Jos ostatte uutta autoa, miten pitkän maksuajan/kk-erän laskette vielä järkeväksi? Olettaen, että autoa pitäisi väh. 5 vuotta.
Maksuaika?
9
909
Vastaukset
- mutta
Milläs köyhä niin lyhyttä maksuaikaa voisi edes märimmässä unessakaan kuvitella kun autot maksaa vähintään vuoden nettopalkan verran! Korkoa paukkuu joka vuosi mitä pitempi maksuaika otetaan. 6 vuotta on varmaan maksimi mitä voit saada autoliikkeen kautta rahoituksella ja pankista saa ainakin 9 vuotta oli rahan kohde mikä hyvänsä mutta tarvitaan takaajat. Autoliikkeestä ei edes saa puhtaasti lainalla autoa vaan ainakin 10% tarvitaan käsirahaa. Kyllä mielellään vaihtaisi auton joka vuosi mutta auton arvon lasku pitää taas huolen siitä että ei se kovin monella onnistu, laina summa vaan kasvaisi joka vuosi enemmän ja enemmän.
Auto on aivan kohtuuttoman kallis sen kestävyyteen ja arvon säilymiseen nähden. Lainalla autoa ostava ei kestä jos takuuajan jälkeen tulee kallista remppaa, siinä budjetti kusee viimeistään. - suu säkkiä myöten
Maksan autoni hinnan heti kokonaan;
saan siten alennusta enkä joudu makselemaan korkoja.
Mikä teitä ihmiset vaivaa kun pitää autokin ostaa velaksi ??
Laite jonka arvo laskee koko ajan samalla kun se synnyttää kustannuksia.
Tähän vielä kuukausierät.
Säälittävää tyhmyyttä.
Oppikaa elämään tulojenne mukaan.
Ostakaa auto sen mukaan.
Älkää menkö kulutusfanatismin liekanaruun.
Katsastajana näen päivittäin minkälaisia rasseja tuodaan ensimmäiseen vuosikatsastukseen ja papereissa lukee omistajana jokin rahoitusyhtiö.
Auton "haltijalla" on usein sylissä räkänokkainen jälkikasvu joka odottaa kotiin pääsyä joka sekään... siis se koti ei ole oma vaan pankin !!
Hirvittävää varojen yli elämistä !- Äksviis
Varojen yli elämistä?
Eihän se ole yli varojen elämistä, jos ottaa sellaisen lainan, jonka pystyy hyvin maksamaan takaisin. Paljon fiksumpaa on elää lainarahalla ostetussa asunnossa kuin vuokralla, ja jos on varaa maksaa lainan korot niin miksi ei ostaisi sitten kerralla vähän parempaa. Kaikki kun maksaa jotain. Toiset asiat vähemmän ja toiset enemmän. Jos haluaa saada jotain nopeammin, joutuu siitä maksamaan vähän enemmän. - lainaa?
Teltan ja ruokaa kaupasta mitä muuta? Moni ei kuule saa ilman lainaa todellakaan yhtään mitään ja harva tyytyy siihen. Eli eletään vuokralla, toimivan auton saa vain lainalla, kodin koneet lainalla jne. Hyvä keillä on perintö takana auttamassa hankinnoissa tai sitten hyvät tulot jotka ylittää normi kansalaisen tulot ja hinnat on silloin siedettävempiä. Siinä vaiheessa kun työnteko nuorena aloitetaan ja palkka on mitä on niin ei pääse säästöjä kertymään kovin helpolla. perus menot pitää huolen siitä että mitä sitten hankkiikaan on se hankittava lainalla jonka pieneen kuukausi lyhennykseen varallisuus riittää!
Eletään siis varallisuuden mukaan sittenkin. - suu säkkiä myöten
lainaa? kirjoitti:
Teltan ja ruokaa kaupasta mitä muuta? Moni ei kuule saa ilman lainaa todellakaan yhtään mitään ja harva tyytyy siihen. Eli eletään vuokralla, toimivan auton saa vain lainalla, kodin koneet lainalla jne. Hyvä keillä on perintö takana auttamassa hankinnoissa tai sitten hyvät tulot jotka ylittää normi kansalaisen tulot ja hinnat on silloin siedettävempiä. Siinä vaiheessa kun työnteko nuorena aloitetaan ja palkka on mitä on niin ei pääse säästöjä kertymään kovin helpolla. perus menot pitää huolen siitä että mitä sitten hankkiikaan on se hankittava lainalla jonka pieneen kuukausi lyhennykseen varallisuus riittää!
Eletään siis varallisuuden mukaan sittenkin.Ongelman ydin lienee siinä, että nykyään kukaan ei malta odottaa eikä säästää.
KAIKKI PITÄÄ SAADA HETI VAIKKA EI OLISI ELÄMÄSSÄÄN TEHNYT TAI ANSAINNUT VIELÄ MITÄÄN.
Jopa täysin kouluttamattomat tampiot haaveilevat omakotitaloista, kiiltävistä autoista, kotiteattereista ja kaikesta mahdollisesta turhasta krääsästä.
Ei osata edes syödä taloudellisesti vaan ruokavalio koostuu kalliista eineksestä ja Pizzeroiden paskoista.
Ainoana lahjana kuitenkin tuntuu olevan lisääntymiskyky ja auttava käsiala velkapaperien allekirjoittamiseen.
