Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. Itse en ole Finnairin henkilökuntaan kuuluva, olen tavallinen eläkeläinen ja tietenkin halvat lentomatkat ovat meikäläiselle eduksi!

Mistä tässä nyt on kysymys, on miehistön huonosta asemasta Ryanairilla ja kuinka tuollainen henkilöstön viimetippaan asti hyväksikäyttäminen vaikuttaa myös viime kädessä lentoturvallisuuteen.

Ei pelkästään riitä että kone on ensiluokkaisessa kunnossa ja että miehistö marssii koneeseen laukku vasemmassa kädessä määräysten mukaan.
    Väsynyt miehistö voi tehdä kohtalokkaita virheitä ilmassa.

On jo sattunut välikohtaus, kun yksi moottoreista syttyi palamaan, eikä ovea tahdottu saada auki.
    On sattunut kuolintapaus lennon aikana,ilmeisesti stressin aiheuttama infarkti lentäjän kuolinsyynä.

Miehistö saa sairastaa korkeintaan 4 päivää vuodessa, sen jälkeen heitä uhkaa potkut.
    Noilta 4 päivältä heille maksetaan irlantilaista päivärahaa palkan perusosan (n. 550€/kk) mukaan.

Lääkärissäkäynnit, koulutuksen, univormut ym. saa miehistö pulittaa omasta pussistaan.

Onhan muitakin halpalentoja ilmestynyt markkinoille, esim. FlyMe, joka on suostunut hyväksyttäviin, kunnon sopimuksiin miehistönsä kanssa.

Ryanair käyttää ihmisiä hyväkseen kuin konsanaan kulutustavaroita.
  2. Katsoitko hinnan oikein?
  3. että kun talvea varten ottaa saunavastakset
    (Huom. sav. vasta=vihta) niin vanhan tiedon mukaan olisi ne otettava juhannuksen kieppeillä että lehdet eivät irtoa.
    Mutta sitten näitä kertakäyttövastojahan voi ottaa kuinka aikaisin tai myöhään tahansa.

Minulla on vielä pakasteessa pari viime juhannuksen aikaan tehtyä vastaa.

Teen pieniä vastoja pakasteeseen. Kierrän vastan ympärille paperinarua, niin että siitä tulee kapea "makkara". Pari sellaista "makkaraa" yhteen muovikassiin.
    Ylin hylly pakasteessa on aina vastoja täynnä.
    Mikäs ihanampaa jouluaattona kuin ottaa tuore vasta pakasteesta, tuntea kesän tuoksut talven keskellä....