Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei ne kuuden viikon kesälomat olekaan tavallisia Suomessa muilla kuin yhteiskunnan loisina notkuvilla tyhjäntoimittajilla. Muutenkin pätee se, että sitä tarpeettomampi henkilö mitä pitemmät lomat ja sitä haitallisempi henkilö yhteiskunnalle, mitä paremmat luontaisedut hänellä on.
Lasketaanko muualla maailmassa lauantaitkin lomapäivilksi?
Normaali työläisen kesäloma Suomessa on neljä viikkoa ja lisäksi talviloma viikon. Eli 20 + 5 työpäivää + viikottaiset 2 vapaapäivää. Paitsi eräässä suuressa voimayhtiössä, missä mitään lakeja ja sopimuksia ei noudateta.
17.05.2012 10:10
Ei Voisi Vähempää Kiinnostaa.
Pelkkää Tyhjänvatkaajien Vaahtoamista.
17.05.2012 09:56
Saattaa se uusikin laturi hajota hyvinkin pian. Vaihda takuuna uuteen.
Ja muitten vikojen poissulkemiseksi se latausjännite pitäisi mitata suoraan akun navoista moottorin käydessä.
17.05.2012 09:49
Minun kokemukseni mukaan ns. huoltovapaan akun tarve veden lisäykselle on enne akun sippaamisesta pikapuoliin.
17.05.2012 09:46
Sen sukupuunhan saa kasvattaa itse kukin sellaisen kuin haluaa. Ei ole olemassa yhtä ainoata oikeaa tapaa. Kuitenkin sukulaisiksini lukisin kaikki ne joilla on ainakin yksi esivanhempi sama kuin minulla.
Eikä sitä puuta voi kovin suuresta joukosta piirtääkään. Saattaa jo sata tehdä tiukkaa... ja kun minulla on vasta vähän reilu 40 tuhatta ja alussahan tämä vielä on ja kesken tulee jäämään...
14.05.2012 20:33
Olisiko nyt kuitenkin Gobin autiomaasta puhaltavat pölymyrskyt?
Hiilipöly kannattaa polttaa voimalassa eikä levitellä tuulten vietäväksi.
Kokemusta Gobin pölymyrskystä minulla on sekä Gobista että Beijingistä, Kiinan naamareista ei.
14.05.2012 12:41
Vaan passaa se sähkölämmitystaloon oikein hyvin!
13.05.2012 17:31
Jo 50-vuotiaina pidetystä luokkakokouksestamme kolmannes alkuperäisistä oli rajan toisella puolella.
24.04.2012 10:00
Vaan ei se mitään mihinkään vaikuta. Se vakiintunut maan tapa, jota ei korruptioksi lasketa...
24.04.2012 09:45
Eniten sille koraanille olisi hotellihuoneessa käyttöä kun se painettaisiin kunnolliselle kolminkertaiselle wessapaperille ja sijoitettaisiin wessaan asianmukaiseen rullatelineeseen.
24.04.2012 09:30
Minä sain isäukolta wanhan suutarin silinterikoneen kun ukko täytti 93 v.
Purin, putsasin, öljysin, sorvasin 11 erilaista ruuvia (kierteet ei nykystandardien mukaisia), ostin hihnan, neuloja ja jonkun muun pikkuosan. Maalasin jalustan. Kone on tehty joskus 1940 -luvulla, ollut ammattikäytössä ensimmäiset 10 v ja sitten sivutoimisella suutarilla, isäukolla. Nyt se on mekaanisesti uuden veroinen ja olohuoneen koristeena. Tarvittaessa ompelen sillä jotakin: ohutta ei pysty ompelemaan mutta saattaa sillä mennä (lähes?) sentin paksuinen kasa nahkaa tai vaatetta.
1940 -luvulla tehtiin teollisuuskoneet kestämään!
20.04.2012 18:04
Töpseli irti ja töihin!
Jos ja kun wanhan mekaanisen koneen putsaus ja öljyäminen onnistuu, niin miksi ei sähkökoneenkin? Jos alkaa jossakin vaiheessa hirvittää, niin sitten purkutoimenpiteet takaisin päinvastaisessa järjestyksessä. Ei se sen vaikeampaa voi olla! Tosin kokemusta minulla on vain wanhoista koneista.
18.04.2012 23:49
Unohdit sitten panna sen osan kuvan tuolle sivulle...?
18.04.2012 23:40
Se sitten alkoi Persujen alamäki tällä tavalla. Just niinkuin Käteinen ja kumppanit sen laskivatkin. Parempi olisi ollut erottaa Pirkko. Vai onko edes samassa puolueessa?
17.04.2012 21:22
Autoliiton pukumiehet ei ole ainakaan viimeisen 50 vuoden aikana saaneet yhtään mitään aikaan. Vanhemmista asioista en tiedä.
17.04.2012 21:11
Ei mene rikki.
17.04.2012 21:03
Joku mainitsi tällaisessa yhteydessä joskus sanan riistakamera. Olisiko siitä mihinkään? Minä en tiedä, joku muu voi tietääkin.
15.04.2012 22:54
Mitkä lauhdevedet?
Lauhdevedethän pumpataan takaisin joko reaktoriin (BWR) tai höyrystimiin (PWR). Ei niitä ole varaa päästää luontoon yhtään enempää kuin on välttämätön pakko!
Jospa kirjoiteltaisiin asiasta eikä mitä sylki suuhun tuo. Olisiko se liikaa vaadittu?
15.04.2012 22:37
Olisipa tosiaan aika kalibroida se melumittari jos 100 dB:n luokkaa näyttää!
Voinetkin kertoa mikä siinä meluaa, minä kun en ole yhdenkään tuulivoimalan lähellä muuta melua havainnut kuin vaimeahkon viuhahduksen siiven ohittaessa tornin.
15.04.2012 22:33
Taas unohdat tarkoituksellisesti ydinpolttoaineen varastointikulut. Sattumalta sitä ei voikaan varastoida yhtä huolettomasti kuin fossiilipolttoaineita. Tarvitaan ainakin vankat bunkkerit, vartijat, kamerat, lukot, salasanat, sinetöinnit jne. Nämähän ei maksa mitään? Eikä kuljetus kaikkine militaristisine kuvioineen? Siitä muuten saisikin hupaisan kertomuksen, niin perusteellisen naurettavavaa hommaa se on. Vaan joutuisi moni suuripalkkainen spesialisti naurunalaiseksi jos rahvaalle totuus kerrottaisiin!
15.04.2012 22:28
17 / 265