Ryanair yhdistää perheemme

Tiia

Mieheni on kahden vuoden työkomennuksella Saksassa ja olen todella kiitollinen Ryanairille siitä, että hän pystyy näillä hinnoilla tulemaan kotiin joka toinen viikonloppu käyttäen reittiä Frankfurt-Hahn - Tampere. Meillä on kaksi pientä lasta ja lapset odottavat aina innoissaan sitä viikonloppua kun isä tulee. Kalliiden lentoyhtiöiden hinnoilla tällainen reissaaminen ei olisi taloudellisesti mahdollista. Nytkin miehelläni on varattuna lennot jo koko loppuvuodeksi aina kahden viikon välein. Mieheni varaa lennot aina noin 6 kk ennakkoon ja saa halvimmat mahdolliset hinnat. Yleensä meno-paluu maksaa 70-80 euroa, ei koskaan yli 100 euroa.
Ryanair pitää perhemme koossa ja olen siitä kiitollinen.

47

6061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Happonen

      ...voi käydä testaamassa kaupallisia naisia Saksanmaalla....

      • Ryanairilla

        Tuskin tarvitsee käyttää maksullisia naisia kun voi hoitaa ne jutut kotona vaimon kanssa ja säästyy vielä nekin rahat.Monin kertainen säästö.
        PS. olet sairas.


    • Duba

      Turha väittää ettei Ryanairilla lueta tätä palstaa. Kuten varmasti monet ovat huomanneet, yhtiö käyttää tätä palstaa myös taitavasti mainosvälineenä.
      Tämäkin aloitus sisältää taitavasti hinnat, matkareitit ja hintakaton!! (vrt. Ryanair 20 vuotta- viestiketjun aloitus sekä nimimerkki Hepo).
      Vai voiko joku rakastaa firmaa näin paljon?

      • Duballe

        Olen seurannut jo jonkin aikaa kirjoittelua Ryanairista tällä palstalla. Onko todellakin niin, että kaikki postiviinen kirjoittelu Ryan Airista on täällä kiellettyä. Senn sijaan haukkua ja mustamaalata saa niin paljon kuin haluaa. Itse uskon Tiian olevan vilpittömästi oikealla asialla. Kyllähän halpalennot ovat tuollaisessa tilanteessa todella upea juttu.Itse en ole koskaan lentänyt Ryanairilla - vielä, mutta varmasti teen sen aivan kohta. Sen verran potuttaa tuo jatkuva firman mollaaminen tällä palstalla. Asialla ovat varmaan Finnairin työntekijät, jotka näkevät Ryanairin pahana, hintoja polkevana peikkona. Eihän tätä palstaa kai juuri muut luekaan, kuin Finskin henkilökunta. Kyllä täällä niin typeriä kirjoituksia on koko ajan.


      • Amor

        -Ryanairilla ei ole Suomessa omaa henkilökuntaa ja Ryanairin muualla asuvat suomalaiset lentoemännät ja stuertit nyt tuskin viitsivät täällä kirjoitella. Heillä on varmaan järkevämpääkin tekemistä vapaa-aikanaan.
        -Tiian mainitsema reitti on Hahn-Tampere. Kyllä sen varmaan tietää jo lähes jokainen vähänkin lentotarjontaa seuraava. Ei sen tietämiseen, samoin kuin Ryanairin hintojen tietämiseen, tarvitse olla Ryanairilla töissä.

        Eli: Olet aivan oikeassa. Tiia varmaan rakastaa Ryanairia, koska Ryanair mahdollistaa perheen yhteiset viikonloput. Finnairilla matkustettaessa menisi kai melkein koko palkka lentoihin, jos perheen isä tulisi yhtä usein Suomeen.


    • Ryanilla matkustaville

      http://www.ryan-be-fair.org/messagebd.htm

      Käykääpä Ryanilla matkustajat tsekkaamassa tuo sivu. Useissa työntekijöiden kommenteissa kauhistellaan miten epäpätevää ja englannin kielen taidotonta matkustamohenkilökunta on, eli kuinka huonosti pärjäisivät hätätilanteessa. Turvallisuusasiat eivät yhtiötä kiinnosta, raha on tärkeintä. Turha tulla väittämään että kaikki yhtiöt ovat yhtä turvallisia, bullshit! Ryan voi siis joku kaunis päivä erottaa pienen perheenne lopullisesti...

      • Jukkis

        Juuri tällainen propaganda tekee Ryanairista yhä vain suositumman. Tämähän on aivan selvää lentoemäntien yhdistysten harjoittamaa mustamaalauskampanjaa. Ammattiliittoja harmittaa kun Ryanairin matkustamohenkilökunta ei halua maksaa niille kalliita jäsenmaksuja. Palkinnoksi sitten jaukutaan koko henkilökunta lyttyyn: alipalkattuja, riiston kohteita, epäpäteviä ja kielitaidottomia. Miten alas voidaankaan vajota tietyissä piireissä. Hyvä esimerkki oli taannoinen lakonuhka Suomessa. Kun Air Finlandin ja Blue1:n emännät eivät halunneet mukaan lakkoon, alkoi mieletön loan heitto. Henkilökunta haukuttiin pystyyn. Saman kohtalon kokee Ryanairin henkilökunta ja uskonpa että ko. linkin lähettäjä kuuluu juuri Finnairin lähipiiriin. Kaikki ko. nettisivuilla oleva tieto on pelkkää paskaa. Ryanair noudattaa tiukasti kansainvälisiä ilmailumääräyksiä ja se on tilastojen mukaan yksi Eurooopan turvallisimmista lentoyhtiöistä. Ikinä ei ole sattunut mitään siitäkin huolimatta, että yhtiö kuljettaa vuodessa neljä kertaa enemmän matkustajia kuin esim. Finnair. Millekään pelottelukampanjalle ei ole mitään perusteita.
        ko. nettisivuilla kirjoittelevat tuskin ovat koskaan edes olleet Ryanairin palveluksessa ja jos ovatkin, ovat todennäköisesti saaneet potkut juuri laiminlyöntien takia. Ryanairilla turvallisuus tulee etusijalla. Halpalentoyhtiöiden on oltava vielä tavallisiakin lentoyhtiöitä tarkempia, että kaikkia ohjeita ja määräyksiä noudatetaan. Jos jotakin sattuisi, saattaisi se tietää loppua koko yhtiölle.


      • Minna

        Joo, ihan yhtä hyvin kuin kaikki ne virolaiset, joita suomalaiset laiva- ja lentoyhtiöt pullollaan ;) Lennä sinäkin kerran ryanilla, niin toteat sen ihan oivaksi yhtiöksi, ei pätkääkään huonompi kuin joku toinen, ja emot kyllä puhuu ihan ymmärrettävää kieltä ;) Kaikilla ei ole varaa tai intoa laittaa rahojaan pelkkiin lentoihin, vaan käyttää ne mukavammin mualiman kahteluun maan tasalla.


