan eliitin toivetapaus! Kaikki mehut pois töissä ja sitten heti hautaan. Jäi eläkkeetkin eliitin käytettäväksi.
Oli minunkin työpaikassani muuan Ellen. Teki muutaman vuoden extraa, että saa sitten suuremman eläkkeen. Jäi sitten aikanaan suuremmalle eläkkeelle ja kuoli kuukauden päästä...
Ja Mauri myös. Pelasi pörssipeliä koti- ja ulkomaan pörsseissä ja menestryi niin, että jäi pois töistä, olikohan edes 50 v ja eli pörssivoitoillaan. Söi "terveellisesti", porkkanaa järsi välipaloinakin. Ja oli jotenkin aneemisen näköinen.
Kävi lenkillä vähintään kerran päivässä. Syksyllä pitkiä luistelumatkoja, joista viimeinen paikassa, missä eilen oli sulaa.
Rannalta nähtiin ja saatiin ylön 20 minuutissa. Haudattiin 2 viikon kuluttua.
Kannattiko?
Menee se viisaskin vipuun...
19.06.2012 11:10
Kun on vain huonoja vaihtoehtoja, niin sitä yrittää arvailla sitä vähiten huonoa ja elää sen mukaan. Parempi palkkakin panee sietämään ala-arvoista kohtelua silloin, kun itsellä ei ole mitään tai on vain velkaa...
Sitten vielä: kaikki eivät osaa heittäytyä yhteiskunnan loiseksikaan. Eikä ilkeäisi muutenkaan. Onkohan se sitä moraalia vai mitä? En minä tiedä.
17.06.2012 16:02
Tiedäpä tuota, kumpaa mahtaa enemmän olla...
Itse aikanaan huomasin, että kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan.
Sitten kun on kouluttautunut alalle, jolla on vain yksi tai muutama työnantaja, ei sitä työpaikkaa niin vain vaihdetakaan. Firmat kyllä kyselevät toisiltaan, millainen työntekijä olet ja siten ainakin tulee nykyiselle työnantajallesi tiedoksi, että katselet muualle lähtöä. Ja jo se saattaa riittää lopputiliin. Sitten on vielä se, että kun olet ollut pitkähkön ajan yhdessä työpaikassa ja pätevöitynyt siellä työhösi, ne entisen ammattisi opit ovat jääneet vanhanaikaisikisi ja joutuisit opettelemaan kaikki uudestaan ja pienemmällä palkalla.
Ikääkin kun karttuu, niin ei kukaan sinua halua vanhana ottaakaan töihin; nuoret osaamattomat esimiehet kun kuitenkin pelkäävät kuollekseen, että alat heitä neuvomaan. Vaikka et alkaisikaan...
Onhan niitä syitä kaikenlaisia. Itse en ole koskaan pyrkinyt organisaatiossa ylenemään vaan minulle on riittänyt, että teen työni niin hyvin kuin osaan ja saan siitä kohtuullisen korvauksen.
Muutenkin organisaatiokaavio muistuttaa useimmiten puuta, jossa on apinalauma pyrkimässä ylöspäin. Ylempänä olevat näkevät allaan vain hymyileviä, mielisteleviä naamoja ja alempana olevat näkevät ylempänä olevan vain persereikiä...
17.06.2012 15:57
Aivan varmasti löytyy tuhansia asentajia jotka osaa auttaa. Pitää vain ajaa se kosla tutkittavaksi. Tällä palstalla tuollaisia voi vain arvailla ja yleensä suurin osa arvailuista menee pahasti pieleen.
17.06.2012 15:38
Tuosta ylläolevasta puuttui alusta kaksi sanaa: "Riittävän paha" jne.
Puristukset pitää silti myös mitata. Ja osata tulkita lukemat. Se vähän pienempi lukema ei välttämättä kerro mitään vuodoista. Vikaa voi olla karstoittumisessakin (tuskin nykybensalla) tai mittauksessa on sattunut pikku viba. Siksipä se alimman lukeman antanut sylinteri kannattaakin mitata uudelleen ja huolellisesti.
17.06.2012 15:35
Miksi et tekisi itse? Saat just sellaiset kuin haluat. Ja ompelukone nyt joka huushollista löytyy. Pitäisi ainakin... Minäkin olen omiin autoihini tehnyt vuosien mittaan monetkin suojat ja paremmat niistä on tullut kuin kaupan halpissuojat. Aikaa tosin menee, mutta kun minulle ei kukaan mitään maksaisi siltä ajalta, en minäkään voi sille mitään laskea.
17.06.2012 15:27
Tuollaista töhkää en kyllä ole nähnyt... Tosin en muista miltä kyseinen siivilä näytti niissä autoissa, joissa öljyn joukkoon oli päässyt pakkasnestettä ja se oli muuttunut lähinnä pieksi tukkien öljynsuotimen täysin ja jumittaen laakerit eli moottorille tuli täystuho.
Itsellä on 23 v vanha pikkuauto, ajettu 450 000 km pääsääntöisesti halvahkoilla marketöljyillä. Sitten jos kone joskus leviää, tiedän miltä kyseinen siivilä näyttää.
Yleensä öljypohjaan kertyy jonkinlainen sakkakerros ajan mittaan, mutta ei siitä haittaa ole koska se on siinä ja pysyy eikä lähde kiertoon. Niin että kokeile rauhassa jos haluat, ei se kalliimpi öljy mitään riko jos on kyseiseen tarkoitukseen tehty.
Mitä öljyä muuten ajattelit kokeilla?
16.06.2012 20:43
13 / 265