Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minun nykyisessä autossani on ainakin viimeisten 19 vuoden ajan ollut vähän öljyä jäähdyttimen paisuntasäiliössä. En aio tehdä asialle mitään. Sanovat, että syynä on liian kapea kannas kansitiivisteessä vesitilan ja öljykanavan välissä. Siinähän tihkukoon!
03.06.2012 19:14
On sama.
Sitä tarkoitin, että sille närästykselle saattaa löytyä toinenkin syy eli tupakasta johtuva. Kahdelta tutulta tupakoivalta on leikattu mahaa: toiselta kokonaan pois eli ruoka menee suoraan ohutsuoleen, toiselle tehtiin mahasta pätkä ruokatorvea. Pahanlaatuinen syöpä molemmilla. Tupakkaa meni vaan meni niitä Alkon tuotteitakin. Kumpi lienee suurempi syyllinen, molemmat tekee mahaan syöpää.
02.06.2012 22:44
Ei mennä mihinkään jos ei omaa OKT:n sähkösaunaa miksikään lasketa. Auton sähkötöitä teen jos sää sallii.
Olikohan viimeiset juhlat isäukon hautajaiset 2003 vai viimeisen tädin? En muista. Muita juhlia ei sitten ole koskaan ollutkaan paitsi naapurin 50- ja toisen 70-vuotiskahvit.
Ei ole kutsuttu eikä kutsuja kaivattu.
02.06.2012 14:20
Sääsket katosivat ainakin 10 vuodeksi Tsernobylin katastrofin jälkeen. Samoin kimalaiset ja ampiaiset sun muut kukkakärpäset. Nyt jo muutaman (ehkä 5 kpl?) kimalaisen olen nähnyt, ampiaisia en yhtään. Kai hyönteissyöjätkin sitten?
Itsellä oli pitkään kestävää nenäverenvuotoa Tsernobylin jälkeen. Suunnilleen joka päivä valui verta kuukausien ajan. Sama tilanne kuin joskus 1960-luvun vaihteessa pahimpaan pommikokeitten aikaan.
Nyt olen Fukushiman katastrofin seurauksista huomannut, mistä kaikki johtui. Nenän limakalvot ovat herkkiä säteilylle ja kun säteilysaastetta niille joutuu, tulee verenvuotoa. Tämä on ensimmäinen ja lievin oire säteilysairaudesta... Vielä ei Fukushima ole minun nenästäni verta valuttanut, vaikka säteilymittarissa se jo näkyykin.
02.06.2012 11:45
Kai sinulle on tehty helicotutkimus siitä närästyksestä? Minulla loppui närästykset siihen paikkaan kun helico häädettiin. Vaan saattaa ne sinun närästyksesi tupakastakin johtua. Ne kun ei keuhkot ole ainoat, jotka siinä menee. Eniten tulee sydän- ja verenkiertovikoja, sitten jossakin minulle tuntemattomassa järjestyksessä ruuansulatus- ja keuhkovikoja. Sanovat, että keuhkoahtaumaankaan kuoleminen tukehtumalla ei ole erityisen kaunista...
02.06.2012 10:57
Eterna se minunkin ranteessani killuu. Ostettu 1973/74 vaihteessa. Kerran putsattu ja yksi hammaspyörä uusittu (ja samalla vähän RIKOTTU huollossa!), hihnoja mennyt monta.
02.06.2012 10:41
Onpa muuten harvinaisen lapsellinen väittämä aikamieheltä (oletettavasti aikamieheltä): "...arvioineet, että saastuneilla alueilla käyneet matkailijat ovat kengissään tahattomasti kuljettaneet "kuumia partikkeleita" Tokioon..."
30.05.2012 22:25
USraelin sotatoimet jää uutisoimatta kokonaan, sen soptapropagandaa kyllä suolletaan. Onneksi on edes Verkkomedia tasapuolisuuden vuoksi. Ei uutisoida Fukushiman tapahtumistakaan mitään, ydinkiimaiset mafiamiehet voisi tykätä huonoa joa edes osa paljastuisi. Ja paljastuuhan se väistämättä eikä Pyhäjoelle mitään ydinvoimalaa tule kun totuus paljastuu ja se uskalletaan myöntää.
Värilliset suurikokoiset mainokset pilaavat lehden; ei voi edes ikkunan pesussa käyttää, kun väri tarttuu... Monta puuta kaatuu turhan takia tämänkin lrhden mainosten, urheilun ja kulttuuriroskan takia, Olisi sillekin ¨puulle tärkeämpääkin käytöä...
Niin, ja keskustelupalstalle pääsee vain moderioijan (vanha nimi: sensuuri) kautta sellaiset kirjoitukset, jotka ovat samanhenkisiä kuin lehden ulkomaalaiset omistajarkin,
27.05.2012 23:28
Kyllä se säteilytieto oli jo useita tunteja aiemmin kuin itse säteilypilvi levisi Suomeen. Ruotsista tuli säteilytietoja muistaakseni puoliltapäivin, kun itse säteilypilvi tuli Suomen alueelle joskus klo 17...18 maissa.
Oli myös tieto säteilevistä isotoopeista ja siitä osattiin päätellä, milloin ja mitä on tapahtunut. Jos sinä et tiennyt, ei se suinkaan tarkoita ettei kukaan tiennyt. En toki minäkään kaikkea tiedä, mutta tämän satun tietämään.
27.05.2012 21:38
Kyllä se kielto vaan voidaan päättää yhtiökokouksessa.
Etkä sinä sitä asuntoa omista vaikka niin kuvittelet. Sinä omistat vain paperilappusen, joka oikeuttaa sinut asumaan määrätyssä huoneistossa niin kauan kuin maksat vastikkeesi ja asut muutenkin ihmisiksi, esimerkiksi et häiriköi naapureillesi vaikkapa tupakansavulla terrorisoimalla, jos sellainen on päätetty kieltää. Parveketupakointi on tasan tarkkaan yhtä fiksua kuin parvekkeelta kuseminen. Toinen sentään on pakollista vaikkakaan ei parvekkeelta, toinen ei ole koskaan pakollista vaan tahallista haitantekoa muille kanssaihmisille. Siitäkin huolimatta, että tätä eivät nämä minäminäminä -ihmiset halua ymmärtää.
25.05.2012 19:30
Jos lienee kääpiöille, en tiedä. Itse 170 senttisenä ja tervejalkaisena mainitsemasi korkeus on OK.
Toinen asia sitten esimerkiksi keittiö- ja kphkalusteet. Ainakin rakennusliike Hartela Oulussa mitoittaa keittiöt 180-210 cm pitkille yli 300-kiloisille ihmisille, vaikka suomalaisten naisten keskipituus on tiettävästi 163 cm, Pohjois- ja Itä-Suomessa reilustikin alle.
Kph-lavuaarin reunan korkeudeksi RT-kortit ilmoittavat 85-90 cm, Hartela ei osu näin tiukkoihin raameihin vaan minun asunnossani sattui tuleman 92,3 cm. Sopivan käsienpesukorkeuden saavuttaminen edellyttää koroketta jalkojen alle...
Vessassa RT-kortti vaatii, että lähin seinä tai vastava pitää olla vähintään 40 cm;n etäisyydellä pytyn keskikohdasta. Tämäkin oli liikaa Hartelalle; etäisyys on 34 cm puolellaan. Tilaa olisi ollut käytettävissä kun vain olisi viitsitty suunnitella, mutta jossakin se on säästettävä, että voitot maksimoituvat. Tähän vessaan ei se keittiön malli-ihminen sovi mitenkään päin!
Kaikki muukin on mennyt pieleen ja pahasti. Saunaa esimerkiksi ei voi käyttää saunana. Jotkut asukkaat ovatkin purkaneet lauteet pois ja käyttävät huonetta varastona tms. Rakentaja ei luonnollisesti korjaa mitään susistaan.
On valitettavaa, ettei ainakaan Oulussa ole toimivaa rakennusvalvontaa. Grynderit tekee ylihintaan niin huonoa kuin sielu sietää. Oletettavasti omakotirakentajan tontille riittää valvojaa ja pilkunnussijaa sitäkin enemmän. Lieneekö tähän valvonnan eroon syynä ero virkamiesten voitelussa?
25.05.2012 09:06
Sellaistakin kuulemma tapahtuu. Kannattaisi ehkä mennä uudestaan sinne merkkihuoltoon ja vaatia kunnon työ susitöinä eli hienommin sanottuna takuuna. Kannattaisi mittauttaa ne termostaatit jos ovat tallessa.
Toinen juttu: onhan termostaateíssa se parin millin ohitusreikä? Ellei ole, voi vika olla siinä ja/tai puuteellisessa ilmauksessa.
Jos ohitusreikää ei ole, on se porattava. Minä olen niitä aika monta porannut. Aikanaan korjaamolla ja sitten joskus kotona.
24.05.2012 23:19
Nyt en ehkä ymmärtänyt. Fiiun jakopässä ja vesipumpussa on kertomasi mukaan vikana hinta ja sen takia ne pitäisi vaihtaa. Kalliimpaan vai halvempaan?
Minä vaihtelen omiin autoihini osia niitten rikkoutumisen takia paitsi esim, jakohihnan ja öljyt plus suotimen sen takia, että niitten toimintavarmuus alkaa pettämään jolloin saattaa tulla kallis vahinko. Osian hinnan takia en niitä vaihtele,
24.05.2012 23:14
Ei suinkaan ole rikos olla varakas kun on sen omalla työllään rehellisesti hankkinut. Kaikilla se vain ei onnistu vaikka tekisi miten pitkää työpäivää ja yrittäisi miten. Kaikki (mm minä) eivät vain osaa. Eikä osaavammat neuvo, sehän olisi heiltä jotenkin pois?
24.05.2012 23:08
Minulla laturin sipatessa ei palanut latauksen merkkivaloa. Syynä se, että roottorin magnetointivirta tulee joko laturista tai merkkivalon kautta ja virta maadottuu laturin hiilien kautta. Nyt kun hiilet olivat kuluneet loppuun, ei mistään kautta tuleva magnetointivirta päässyt maadoittumaan. Ensimmäinen oire oli radion hiljeneminen.
Kunnostettu varaosalaturi alkoi oirehtia 500 km:n ajon jälkeen. Latauksen merkkivalo paloi ajoittain ja latausjännite heitteli. Syynä ilmeisesti kylmäjuotos laturin sisällä. En alkanut etsimään vikaa vaan hain takuuna toisen laturin.
24.05.2012 23:00
Tytölle en antanut mitään. Riittää, että maksoin opiskelukulut.
23.05.2012 20:42
Ei ollut akku sipannut. Pikemminkin laturi, ja kun akku tyhjeni, loppui matkantekokin. Sanoo autoteknikko sitroen.
1997-98 vaihteessa ajoin aamuyöllä avioero-oikeudenkäyntiin 400 km. Puolimatkassa noin kello 5 satoi jäätävää tihkua, tiellä (valtatie) oli noin 10 cm lunta (ja minulla kesäolosuhteisiin tehty auto); ei ollut aurattu, ei näkynyt muitten kulkijoitten jälkiä eikä paljon muutakaan. Sadan metrin välein piti pysäyttää ja raapia tuulilasiin näköaukkoa.
Sitten tuli sankasti lunta ja tien kohta eli ajorata piti arvioida tienvieruspuitten latvoista tähtäämällä niin, että olivat suunnilleen yhtä kaukana kummallakin puolella. Siellä missä oli puhelinpylväitä, antoi niitten etäisyys ajolinjalta summittaisen ajoreitin. Jostain syystä aurausmerkkejä ei näkynyt.
Onneksi muuta liikennettä ei ollut ja pääsin ehjänä perille. Muuta onnea sitten ei ollutkaan, mutta se on jo eri juttu.
23.05.2012 20:17
Vaikuttais varakkaalta.
23.05.2012 20:01
"Mitä, jos huomenna joudun samaan paikkaan? "
Mitä sitten? Mitä tarkoitit kysymykselläsi vai tarkoititko mitään?
Kuinka paljon olet valmis maksamaan lisää veroja, että saisit kaikki yhteiskunnalta haluamasi vaatimuksesi täytettyä?
Jos haluat erikoiskohtelua, mene yksityiselle ja maksa siitä maltaita!
23.05.2012 19:58
Asiasta kiinnostuneena kysäisen, että mitä vikaa niissä on?
23.05.2012 19:39
15 / 265