Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mar44u
mar44u
mar44u
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 22v sitten
97
aloitusta ·
5292
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kuvitellaan, että pumput tai suuttimet eivät leikkaisi kiinni voitelun puutteessa, menee kone siltikin rikki. Bensa syttyy huonommin ja kone nakuttaa. Nakutusta ei kestä mikään kone kauaa, vaan hajoaa. Laakerit, männät, kansi.
14.04.2005 21:11
ikävä ominaisuus se on, että ajan varanneet menevät jonottajan ohi? Siksihän se aika varataan, että ei tarvi jonottaa. Ja niin se on muuallakin.
Mitähän tarkoituksesi olikaan valittaa?
14.04.2005 21:05
Golfista levisi noin 30000 km:n ajon jälkeen ensin moottori, sitten vaihteisto. Pikkuvikaa oli jatkuvasti.
Toinen tuttava oli mennä konkurssiin VW dieselin takia. Kolme kantta ja kaksi sylinterilohkoa maksoi maltaita...
Ei ihme, että Saksalla menee huonosti kun VW, Mersu, Opel, Audi, BMW tekee sutta ja sekundaa.
14.04.2005 20:49
kirjoittaa pelkkää asiaa.
Käteisellä minäkin aina olen autoni ostanut ja ostan vastakin, vaikka en sitä suurta perintöä ole koskaan saanutkaan. Tyhjästä aloitin ja ensimmäisen auton ostin vasta sitten, kun rahat oli säästetty.
Ajan nytkin vanhalla pikkuautolla jonka itse huollan, vaikka pystyisin kyllä ostamaan melkoisen näyttöautonkin. Käteisellä. Minulle nyt vain riittää käyttöauto.
Eikä minulla ole tarvetta mainostaa elimeni lyhyyttä näyttöautolla niinkuin eräillä.
14.04.2005 20:42
itse tiedä vastausta näihin kysymyksiisi, et kyllä osaa laittaa valoja muutenkaan. Peruskoulun oppimäärä sähkötekniikassa olisi kova sana!
14.04.2005 20:15
nyt kertokaa: miksi pitää pestä?
Minä olen pessyt vasta sitten, kun kone menee remonttiin ja on jo pois konehuoneesta. Eli normaalitapauksessa vasta useamman sadantuhannen ajokilometrin jälkeen.
En tosiaankaan tiedä, miksi.
13.04.2005 19:27
"Katsastusfirmalla ei ole mitään paketoituja könttähintoja joita voisi verrata esim. merkkiliikkeen määräaikaishuoltoihin."
Minusta kyllä vuosikatsastus jos mikään on könttihinnoiteltu.
Nykytaksoista en tiedä, mutta muinoin ammattitaitoinen nuorempi asentaja sai tuntipalkkaa 3,04 rahaa merkkiliikkeen korjaamon veloittaessa hänen työstään 17 rahaa. Vanhemmilla sentajilla suhde oli ~4,5 / 19. Jos tässä työ ei tuota korjaamolle, niin missä sitten?
Varaosien ja tarvikkeiden tuotto lienee aina ollut kaikkein korkein.
Kyllä minä vaan näen katsastuksen ja korjaamon tuntitaksojen olevan hyvinkin vertailtavissa.
Ammattitaidosta vielä se, että katsastajan pitää osata lähinnä paperibyrokratia ja vain muutama asia tekniikasta, mutta asentajan pitää osata kaikki tekniikasta. On sattunut muutamia tapauksia, että katsastajan "ammattitaito" on paljastunut...
13.04.2005 19:20
Missä sellaista tarvitaan? Tuskin öljy kestää höyrystymistä muutenkaan, niin että lauhdutinta tarvitsisi.
Ettei vain taas joku levittelisi Esson baarin tai Hevosmiesten Tietotoimiston juttuja...
13.04.2005 18:26
automaattilaatikoissa on ulostuloakselillakin öljypumppu, mutta ei kaikissa. Paras uskoa huoltokirjaa.
Sitä minä en kyllä usko, että jotain Mazdaa pari ihmistä jaksaa työntää ensin ylämäkeen ja sitten alas käyntiin. Provo mikä provo.
Vaikka provo saattoi olla alkuperäinenkin, mutta haitanneeko tuo?
11.04.2005 14:43
vaatehan se pikkuauto joillekin elimen lyhyydestä kärsiville näkyy olevan.
Olenpa joskus erehtynyt itsekin kiusaamaan isompiani 1,4:llani liikennevaloissa, kun ovat siinä vieressä kaasutelleet siihen malliin, että nyt lähdetään... Takapeilistä olen sitten seurannut käyttäytymistä. Sitten, kun sallittu nopeus on saavutettu ja minä lopetan kiihdytyksen, toinen pyyhkäisee niska punoittaen ja muusta liikenteestä välittämättä ohi. Ei se litramäärä kaikkea kerro. Pitää huomioida myös teho, paino ja jotain muutakin...
11.04.2005 14:36
jousittamaton massa hivenen kevenee ja kuoppatiellä ajo siten aavistuksen verran tasoittuu, mutta eroa ei saa näkyviin kuin laskennollisesti tai laboratoriossa. Ja kuka sitä nyt kuoppatiellä jatkuvasti ajelee?
Yleensä aluvanteet ostetaan ulkonäkösyistä. Aina joku tykkää kaikesta kiiltävästä... Ja myös leveistä matalaprofiilirenkaista, joista on ajo-ominaisuuksille vain haittaa.
Aluvanteitten haittoja on ainakin korkea hinta, kolhiutumisherkkyys kadunreunuskivistä, tarkka pyöränpulttien kiristykselle, voi olla muutakin.
Neuvoni on, että osta peltivanteilla ja lakkaa ne heti vaikka venelakalla pariin kertaan niin säilyvät kiiltävinä eivätkä ruostu niin nopeasti. Vanteet kannattaa ostaa rengasliikkeistä, ovat siellä paljon halvempia kuin merkkiliikkeissä. Hintavertailu kannattaa!
Jokainenhan tietenkin tekee niin kuin itse haluaa...
11.04.2005 14:26
eli lakkabensiiniin kostutetulla rätillä olen hangannut pesun jälkeen. Aina on lähtenyt piki, ei maali.
11.04.2005 14:11
Haittapuolia on, mutta olkoon.
11.04.2005 14:08
on huono ja kone kotikäytössä täysin turha. Parempi on normaali hylsä ja pitkä nivelvääntövarsi. Aika monta pyörää irrottanut ja kiinnittänyt...
11.04.2005 14:06
sen tuntuu tietävän. On taas ollut Esson baarissa tiedonhankintamatkalla.
11.04.2005 14:01
ei työnnettäessä/hinattaessa välttämättä pyöri öljypumppu. Tulee tyyriiksi ja/tai ei ole mikään vaihde päällä. Ja vaikka olisikin, vaatii vääntömomentinmuuntimen takia enemmän vauhtia.
Eli kuolleena syntynyt ajatus.
10.04.2005 20:21
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!
10.04.2005 19:46
alkuperäinen tieto julkaistu 1.4.?
Toisaalta lämpösähköilmiö on tunnettu jo kauan. En vain tiedä, miksi käytäntöön sovellukset puuttuu. Luultavasti on vielä liikaa kehittämistarvetta.
10.04.2005 12:38
on vain sinun mielipiteesi. Tällä hetkellä.
10.04.2005 12:29
Pomppiminen loppuu tasapainottamalla kärryn pyörät.
09.04.2005 23:43
255 / 265