On siinä takaajat kusessa.
Pinenintäkään laskelmaa ei ole olemassa elämän karikoitten varalle (siis sairastumiset, työttömyys)
Sitten ollaan kyllä huutamassa velkasaneerausta ja Karpoa apuun.
Jopa paljon pilkatut "sosiaalitantatkin" kelpaavat yhtäkkiä näille velkasankareille.
Tosin sossun pakeilla käy nopeasti ilmi, ettei niitä Elloksen luettelon veitsisarjojen osamaksuja pulitetakaan veronmaksajien taskusta.
Puhumattakaan muista hölmöyksistä mitä matkalla SUURUUDENHULLUUTEEN on tullut tehdyksi.
Kaikkihan on perustunut kuplatalouteen; on pitänyt näyttää muille, että kyllä mekin.
On pitänyt mennä kuluttamisen harhaan mukaan.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että ihmisiltä puuttuu maltti ja järki. Asioita ohjaavat enemmänkin tunneseikat ja halu näyttää. - visan vinguttaja
suu säkkiä myöten kirjoitti:
Ongelman ydin lienee siinä, että nykyään kukaan ei malta odottaa eikä säästää.
KAIKKI PITÄÄ SAADA HETI VAIKKA EI OLISI ELÄMÄSSÄÄN TEHNYT TAI ANSAINNUT VIELÄ MITÄÄN.
Jopa täysin kouluttamattomat tampiot haaveilevat omakotitaloista, kiiltävistä autoista, kotiteattereista ja kaikesta mahdollisesta turhasta krääsästä.
Ei osata edes syödä taloudellisesti vaan ruokavalio koostuu kalliista eineksestä ja Pizzeroiden paskoista.
Ainoana lahjana kuitenkin tuntuu olevan lisääntymiskyky ja auttava käsiala velkapaperien allekirjoittamiseen.
On siinä takaajat kusessa.
Pinenintäkään laskelmaa ei ole olemassa elämän karikoitten varalle (siis sairastumiset, työttömyys)
Sitten ollaan kyllä huutamassa velkasaneerausta ja Karpoa apuun.
Jopa paljon pilkatut "sosiaalitantatkin" kelpaavat yhtäkkiä näille velkasankareille.
Tosin sossun pakeilla käy nopeasti ilmi, ettei niitä Elloksen luettelon veitsisarjojen osamaksuja pulitetakaan veronmaksajien taskusta.
Puhumattakaan muista hölmöyksistä mitä matkalla SUURUUDENHULLUUTEEN on tullut tehdyksi.
Kaikkihan on perustunut kuplatalouteen; on pitänyt näyttää muille, että kyllä mekin.
On pitänyt mennä kuluttamisen harhaan mukaan.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että ihmisiltä puuttuu maltti ja järki. Asioita ohjaavat enemmänkin tunneseikat ja halu näyttää.Minulla on suht suuret tulot ja niiden persuteella olenkin saanut mahtavat lainat. On hieno kämppä, kallis auto ja reilu limiitti luottokortissa.
Mukavaa kun näyttää rikkaalle, kaupoissakin kuljen muijan kanssa nenä pystyssä ja muita halveksuvasti katsoen. Kaikki pitävät meitä todella rikkaina.
Hienolla autolla ajellessa on hyvä nöyryyttää muita, siitä nautin suuresti.
Moni tuntuu kadehtivan upeaa neliveto Sceniciäni.
- Kari
Ensin pitää katsoa, paljonko taskusta löytyy rahaa, ja ostaa auto sen mukaan. Jos ei riitä uuteen, niin ostetaan käytetty.
Auto on niin huono sijoitus, että sen hankintaan ei kannata lainaa käyttää.
Joskus saa edullisen vakuutukseen ostamalla autoliikkeen tarjoamalla luotolla. Se on ainoa järkisyy luottoon. Silloinkin kannatta maksaa mahdollisimman paljon heti ja jättää vain mitättömät maksuerät.- -------------
aivan oikein,sijoitus autoon on niin huono,että minä ainakin säästän 70%ostohinnasta ja loput lainaa.takaisin maksu max 16kk.tällä tavalla olen keikkunut suht uudessa kärryssä jo vuosia,ps,remonttia en ala tekemään siinä palaa vain säästöt seuraavaan autoon.
------------- kirjoitti:
aivan oikein,sijoitus autoon on niin huono,että minä ainakin säästän 70%ostohinnasta ja loput lainaa.takaisin maksu max 16kk.tällä tavalla olen keikkunut suht uudessa kärryssä jo vuosia,ps,remonttia en ala tekemään siinä palaa vain säästöt seuraavaan autoon.
kirjoittaa pelkkää asiaa.
Käteisellä minäkin aina olen autoni ostanut ja ostan vastakin, vaikka en sitä suurta perintöä ole koskaan saanutkaan. Tyhjästä aloitin ja ensimmäisen auton ostin vasta sitten, kun rahat oli säästetty.
Ajan nytkin vanhalla pikkuautolla jonka itse huollan, vaikka pystyisin kyllä ostamaan melkoisen näyttöautonkin. Käteisellä. Minulle nyt vain riittää käyttöauto.
Eikä minulla ole tarvetta mainostaa elimeni lyhyyttä näyttöautolla niinkuin eräillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191722
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy421059Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740