      • Sipe
        Jukkis kirjoitti:

        Juuri tällainen propaganda tekee Ryanairista yhä vain suositumman. Tämähän on aivan selvää lentoemäntien yhdistysten harjoittamaa mustamaalauskampanjaa. Ammattiliittoja harmittaa kun Ryanairin matkustamohenkilökunta ei halua maksaa niille kalliita jäsenmaksuja. Palkinnoksi sitten jaukutaan koko henkilökunta lyttyyn: alipalkattuja, riiston kohteita, epäpäteviä ja kielitaidottomia. Miten alas voidaankaan vajota tietyissä piireissä. Hyvä esimerkki oli taannoinen lakonuhka Suomessa. Kun Air Finlandin ja Blue1:n emännät eivät halunneet mukaan lakkoon, alkoi mieletön loan heitto. Henkilökunta haukuttiin pystyyn. Saman kohtalon kokee Ryanairin henkilökunta ja uskonpa että ko. linkin lähettäjä kuuluu juuri Finnairin lähipiiriin. Kaikki ko. nettisivuilla oleva tieto on pelkkää paskaa. Ryanair noudattaa tiukasti kansainvälisiä ilmailumääräyksiä ja se on tilastojen mukaan yksi Eurooopan turvallisimmista lentoyhtiöistä. Ikinä ei ole sattunut mitään siitäkin huolimatta, että yhtiö kuljettaa vuodessa neljä kertaa enemmän matkustajia kuin esim. Finnair. Millekään pelottelukampanjalle ei ole mitään perusteita.
        ko. nettisivuilla kirjoittelevat tuskin ovat koskaan edes olleet Ryanairin palveluksessa ja jos ovatkin, ovat todennäköisesti saaneet potkut juuri laiminlyöntien takia. Ryanairilla turvallisuus tulee etusijalla. Halpalentoyhtiöiden on oltava vielä tavallisiakin lentoyhtiöitä tarkempia, että kaikkia ohjeita ja määräyksiä noudatetaan. Jos jotakin sattuisi, saattaisi se tietää loppua koko yhtiölle.

        Et siis usko että mielipiteet linkissä ovat aitoja? Ovatko ne täysin keksittyjä? Onhan siellä positiivistakin kirjoitusta ja jokainen varmasti niitä lukemalla itse tajuaa että takana ovat oikeat ihmiset ja heidän kokemuksensa Ryanilta. Ryanille matkustamohenkilökunta ja sen koulutus ja kielitaito ei ole tärkeää joten et parhaalla tahdollakaan voi väittää turvallisuuden olevan Ryanille tärkeä. Ilmailumääräyksiä tietysti noudatetaan, mikä ihmeen lentoyhtiö niitä voisi kiertää?? Se ei kuitenkaan tarkoita ettei turvallisuusasioissa ole eroa yhtiöiden välillä! Enpä muuten usko että ketään Finnairilaisia henk.koht.kovin kiinnostaa Ryanin työolot tai mikään mustamaalaus. Suurinta osaa ammattitaitoisesta matkustamohenkilökunnasta (yhtiöstä tai kotimaasta riippumatta) kuitenkin kauhistuttaa tällainen toiminta mitä Ryan harrastaa. Ja lisäys: Blue1:n lentoemännät olivat kyllä menossa lakkoon, Air Finlandilaisistakin suuri osa. Eli itse levität väärää tietoa.


      • Jukkis
        Sipe kirjoitti:

        Et siis usko että mielipiteet linkissä ovat aitoja? Ovatko ne täysin keksittyjä? Onhan siellä positiivistakin kirjoitusta ja jokainen varmasti niitä lukemalla itse tajuaa että takana ovat oikeat ihmiset ja heidän kokemuksensa Ryanilta. Ryanille matkustamohenkilökunta ja sen koulutus ja kielitaito ei ole tärkeää joten et parhaalla tahdollakaan voi väittää turvallisuuden olevan Ryanille tärkeä. Ilmailumääräyksiä tietysti noudatetaan, mikä ihmeen lentoyhtiö niitä voisi kiertää?? Se ei kuitenkaan tarkoita ettei turvallisuusasioissa ole eroa yhtiöiden välillä! Enpä muuten usko että ketään Finnairilaisia henk.koht.kovin kiinnostaa Ryanin työolot tai mikään mustamaalaus. Suurinta osaa ammattitaitoisesta matkustamohenkilökunnasta (yhtiöstä tai kotimaasta riippumatta) kuitenkin kauhistuttaa tällainen toiminta mitä Ryan harrastaa. Ja lisäys: Blue1:n lentoemännät olivat kyllä menossa lakkoon, Air Finlandilaisistakin suuri osa. Eli itse levität väärää tietoa.

        Kirjoituksesi paljasti sen, että olet SLSY:n jäsen. Olet siis täysin jäävi arvioimaan Ryanairin tomintaa.


      • Sipe
        Jukkis kirjoitti:

        Kirjoituksesi paljasti sen, että olet SLSY:n jäsen. Olet siis täysin jäävi arvioimaan Ryanairin tomintaa.

        tiedät miten Ryanairilla oikeasti asiat ovat, vai mitä? Kun sinulla on varaa leimata kaikki Ryanairin työntekijöiden kommentit yhtiöstään propagandaksi ja paskapuheeksi?


      • Tero
        Sipe kirjoitti:

        tiedät miten Ryanairilla oikeasti asiat ovat, vai mitä? Kun sinulla on varaa leimata kaikki Ryanairin työntekijöiden kommentit yhtiöstään propagandaksi ja paskapuheeksi?

        Meitä matkustajia ei TODELLAKAAN kiinnosta yksityiskohdat siitä millaiset edut yms. Ryanairin työntekijöillä on tai ei ole. Olkaa te Finnairin emännät ja stuertit iloisia, että teillä on vielä toistaiseksi asiat loistavaksi. Etuja on vaikka muille jakaa ja palkkakin on parempi kuin lääkärillä.

        Meitä kiinostaa vain se, että pääsemme lentämään halvalla paikasta toiseen. Me emme tarvitse mitään ekstraa. Halpa hinta riittää. Ja turvallisuus on tietysti kaikista tärkein asia ja Ryanairilla turvallisuudesta ei tingitä. Se on yhtiön peruspilari. Millään ilmailuviranomaisilla ei ole ollut koskaan huomauttamista Ryanairin turvallisuudesta. Huomauttamista on vain Ryanairin menestystä pelkäävillä lentoemännillä ja stuerteila. Eli voisitko Sipe jo lopettaa tai kohta ihan oikeasti te finnairilaiset alatte käydä hermostoon.

        Ja veilä kielitaidosta - voi juku. Kyllä ne Ryanairin emännät osaavat englantia, mutta ongelma on se, että kaikki matkustajat eivät osaa sitä. Varmaan teillä Finnairillakin on sellaisia asiakkaita jotka osaavat esim. vain espanjaa tai italiaa tai hollantia ja välttämättä ette pystykään palvelemaan häntä tai auttamaan hätätilanteessa.


      • matkustaja
        Jukkis kirjoitti:

        Juuri tällainen propaganda tekee Ryanairista yhä vain suositumman. Tämähän on aivan selvää lentoemäntien yhdistysten harjoittamaa mustamaalauskampanjaa. Ammattiliittoja harmittaa kun Ryanairin matkustamohenkilökunta ei halua maksaa niille kalliita jäsenmaksuja. Palkinnoksi sitten jaukutaan koko henkilökunta lyttyyn: alipalkattuja, riiston kohteita, epäpäteviä ja kielitaidottomia. Miten alas voidaankaan vajota tietyissä piireissä. Hyvä esimerkki oli taannoinen lakonuhka Suomessa. Kun Air Finlandin ja Blue1:n emännät eivät halunneet mukaan lakkoon, alkoi mieletön loan heitto. Henkilökunta haukuttiin pystyyn. Saman kohtalon kokee Ryanairin henkilökunta ja uskonpa että ko. linkin lähettäjä kuuluu juuri Finnairin lähipiiriin. Kaikki ko. nettisivuilla oleva tieto on pelkkää paskaa. Ryanair noudattaa tiukasti kansainvälisiä ilmailumääräyksiä ja se on tilastojen mukaan yksi Eurooopan turvallisimmista lentoyhtiöistä. Ikinä ei ole sattunut mitään siitäkin huolimatta, että yhtiö kuljettaa vuodessa neljä kertaa enemmän matkustajia kuin esim. Finnair. Millekään pelottelukampanjalle ei ole mitään perusteita.
        ko. nettisivuilla kirjoittelevat tuskin ovat koskaan edes olleet Ryanairin palveluksessa ja jos ovatkin, ovat todennäköisesti saaneet potkut juuri laiminlyöntien takia. Ryanairilla turvallisuus tulee etusijalla. Halpalentoyhtiöiden on oltava vielä tavallisiakin lentoyhtiöitä tarkempia, että kaikkia ohjeita ja määräyksiä noudatetaan. Jos jotakin sattuisi, saattaisi se tietää loppua koko yhtiölle.

        Minusta on huvittavaa lukea noita juttuja, että "Ryanair ei tingi turvallisuudesta" ja bla bla juttuja. Mistä Matti Matkaaja voi tietää, että Ryanairille ei ole koskaan tapahtunut mitään? Ei Iltalehteen ihan jokaista juttua kirjoiteta!! Joitakin kuukausia sitten oli tapaus, jossa Ryanairin koneen toinen moottori syttyi palamaan ja kokematon matkustamohenkilökunta ryssi tilanteen ihan täysin, emäntä ei saanut edes ovea auki! Onneksi kyydissä oli siirtomiehistöä joka pelasti tilanteen suuremmalta katastrofilta.
        Ja tuskin kukaan keksii hatusta tarinoita, että koneessa ei ole ollenkaan vettä ja, että varmuuden vuoksi tuodaan palosammutin. Tuo on todellakin turvallisuudesta tinkimistä. No mutta se siitä, Matti Matkaaja tietää kaiken ja niin Ryanairhan on kaikkein turvallisin lentoyhtiö, kun sille ei ole IKINÄ sattunut mitään....voi luoja mitä pölvästejä täällä kirjoittelee!


    • Suomessa

      Ryanairin Pohjoismaiden ja Baltian apulaisjohtaja Karl Hogstadius kävi viime viikolla Tampereella ja hän valotti yhtiön nykytilaa tulevaisuden näkymiä. Hogstadius kertoi Ryanairin säästävän kaikessa muussa mutta EI TURVALLISUUDESSA.

      Karl Hogstadiusken kertomia muita faktoja yhtiöstä:
      -perustettu 1985
      -nykyisin 224 reittiä ja 34 miljoonaa matkustajaa vuodessa
      -Euroopan 3. suurin lentoyhtiö ja ohittanee matkustajamärssä tänä vuonna Lufthansan ja nousee kakkoseksi.
      -Tavoitteena tuplata matkustajamäärä vuoteen 2012 mennessä. Tilauksessa 140 uutta lentokonetta.
      -Kuljettaa tänä vuonna Tampereen reiteillään 340 000 matkustaa. Reitit tällä hetkellä Lontooseen, Frankfurt-Hahniin ja Riikaan.
      -Suomen varausluvut ovat loistavia
      -Nykyinen tarjonta Suomessa vasta alkusoittoa. Lisää on tulossa.
      (Lähde: Kaupunkilehti Tamperelainen 28.5.2005)

      • Sipe

        "Hogstadius kertoi Ryanairin säästävän kaikessa muussa mutta EI TURVALLISUUDESSA." Minkähän takia tuota pitää noin kovasti painottaa? Pistää miettimään...Lentoyhtiön turvallisuuteen vaikuttaa suuresti matkustamohenkilökunnan ammattitaito. Eli koska Ryanair palkkaa ketä tahansa joka sillä palkalla tulee töihin eikä välitä siitä että henkilökunta ei ehkä hätätilanteessa osaa puutteellisen kielitaitonsa takia kommunikoida keskenään/matkustajien kanssa täydellisesti, (koulutusasioihin en edes puutu) voi hyvin väittää että Ryanairille turvallisuus ei ole tärkeä. Uskoisin kyllä työntekijöitä jotka itse ovat huolissaan yhtiönsä turvallisuudesta juuri noiden seikkojen vuoksi. Mutta joillekin matkustajille matkan hinta on tietysti se tärkein valintakriteeri.


      • äiti
        Sipe kirjoitti:

        "Hogstadius kertoi Ryanairin säästävän kaikessa muussa mutta EI TURVALLISUUDESSA." Minkähän takia tuota pitää noin kovasti painottaa? Pistää miettimään...Lentoyhtiön turvallisuuteen vaikuttaa suuresti matkustamohenkilökunnan ammattitaito. Eli koska Ryanair palkkaa ketä tahansa joka sillä palkalla tulee töihin eikä välitä siitä että henkilökunta ei ehkä hätätilanteessa osaa puutteellisen kielitaitonsa takia kommunikoida keskenään/matkustajien kanssa täydellisesti, (koulutusasioihin en edes puutu) voi hyvin väittää että Ryanairille turvallisuus ei ole tärkeä. Uskoisin kyllä työntekijöitä jotka itse ovat huolissaan yhtiönsä turvallisuudesta juuri noiden seikkojen vuoksi. Mutta joillekin matkustajille matkan hinta on tietysti se tärkein valintakriteeri.

        Ei pidä paikkaansa että turvallisuudesta tingittäisiin!Kyllä englannintaito pitää melko hyvä olla että koulutukseen pääsee.Koulutus oli englannin kielellä ja lisäksi aika .Jos ei uusintatentistä päässyt läpi niin putosi kurssilta.Tyttären kurssiltakin yksi putosi ihan kurssin loppuvaiheessa.
        Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!
        Palkkakuluissa kyllä säästetään!!


      • Ryanairilla
        Sipe kirjoitti:

        "Hogstadius kertoi Ryanairin säästävän kaikessa muussa mutta EI TURVALLISUUDESSA." Minkähän takia tuota pitää noin kovasti painottaa? Pistää miettimään...Lentoyhtiön turvallisuuteen vaikuttaa suuresti matkustamohenkilökunnan ammattitaito. Eli koska Ryanair palkkaa ketä tahansa joka sillä palkalla tulee töihin eikä välitä siitä että henkilökunta ei ehkä hätätilanteessa osaa puutteellisen kielitaitonsa takia kommunikoida keskenään/matkustajien kanssa täydellisesti, (koulutusasioihin en edes puutu) voi hyvin väittää että Ryanairille turvallisuus ei ole tärkeä. Uskoisin kyllä työntekijöitä jotka itse ovat huolissaan yhtiönsä turvallisuudesta juuri noiden seikkojen vuoksi. Mutta joillekin matkustajille matkan hinta on tietysti se tärkein valintakriteeri.

        Sitä pitää painottaa sen vuoksi, koska sinun kaltaisesi idiotit kyseenalaistavat yhtiön turvallisuuden - tosin ilmaan minkäänlaisia perusteita.
        Kaikki Ryanairin lentoemännät ja stuertit ovat saaneet koulutuksen tehtäväänsä.
        Tässä koulutuksen sisältö:
        "The training course is approximately 5-6 weeks long and will be carried out in Finland, Sweden or Estonia and United Kingdom. The Training consists of all aspects of passenger safety including first-aid, in-flight safety and emergency procedures."

        Eli kurssiin kuuluu ihan samoja asioita kuin Finnairinkin lentoemäntien kouklutukseen. Lentoturvallisuuteen liittyvät seikat painottuvat.

        Ja tässä vielä pääsyvaatimukset. Huom! Erinomainen englannin kielen taito on ehdoton vaatimus!
        At least 18 years of age,
        · Fluent in English,
        · Able to pass an Aviation Medical exam,
        · Able to Swim,
        · Height between 157cm and 185cm,
        · Able to pass a Criminal Record and Suitability check, including record of past five years activities,
        · Hard working, flexible & willing to operate on a shift roster

        Tosiasia vain on se, ettei lentoemännän työ vaadi kovin kummoistakaan koulutusta. Lyhyellä kurssilla pystytään opettaman kaikki tarvittavat asiat. Finnairinkin matkustamohenkilökunnan kurssi kestää vain 3 kk.


      • Sipe
        äiti kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa että turvallisuudesta tingittäisiin!Kyllä englannintaito pitää melko hyvä olla että koulutukseen pääsee.Koulutus oli englannin kielellä ja lisäksi aika .Jos ei uusintatentistä päässyt läpi niin putosi kurssilta.Tyttären kurssiltakin yksi putosi ihan kurssin loppuvaiheessa.
        Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!
        Palkkakuluissa kyllä säästetään!!

        "Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!" Anteeksi, mutta alkaa mennä aika hauskaksi!!!

        No, vakavasti puhuen. En voi mennä sanomaan tingitäänkö Ryanilla turvallisuudesta, koska en tunne yhtiötä ja sen käytäntöjä tarkemmin henkilökohtaisesta kokemuksesta (eikä muuten suurin osa Ryania kilpaa kehuvistakaan), mutta viittasin vain siihen mitä kyseisellä nettisivulla työntekijät yhtiöstään kertovat. HE sanoivat olevansa huolissaan turvallisuudesta puutteellisen kielitaidon ja muiden seikkojen takia. Suomalaisten kielitaidossa ei varmaankaan ole puutteita, siksi en ymmärräkään miksi sinne tunkevat kun voisivat mennä muuallekin. No, kaikilla on valinnan vapaus, kunnioitetaan sitä. Enkä edes ole Finnairilla töissä;)


      • Äiti
        Sipe kirjoitti:

        "Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!" Anteeksi, mutta alkaa mennä aika hauskaksi!!!

        No, vakavasti puhuen. En voi mennä sanomaan tingitäänkö Ryanilla turvallisuudesta, koska en tunne yhtiötä ja sen käytäntöjä tarkemmin henkilökohtaisesta kokemuksesta (eikä muuten suurin osa Ryania kilpaa kehuvistakaan), mutta viittasin vain siihen mitä kyseisellä nettisivulla työntekijät yhtiöstään kertovat. HE sanoivat olevansa huolissaan turvallisuudesta puutteellisen kielitaidon ja muiden seikkojen takia. Suomalaisten kielitaidossa ei varmaankaan ole puutteita, siksi en ymmärräkään miksi sinne tunkevat kun voisivat mennä muuallekin. No, kaikilla on valinnan vapaus, kunnioitetaan sitä. Enkä edes ole Finnairilla töissä;)

        'Alkaa mennä hauskaksi'?? Kerroin tositilanteesta.Mielestäni se ei ollut mikään 'heitto'.Aika tärkeääkin lentoturvallisuuden kannalta katsoen.Totta,että se voi kuullostaa naurettavalta,että yhden lento-emon vuoksi ko.tilanteessa lento viivästyy noinkin paljon.Säännöt ovat kuitenkin noudattamista varten.Kokonaan toinen asia on sitten,että oliko tämmöisen yksityiskohdan kertominen kovin antoisaa muuten tälle keskustelulle.


      • Sipe
        Äiti kirjoitti:

        'Alkaa mennä hauskaksi'?? Kerroin tositilanteesta.Mielestäni se ei ollut mikään 'heitto'.Aika tärkeääkin lentoturvallisuuden kannalta katsoen.Totta,että se voi kuullostaa naurettavalta,että yhden lento-emon vuoksi ko.tilanteessa lento viivästyy noinkin paljon.Säännöt ovat kuitenkin noudattamista varten.Kokonaan toinen asia on sitten,että oliko tämmöisen yksityiskohdan kertominen kovin antoisaa muuten tälle keskustelulle.

        Tarkoitin lähinnä että miksi tuollaista kaikkien ilmailumääräysten mukaista itsestäänselvyyttä pitää mainostaa jonain meriittinä Ryanairin turvallisuudelle. Keskustelu palstalla on sitä mitä se on, siksi että suurin osa kirjoittajista ei omaa minkäänlaisia perustietoja mistään lentämiseen liittyvästä.


      • paskanpuhuja-Äidille
        äiti kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa että turvallisuudesta tingittäisiin!Kyllä englannintaito pitää melko hyvä olla että koulutukseen pääsee.Koulutus oli englannin kielellä ja lisäksi aika .Jos ei uusintatentistä päässyt läpi niin putosi kurssilta.Tyttären kurssiltakin yksi putosi ihan kurssin loppuvaiheessa.
        Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!
        Palkkakuluissa kyllä säästetään!!

        "Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!"

        Ryanairilla on vain B737 koneita eli
        valehtelet.
        Suurin osa on B738NG koneita ja
        muutama B732. Sama tyyppikoulutus käy molempiin.


      • äiti
        paskanpuhuja-Äidille kirjoitti:

        "Tytär kertoi lisäksi että kerran selvisi koneen lähtötilanteessa että eräällä suomalaisella tytöllä ei ollut juuri siihen konetyyppiin koulutusta joten ryhdyttiin hankkimaan tilalle toista lentoemäntää ja lähtö myöhästyi yli tunnilla!"

        Ryanairilla on vain B737 koneita eli
        valehtelet.
        Suurin osa on B738NG koneita ja
        muutama B732. Sama tyyppikoulutus käy molempiin.

        Kyseessä oli sama konetyyppi mutta sen uudempi versio.Tytär oli jo kerinnyt saamaan koulutuksen mutta joiltakin ilmeisesti puuttuu.Tämä oli tyttäreni oma kertomus kun kävi Suomessa.Tämähän on vain sivujuonne tässä keskustelussa.


      • Jösses
        äiti kirjoitti:

        Kyseessä oli sama konetyyppi mutta sen uudempi versio.Tytär oli jo kerinnyt saamaan koulutuksen mutta joiltakin ilmeisesti puuttuu.Tämä oli tyttäreni oma kertomus kun kävi Suomessa.Tämähän on vain sivujuonne tässä keskustelussa.

        Juuri tuo "äidin" tyttären tarina kertoo kuin onneton firma Ryanair on turvallisuuden suhteen. Ensinnäkin jos on tyyppikelpuutus B737-koneeseen, voi silloin lentää kaikkia variaatioita. Mutta jos nyt Ryanairilla sitten ei jostain syystä saa niin jos selviää vasta LÄHTÖVAIHEESSA, että emännällä ei ole tyyppikoulutsta ko. konetyyppiin, niin joku on mennyt vikaan jo kauan sitten. Työt alkaa jo hyvän aikaa ennen lentoa, ja ennen jokaista lentoa käydään ns. briefing, jossa keskustellaan konetyyppiin liittyvästä turva-aiheesta. Eli joko ko. tyttö on ollut todella pihalla, kun ei ole tiennyt mitä konetyyppiä on menossa lentämään, ja ei sen enempää sitten vissiin muutkaan ole tajunnut, että tyttö on väärässä koneessa!Haloo! Ei tuollaisia mokia voi eikä saa tapahtua, ja se on todellakin lentoturvallisuuten vaikuttava asia!!!!


      • JoonasK
        Jösses kirjoitti:

        Juuri tuo "äidin" tyttären tarina kertoo kuin onneton firma Ryanair on turvallisuuden suhteen. Ensinnäkin jos on tyyppikelpuutus B737-koneeseen, voi silloin lentää kaikkia variaatioita. Mutta jos nyt Ryanairilla sitten ei jostain syystä saa niin jos selviää vasta LÄHTÖVAIHEESSA, että emännällä ei ole tyyppikoulutsta ko. konetyyppiin, niin joku on mennyt vikaan jo kauan sitten. Työt alkaa jo hyvän aikaa ennen lentoa, ja ennen jokaista lentoa käydään ns. briefing, jossa keskustellaan konetyyppiin liittyvästä turva-aiheesta. Eli joko ko. tyttö on ollut todella pihalla, kun ei ole tiennyt mitä konetyyppiä on menossa lentämään, ja ei sen enempää sitten vissiin muutkaan ole tajunnut, että tyttö on väärässä koneessa!Haloo! Ei tuollaisia mokia voi eikä saa tapahtua, ja se on todellakin lentoturvallisuuten vaikuttava asia!!!!

        Todennäköisesti asia onkin juuri tullut esiin briefingissä ja kyseinen emäntä on hyllytetty siinä yhteydessä. Ryanair noudattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä.
        Väittäisin jopa että siellä ollaan vähintään yhtä tarkkoja kuin Finnairilla. Halpalentoyhtiöillä ei ole varaa ottaa minkäänlaisia riskejä.
        Esimerkiksi se miten matkustamo valmistellaan nousuun ja laskuun on Ryanairilla esimerkillistä ja pienimpiinkin seikkoihin puututaan (esim. käsimatkatavara ei ole täysin edessä olevan istuimen alla jne.). Ryanair ei myöskään salli matkapuhelinten käyttöä ollenkaan koneissaan. Minulla on ollut Ryanairin lennoilla aina todella turvallinen olo.

        Mielestäni te SLSY:n porukka voisitte nyt jättää Ryanairin rauhaan, koska mitään todisteita turvallisusmääräysten laiminlyönneistä ei ole. Ilmailuviranomaisilla (joihin voi luottaa) ei ole ollut mitään huomautettavaa Ryanairin toiminassa. Suomessakin Ryanairin yhteistyötaho on Ilmailulaitoksen Airpro.


      • matkustaja...
        JoonasK kirjoitti:

        Todennäköisesti asia onkin juuri tullut esiin briefingissä ja kyseinen emäntä on hyllytetty siinä yhteydessä. Ryanair noudattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä.
        Väittäisin jopa että siellä ollaan vähintään yhtä tarkkoja kuin Finnairilla. Halpalentoyhtiöillä ei ole varaa ottaa minkäänlaisia riskejä.
        Esimerkiksi se miten matkustamo valmistellaan nousuun ja laskuun on Ryanairilla esimerkillistä ja pienimpiinkin seikkoihin puututaan (esim. käsimatkatavara ei ole täysin edessä olevan istuimen alla jne.). Ryanair ei myöskään salli matkapuhelinten käyttöä ollenkaan koneissaan. Minulla on ollut Ryanairin lennoilla aina todella turvallinen olo.

        Mielestäni te SLSY:n porukka voisitte nyt jättää Ryanairin rauhaan, koska mitään todisteita turvallisusmääräysten laiminlyönneistä ei ole. Ilmailuviranomaisilla (joihin voi luottaa) ei ole ollut mitään huomautettavaa Ryanairin toiminassa. Suomessakin Ryanairin yhteistyötaho on Ilmailulaitoksen Airpro.

        Ja sinähän matkustajana tiedät miten asiat on?!?! heh heh! Se, että juuri SINULLA on ollut lennollasi turvallinen olo, ja käsimatkatavarat ovat olleet tarkasti edessä olevan istuimen alla, niin silloin Ryanairin täytyy olla täysin turvallinen lentoyhtiö!!!heh heh! Ja koska Airpro on ilmailulaitoksen tytäryhtiö emäntien täytyy olla todella päteviä ja bla bla!

        Tottakai Ryanair pitää huolta turvallisuudesta, ihan siinä missä muutkin lentoyhtiöt! EI yhdelläkään lentoyhtiöllä ole varaa leikkiä lentoturvallisuudella. Mutta ei silti pidä ummistaa silmiään, Ryanairilla on sattunut monia turvallisuuteen liittyviä tilanteita, ihan siinä missä Finnairillekin tai ihan mille tahansa lentoyhtiölle....
        Itse lähinnä kyseenalaistan tuon emäntien koulutuksen. Se, että Airpro on Suomen Ilmailulaitoksen tytäryhtiö, ei kerro mitään siitä koulutuksesta mitä se pitää Ryanairin emännille. Kokemattomilla emännilla, kun ei ole mitään vertailun kohdetta pitävät koulutusta varmasti mahtavana ja kaiken kattavana. Ja silti Ryanairin emännille on sattunut pahoja mokia (ei tosin suomalaisille tietääkseni). Ja valitettavasti sinä et matkustajana näe (etkä tiedä) kaikkea mitä emännät voivat mokata, kokemattomuuden/puutteellisen koulutuksen takia.

        Joten, ei kannata matkustajana kertoa, että "Ryanair noudtattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä"...Minä en ole Ryanairilla töissä, joten en tiedä kaikkia Ryanairin turvallisuussääntöjä, joten mitä sinä voisit matkustajana tietää ne?!?

        Ei tarvitse olla Finnairilla töissä tai SLSYn jäsen, mutta jos on ollut vuosia ilmailualalla töissä ja nähnyt yhtä jos toista lentoyhtiötä, niin voi uskoa ihan täysin noihin Ryanairin henkilökunnan kirjoituksiin kuinka turvallisuus ei ole tärkeintä jne. Ja jos joku tietää parhaiten, niin se on Ryanairin henkilökunta. Ja voihan noita Ryanairin tapauksia lukea vaikka Irlannin/Englannin CAAn nettisivuilta.


      • JoonasK kirjoitti:

        Todennäköisesti asia onkin juuri tullut esiin briefingissä ja kyseinen emäntä on hyllytetty siinä yhteydessä. Ryanair noudattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä.
        Väittäisin jopa että siellä ollaan vähintään yhtä tarkkoja kuin Finnairilla. Halpalentoyhtiöillä ei ole varaa ottaa minkäänlaisia riskejä.
        Esimerkiksi se miten matkustamo valmistellaan nousuun ja laskuun on Ryanairilla esimerkillistä ja pienimpiinkin seikkoihin puututaan (esim. käsimatkatavara ei ole täysin edessä olevan istuimen alla jne.). Ryanair ei myöskään salli matkapuhelinten käyttöä ollenkaan koneissaan. Minulla on ollut Ryanairin lennoilla aina todella turvallinen olo.

        Mielestäni te SLSY:n porukka voisitte nyt jättää Ryanairin rauhaan, koska mitään todisteita turvallisusmääräysten laiminlyönneistä ei ole. Ilmailuviranomaisilla (joihin voi luottaa) ei ole ollut mitään huomautettavaa Ryanairin toiminassa. Suomessakin Ryanairin yhteistyötaho on Ilmailulaitoksen Airpro.

        kun Ryanairin henkilökunnalla on n 64 tunnin viikkotyöajat.
        Jos tietää esim. että henkilökunta tekee jo 11. tuntiansa viidentenä päivänä peräkkäin niin voi aavistaa ettei sitä enää olla "freesimmillään".

        Eräs Ryanairin lentäjistä kuoli sydänkohtaukseen lennon aikana ja siitä käydään nyt oikeusjuttua.

        Vaikka mitäpä siitä, kunhan pysyvät hengissä sillä lennolla missä minä olen mukana! :)


      • meininkiä
        JoonasK kirjoitti:

        Todennäköisesti asia onkin juuri tullut esiin briefingissä ja kyseinen emäntä on hyllytetty siinä yhteydessä. Ryanair noudattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä.
        Väittäisin jopa että siellä ollaan vähintään yhtä tarkkoja kuin Finnairilla. Halpalentoyhtiöillä ei ole varaa ottaa minkäänlaisia riskejä.
        Esimerkiksi se miten matkustamo valmistellaan nousuun ja laskuun on Ryanairilla esimerkillistä ja pienimpiinkin seikkoihin puututaan (esim. käsimatkatavara ei ole täysin edessä olevan istuimen alla jne.). Ryanair ei myöskään salli matkapuhelinten käyttöä ollenkaan koneissaan. Minulla on ollut Ryanairin lennoilla aina todella turvallinen olo.

        Mielestäni te SLSY:n porukka voisitte nyt jättää Ryanairin rauhaan, koska mitään todisteita turvallisusmääräysten laiminlyönneistä ei ole. Ilmailuviranomaisilla (joihin voi luottaa) ei ole ollut mitään huomautettavaa Ryanairin toiminassa. Suomessakin Ryanairin yhteistyötaho on Ilmailulaitoksen Airpro.

        Jos matkustamohenkilökunnan työt alkavat enemmän tai vahemmän tunti ennen koneen lähtöä, niin jos brieffauksessa on selvinnyt, että emännällä ei ole tyyppikoulutusta, niin miksi delayta otettiin sitten n. tunti? Varoaikakaan toiselle emännälle ei ole kuin yleensä tunti...Eli eiköhän tuo ole todellakin selvinnyt vasta lähtövaiheessa. Moka mikä moka! HYI HYI Ryanairille!


      • Törtsä
        MdK-MdK kirjoitti:

        kun Ryanairin henkilökunnalla on n 64 tunnin viikkotyöajat.
        Jos tietää esim. että henkilökunta tekee jo 11. tuntiansa viidentenä päivänä peräkkäin niin voi aavistaa ettei sitä enää olla "freesimmillään".

        Eräs Ryanairin lentäjistä kuoli sydänkohtaukseen lennon aikana ja siitä käydään nyt oikeusjuttua.

        Vaikka mitäpä siitä, kunhan pysyvät hengissä sillä lennolla missä minä olen mukana! :)

        Noi on taas niitä höpöjuttuja. Ja kyllä sairaskohtauksia sattuu henkilökunalle ja matkustajille ihan kaikissa lentoyhtiöissä.


      • JoonasK
        matkustaja... kirjoitti:

        Ja sinähän matkustajana tiedät miten asiat on?!?! heh heh! Se, että juuri SINULLA on ollut lennollasi turvallinen olo, ja käsimatkatavarat ovat olleet tarkasti edessä olevan istuimen alla, niin silloin Ryanairin täytyy olla täysin turvallinen lentoyhtiö!!!heh heh! Ja koska Airpro on ilmailulaitoksen tytäryhtiö emäntien täytyy olla todella päteviä ja bla bla!

        Tottakai Ryanair pitää huolta turvallisuudesta, ihan siinä missä muutkin lentoyhtiöt! EI yhdelläkään lentoyhtiöllä ole varaa leikkiä lentoturvallisuudella. Mutta ei silti pidä ummistaa silmiään, Ryanairilla on sattunut monia turvallisuuteen liittyviä tilanteita, ihan siinä missä Finnairillekin tai ihan mille tahansa lentoyhtiölle....
        Itse lähinnä kyseenalaistan tuon emäntien koulutuksen. Se, että Airpro on Suomen Ilmailulaitoksen tytäryhtiö, ei kerro mitään siitä koulutuksesta mitä se pitää Ryanairin emännille. Kokemattomilla emännilla, kun ei ole mitään vertailun kohdetta pitävät koulutusta varmasti mahtavana ja kaiken kattavana. Ja silti Ryanairin emännille on sattunut pahoja mokia (ei tosin suomalaisille tietääkseni). Ja valitettavasti sinä et matkustajana näe (etkä tiedä) kaikkea mitä emännät voivat mokata, kokemattomuuden/puutteellisen koulutuksen takia.

        Joten, ei kannata matkustajana kertoa, että "Ryanair noudtattaa tarkalleen kaikkia lentoturvallisuuteen liittyviä sääntöjä"...Minä en ole Ryanairilla töissä, joten en tiedä kaikkia Ryanairin turvallisuussääntöjä, joten mitä sinä voisit matkustajana tietää ne?!?

        Ei tarvitse olla Finnairilla töissä tai SLSYn jäsen, mutta jos on ollut vuosia ilmailualalla töissä ja nähnyt yhtä jos toista lentoyhtiötä, niin voi uskoa ihan täysin noihin Ryanairin henkilökunnan kirjoituksiin kuinka turvallisuus ei ole tärkeintä jne. Ja jos joku tietää parhaiten, niin se on Ryanairin henkilökunta. Ja voihan noita Ryanairin tapauksia lukea vaikka Irlannin/Englannin CAAn nettisivuilta.

        Te emännät luulette olevane jotakin pelastavia enkeleitä hätätilanteissa. Kyllä tilanne nyt vain on niin, että te ette pysty tekemään mitään jos katastrofi sattuu. Ja turvallisuudesta vastaavat kyllä ne heput jotka istuvat koneen ohjaamossa.


      • ilmatarjoilija
        JoonasK kirjoitti:

        Te emännät luulette olevane jotakin pelastavia enkeleitä hätätilanteissa. Kyllä tilanne nyt vain on niin, että te ette pysty tekemään mitään jos katastrofi sattuu. Ja turvallisuudesta vastaavat kyllä ne heput jotka istuvat koneen ohjaamossa.

        Aha, no ensi kerralla käsken sitten kapteenin ja perämiehen tulla elvyttämään, kun matkustaja saaa sydänkohtauksen.


      • MdK-MdK
        JoonasK kirjoitti:

        Te emännät luulette olevane jotakin pelastavia enkeleitä hätätilanteissa. Kyllä tilanne nyt vain on niin, että te ette pysty tekemään mitään jos katastrofi sattuu. Ja turvallisuudesta vastaavat kyllä ne heput jotka istuvat koneen ohjaamossa.

        Ja jo Ryanairin lyhyen toiminnan aikana on yksi lentäjä kuollut lennon aikana sydäninfarktiin.
        Mahtaako jatkuvalla stressilla olla vaikutusta, siitä sanaillaan nyt oikeudessa.


      • kutsua...
        ilmatarjoilija kirjoitti:

        Aha, no ensi kerralla käsken sitten kapteenin ja perämiehen tulla elvyttämään, kun matkustaja saaa sydänkohtauksen.

        ...kapteenia elvyttämään, sillä lähes jokaiselta lennolta löytyy aina yksi lääkäri.

        Kyllä nämä lentoemännät aina vetävät uskomattomia esimerkkejä. Huomaa kyllä, miksi työskentelevät ohjaamon oven "väärällä" puolella. Kapteeni ei varmasti poistu (eikä saakaan poistua) ohjaamosta ketään elvyttelmään.

        Pilotit lentävät. Keitä sinä kahvia, availe ovia ja anna lääkärin hoitaa henkien pelastaminen.


      • ilmatarjoilija
        kutsua... kirjoitti:

        ...kapteenia elvyttämään, sillä lähes jokaiselta lennolta löytyy aina yksi lääkäri.

        Kyllä nämä lentoemännät aina vetävät uskomattomia esimerkkejä. Huomaa kyllä, miksi työskentelevät ohjaamon oven "väärällä" puolella. Kapteeni ei varmasti poistu (eikä saakaan poistua) ohjaamosta ketään elvyttelmään.

        Pilotit lentävät. Keitä sinä kahvia, availe ovia ja anna lääkärin hoitaa henkien pelastaminen.

        Joo, tiedän kyllä ihan tarkkaan, että lentäjät eivät poistu ohjaamosta, mutta kun joku väittää, että ainoastaan lentäjät pelastavat hätätilanteessa....

        Tule kanssamme lentämään, niin yllätyt kuinka paljon ihmiset saavat sairaskohtauksia lennoilla, ja siellä ei todellakaan ole "lähes" jokaisella lennolla lääkäriä. Hyvä ja hienoa jos on, mutta kun ei niitä aina valitettavasti ole, ja osa lääkäreistä on sellaisia, että eivät halua ilmoittautua, ja toiseksi eläinlääkäristä ei ole välttämättä sen suurempaa apua muutenkaan...


        Lisäystä vielä tuohon, että vain lentäjät huolehtivat turvallisuudesta, niin onko koskaan tullut mieleen, että hätätilanteita saattaa tapahtua myös maassa? Ei niillä lentäjillä silloin ole aikaa tulla ulos ohjaamosta evakuioimaan kone, kun ovat kiireisiä ohjaamossa. Suurin osa matkustajista ei edes tiedä missä on lähin varauloskäynti, joten tuskin ne emännät siellä on ihan turhaan.

        No niin tai näin, yleensä matkustajat on kiittämättömiä, ja siihen ollaan ihan totuttu. Vakavan sairaskohtauksen saaneet matkustajat arvostavat yleensä saamansa apua, että on se ihan kiva, että joku joskus kiitää.


    • Ryanairille todellakin riittää matkustajia. Hahnin reittiä ei pidä siis mainostaa ainakaan niin kauan kunnes firma päättäisi käynnistää joitakin uusia reittejä Suomesta, muutoin saa taas vastustajat kysymään: nuoko liput ovat halpoja?
      Paras mainos Ryanille olisi omat oikeat päätöksensä, nimittäin jos se:
      1) lisäisi vuoroja Lontooseen ja Saksaan
      2) lisäisi reittejä esim. Italiaan tai jonnekin keski-Eurooppaan.
      Ennen sitä mainostaminen on aivan turha.

      • Perjantaina Hahniin

        Tampere-Hahn: Käyttöaste lähes 100%
        Tampere-Lontoo: Käyttöaste lähes 90%
        Tampere-Riika: Käyttöaste yli 80%

        Huippulukuja ja varaustilanteen pystyy kuka tahansa tarkistamaan Ryanairin varauksista. Lisävuoroja tarvitaan JA NOPEASTI.


      • ekonomi
        Perjantaina Hahniin kirjoitti:

        Tampere-Hahn: Käyttöaste lähes 100%
        Tampere-Lontoo: Käyttöaste lähes 90%
        Tampere-Riika: Käyttöaste yli 80%

        Huippulukuja ja varaustilanteen pystyy kuka tahansa tarkistamaan Ryanairin varauksista. Lisävuoroja tarvitaan JA NOPEASTI.

        Vuoroja arvattavasti lisätään tarkkojen laskelmien mukaan. Tässä laskelmassa tulosyksikön, tässä tapauksessa kaiketi Skandinavian tulosyksikön, kannattavuuden täytyy säilyä kokonaisuudessaan hyvänä. Ts. uusi reitti ei missään tapuksessa saa syödä muiden reittien kannattavuutta.


    • yhtiön

      matkoilla/lentokoneilla ei ole kenenkään pakko matkustaa, en ymmärrä miksi Ryanair on niin "huonomaineinen" yhtiö että täällä asiasta pitää jauhaa, minun ystäpiiristä moni on matkustanut kys. yhtiön lennoilla eikä kukaan ole löytänyt mitään moitittavaa. Jos se on niin huono, menkää toisen yhtiön lennoilla matkoille, vapaa valinta, miksi täällä haukkumaan.

    • henkilökunta häviäjiä Ryanairilla.

      Ryanairin Pohjoiseuroopan päällikkö kertoi täällä kotonansa, kotikunnassani käydessään paikallislehdessämme, kuinka noita halpoja hintoja saavutetaan.

      Kaikki välikädet ja provosiot on poistettu.
      98 % lentolipuista myydään netin kautta. Sillä tavalla säästyy 30 % lippujen hinnasta.

      Yhtiö käyttää samaa konetyyppiä kaikilla lennoillaan, Boeing 737-800, joka yksinkertaistaa koneitten huoltamista ja varaosien hankintaa, samalla kun säästyy n. 15 %.

      Yhtiö käyttää pienempiä lentokenttiä, joka tekee lennot joustavammaksi ja halvemmaksi. Yhtiö ei maksa rampeista ja muista hienouksista. Matkustajat kävelevät itse koneeseen.
      Pienet lentokentät mahdollistavat myöskin sen että kone voi palata kentältä 25 minuutissa, kun se taas suurella lentokentällä veisi vähintäänkin 40 minuuttia. Pari lentovuoroa lisää päivittäin.

      Henkilökuntaa hyödynnetään maximiin. Henkilökunta saa nukkua kotona, sen sijaan että maksettaisiin kalliita hotellihuoneita.
      Ryanairin henkilökunta chekkaa matkustajat sisään, ottaa vastaan boardingpassin gatella, tulee sitten koneeseen ja myy kahvia, voileipiä, taxfree-tuotteita, arpoja ym. matkan aikana.

      Päämääränä on että neljän vuoden päästä lentoliput ovat ilmaisia - paitsi lentoverot - ja rahat hankitaan kaikella ylimääräisellä myynnillä.

      • nakkisämpylä

        "Päämääränä on että neljän vuoden päästä lentoliput ovat ilmaisia - paitsi lentoverot - ja rahat hankitaan kaikella ylimääräisellä myynnillä. "

        Jos kerran on näin, niin suosittelen Ryanairia lisäämään mannertenvälisiä lentoja. Alkaa mennä paremmin nakkisämpylöitä kaupaksi kun lento kestää puoli vuorokautta.


    • minusta

      Esimerkiksi kuukauden päästä eli heinäkuun alussa 2 hengen edestakainen matka maksaa käsittelykuluineen melko tarkkaan 600 Euroa. Tuolla hinnalla pääsee Saksaan muillakin yhtiöillä eikä tarvitse matkustaa ensin Tampereelle ja joutua perillä keskelle ei mitään iltamyöhällä.

      • mutta käykö Riika?

        Hahnin reitin suosio on niin valtaisa, että lomasesongin koneet on myyty lähes täyteen jo ajat sitten. Viimeisiäkin paikkoja voi toki saada halvalla. Kannattaa seurailla hintoja. Nyt myydään syksyn ja talven lentoja halvalla. Nopeat syövät hitaat. Ryanairilla on toistaiseksi vielä vain yksi lento päivässä Saksaan ja paikkoja siinä on 189. Kysyntää olisi jopa 3-4 lennolle. Toistaiseksi Ryanairilla on kuitenkin konepula, mutta kymmeniä uusia koneita suoraan Boeingin tehtaalta tulee vielä tänä vuonna. Eiköhän Tamperekin saa lisävuoroja 30.10 alkaen.

        Riikaan saa kesäksikin vielä halpoja lentoja. Alkaen 15 euroa/suunta veroineen. Hieno kesäkaupunki ja vieressä upea Jurmala loistavine hiekkarantoineen ja pitsitaloineen.
        http://www.virtualriga.com/default.asp
        http://www.rigathisweek.lv/
        http://www.rigalatvia.net/
        http://www.riika.net/
        http://www.riga-airport.com/


      • Katsoitko hinnan oikein?


    • Realisti

      Kyllähän Ryanairilla edullisesti ja kokemukseni mukaan ihan tasokkaasti voi päästää niihin muutamiin kohteisiin, mihin se Suomesta lentää. Niistä eteenpäin mentäessä matka voi olla jo paljon hankalamapaa ja kalliimpaa. Ryanairin tulevaisuuden kanalta Suomessa on oleellista lisääkö se reittejä Europpaan tai parantaako jatkoyhteyksiä muilta kentiltä. Ei Suomen asiakaskunta niin iso ole, että täältä aina löytyisi Lontoon, Frankfurin tai Riikan matkasta kiinnostuneita. Liikematkustajatkaan eivät välttämättä matkusta halvimmalla, sillä heidän lentonsa maksamme me maanpinnalla pysyvät asiakkaat:-)

      Ryanair on kuitenkin tuonut Euroopan lentoliikenteeseen lisää kilpailua ja lentojen hinnat ovat laskeneet EU:ssa selvästi. Tämä on tutkittu EU:n komissionkin toimeksiannosta. Ryanair on siis pakottanut muut lentoyhtiöt todelliseen kilpailuun ja tässä on Ryanairin suurin ansio.

      Hyvä siis, että meillä on Ryanairkin ja toivotttavasti se ei jää kananlennoksi meidän pienillä markkinoillamme, vaan lisää kohtuuhintaista lentoja myös Suomesta.

    • ilmailija

      Asiasta toiseen. Mistähän löytäisin tietoa Ryanairin ympäristöohjelmista kun heidän nettisivultaan löytyi ko asiasta niin vähän tietoa?

    • Jaana

      Teidän tilanteessa Ryanair on todellakin hyvä juttu. Järkyttävää, miten isona peikkona Ryanair nähdään. Koko Finnairin henkilökunta on täällä haukkumassa Ryanairia ja hakemassa enemmän tai vähemmän perusteettomia väitteitä. aivan jokaisesta yhtiöstä voi hakea vastaavanlaisia yksityiskohtia. Kyllä taitaa olla kova pelko joissakin piireissä.

      • Itse en ole Finnairin henkilökuntaan kuuluva, olen tavallinen eläkeläinen ja tietenkin halvat lentomatkat ovat meikäläiselle eduksi!

        Mistä tässä nyt on kysymys, on miehistön huonosta asemasta Ryanairilla ja kuinka tuollainen henkilöstön viimetippaan asti hyväksikäyttäminen vaikuttaa myös viime kädessä lentoturvallisuuteen.

        Ei pelkästään riitä että kone on ensiluokkaisessa kunnossa ja että miehistö marssii koneeseen laukku vasemmassa kädessä määräysten mukaan.
        Väsynyt miehistö voi tehdä kohtalokkaita virheitä ilmassa.

        On jo sattunut välikohtaus, kun yksi moottoreista syttyi palamaan, eikä ovea tahdottu saada auki.
        On sattunut kuolintapaus lennon aikana,ilmeisesti stressin aiheuttama infarkti lentäjän kuolinsyynä.

        Miehistö saa sairastaa korkeintaan 4 päivää vuodessa, sen jälkeen heitä uhkaa potkut.
        Noilta 4 päivältä heille maksetaan irlantilaista päivärahaa palkan perusosan (n. 550€/kk) mukaan.

        Lääkärissäkäynnit, koulutuksen, univormut ym. saa miehistö pulittaa omasta pussistaan.

        Onhan muitakin halpalentoja ilmestynyt markkinoille, esim. FlyMe, joka on suostunut hyväksyttäviin, kunnon sopimuksiin miehistönsä kanssa.

        Ryanair käyttää ihmisiä hyväkseen kuin konsanaan kulutustavaroita.


      • Olliisi..

        En voi toisaalta verrata R:n toimintatapoja finskiin, mutta kukapa ei omasta työpaikastaan olisi huolissaan, vaikka miten olisi lentoala tai mikä muu tahansa kyseessä.

        Samat IATA:n ja JARrin säännökset koskevat jokaista lentoyhtiötä.

        Siis tervetuloa lennolle ja jokainen kai voi valita yhtiönsä mieltymystensä mukaan.
        Jokaisella on omat arvotuksensa valitsemalleen tuotteelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2436
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      120
      1722
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      122
      1042
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      957
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe