Raynair?

Onko näin?

Lähisukulaiseni työskentelee lentoemona Raynair'illa.On asioita,joita hiukan ihmettelen;onko esim.näin,että sairaustapauksissa työntekijä sairastaa täysin omalla kustannuksellaan?Ts.palkanmaksu loppuu kuin seinään!Palkkaushan emoilla on ns.sektoripalkka,joka muodostuu lentojen lukumäärän ja pituuden mukaan eikä peruspalkkaa ole.Mutta tämä sairausajan täydellinen työntekijän omavastuu ihmetyttää.Onko menettely edes laillista?Ilmeisesti on,koska tähän olisi varmuudella jo puututtu tähän mennessä.Mutta on peli aika raakaa,jos katkaiset vaikka jalkasi,niin olet ilman minkäänlaisia korvauksia ja velvoitteet kuten,esim.vuokra,ruoka,velat ja muut on kuitenkin myös tässä tilanteessa jotenkin hoidettava!!!Onko ainoa vaihtoehto sitten mennä sosiaaliluukulle,kun työnantaja pesee kätensä koko hommasta?Kun muistetaan muiden maiden huonompi sosiaaliturva,jota ei voi verratakaan Suomen oloihin,voi tilanne sairaustapauksessa olla totaalisen hankala.Tätä toivoisin uusien 'emoksi'hakeutuvien myös miettivän.Merkille pantavaa on,että Ryanairin koulutuksessa tästä ei mainittu sanallakaan!!!
Toinen asia,mikä kiinnostaa on se,että kertyykö työssäolosta edes eläkettä???Taitaa olla niin,ettei kerry,koska sairausajan palkkauskin on näin hoidettu.Toivottavasti olen väärässä!!!
Pyydän Ryanairin tiedottajalta näihin kysymyksiini vastausta.Kiitos etukäteen.

30

5039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa

Onko sinulla joikin mustamaalaa raynair-kampanja menossa?

• Onko näin?

Onko se mustamaalausta,kun kysyy asiallisesti sellaista,jonka tietää todeksi,mutta haluaa varmistuksen asiaan myös Raynair'n edustajan suusta.Uskoisin,että monet väärät asiat tässä maailmassa eivät olisi tulleet oikaistuiksi,ellei niistä olisi tehty julkisia!!!Mikä intressi sinulla on puhua vastoin parempaa tietoasi.Kenen etua se palvelee???Vai onko sinulla muuten hankalaa-ehkä vastaus onkin siinä.

• jhkgh
        Onko näin? kirjoitti:

Onko se mustamaalausta,kun kysyy asiallisesti sellaista,jonka tietää todeksi,mutta haluaa varmistuksen asiaan myös Raynair'n edustajan suusta.Uskoisin,että monet väärät asiat tässä maailmassa eivät olisi tulleet oikaistuiksi,ellei niistä olisi tehty julkisia!!!Mikä intressi sinulla on puhua vastoin parempaa tietoasi.Kenen etua se palvelee???Vai onko sinulla muuten hankalaa-ehkä vastaus onkin siinä.

Etkö tiennyt, että täällä ei saa haukkua Ryanairia. Kaikkea muuta voi paitsi pyhää Ryania. Kaikki negatiivinen Ryanista on vain mustamaalamista ja muiden yhtiöiden propagandaa.

• Aliisa
        jhkgh kirjoitti:

Etkö tiennyt, että täällä ei saa haukkua Ryanairia. Kaikkea muuta voi paitsi pyhää Ryania. Kaikki negatiivinen Ryanista on vain mustamaalamista ja muiden yhtiöiden propagandaa.

Itseasiassa täällä ei saa puhua mitään pahaa Finnairista, Finnair, tuo maailman paras lentoyhtiö, jolla on maailman paras palvelu (pitäisikö tätä edes kommentoida), parhaimmat lentoemännät (vanhat ja rumat, myös epäkohteliaat) ja parhaimmat koneen (oikein kunnon lentävät romut, vrt. MD-11).

• ghkg
        Aliisa kirjoitti:

Itseasiassa täällä ei saa puhua mitään pahaa Finnairista, Finnair, tuo maailman paras lentoyhtiö, jolla on maailman paras palvelu (pitäisikö tätä edes kommentoida), parhaimmat lentoemännät (vanhat ja rumat, myös epäkohteliaat) ja parhaimmat koneen (oikein kunnon lentävät romut, vrt. MD-11).

Aliisa se taas tietää. Reilu 10 vuoden ikä koneelle ei ole juuri mitään. Minkäköhän ikäisiä SAS:n koneet on?

• menossa
        Onko näin? kirjoitti:

Mustamaalaamisen voi hinosti peittää viattoman kysymyksen muotoon, kuten sinä teit. Monet huhut laitetaan juurin tuolla tavalla liikkeelle.

Voithan varmistaa asian ensin Raynair:lta ja sitten vasta tulla tänne jeesustelemaan.

• tarkastaa
        menossa kirjoitti:

Mustamaalaamisen voi hinosti peittää viattoman kysymyksen muotoon, kuten sinä teit. Monet huhut laitetaan juurin tuolla tavalla liikkeelle.

Voithan varmistaa asian ensin Raynair:lta ja sitten vasta tulla tänne jeesustelemaan.

Ryanilta varmaan annetaankin tällaisiin asioihin oikea vastaus! Totuus on, että yhtiön työehdot esim. juuri sairastapauksien kohdalla ovat TÖRKEÄT ja säälittää nuo suomalaiset pikkutytöt kun lähtevät p..skafirmaan töihin "kun ovat pienestä asti halunneet lentoemänniksi". No, kukin taaplaa tyylillään mutta turha tulla tänne puolustelemaan Ryania ja haukkumaan mustamaalauksesta ihmisiä jotka kysyvät asiallisia kysymyksiä!!

• Airpro

Pitää varmasti paikkaansa tuo! Olin aikoinani töissä englantilaisella lentoyhtiöllä ja tilanne oli juuri samanlainen. Työnantaja järjestää työntekijälle paikallisen National Insurancen eli voi hakeutua sairaanhoitoon Englannissa, mutta oli muistaakseni tietty määrä päiviä vuodessa jonka sai olla palkallisella sairaslomalla, muuten palkanmaksu tyssäsi seinään. Tosin Englannissa on usein siten, että jos ei kykene lentämään, järjestetään yleensä maatöitä. Englannissa sairaslomalla on vähän eri merkitys kuin Suomessa.
      Ja eläkettä ei myöskään kertynyt Suomeen.
      Toisaalta, jos Airpro maksaa henkilökunnan palkan, välitysfirma kun on, niin sitten luulisi asioiden olevan kunnossa Suomessa (eläkkeet yms.).
      Tilanne on ikävä, mutta totta. Tosin Ryanairin tilanteessa vielä kurjempi, koska palkka on mitä on, valitettavasti...Ja minäkin suosittelisin miettimään pariin kertaan, haluaako sinne lähteä. Vaikka olisi kuinka suuri halu lentoemännäksi, maltti on valttia ja mihin tahansa ei kannata syöksyä.

• Onko näin

Voisitko ystävällisesti tarkentaa vastaustasi tämän vakuutusasian osalta,josta mainitsit kommentissasi??Onko se pakollinen työnantajalle vai mikä peruste sille on??Kiitos.

• Insurancesta
        Onko näin kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti tarkentaa vastaustasi tämän vakuutusasian osalta,josta mainitsit kommentissasi??Onko se pakollinen työnantajalle vai mikä peruste sille on??Kiitos.

Jokaisella englantilaisella/englannissa työskentelevällä (asuvalla)/opiskelevalla pitäisi olla National Insurance, vastaa Suomen Kelaa. Minulle työnantajani hankki sen, mutta jos ei työnantaja hanki sitä, pitää itse käydä hankkimassa se. Itse olen kuullut, että nuo Ryanairin suomalaiset työntekijät ovat Airpron palkkalistoilla (Ryanairilla ei käsittääkseni edes ole kuin joitakin kymmeniä/satoja emäntiä omalla palkkalistallaan, kaikki muut ovat vuokratyövoimaa), jos asia on niin, silloin tyttöjen kannattaa selvittää suoraan Airprolta asiat. Pitäisi olla asiat niin kuin missä tahansa suomalaisessa työpaikassa. Mutta jos tytöt saavat palkkansa Ryanairilta, niin silloin heillä on varmaan joku sairaanhoito englannissa, koska siellä palkasta vähennetään automaattisesti tuo National Insurance-maku (on jokunen prosentti palkasta).
        Ehdottaisin, että tytöt ottavat yhteyttä ITSE työnantajaansa ja selvittävät asian sen kanssa. En usko, että tulet saamaan yhtään vastausta Airpron edustajalta tältä palstalta. Ei tuollaiset asiat vain kuullu tämmöiselle palstalle!

• ryanairin emo

pieniä tarkennuksia... eli airpro ei maksa palkkoja ainakaan minulle vaan crewlink, joka vastasi koulutuksesta. airprolla sinänsä ei ole kauheasti tekemistä asian kanssa; auttavat rekrytoinnissa ja haastatteluissa, siinäpä se. itse työ on vallan mukavaa ja ihan ymmärrettävää, että noi sairausjutut menee hieman erilailla kun kuitenkin ulkomailla työskennellään. suomessa työntekijät on niin herran kukkarossa eli jos ei ikinä ulkomailla ole työskennellyt niin järkytys voi olla suuri kun ei olekaan liitot ja vastaavat auttamassa kun jotain ikävää sattuu. onhan se nyt tieto, että ryanair kohtelee työntekijöitään miten sattuu, mut jokaisen ihan ikioma valinta lähteekö leikkiin mukaan vai ei. itse olen erittäin tyytyväinen sekä työhön, että palkkaan. oikeanlaisella asenteella pärjää pitkälle - oli sit kyse työstä kuin työstä:)

• puhua
        ryanairin emo kirjoitti:

pieniä tarkennuksia... eli airpro ei maksa palkkoja ainakaan minulle vaan crewlink, joka vastasi koulutuksesta. airprolla sinänsä ei ole kauheasti tekemistä asian kanssa; auttavat rekrytoinnissa ja haastatteluissa, siinäpä se. itse työ on vallan mukavaa ja ihan ymmärrettävää, että noi sairausjutut menee hieman erilailla kun kuitenkin ulkomailla työskennellään. suomessa työntekijät on niin herran kukkarossa eli jos ei ikinä ulkomailla ole työskennellyt niin järkytys voi olla suuri kun ei olekaan liitot ja vastaavat auttamassa kun jotain ikävää sattuu. onhan se nyt tieto, että ryanair kohtelee työntekijöitään miten sattuu, mut jokaisen ihan ikioma valinta lähteekö leikkiin mukaan vai ei. itse olen erittäin tyytyväinen sekä työhön, että palkkaan. oikeanlaisella asenteella pärjää pitkälle - oli sit kyse työstä kuin työstä:)

Ennen valinnan tekemistä olisi kuitenkin hyvä tietää, millä ehdoilla pelataan. Eikä suomalainen voi tosiaan tietää palkattomasta sairaslomasta, koska meillä tämä homma on ollut hyvin hoidettuna jo vuosikymmenet.

Oikein hyvä, että suomalaiset voivat keskenään puida asiaa edes täällä. Toivottavasti euroopan yhdentyessä myös hyvät asiat pienistkin maista tarttuisivat muiden maiden kulttuuriin.

• ryanairin emo
        puhua kirjoitti:

Ennen valinnan tekemistä olisi kuitenkin hyvä tietää, millä ehdoilla pelataan. Eikä suomalainen voi tosiaan tietää palkattomasta sairaslomasta, koska meillä tämä homma on ollut hyvin hoidettuna jo vuosikymmenet.

Oikein hyvä, että suomalaiset voivat keskenään puida asiaa edes täällä. Toivottavasti euroopan yhdentyessä myös hyvät asiat pienistkin maista tarttuisivat muiden maiden kulttuuriin.

...mutta ei ole kiellettyä käyttää aivojaan ja kysellä asioista ennen kurssin aloittamista. itse kyselin, kyselin ja vielä kerran kyselin kaikki mahdolliset asiat läpi ja tasan tarkkaan vastaukset sain kaikkiin kysymyksiini. tiedossa oli juurikin nämä sairausajan palkka-asiat muut, eli mitään ikäviä yllätyksiä ei ole vielä vastaan tullut. naurattaa kyllä kovasti lukea täältä kommentteja ryanairilla työskentelystä ihmisiltä, jotka ei ole ikinä olleet missään tekemisissä kyseisen yhtiön kanssa. sinne vaan töihin niin sit ainakin tiedätte mistä puhutte. mut anyway, mukavaa kesää kaikille ja ei se ryanair niin paha paikka ole ku huhut kertoo;)

• Sari
        ryanairin emo kirjoitti:

Aika huvittavaa että Ryanairilaiset puolustavat firman käytäntöä sillä että "muutkin englantilaiset yhtiöt toimivat näin". Eivät muuten toimi, eli oletkohan joutunut kusetetuksi??? Kiva että löytyy ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä surkeisiin työehtoihin...Mikset mennyt Suomessa vaikka Mäkkärille töihin mieluummin, olis tullut halvemmaksi?

• ryanairin emo
        Sari kirjoitti:

Aika huvittavaa että Ryanairilaiset puolustavat firman käytäntöä sillä että "muutkin englantilaiset yhtiöt toimivat näin". Eivät muuten toimi, eli oletkohan joutunut kusetetuksi??? Kiva että löytyy ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä surkeisiin työehtoihin...Mikset mennyt Suomessa vaikka Mäkkärille töihin mieluummin, olis tullut halvemmaksi?

ihan pieni tarkennus sarin kirjoitukseen... ryanair on irlantilainen yhtiö ja ainakaan itse en ole sanallakaan maininnut "muiden englantilaisten yhtiöiden toimintatavoista".

edelleen sanoisin, että asenteesta kiinni miten pärjää - ja sari; ei ketään väkisin ryanairilla töissä pidetä ja jokaisen oma valinta missä työskentelee. ei se elämä siihen kaadu jos vuoden pari painaa hommia vähän kovemmalla tahdilla, saa ainakin hyvää työkokemusta lentoalalta.

• Onko näin?
        ryanairin emo kirjoitti:

...mutta ei ole kiellettyä käyttää aivojaan ja kysellä asioista ennen kurssin aloittamista. itse kyselin, kyselin ja vielä kerran kyselin kaikki mahdolliset asiat läpi ja tasan tarkkaan vastaukset sain kaikkiin kysymyksiini. tiedossa oli juurikin nämä sairausajan palkka-asiat muut, eli mitään ikäviä yllätyksiä ei ole vielä vastaan tullut. naurattaa kyllä kovasti lukea täältä kommentteja ryanairilla työskentelystä ihmisiltä, jotka ei ole ikinä olleet missään tekemisissä kyseisen yhtiön kanssa. sinne vaan töihin niin sit ainakin tiedätte mistä puhutte. mut anyway, mukavaa kesää kaikille ja ei se ryanair niin paha paikka ole ku huhut kertoo;)

Keneltä sait vastaukset?Airpro ei ainakaan pystynyt antamaan vastauksia moniin kysymyksiin.
        Miten tulit kysyneeksi sairausloman palkasta- jos oletkaan kysynyt?Etkö pitänyt luonnollisena että se on samanlainen kuin Suomessa vai mikä sai aiheen kysyä?Tai sitten olet tosi fiksu.Länsimaisessa yhteiskunnassa kun eletään,niin tietyt asiat ovat varmoja-yksi on työntekijän perusoikeudet.Näihin kuuluu sairausloman palkkaus.Mitä kaikkea muuta kysyit,kysyit ja kysyit -ja vielä pääsit (??)töihin.Suoraan sanoen en usko koko juttuasi.

• eikö vain
        ryanairin emo kirjoitti:

Miten aiot menetellä jos sairastut pidemmäksi aikaa esim.kuukaudeksi?Vuokrakin on maksettava!
        Kerro onko sinulla jokin vakuutusturva Suomesta?Briteistä? kun kerran tiesit jo etukäteen tämän puutteen työntekijän turvasta.Voisitko antaa neuvon!

• Kummallista

Kummallista kun sun pitää kysyy noinkin vakavista asioista toisen puolesta. Eiköhän se lentoemosukulainen kuitenkin oikeustoimikelpoinen tapaus ole. Ja jos on jo järkensä Ryainairia palvellessan menettänyt niin etkös sä vähän järkevämpänä vois kysyy moisia oikeesta osoitteesta. Oikee lienee se Ryanair jossain Irlannissa.

• Onko näin

Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta lentämiseen liittyvistä asioista.Onko näin?Mikäli tänne saa kirjoittaa vain kukin omakohtaisista kokemuksistaan,niin sitten olen ollut väärällä asialla ja pyydän nöyrimmästi anteeksi.(Tosin ilmeisesti et sinäkään puhu omakohtaisista kokemuksistasi)Kyse on nyt kuitenkin kirjoittamassani jutussa siitä,että koulutuksen yhteydessä (Airpro rekrytoi)kukaan ei tuonut esiin esim.sairausloman palkkausta.Ehkä nämä kaikki n.35 koulutukseen osallistunutta henkilöä ovat sitten olleet huonokuuloisia tai jo silloin oikeustoimikelvottomia. Tytöillä kuitenkin menee työssään hyvin ja ovat suht'koht tyytyväisiä.Kunhan nyt onneton kysyin,koska ko.menettely on mielestäni nyky-yhteiskunnassa aika poikkeuksellisen oloista.Hyvä tietysti on,että tällä palstalla joku pitää Ryanair'inkin puolta.Kiitos siitäkin.

• lukee kaikki
        Onko näin kirjoitti:

Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta lentämiseen liittyvistä asioista.Onko näin?Mikäli tänne saa kirjoittaa vain kukin omakohtaisista kokemuksistaan,niin sitten olen ollut väärällä asialla ja pyydän nöyrimmästi anteeksi.(Tosin ilmeisesti et sinäkään puhu omakohtaisista kokemuksistasi)Kyse on nyt kuitenkin kirjoittamassani jutussa siitä,että koulutuksen yhteydessä (Airpro rekrytoi)kukaan ei tuonut esiin esim.sairausloman palkkausta.Ehkä nämä kaikki n.35 koulutukseen osallistunutta henkilöä ovat sitten olleet huonokuuloisia tai jo silloin oikeustoimikelvottomia. Tytöillä kuitenkin menee työssään hyvin ja ovat suht'koht tyytyväisiä.Kunhan nyt onneton kysyin,koska ko.menettely on mielestäni nyky-yhteiskunnassa aika poikkeuksellisen oloista.Hyvä tietysti on,että tällä palstalla joku pitää Ryanair'inkin puolta.Kiitos siitäkin.

Eiköhän vastaus tuohon lue työsopimuksessa minkä tytöt ovat allekirjoittaneet. Kursseilla opiskellaan ammattiin, ei minkään muunkaan lentoyhtiön kursseilla puhuta, että mitä firma korvaa jos sairastuu. Työsopimus on kaiken a ja o, ei kannata allekirjoittaa jos ei ole tyytyväinen johonkin kohtaan. Jos firma ei jotain sitten noudata, niin liittoon vaan yhteyttä. Mutta kuten kirjoitin jo aikaisemmin, tuo on ihan normaalia Englannissa, ei mitenkään poikkeuksellista. Tosin asia on ihan eri jos tytöt ovat Airpron palkkalistoilla.

• Kummallista
        Onko näin kirjoitti:

Sähän pyydät tossa Ryanairilta vastausta. Ei ne kuule tätä foorumia lue. Jos haluut asialliseen kysymykseen vastauksen niin kysy asiallisesti sieltä mistä kuuluukin.

• Onko näin?
        Kummallista kirjoitti:

Sähän pyydät tossa Ryanairilta vastausta. Ei ne kuule tätä foorumia lue. Jos haluut asialliseen kysymykseen vastauksen niin kysy asiallisesti sieltä mistä kuuluukin.

Ei ollut tarkoitus tehdä tästä asiasta mitään 'maailmaa suurempaa'-kunhan sanoin mielipiteeni ja kysyin Ryanair'ilta.Muuten olen sitä mieltä,että nykyaikana jopa Ryanair'in tiedottaja Suomessa saattaa lukea näitä sivuja.Jos ei lue tai ei halua vastata,niin ei sitten.Kaunista iltaa kaikille!!!

• Nimetön
        Onko näin? kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus tehdä tästä asiasta mitään 'maailmaa suurempaa'-kunhan sanoin mielipiteeni ja kysyin Ryanair'ilta.Muuten olen sitä mieltä,että nykyaikana jopa Ryanair'in tiedottaja Suomessa saattaa lukea näitä sivuja.Jos ei lue tai ei halua vastata,niin ei sitten.Kaunista iltaa kaikille!!!

Faktahan on, että lentoemännät sairastavat muita ammattiryhmiä selkeästi eniten. Finnairilla tilanne on kärjistynyt, koska uusi rosterointiohjelma ei otakaan enää huomioon kaikkia toiveita ja töitä joutuu tekemään entistä enemmän. Vitutustauti iskee, näin kertovat monet. Ryanairin toiminta on täysin laillista ja olen täysin vakuuttunut, että kaikki kotimaisetkin yhtiöt tekisivät samoin, jos vain laki sallisi! Onneksi kuitenkin ei.

• fakta?
        Nimetön kirjoitti:

Faktahan on, että lentoemännät sairastavat muita ammattiryhmiä selkeästi eniten. Finnairilla tilanne on kärjistynyt, koska uusi rosterointiohjelma ei otakaan enää huomioon kaikkia toiveita ja töitä joutuu tekemään entistä enemmän. Vitutustauti iskee, näin kertovat monet. Ryanairin toiminta on täysin laillista ja olen täysin vakuuttunut, että kaikki kotimaisetkin yhtiöt tekisivät samoin, jos vain laki sallisi! Onneksi kuitenkin ei.

"Faktahan on, että lentoemännät sairastavat muita ammattiryhmiä selkeästi eniten." Mihin perustat tämän "faktan"?? Lentoemännän työ tuo kyllä tullessaan PALJON työperäisiä sairauksia, minkä voi varmasti jokainen normaalilla järjellä ajatteleva ihminen ymmärtää kun miettii työoloja. Älä kuitenkaan viitsi esiintyä jonain asiantuntijana vain sen takia että näät "vittumaisia" lentoemäntiä kerran vuodessa Kanarianmatkallasi. Idiootti.

• lukee kaikki kirjoitti:

Eiköhän vastaus tuohon lue työsopimuksessa minkä tytöt ovat allekirjoittaneet. Kursseilla opiskellaan ammattiin, ei minkään muunkaan lentoyhtiön kursseilla puhuta, että mitä firma korvaa jos sairastuu. Työsopimus on kaiken a ja o, ei kannata allekirjoittaa jos ei ole tyytyväinen johonkin kohtaan. Jos firma ei jotain sitten noudata, niin liittoon vaan yhteyttä. Mutta kuten kirjoitin jo aikaisemmin, tuo on ihan normaalia Englannissa, ei mitenkään poikkeuksellista. Tosin asia on ihan eri jos tytöt ovat Airpron palkkalistoilla.

minkään ammattiliiton sekaantumista toimintaansa!!!

• Ryanairilla ei ole minkäänlaisia työehto- tai sosiaaliturvasopimuksia henkilökuntansa ammattiliittojen kanssa. Eivätkä aio tulla sellaisia sopimaankaan.

Ryanair tähtää ainoastaan mahdollisimman halpoihin lentomatkoihin, viis siitä millä tavalla nuo halvat matkat saadaan aikaiseksi.
      Ei siihen henkilökunnasta välittäminen kuulu.
      Henkilökunnan on itse otettava sairaus- ja tapaturmavakuutukset ja maksettava ne omasta pussistaan.

Ryanair tähtää siihen että lentoliput tulisivat olemaan tulevaisuudessa ilmaisia - paitsi lentoverot - ja että Ryanair hankkii rahaa pelkällä myynnillä. Neljän vuoden sisällä tämän pitäisi toimia käytännössä.

• haitta

Upeaa että Ryanair on pystynyt pitämään ammattiliitot pois yhtiöstä.Näyttää siltä että aina kun ammattiliitot saavat valtaa nousevat hinnat.Ammattiliitot ovat länsimaiden syöpä ja ne ovat tappaneet useita kokonaisia teollisuuden aloja.En halua että matkalipuissa joudun maksamaan ammattiliittojen mafialle.Lennän siis Ryanairilla.

• Tottakai
        haitta kirjoitti:

Upeaa että Ryanair on pystynyt pitämään ammattiliitot pois yhtiöstä.Näyttää siltä että aina kun ammattiliitot saavat valtaa nousevat hinnat.Ammattiliitot ovat länsimaiden syöpä ja ne ovat tappaneet useita kokonaisia teollisuuden aloja.En halua että matkalipuissa joudun maksamaan ammattiliittojen mafialle.Lennän siis Ryanairilla.

Vitsiksi tämä oli tietty tarkoitettu.Mutta ei sovi keskusteluun,jota olisi kiva pitää ihan järkevällä tasolla.

• liitot
        haitta kirjoitti:

Pannaan omaan nilkaan!!!Eiks paperityöläisten vouhotuskin ole ihan perusteetonta.

• omaan
        Tottakai kirjoitti:

Vitsiksi tämä oli tietty tarkoitettu.Mutta ei sovi keskusteluun,jota olisi kiva pitää ihan järkevällä tasolla.

nilkkaan mielipidettäsi et ottaisi.Et ainakaan,jos nyt esimerkiksi olisit vaikka paperityöläinen.Vai oletko eri mieltä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2041
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe